Skocz do zawartości
inTro84

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air

Rekomendowane odpowiedzi

Puklus

Bo recon ma inny solo air niż reba i nie powinno sie tam dawać oleju, choć 2ml nie zaszkodzi. Dosłownie zwilżyć komorę pozytywną i negatywną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lenon77

Dzięki, tak zrobię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Panowie ostatnimi czasy zauważyłem, że blokada w moim RS XC 32 działa coraz słabiej (zablokowany nadal się ugina - po prostu robił się twardy). Po zdjęciu dolnych lag przestała działać w ogóle.

Zauważyłem też, że po zdjęciu takiego szarego pierścienia, który trzyma korek tłoka od spodu w prawej goleni korek ten został wciągnięty do środka lekko jakby tam jakieś podciśnienie panowało.

Czy to klasyczny objaw ubytku oleju i wystarczy dolać, żeby blokada wróciła czy spodziewać się niespodziewanego? Niestety nie zwróciłem uwagi, czy z prawej dolnej lagi wylało się jakoś więcej oleju niż zwykle...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kolmark

Witam. Robię serwis w swoim Reconie Gold TK (2015) i po otwarciu komory powietrznej zdziwiło mnie to, że nie ma w niej oleju tylko smar. Wszystkie poradniki na YT czy choćby tutaj wypominają by wlać tam kilka ml oleju. Zerknąłem na najnowszy manual RS i tam też piszą tylko o smarze. Pozmieniało się coś w najnowszych modelach czy co? Zostawić ten smar czy jednak zalać olejem 15w?

W komorze (+) amortyzatora solo air powinien być tylko smar, bo olej po krótkim czasie spłynie sobie z komory (+) do komory (-) przez otwór wyrównawczy. Dlatego jest tam smar, a nie olej. Te kilka cm3 oleju, które pojawią się komorze (-) zmniejszą jej pojemność i spowodują zmianę charakterystyki pracy - pogorszenie czułości na małe nierówności. Im więcej oleju tam się dostanie, tym bardziej charakterystyka pracy amora będzie podobna do takiej, jak gdyby komorę (-) miał nie napompowaną.

 

Edytowane przez Kolmark

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir82

Recony mają "stary typ" sprężyny SA także bez problemu można wlać kapkę oleju.

Edytowane przez radomir82

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

 

 

W komorze (+) amortyzatora solo air powinien być tylko smar, bo olej po krótkim czasie spłynie sobie z komory (+) do komory (-) przez otwór wyrównawczy. Dlatego jest tam smar, a nie olej. Te kilka cm3 oleju, które pojawią się komorze (-) zmniejszą jej pojemność i spowodują zmianę charakterystyki pracy

 

Generalnie masz rację i nie. Pod górny korek komory powietrznej nie wlewa się kilku cm3, a jedynie kilka ml (około 5) "oleju". Przy czym olej w cudzysłowie gdyż wlanie tam nawet 15WT to kiepski serwis. Jak słusznie zauważasz spłynie on przez o-ring. Przy czym jednak odpowiednia ilość nie wpłynie na charakterystykę pracy.

 

Daleko właściwsze (a nawet wskazane jak w starych, dobrych czasach RS) jest użycie Redrumu - robię tak podczas swoich serwisów. Jeśli nie ma Redrumu to polecam niebieski fluid Fox'a. Wespół ze smarem Military Grease (chyba najsensowniejszym do o-ringów) tworzy się wtedy doskonale smarująca mieszanka, która również spływa ale bez porównania wolniej - z reguły wystarczy do następnego serwisu. Wlanie oleju rzecz jasna nie zaszkodzi amortyzatorowi, jednak przy odpowiednim smarowaniu nie jest sensowne, ponieważ tworzy się wtedy relatywnie rzadka mieszanka i w niektórych przypadkach o-ring ma później gorsze smarowanie (gdy całość spłynie) niż byłby na samym smarze.  

 

 

 

Czy to klasyczny objaw ubytku oleju i wystarczy dolać, żeby blokada wróciła czy spodziewać się niespodziewanego? Niestety nie zwróciłem uwagi, czy z prawej dolnej lagi wylało się jakoś więcej oleju niż zwykle...

