TheJW Napisano 31 Lipca 2019 Napisano 31 Lipca 2019 Co jakiś czas pojawiają się pytania o uszkodzenia lub zużycie opon, więc pomyślałem, że warto by założyć wątek bliźniaczy do tego o zębatkach. Czy się przyjmie, czy nie - nie wiem. Na pewno nie zaszkodzi. W tym wątku zwracajmy się zatem z prośbą do innych w kwestii oceny uszkodzeń lub stopnia zużycia opon. Starajmy się nie poruszać tu kwestii doboru opon, sposobu ich montażu/demontażu (o ile trudności nie wynikają z uszkodzenia) itp. W postach starajmy się zachować ład i w miarę zwięźle opisywać problem, załączajmy od razu zdjęcia oraz specyfikację problematycznych opon (producent, model, rodzaj itd.). Zdecydowanie ułatwi to "pracę" chętnym do pomocy. Może zacznę, ponieważ w tym roku poza napędem namiętnie niszczę również opony. Pacjent: Schwalbe Racing Ralph (2019) 29x2,25 Addix Speed SnakeSkin. Zalana mlekiem Stan's.Problem: Rozcięcie przy klocku na środku bieżnika w czasie wyścigu. Zanim się uszczelniło, "uciekło" ok. 1,5 bara i większość mleka z opony. Rozcięcie ma ok 6-8 mm, z czego "na wylot" ok 3 mm. Zdjęcie poniżej.Pytanie: Mogę się na tym ścigać, czy lepiej nie ryzykować i utylizować? Zwykle rozcinałem oponę tak, że od razu szła do śmieci. A tutaj nie bardzo wiem, jak to traktować. Niby mleko z czasem to uszczelnia, ale czy nie puści w czasie ostrej jazdy? Mleko wyciekające po oczyszczeniu otworu:
TjakTomek Napisano 31 Lipca 2019 Napisano 31 Lipca 2019 Jeśli jeździsz agresywnie to ja bym nie ryzykował.To nie jest punktowa dziurka.
Lezia Napisano 31 Lipca 2019 Napisano 31 Lipca 2019 ... i te pęknięcie po środku. Dla mnie opona do kosza. Chociaż to nie jest pękniecie tylko nadlewka gumy. Mimo tego bym nie ryzykował.
dovectra Napisano 31 Lipca 2019 Napisano 31 Lipca 2019 11 minut temu, Lezia napisał: ... i te pęknięcie po środku. Gdzie? to chyba jest pozostałość od formy. 12 minut temu, Lezia napisał: Chociaż to nie jest pękniecie tylko nadlewka gumy. No właśnie Ja bym od środka podkleił łatę i już.
Sansei6 Napisano 31 Lipca 2019 Napisano 31 Lipca 2019 U mnie w koórce też wyglądało jak pęknięcie i dopiero na laptopie widać, że to ndlewka....z dętką to bym śmigał, póki jakiś klocek wystaje nad płaszczyznę ale z mlekiem?!
TheJW Napisano 31 Lipca 2019 Autor Napisano 31 Lipca 2019 Zrobiłem dzisiaj na tym 50 km, z tego jakieś 20 po pętli XC i w sumie nic się nie dzieje. Powietrza po powrocie mniej, ale otwór suchy i bez śladów lateksu. Musi uciekać w innym miejscu i podejrzewam, że winny jest do połowy oderwany boczny klocek. Generalnie ten nowy Racing Ralph to ogromny niewypał. Ani to dobrze nie jedzie, ani nie jest odporne na przebicia i rozcięcia, a krzywa i z wadami fabrycznymi każda jedna. Na zdjęciu widać nadmiar gumy, ale każda jedna którą miałem (a było ich 4-5) miała na środku kilkumilimetrowe dziury z braku materiału. Mam przynajmniej powód, żeby wrócić do Vittorii Peyote, która co prawda znika w oczach, ale nigdy mnie nie zawiodła i jest piekielnie szybka. No i kosztuje połowę tego, co RaRa. I najważniejsze - jest lżejsza!
Sansei6 Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Jak myślicie, te niebieskie plamki to już przetarłem się do warstwy abtyprzebiciowej? Opona to Shwalbe marathon MTB plus.
TheJW Napisano 2 Sierpnia 2019 Autor Napisano 2 Sierpnia 2019 @Sansei6 tak, ale tylko do tego, co zostało "wciśnięte" w klocki w procesie wulkanizacji, gdy opona otrzymała bieżnik. Jak musisz, to jeździj dopóki warstwa antyprzebiciowa nie pokaże się na płaskiej części opony, chociaż nie wróżę tej oponie długiego życia.
bts Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 @TheJW, podobnie rozciąłem równie szmacianego Rocket Rona, tez w wersji Addix. Zalepiłem to od środka specjalną łatą wulkanizacyjną (zwykłą łatką do dętek nie da rady, za słabo klei i nie wytrzymuje), wyglądało to pancernie i tak samo trzymało: W tym miejscu RR mi już nigdy mleka nie puścił, co jednak nie przeszkodziło mi go rozciąć w dwóch innych miejscach Robiłem z grubsza wg tego. Tak czy siak, ja już Schwalbe na tył nie pakuje. Wolę oponę cięższą o choćby i 200 g ale wytrzymałą na tyle, żebym nie tracił ~20 minut na rozmontowywanie tubeless na zawodach.
Sansei6 Napisano 2 Sierpnia 2019 Napisano 2 Sierpnia 2019 Jeżdżę, a co , ja już nie startuję w zawodach i nie pędzam jak szalony w terenie... zrobiłem na niej 14 000 km. Na zimę chyba wymienię... Zastanawiam się nad zmianą na Smart Sam Plus 2,1 ale czy będzie tak wytrzymała jak Marathon MTB plus... na zimę już pewnie zmienię Kuszą mnie trochę te SS mniejszymi oporami toczenia.
Sansei6 Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 Na przedniej oponie też na nacięciu antyprzebiciową warstwę widać. Nie żałowali jej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.