Skocz do zawartości

[Naprawa gwintu] Jakie gwintowniki kupić do serwisu roweru?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie bo nie mogę wyszukać jakie gwintowniki trzeba kupić do serwisowania roweru

Macie jakieś gotowe zestawy, bo oczywiście wiem gwintowniki do suportu,do haka przerzutki, do pedałów itp

A taki zestaw niezbędny do całościowego serwisu to co?

-Do suportu

-Do haka przerzutki

-Do pedałów

-Może jeszcze gwintownik pod ściągacz korby

-Gwintownik do rury sterowej

co jeszcze jest potrzebne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były w czasach przed internetem całe katalogi niemieckie i holenderskie z bardzo prawdziwymi narzędziami serwisowymi, łącznie z dużymi układami np do prostowania główki ramy itp Gwintowniki były w nich jak najbardziej. I przy malutkim uszkodzeniu, zagnieceniu na początku mogą pomóc,  większe uszkodzenia- inne metody. Boję się że jednak zwyczajny użytkownik naszego forum nie może z rękawa polecić nic konkretnego, a warsztaty najczęściej mogą mieć narzędzia dość stare, ale bardzo dobrej jakości, i nie mają doświadczenia z tym co można kupić dziś.  Jeśli już namierzysz jakieś gwintowniki i ocenisz ich jakość używając przez jakiś czas - będziemy wdzięczni za recenzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich rzeczy jak poprawienie gwintu który ma zagięty jeden zwój wystarczy zwykły gwintowanik w danym rozmiarze (szczęśliwie większość jest metryczna). Ale takie.uszkodzenia jak wspominałem są charaktweystyczne w nowych (nigfy nie uzbrajanych) ramach. Jednak jeśli mowa o naprawie zerwanego gwintu w korbie tylko gwintownikiem to dla mnie to działanie na krawędzi oszustwa (wkręcic na klej, byle sie trzymalo, po sprzedaniu problem klienta). Hak przerzutki się wymienia, bo jeśli tu uszkodzony gwint to i hak zwykłe nadwyrężony. Jeśli gwint w mufie zeżarty przez korozję elektrochemiczną (charakterystyczny biały nalot i kruchość materiału) to rama na złom nie do nabijania klienta w butelkę. Niektóre gwinty owszem można naprawiać ale róbcie to zgodnie ze sztuką. Nie chciałbym trafić na rower gdzie zacisk hamulcowy został przykręcony do ramy w której gwint był zerwany i tylko przegwintowany i jakoś się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałem o katalogach, bo można w nich znaleźć marki starych dobrych firm,  sam widziałem to w ręku seniora fachu, lata temu.  Narzędzia z dawnych lat  np Campagnolo, były trwałe i pewnie na zagranicznych serwisach można coś kupić. Ale to nie mój konik i nie umiem pomóc. W Polsce nie ma co liczyć ma cuda bo w PRL mało kto miał najlepsze włoskie czy niemieckie narzędzia.  @Dokumosa bardzo jest taki naburmuszony, rozumiem że potępiasz partactwo ale trochę przeginasz w drugą stronę. Stosowanie gwintowników bywa zasadne cześciej. Stosowanie reperaturek do pedałów  czy haka przerzutki też. Jest nawet jakiś czeski zestaw na allegro. ( nowy gwint, wklejenie tulei redukcyjnej) . Haki przerzutki są czasem stalowe. niewymienne,  gwinty suportu opracowane tylko pod stare miski a nowy pakiet na więcej gwintu i trzeba poprawić fabryczne brudne zardzewiałe wnętrze mufy itp. W polskich ramach rurki tylnego widła wystają do wewnątrz o trzeba je skrócić i albo zagłębić albo naciąć kikut... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest  dużo zestawów do naprawy gwintów (zwykle w każdym są odpowiednie narzędzia specjalne (rozwiertaki, gwintowniki, wiertła - często nietypowych wymiarów) i to jest jak najbardziej OK. Ale zużytego czy zniszczonego gwintu nie naprawi się ponownie go gwintując tym samym gwintem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...