 

Jeśli blokada puszcza, to dolanie oleju nie pomoże - najczęściej trzeba wymienić o-ring w dolnym tłumiku uszczelniający szaft. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Wymienić uszczelki i tak chciałem profilaktycznie jak tylko znajdę ich zestaw, bo zapodziałem gdzieś :icon_confused: Do wszystkich wchodzi tam 147+/-3 ml oleju czy jest to jakoś zależne od rozmiaru koła np?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Ja nie pamiętam tych fabrycznych mililitrów - za dużo manuali ;-) Mierzę potrzebną ilość oleju w bardzo prosty sposób. W razie czego podam przez PW.

Edytowane przez Punkxtr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

 

 

Daleko właściwsze (a nawet wskazane jak w starych, dobrych czasach RS) jest użycie Redrumu - robię tak podczas swoich serwisów. Jeśli nie ma Redrumu to polecam niebieski fluid Fox'a.

 

Kilka dni temu robiłem serwis swojego Recona, i zamiast lać 15W który spływa (nie wiem jak szybko, ale po roku nic nie ma)  wlałem Millers Assembly Lube (rzekomo odpowiednik Red Rum?), jakby nie było tania alternatywa bo 30ml kosztuje 10zł. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Pewnie jest to alternatywa, tylko z tego co wiem zamienniki mają często problem z gęstnieniem w ujemnych temperaturach. Redrum czy fluid mają specjalne domieszki, które temu zapobiegają. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

"Rock Shox RedRum - na jego temat krąży w sieci wiele teorii spiskowych,  to produkt firmy MAXIMA i jest to smar typu Assembly Lube, wykorzystywany przy składaniu np. silnikach w samochów wyścigowych (korbowody itp) do zmniejszenia tarcia przy pierwszym rozruchu aby się nie zatarły, zawiera dużą ilość dodatków Anti Wear które chronią przed zużyciem "

 

 

Ciężko powiedzieć, trzeba by mieć laboratorium do badania w domu :D

Jakby nie było jest bardzo lepki i powinien sprawdzić się bardzo dobrze. 

Edytowane przez lucass3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Można wrzucić do zamrażarki zawsze ;-) ja pewnie też potestuję. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

Zimą i tak nie jeżdżę więc nawet jeśli byłby taki problem to mnie nie dotyczy :)

Ale chętnie poczytam Twoje testy :)

Edytowane przez lucass3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lenon77

Tak jak pisałem zrobiłem serwis swojemu Reconowi - standardowy serwis dolnych goleni i przy okazji wyjąłem jedną podkładkę by zwiększyć skok, więc rozebrałem także sprężynę. Widelec wydaje się działa dobrze, ale co jakiś czas zdarza mu się, że nie odbije do końca tzn. golenie wysuną się tylko na jakieś 70-80 mm i żeby odzyskać skok trzeba je ręczne rozsunąć (nie wymaga to dużej siły). Po rozsunięciu przez jakiś czas znów działa dobrze, ale w nieregularnych odstępach znowu się zapada. Przy rozsuwaniu odnoszę wrażenie, że coś się tam blokuje, słychać lekkie pyknięcie i potem jest ok. Będę rozbierał wideł, ale chciałem zaczerpnąć informacji na co zwrócić uwagę i co może być tego przyczyną by ewentualnego problemu nie przegapić. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

A Co się mogło stać, zassał sie. W DA mamy oddzielne komory koniec kropka, nie może sie nic zassać, a gdyby nawet łatwo to wyregulować. W SA w reconach mamy zawór na górze. Otwiera sie on przy pełnym rozciągnięciu. Więc jeżeli z jakiejś przyczyny komora negatywna uzyska spore ciśnienie, np uszczelki już nie pierwszej świeżości, a przy dobijaniu widelca w komorze pozytywnej ciśnienie rośnie lawinowo i może sie część przedostać do negatywa, owe ciśnienie nie znajdzie drogi powrotnej, póki się nie wyprostuje widelca.

