Skocz do zawartości
inTro84

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air

Rekomendowane odpowiedzi

inTro84

Z powodu braku sprzyjających warunków atmosferycznych do jazdy na rowerze oraz zbliżającego się wypadu w Beskid Mały postanowiłem zajrzeć w głąb przedniego amortyzatora (Rock Shox Recon Silver TK Solo Air) oraz wymienić soczek (olej) na świeżutki.

 

Był to debiut zarówno mój, jak i amortyzatora. Amortyzator nie był serwisowany od urodzenia, a ja pierwszy raz w życiu rozkręciłem amortyzator.

 

Jeśli gdzieś po drodze skopałem nazewnictwo lub co gorsza "serwis" dajcie znać w komentarzach (na przyszłość się poprawię).

 

Z pomocą w boju przyszedł mi manual: https://www.sram.com/rockshox/products/recon-silver-tk#service YouTube oraz posty z forum.

 

Zabawę zaczynamy oczywiście od zdemontowania amortyzatora z roweru, dokonujemy tego poprzez:

 

1. Demontaż koła

2. Odkręcenie zacisku hamulca

3. Poluzowanie śrub mostka

4. Wykręcenie śruby z bieżni (gwiazdki) 

 

W moim przypadku amor wyskoczył bez najmniejszych problemów. A oto i pacjent:

 

CAM00536_zpsf0362eef.jpg

 

Przed rozpoczęciem dalszych działań warto wyczyścić powierzchownie amortyzator z piachu i brudu (fotkę pstryknąłem jeszcze brudasowi).

Następnie przystępujemy do rozdzielenia górnych i dolnych goleni, zaczynamy od spuszczenia całego powietrza z amortyzatora poprzez zawór Schradera.

 

3a165e30-11e1-4409-bf47-9f7a81662177_zps

 

Odkręcamy kolejno dwie śruby na dolnych goleniach o 2-3 obroty (nie całkowicie).

 

2f7b7eff-67fa-445e-8895-85786cd88546_zps

 

Uderzamy gumowym młotkiem w każdą ze śrub, aż lagi puszczą, moment jest wyczuwalny (przynajmniej ja odczułem, że już nie trzeba walić młotem). Wykręcamy śruby do końca, rozdzielamy golenie i wylewamy olej z dolnych. Nie ma go za wiele, ale zawsze coś. U mnie wykapało tyle (z 1 goleni):

 

538290be-af55-4d30-9d94-fa3b1ae6d5ff_zps

 

A oto rozczłonkowany amor:

 

848ce521-78a0-47f1-b096-54f0042d1fd5_zps  7a665fe7-1b38-4848-b3e0-9f52323dab86_zps

 

Z dolnych goleni demontujemy uszczelki przeciw kurzowe (swoje zdemontowałem za pomocą dużego płaskiego śrubokręta o zaokrąglonych krawędziach, aby nie pokaleczyć uszczelek). Uszczelki siedzą dość mocno i trzeba się trochę pomęczyć.

 

Edit by Pukiel

 

Warto dodać iż przy wyciąganiu uszczelek i ponownym osadzaniu tych samych, warto zaznaczyć sobie np markerem, nożykiem czy czymkolwiek ślad na goleniach i uszczelce jak były osadzone, bo po zamontowaniu ich inaczej będzie trzeba docierać ok 200km i będzie tępo na początku.

  

718ffc22-4d64-4530-b9a9-c2c0b73b2886_zps

 

Gąbki oraz uszczelki umyłem w wodzie z płynem do mycia naczyń, całość osuszyłem a gąbki namoczyłem w nowym oleju (Motorex 10W).

 

beae087e-2c29-4207-9045-7855c2fe8f62_zps

 

Następnie zabrałem się za sprężynę powietrzną umieszczoną w górnej goleni. Z pomocą przyszedł klucz nasadowy 24 mm oraz grzechotka (można odkręcić kluczem płaskim, lecz łatwiej w ten sposób uszkodzić śrubę).

