Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Witam mam pytanie bo nie mogę wyszukać jakie gwintowniki trzeba kupić do serwisowania roweru Macie jakieś gotowe zestawy, bo oczywiście wiem gwintowniki do suportu,do haka przerzutki, do pedałów itp A taki zestaw niezbędny do całościowego serwisu to co? -Do suportu -Do haka przerzutki -Do pedałów -Może jeszcze gwintownik pod ściągacz korby -Gwintownik do rury sterowej co jeszcze jest potrzebne?
Mihau_ Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Cytat co jeszcze jest potrzebne? Nic z tego co wymieniłeś nie jest potrzebne do serwisowania własnego roweru, dobrej jakości narzędzia będą kosztować grube kilka stów a może nigdy się nie przydadzą usługa przegwintowania w serwisie to grosze
Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 Ale ja naprawiam rowery z niemiec I już chociażby gwintowniki do pedałów mi się bardzo przydały
Mihau_ Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 No to skoro naprawiasz to chyba sam powinieneś wiedzieć co ci potrzebne
Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 Gdybym wiedział wszystko to bym na forum nie siedział.
kamilmozej Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Można jeszcze dodać gwintownik do gniazd przez które przykręca się koronki do pająka korby. Sam potrzebuję czegoś takiego.
Gość Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 O kolega zrobił powrót widzę. Nie było już tego samego pytania przypadkiem? Takie gwintowniki to kupa kasy. Przemyśl czy warto...
Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 Ale ja potrzebuje i nie obchodzi mnie czy to będzie kosztować 2tys czy 4tys powiedzie po prostu jakie kupić
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Gwintownikiem gwintu nie naprawisz. Jedynie co są zestawy naprawcze do korb ale tutaj zwykłe gwintowniki są w zestawie. I na sprawa gdybyś składał rowery na nowych ramach - tu często trzeba gwint oczyścić z farby a jeśli ramy lipne to poprawić po producencie.
Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 No ale jak nie naprawie już nie raz gwintowalem uszkodzony gwint w korbie pod pedały i zawsze się naprawiał I pedał się wkręcał Nie piszcie np nie kupuj ,strata kasy tylko konkretnie jakie gwintowniki kupić
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 To życzę powodzenia i tyłu reklamacji ile rowerów sprzedałeś.
itr Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Były w czasach przed internetem całe katalogi niemieckie i holenderskie z bardzo prawdziwymi narzędziami serwisowymi, łącznie z dużymi układami np do prostowania główki ramy itp Gwintowniki były w nich jak najbardziej. I przy malutkim uszkodzeniu, zagnieceniu na początku mogą pomóc, większe uszkodzenia- inne metody. Boję się że jednak zwyczajny użytkownik naszego forum nie może z rękawa polecić nic konkretnego, a warsztaty najczęściej mogą mieć narzędzia dość stare, ale bardzo dobrej jakości, i nie mają doświadczenia z tym co można kupić dziś. Jeśli już namierzysz jakieś gwintowniki i ocenisz ich jakość używając przez jakiś czas - będziemy wdzięczni za recenzję.
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Do takich rzeczy jak poprawienie gwintu który ma zagięty jeden zwój wystarczy zwykły gwintowanik w danym rozmiarze (szczęśliwie większość jest metryczna). Ale takie.uszkodzenia jak wspominałem są charaktweystyczne w nowych (nigfy nie uzbrajanych) ramach. Jednak jeśli mowa o naprawie zerwanego gwintu w korbie tylko gwintownikiem to dla mnie to działanie na krawędzi oszustwa (wkręcic na klej, byle sie trzymalo, po sprzedaniu problem klienta). Hak przerzutki się wymienia, bo jeśli tu uszkodzony gwint to i hak zwykłe nadwyrężony. Jeśli gwint w mufie zeżarty przez korozję elektrochemiczną (charakterystyczny biały nalot i kruchość materiału) to rama na złom nie do nabijania klienta w butelkę. Niektóre gwinty owszem można naprawiać ale róbcie to zgodnie ze sztuką. Nie chciałbym trafić na rower gdzie zacisk hamulcowy został przykręcony do ramy w której gwint był zerwany i tylko przegwintowany i jakoś się trzyma.
Kadirax Napisano 16 Sierpnia 2021 Autor Napisano 16 Sierpnia 2021 A są gdzieś jeszcze takie katalog do zobaczenia z narzędziami?
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Pogadaj z @Punkxtr to czlowiek ześwirowany (pozytywnie) jeśli chodzi o posiadanie narzędzi z górnej półki.
itr Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Wspomniałem o katalogach, bo można w nich znaleźć marki starych dobrych firm, sam widziałem to w ręku seniora fachu, lata temu. Narzędzia z dawnych lat np Campagnolo, były trwałe i pewnie na zagranicznych serwisach można coś kupić. Ale to nie mój konik i nie umiem pomóc. W Polsce nie ma co liczyć ma cuda bo w PRL mało kto miał najlepsze włoskie czy niemieckie narzędzia. @Dokumosa bardzo jest taki naburmuszony, rozumiem że potępiasz partactwo ale trochę przeginasz w drugą stronę. Stosowanie gwintowników bywa zasadne cześciej. Stosowanie reperaturek do pedałów czy haka przerzutki też. Jest nawet jakiś czeski zestaw na allegro. ( nowy gwint, wklejenie tulei redukcyjnej) . Haki przerzutki są czasem stalowe. niewymienne, gwinty suportu opracowane tylko pod stare miski a nowy pakiet na więcej gwintu i trzeba poprawić fabryczne brudne zardzewiałe wnętrze mufy itp. W polskich ramach rurki tylnego widła wystają do wewnątrz o trzeba je skrócić i albo zagłębić albo naciąć kikut...
Dokumosa Napisano 16 Sierpnia 2021 Napisano 16 Sierpnia 2021 Jest dużo zestawów do naprawy gwintów (zwykle w każdym są odpowiednie narzędzia specjalne (rozwiertaki, gwintowniki, wiertła - często nietypowych wymiarów) i to jest jak najbardziej OK. Ale zużytego czy zniszczonego gwintu nie naprawi się ponownie go gwintując tym samym gwintem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.