 

To odpowiada twojemu opisowi. Czemu w negatywie sie zbiera ? Zapewne uszczelki, może między komorowa, może ta w zaworku. Proponuję serwis komory powietrznej. Na twoje nie szczęście zawór SA jest nie rozbieralny. Jak będą z nim kłopoty, to jest problem. Ja go rozbierałem i naprawiałem, to wiem jak to wygląda :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Spascmar

Cześć.

Poproszę Was o poradę.

Jak powinien prawidłowo działać ten amor?

Czy da się go ustawić tak aby "wybierał liście", czy to za toporna konstrukcja?

 

Jest to mój pierwszy powietrzny amortyzator i nie mogę go prawidłowo ustawić.

Mam jakieś 93kg wagi. Amortyzator ma zrobiony serwis wg powyższego posta. Wszystko działa prawidłowo, trzyma ciśnienie, tłumienie działa, blokada blokuje. Świeży olej w tłumiku, goleniach, gąbeczki nasączone i czyste, w komorze powietrznej odrobina oleju, chodzi w pełnym zakresie ruchu (jak go zmuszę). Wszystkie części w środku amora śliskie aż mi z rak wypadały.

 

Ale jest bardzo sprężysty, jak mocna sprężyna. Musze użyć siły aby przełamać pierwszy opor. W terenie reaguje ale topornie. Ne widzi mniejszych nierówności.

Ciśnienie zalecane to chyba 90-120PSI, Ja mam okolo 80PSI i jest raczej twardy. Jak zmniejszę to gubi skok.

W czym problem?

 

 

Jeszcze jedna sprawa.

Sama komora powietrzna jakby wytwarzała ciśnienie i podciśnienie (jak ruszam tłokiem) tak ma być? Oczywiście przy braku ciśnienia - czyli co, jest szczelna? 

W momencie składania w całość tłok już nie daję się wcisnąć do końca bo wypycha go podciśnienie które samo się wytwarza.

Dla tego nie mogę dobić amora, zostaje mi około 1cm.

Edytowane przez Spascmar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Wiesz, silver to raczej toporny widelec, dobry ale bez przesady. Jak jest nowy, musi sie dotrzeć. Jak ma wymienione uszczelki - także. Poza tym nie wiele więcej sie da zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcinusz

Mam problem z moim Sektorem. Bliźniacza konstrukcja do Recona, więc może znajdę tu odpowiedź.

 

Zrobiłem serwis podstawowy, tj. dolnych goleni. Po złożeniu amor zaczął stukać dokładnie tak, jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=lBkx9eIBFMs (film stąd: http://nieoceniam.pl/testy/ramy-i-rowery/giant-trance-3-27-5/#comment-224 )

 

Postanowiłem wobec tego przeserwisować górne golenie ale po złożeniu problem nadal występuje. Ktoś coś wie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Spascmar

Pojawił się mały problem.

Przestało działać mi pokrętło tłumienia odbicia - kreci się luźno do okoła.

Na pewno nie zepsułem tego mechanicznie, po prostu zaczęło się lekko kręcić, bez oporu w każda stronę.

Trzpień pokrętła jest ok.

 

Ktoś miał cos takiego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

 

 

Zrobiłem serwis podstawowy, tj. dolnych goleni. Po złożeniu amor zaczął stukać

Czyli zdjąłeś tylko dolne golenie i zaczęło stukać ? Najprędzej stuka korek w soloair, tylko nie wiem jaja sprężyna jest w ty sektorze. Tam jest korek zamykający goleń i ma on mieć sprężynę falistą, taką podkładkę. Ona może stukać.

 

Zdejmij golenie i sprawdź w której goleni stuka.

 

 

 

Przestało działać mi pokrętło tłumienia odbicia - kreci się luźno do okoła.

Prawdopodobnie sie coś urwało w tłumiku. To bardzo prosty tłumik, zalecam wyjęcie i dokładne obejrzenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Spascmar

Jest prosty, bardzo prosty.

Na razie mi to nie przeszkadza.