 

181b7c43-d844-4c66-a3fb-99f3ea15c3c8_zps   

 

 

0f111213-c042-4652-b2e5-348b501db131_zps

 

Całość dokładnie czyścimy za pomocą alkoholu izopropylowego i szmatki, a następnie nakładamy odrobinę smaru na o-ringi i montujemy. Podczas montażu "sprężyny" do tuby wlewamy 3 ml oleju (ja użyłem Motorexa 10W).

 

Sprężyna powietrzna ogarnięta, więc zabieramy się za tłumik. Zaczynamy od odkręcenia pokrętła blokady widelca

 

4e70b3d6-a92b-4b74-b4a9-52e6fd711a10_zps

 

Następnie kluczem 24 mm wykręcamy tłumik (wyciąga się go znacznie ciężej niż sprężynę powietrzną). Wylewamy olej (tego jest już zdecydowanie więcej).

 

f7ed3445-b04f-458b-817d-3f4f4ae8e847_zps

 

Wyciągamy pręt od regulacji powrotu amortyzatora (nie wiem jak dokładnie nazwać ten element  :icon_question: ).

 

72739e79-8fb2-4d86-a1e6-7a7966e8e189_zps

 

Całość oczywiście czyścimy, nakładamy smar na o-ringi, montujemy "pręt", zalewamy świeżutki soczek (olej) 147 ml +/-3 ml (użyłem Motorexa 5W). Wkładamy tłumik i skręcamy.

 

A tu jeszcze amor w kawałkach:

 

CAM00559_zps50ce7238.jpg

 

Sprężyna i tłumik gotowe, więc montujemy odświeżone gąbki i uszczelki przeciw kurzowe do goleni dolnych (uszczelki wchodzą równie opornie jak wychodziły). Smarujemy uszczelki i montujemy całość do kupy.

Pozostaje tylko dmuchnąć nieco powietrza w amortyzator i zamontować go tam gdzie jego miejsce.  

 

Widły po serwisie:

 

CAM00568_zpsbadb85fa.jpg

 

Do zabawy z amortyzatorem użyłem następujących gadżetów:

 

- klucze imbusowe (1.5 - 5 mm)

- klucz nasadowy 24 mm + grzechotka

- duży płaski śrubokręt

- mały płaski śrubokręt

- gumowy młotek

- strzykawka 60 ml

- szmatki + ręczniki papierowe

 

W manualu z 2011 była mowa o pierścieniach segera, jednak tak owych w moich widłach nie uświadczyłem (może zapomnieli dołożyć  :laugh: )

 

Płyny:

 

- olej Motorex Fork Oil 5W (tłumik)

- olej Motorex Fork Oil 10W (gąbki, golenie dolne)

- smar Motorex bike grease (o-ringi, uszczelki)

- alkohol izopropylowy (mycie)

 

Motorex 10W, którego użyłem do dolnych goleni wydawał się na "oko" bardziej rzadki aniżeli olej oryginalny (RockShox 15W), który został wymieniony. Chociaż lepkość 10W Motorex odpowiada 15W RockShox.

 

Warsztacik:

 

CAM00565_zps60d8026c.jpg

 

O-ringów, uszczelek i gąbek nie wymieniałem, gdyż nie widziałem takiej potrzeby. Nie zauważyłem żadnych przetarć i uszkodzeń. Amortyzator trzyma ciśnienie, blokada działa znakomicie. Jak na razie odbyłem tylko jazdę testową, sprzęt przetestuje się dokładniej w Beskidach. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Temat przeniosłem tam gdzie jego miejsce, podepniemy, bo jest to konstrukcja inna niż reba. Wprowadzi sie poprawki i będzie git :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
inTro84

Widły już po większym nalocie kilometrów, beskidzkie kamienie i korzenie były świetną platformą testową. Amortyzator ma się dobrze, nic się nie rozpadło, nic nie odleciało. Ciśnienie trzyma jak należy, brak wycieku oleju. Praca jak dla mnie na +. Ustąpiło również popiskiwanie amortyzatora przy większym ugięciu, które miało miejsce przed serwisem.      

