Skocz do zawartości

[Rower] który zmęczy


OlaCe

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam chyba dość nietypowa sprawę. Jeżdżę dopiero od tego roku, nie kupowałam nowego rower, bo nie wiedziałam, czy mi się spodoba. Dostałam używany trekkingowy  Stevens elegance z przerzutkami w piaście. Kondycja u mnie średnia. Rower wciągnął mnie na maksa, choć przyznaję, że mocno się na nim męczyłam. Jednak to uczucie wyczerpania po jeździe i waga w dół bardzo mi pasowało. Postanowilam kupić nowy rower. Padło na Crossa Scott. Okazało się, że jazda nim jest jak po masle, zero wysiłku, bez względu na stopień przerzutki. Czuję się trochę jak emeryt na elektryku. Co poszło nie tak? Jaki wobec tego rower powinno mieć, żeby jeździć trochę bardziej wytrzymałościowo? Trasy różne - ścieżki, asfalt, las. Co było w tamtym rowerze takiego, że się fajnie męczyłam? Czy to, że był stary, czy ilość przerzutek (8), czy to, że crossowy, a nie trekkingowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czynników jest zapewne kilka:

1. Stary rower był ciężki i osprzęt stawiał duże opory.

2. Ty masz lepszą kondycję niż wczesniej.

3. Różnica w typie rowery także ma znaczenie pod kątem wrażeń z jazdy.

A radą na to żebyś się więcej zmęczyła jest jazda na dłuższe dystanse i jazda z większymi prędkościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary był cięższy o jakieś 2 kg. Kondycja raczej niewiele lepsza, dopiero miesiąc jazdy za mną. Na te dłuższe dystanse nie zawsze jest czas. Bardzo podoba mi się jazda po lesie, gdzie ta prędkość jest raczej umiarkowana (górki, wystające korzenie itp.). Na ten moment zastanawiam się nad znalezieniem czegoś najbardziej podobnego do tego Stevensa, np. Kross Trans 6.0 (co prawda jego waga jest dość wysoka, prawie 18 kg).

Co do obecnego crossa, wydaje mi się, że jako rower na troszkę cięższe trasy niż trekkingowy jego przerzutki są specjalnie takie, by lżej się jeździło. Może faktycznie trzeba było zostać przy trekkingowym...