Sprawdzę to przy następnym serwisie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ppadol1

Witam, kupiłem używany rowerek z amorkiem Rock Shox SL Solo Air 100mm. Z kodu wychodzi że to 2009 rok. Podejrzewam że nigdy nie były wymieniane uszczelki i moja prośba czy pomoże mi ktoś dobrać komplet uszczelnień do niego oraz olej ?? Gdzie to mogę dokupić ? jakieś linki :) dokładnie taki http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=2269&kr=2009

Edytowane przez ppadol1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Podejdą każde uszczelki od rock shox'a 32 np. http://allegro.pl/rock-shox-uszczelki-kurzowe-i-olejowe-32mm-reba-i6273577979.html

Oleje możesz kupić na allegro albo w lokalnym sklepie, do tłumika olej rock shoxa ma lepkość 16.10 cSt@40°C, do dolnych lag 43.90 cSt@40°C.

W tłumiku lepiej żeby lepkość była z grubsza zachowana więc możesz kupić np. 

Bel Ray Fork Oil 5W http://allegro.pl/bel-ray-fork-oil-5w-1l-gratis-i6158476033.html

Motul Fork Oil 5W http://allegro.pl/motul-fork-oil-expert-5w-1l-i6196189732.html

Agip fork Oil 5W  http://allegro.pl/agip-fork-olej-do-lag-amortyzatorow-5w-1l-slask-i5301571973.html

Motorex racing fork oil 2,5W http://allegro.pl/motorex-olej-do-amortyzatorow-2-5w-1l-rowertour-i6185484471.html

Bel Ray HVI 5W http://allegro.pl/olej-bel-ray-hvi-5w-racing-amortyzatory-gazowe-i5980913120.html

 

Ostatni klasowo najlepszy, Agip najtańszy, ale tak naprawdę w otwartym tłumiku nie poczujesz różnicy - wiele razy to testowaliśmy i niestety nikt jakoś nie potrafił stwierdzić gdzie jest lepszy olej ;).

 

Do dolnych lag lepkość nie jest aż tak ważna, więc możesz zastosować niemal każdy olej 10-15W np.

Agip http://allegro.pl/agip-fork-oil-15w-1l-olej-do-lag-amortyzatorow-i5213250705.html

Bel Ray http://allegro.pl/bel-ray-fork-oil-15w-1l-amortyzatory-i6258913441.html

Motorex http://allegro.pl/motorex-fork-oil-10w-1l-amortyzatory-i6274079425.html

 

Na uszczelki smar od (moim zdaniem) najlepszego np.

Elube http://sklep.smary.elub.pl/produkt/elube-hybrid-fork-grease-smar-do-amortyzatorow-10ml

Slickoleum http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/oleje-smary/prod/slikoleum

pm military http://allegro.pl/smar-pm600-rockshox-30g-grase-military-i6304292237.html

 

Edytowane przez Fonika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ppadol1

Jeśli chodzi o serwis rowerowy to w Krakowie dzwoniłem do kilku serwisów i otrzymywałem takie odpowiedzi że mi włosy na głwie stawały nie tylko od cen, w jednym mi powiedzieli że jak przyniosę amor, oleje i uszczelki to mi za 150zł wymienią :) Postanowiłem więc za to się zabrać sam. Z uszczelkami kurzowymi i olejowymi nie ma problemu zmierzyłem golenie i mają 32mm wiec podejdą każde 32mm, problem są pozostałe oringi. Chciałbym je wymienić, dodam że amor działa, nie cieknie i trzyma ciśnienie tylko że po nakrętkach widać że  nie były nigdy odkręcane, więc nic nie robione od nowości. Nie chce rónież na nim jeździć żeby go nie zatrzeć gdyby było coś nie tak :) Nie mam możliwości rozebrania go i dopiero zamówienia, chciałbym zamówić wszystko i zrobić za jednym zamachem :) Jest w nim system Solo Air więc ciekawe czy nie podejdą te: http://allegro.pl/zestaw-serwisowy-rock-shox-reba-solo-air-i6280096168.html     Za oleje dziękuję.

Edytowane przez ppadol1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Solo airy różniły się nieco między modelami i rocznikami więc to raczej loteria, lepiej wyciągnąć o-ringi, zanieść do sklepu z uszczelnieniami i dobrać.

