Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciekawe co tu piszecie. Pure Grip jest przyczepniejsza niż Black Chilli i pewnie jeszcze jest szybsza do tego? Chłopcy, albo w jedną albo w drugą stronę idziemy. Większa przyczepność to bardziej miękka mieszanka kosztem szybszego zużycia. Większy przebieg zrobi pure grip, bo jest twardsza - a co za tym idzie - ma mniejszą przyczepność.

  • +1 pomógł 1
Napisano

To nie jest takie proste. Guma rządzi się trudnymi to generalizacji prawami. 

Cytat z tej strony: MTB Tire Test: Continental Race King Performance ShieldWall 28x2.2

The Performance/ShieldWall version does perform much better in the hard surface wet grip tests, where the PureGrip compound outshines the fast-rolling BlackChili compound that we find on the Race King Protection. We expected this, but to be fair, we didn't expect the difference to be this big.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeżdżę właśnie na PureGrip, z tym że tył RaceKing przód CrossKing - no niezłe są, szybkie, i nie zużywają się za mocno... Ale jeżeli chodzi o przyczepnosć: różnie, często zrywam trakcję przy mocniejszych podjazdach, a przód czasami  ucieka  - mimo niskiego ciśnienia, szerokość 2.2  Używałem takiego zestawu kilka lat. Teraz planuję założyć taki coś : przód Racing Ray tego z niebieskim paskiem (bodajże SpeedGrip) a na tył Racing Ralpha HS490  (czerwony pasek, AddixSpeed). Może nie będę żałował takiej zmiany 😆

Napisano (edytowane)
7 godzin temu, cervandes napisał:

Ciekawe co tu piszecie. Pure Grip jest przyczepniejsza niż Black Chilli i pewnie jeszcze jest szybsza do tego? Chłopcy, albo w jedną albo w drugą stronę idziemy. Większa przyczepność to bardziej miękka mieszanka kosztem szybszego zużycia. Większy przebieg zrobi pure grip, bo jest twardsza - a co za tym idzie - ma mniejszą przyczepność.

To info od producenta i nic w tym tym dziwnego. Tańsza wersja jest w kierunku trakcji, a droższa mieszanka to możliwie najlepszy kompromis pomiędzy trakcją, a prędkością.

Edytowane przez WojtasTaba
  • Mod Team
Napisano

@szamysz83 Nie ścigam się, ale nie mam powodów do narzekania, bo jeździły we wszystkich porach roku, i jakoś dawały radę (co prawda ostatnia zima była łagodna). MPK to mój ulubiony okoliczny teren :icon_cool: (na Góraszce mam tempo 20 km/h, i dla mnie jest to dość żwawo - jakby ktoś nie wiedział, to nie jest płaski i prosty DDR :no:).

Mam też w nowym rowerze Rekon Race, i na razie jakichś wielkich różnic w przyczepności nie dostrzegam. W tłumieniu plus dla Rekona, tyle że to 2.35", a Ray i Ralph 2.25". Poza tym Rekony są w lepiej pracującej/mniej sztywnej w okolicy tylnego trójkąta ramie (też HT), więc porównanie nie jest zbyt miarodajne.

W pudełkach mam jeszcze Pirelli Scorpion M, oraz Goodyear'y Escape i Peak Ultimate, ale nie testowałem.

Ludzie używają np. Wolfpack Race, Speed i Cross (sam je brałem pod uwagę).

Jeździłem na CST Jack Rabbit, ale starszej wersji, i WTB Ranger, ale to przeciętne opony. Najgorsze były Vredestein Black Panther Xtreme i Xtrack, ale to było kilka lat temu (może poprawili ?).

Napisano

Napiszę tylko że opony zostały wybrane ze względu na opory toczenia a ta konkretna wersja ze względu na domniemaną większą żywotność "na twardym" niż black chilli oraz korzystną cenę (18EUR/szt na bike-discount).

Napisano

@KrissDeValnor Wolfpacki brałem pod uwagę, ale jakoś mi przeszło. CST JJR2 kuszą wagą ale z odpornością na przebicie, pęknięcie podejrzewam też łatwiej. Pirelli Scorpion - myślałem nad nimi również, R na tył a M na przód. Rekony? Hmm... tego wariantu w ogóle nie brałem pod uwagę. Natomiast wracając do Schwalbe, to dość popularna kombinacja na maratonach. Wciąż często widywana, jak kiedyś RaceKing z CrossKingiem w zestawie. Póki co najbliżej jestem Schwalbe, myślę że najbardziej zbliżony wariant do moich oczekiwań.

  • Mod Team
Napisano

@szamysz83 Ray niejako zastąpił Rona, tudzież stał się alternatywą. Nowy Ralph na pewno jest lepszy od starego jako napędówka - ma podłużne poprzeczne klocki na środku (myślę, że to pomaga na podjazdach z luźniejszym podłożem), a stary miał tylko kostkę. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Odnośnie schwalbe to u mnie miarka się przebrała. Kilka lat temu bezskutecznie reklamowałem gumy trekingowe. Obecnie na posiadanych RoRo SpeedGrip SuperGround 27,5x2,6 po około 800km zaczął odłazić bieżnik (tylko po jednej stronie, ale na całym obwodzie). Opisałem szczegółowo mój kłopot producentowi, załączyłem kilka zdjęć z różnych perspektyw. Przekierował mnie do dystrybutora w PL. Ten nawet nie raczył odpisać na moje 2 maile (a mam raport, że zostały przeczytane). Wróciłem więc do producenta i ten również to zignorował. Bardzo skutecznie zostałem zdemotywowany do jakichkolwiek dalszych zakupów tej marki.

 image.thumb.jpeg.1009ec96db5ae23fc99dbfe2e2ef4e39.jpeg

  • +1 pomógł 4
Napisano

Wyszły "walory" kupowania na zapas i posiadania kilku rowerów w użyciu. Rękojmia skonczyla im się o ile pamiętam niecałe 3m-ce wcześniej. Produkt w cenie premium a potem nie potrafią nawet napisać "wal się frajerze". Pomimo tego, że nawet specjalnie nie domagalem się wymiany tylko odpowiedzi na 3 pytania: dlaczego, czy zabiję się na tej gumie i czy jest szansa na wymianę (byłem gotów ponieść nawet pewne koszty). Przypuszczam, że sprawa jest im znana bo nawwt nie byli zainteresowani pozyskaniem tych gum do analizy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...