Co do uszczelek kurzowych to nie zawsze jest to takie oczywiste, ponieważ bywa, że mają inną średnice zewnętrzną, ale akurat z rsami nie ma problemu.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • gyrill
      Przez gyrill
      Cześć. Sprzedaje Recona o skoku 100 mm. 
      Szczegóły można znaleźć w aukcji. 
      Cena dla użytkowników forum to 800 złotych i wysyłka gratis. 
      Stan oceniam jako prawie idealny. Technicznie wszystko działa, jego użycie było symboliczne w stosunku do możliwości. Minusem są zwijające się naklejki na lagach. Plusem jest manetka blokady i świetny stan goleni. 
      Zainteresowanych proszę o PW przed zakupem - zmienie cenę na aukcji Allegro.
      Preferuje transakcje przez Allegro. 
    • rzymo
      Przez rzymo
      Porządki noworoczne / zmiana sprzętu - cała lista poniżej (kolejność alfabetyczna).
      ---
      01) adapter do mocowania zacisku hamulca PM do ramy/widelca IS - do tarczy 160 przód / 140 tył, w komplecie śruby mocujące
      8zł / 15g + śruby
       
      02) adapter do mocowania zacisku hamulca PM do ramy/widelca IS - do tarczy 180 przód / 160 tył, w komplecie śruby mocujące
      8zł / 20g + śruby
       
      03) amortyzator 26" Rock Shox Recon Gold - tłumienie Motion Control, skok 80/100 (ustawiony 100), sterówka 192-193 mm, dolne golenie otarcia/obicia, pokrętło blokady/kompresji na goleni, na pokrętle złuszczony lakier/farba; tłumienie działa, kompresja działa, blokada działa, komora powietrzna szczelna, uszczelki przeciwkurzowe do wymiany
      w komplecie nowe naklejki z nazwą modelu Recon (kolor szary/siwy)
      390zł / 1648g
       
      04) chwyty Accent Silicon - używane, przycięte (końcówki dołączam), czarne, silikonowe - odpowiednik ESI Chunky, wygodne
      20zł / 76g
       
      05) dętki Geax Light 26" / PV - dętki pod opony 26" (1.5 - 2.25, używałem w Race Kingach 2.2"), wentyl presta, szczelne, bez łatek
      15zł / 136+137g (za 2 szt)
       
      06) gripshifty SRAM Attack 2/3 x 9 - przód microindex, pod SRAM/Shimano (można obsługiwać przerzutkę 2x i 3x) / tył Shimano 9, gumy w dobrym stanie
      80zł / 168g
       
      07) hamulce Shimano XT - klamki z długimi dźwigniami pozagrupowe BL-M505 (lżejsze od SLX/XT), zaciski XT BR-M775, odpowietrzone, okładziny żywiczne, niewielkie zużycie; przewody 59 o długościach ~67 / ~121 cm
      220zł / 250+260g (cena za komplet p+t)
       
      08) kaseta Shimano SLX CS-HG80-9 11-28T - dziewiątkowa, 11-28T, stan dobry
      40zł / 229g
       
      09) kierownica Oval 31.8 / 600 mm - całkiem lekka, z gięciem w tył (backsweep), widoczne ślady od manetek/gripów
      20zł / 166g
       
      10) kierownica szosowa 25.4 / 420 mm - brak oznaczeń modelu, jeśli dobrze mierzę to zasięg 90, drop 135, widoczne ślady po montażu akcesoriów na kierownicy
      20zł / 340g
       
      11) kółka do przerzutki Shimano - 13 ząbków, łożyska ślizgowe, dużo nie przejechały
      8zł / 18g + śrubki
       
      12) koło przód 26" / 6 śrub - piasta Chosen (łożyska EZO), szprychy 2-1.8-2, czarne alu nyple, obręcz DT (bez oznaczeń, najpewniej X430) - b. dobre łożyska i niewielkie opory, po lekkim zakręceniu koło robi kilkadziesiąt obrotów, zatrzymuje się otworem na wentyl ku górze
      175zł / 763g
       
      13) koło tył 26" / 6 śrub - piasta DT 370/IS, szprychy 2-1.8-2, nyple mosiądz, obręcz DT, brak naklejek - po zakręceniu kołem "w rękach" czuć nie do końca płynny obrót = łożyska do wymiany; w komplecie bębenek alu (widoczne ślady po zeszlifowanych zadziorach od kasety bez pająka) oraz stalowy - sam bębenek, bez łożysk, gwinty na samej osi piasty wyglądają tak sobie
      150zł / 1025g
       
      14) korba jednoblatowa 48 + wkład kwadrat - model nieznany, blat pancerny stalowy 48 zębów + osłona z tworzywa, wkład na kwadrat VP na łożyskach maszynowych (68 x 122.5), metalowe miski (obraca się bez oporów); śruby mocujące i zaślepki w komplecie
      60zł / 878+292g
       
      15) korba Shimano XT FC-M770 - same ramiona, srebrne, 175mm, zintegrowana oś; ślady używania widoczne na zdjęciach (ryski/przetarcia)
      jeżdżona w konfiguracji 36/22 oraz 38/24 oraz 36T (narrow-wide) - w komplecie śruby/kominy różnej długości i nakrętka osi (kontrująca)
      140zł / 366+222g
       
      16) koszyk Tour de France - czarny, lekki, z tworzywa, widoczne ślady używania
      6zł / 23g
       
      17) łożysko FAG 6000/2RS - nowe, fabrycznie zapakowane
      6zł / --g (6zł / szt)
       
      18) mostek 25.4 / 110 mm - gięcie koło 13-15* (ciężko zmierzyć), trochę kowadło, ale swoją rolę spełnia
      12zł / 245g
       
      19) nakrętka kasety FRM - alu, czarna, dokładnie 4.8 grama
      5zł / 5g
       
      20) nyple alu, srebrne - zwykłe DT, 25 sztuk, nowe
      8zł / 8g
       
      21) obręcz 26" / 28h / disc - DT, dokładny model nieznany, 18.5mm wewnętrznie
      15zł / 464g
       
      22) obręcz 26" / 32h / disc - DT, dokładny model nieznany, 19mm wewnętrznie, nieużywana
      20zł / 466g
       
      23) obręcz 28" / 32h / obręcz - KinLin, dokładny model nieznany, 15mm wewnętrznie, dosyć lekka, nieużywana
      25zł / 422g
       
      24) olej mineralny Finish Line Brake Fluid - do hamulców Shimano/Magura, spisuje się znacznie lepiej w niższych temperaturach (klamka nie puchnie) - buteleczka 120, zostało ~90ml
      15zł / --g
       
      25) opona Continental Race King 26 x 2.2" PureGrip - nowa wersja (grubsze boki, wygląd plastra miodu, tubeless-ready), zwijana/kevlar, niski przebieg, jeżdżona na przednim kole - są jeszcze "włoski" na środkowej części bieżnika
      59zł / 607g
       
      26) opona Continental Race King 26 x 2.2" PureGrip - nowa wersja (grubsze boki, wygląd plastra miodu, tubeless-ready), zwijana/kevlar, niski przebieg, jeżdżona na tylnym kole
      49zł / 602g
       
      27) opony B'Twin 700 x 32c - drutowe, uniwersalne (szosa / lekki teren), realnie 32-33mm szerokości, niski przebieg i niskie zużycie
      40zł / 593+597g (za 2 szt)
       
      28) pedały Shimano XT PD-M770 - sprawne technicznie, obracają się płynnie, wizualnie stan jak na zdjęciach (zarysowania/przetarcia)
      75zł / 350g
       
      29) podkładki pod mostek - aluminiowe, 5 sztuk po 5 mm
      5zł / 23.5g
       
      30) podkładki pod mostek - karbonowe, 15 mm + 5 mm
      6zł / 6.8 + 2.8g
       
      31) pompka do amortyzatorów Beto SP-003 AG - jeżdżę głównie na sztywnych widelcach, więc użyta max kilka razy, wyskalowana do 28 bar / 400 psi, elastyczny wężyk, zawór do upuszczania powietrza
      45zł / --g
       
      32) przerzutka Shimano XT RD-M772-GS - pod 9 rzędów, średni wózek, fabryczne kółka (ceramika + maszynowe)
      80zł / 223g
       
      33) rama Checker Pig Race 19" - pod koła 26" i amor 80-100mm oraz łożyska półzintegrowane, bardzo sztywna, masywne tylne widełki, górne spawy polerowane, wzmocnione okolice główki, BSA 68 mm, pod sztycę 31.6 mm
      widoczne ślady użytkowania (rysy/przetarcia od pancerzy/'zjechane' okolice dolnego oczka pod koszyk na bidon), w komplecie lekki zacisk sztycy 34.9
      rura podsiodłowa 420/480 (c-c / c-t), górna 575 (c-c), główka 130, ogon 420
      190zł / 1780g
       
      34) siodło Selle Italia SLR Gel Flow - lekkie, wygodne, niepoprzecierane
      135zł / 228g
       
      35) śrubki do tarczy - jeden komplet srebrny, dwa czarne, każdy 6+1 szt (po jednej zapasowej)
      6zł / --g (6zł / komplet)
       
      36) stery Accent Airplane - półzintegrowane (semi-integrated / HSI-SAIR) 1 i 1/8", łożyska maszynowe ACB, aluminiowe miski, dolna bieżnia alu, przecięta (zdejmowana/nakładana na widelec, nie wymaga nabijania narzędziami) + kapsel + głównia śruba stalowa (czarna)
      niewielki przebieg, łożyska krecą się bez oporów, na miskach widoczne ślady montażu
      45zł / 86g
       
      37) sztyca 27.2 / 350 mm - czarna, aluminiowa, na jedną śrubę; ciężka, ale wytrzymała, niewielkie ślady użytkowania
      15zł / 342g
       
      38) sztyca Ritchey Classic 31.6 / 350 mm - srebrna, mocowanie siodła na dwie śruby, dosyć lekka; w górnej części (blisko jarzemka) widoczne przetarcie od paska torebki podsiodłowej
      45zł / 259g
       
      39) tarcze Avid HS1 / 160mm / 6" - używane, nie są idealnie proste, ale mogłem ustawić zaciski tak, by klocki nie ocierały
      9zł / 101+101g (9zł/szt)
       
      40) zacisk piasty tył Shimano - zacisk do piasty tylnej 135, Shimano XT, z dźwignią
      9zł / 64g
       
      41) zębatka SLX 24T - stalowa, dedykowana do 10 rzędów (działa też z innymi), mało używana
      9zł / 44g
       
      42) zębatka/blat SLX 38T - aluminium, dedykowana do 10 rzędów, do zestawienia 38/24, mało używana
      45zł / 75g
       
      ---
      WYSYŁKA -> koszt zgodny z cennikiem przewoźnika (kurier / paczkomat / poczta)
      ---
      FOTO -> http://www.abload.de/gallery.php?key=uj4FDBcs (kolejność jak powyżej)
      ---
      Możliwość wystawienia na Allegro.
    • szamysz83
      Przez szamysz83
      Witam. Mam kilka pytań, zadam po kolei:
       
      1. Zasadnicza różnica między RS XC30 TK coil a RS 30 TK Silver Coil - tylko waga?
      2. Podrzuci ktoś jakiś dobry tutorial do serwisu RS 30 TK Silver Coil?
      3. Ile oleju, jak i gdzie wlać? Chodzi o RS 30 TK Silver Coil
      4. Jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm? RS 30 TK Silver Coil
      Oczywiście pod koła 26 cali. Dziękuję.
       
    • viru555
      Przez viru555
      Witam. Chciałem zrobić serwis sterów i mam problem z wyjęciem łożyska W opisie roweru jest napisane ze mam pół zintegrowane. Jak rozumiem to ta wewnetrzna czesc powina wyjsc bez wiekszego problemu? Próbowałem wybijać, podważać. Bez skutku. Może z bieżnia cala muszę je wyjąc? Czy może bić aż wyjdzie...




×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.