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Inna niz Reba, ale wrecz blizniacza jak stara Tora....Dwa punkty ode mnie. Pierwszy- dla mnie, moim zdaniem, to na zdjeciu uczelki sa wrecz bardzo brudne, jesli byly myte, to kiepsko, jesli sie nie dalo ich bardziej umyc, wystarczylo obrocic na druga strone i w srodek idzie dziewicza powierzchnia. Druga rzecz - srodek sprezyny powietrznej i gumowy odbojnik -identyczy jak w Torze, mozna przyciac i wydluzyc skok, oczywiscie zakladajac, ze jak w Torze, panowie ze SRAMA zostawili pret tlumika z ta sama dlugoscia, a nie wycudowali jak w Rebach....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maniak

Aby domyć gąbki najlepiej zamoczyć je w oleju zlanym z tłumika (bo rzadki - ok. 5W i przeważnie dość czysty, a i tak go wylewamy), a potem wycisnąć z nich olej i tak kilka razy. Wracają do stanu idealnej czystości bardzo szybko. Nie warto używać żadnych rozpuszczalników bo gąbki natychmiast puchną i prawie nigdy nie wracają do oryginalnego rozmiaru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

U mnie wróciły, jednak po kilku dniach dopiero.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maniak

A czym je potraktowałeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

A bo ja pamiętam rozpuszczalnikiem, chyba ftalowym, alkoholem ( denaturatem) i w obu przypadkach spuchły. w drugim zmieniły kolor :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

TZW plyny do mycia silnikow, wszelkiego rodzaju zageszczone plyny, rozcienczone do odpowiedniej konsystencji i od lat w tym wymyty, wysuszone i wygladaja idealnie. Nie jak nowe, bo zawsze gabka jest minimalnie ciemniejsza. Jak ktos nie ma gabek i sa po wymyciu dalej kiepskie, to moze obrocic na druga strone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maniak

Żem bodaj do benzyny ekstrakcyjnej wrzucił to do dzisiaj jeszcze są ciut za duże ;)

Gąbki obrócone na drugą stronę często się marszczą albo zwijają, w starych modelach nie było bólu bo gąbka miała przekrój prostokąta, nowe są o połowę niższa i łatwo się dzieją herezje. Tak czy siak mało kiedy są tak zatłuczone a nawet jeśli to lepiej już wymienić na nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

Uszanowanie :)

Dostałem na warsztat w/w Recona kumpla w celu przeglądu. Może nie tyle dostałem ile sam się narzuciłem, bo miałem jednego staruszka bombera Z1 FR przysłanego w celu ogarnięcia i wyeliminowania stuków i pomyślałem że z rozpędu ogarnę widelec w rowerze który składam kumplowi.

To słowem wstępu, a wracając do sedna - złe to czasy nastały że chce oszukać cię każdy, nawet znajomy z maratonów, a w innej historii nawet dobry kolega z forum.
Recona kumpel kupił trochę ponad rok temu, sprzedawca zapewniał że wideł jest po serwisie itd. Kumpel od chwili zakupu myślę że nie przejechał na nim więcej niż 500 - 800 km.

Otworzyłem pacjenta, wewnątrz brud, smród i zaniedbanie. Można to zobaczyć na fotach. Jak mi ktoś trafnie oceni jaki odcień ma olej wylany z tłumika to ma u mnie serwis amortyzatora/dampera po kosztach oleju - daję słowo!

W kwestii gąbeczek - nie czytałem tego tematu wcześniej i potraktowałem je rozpuszczalnikiem ftalowym - rzeczywiście zwiększyły swą objętość kilkakrotnie. Szybko je wycisnąłem, przepłukałem w wodzie i wysuszyłem na szmatce. Zanim ogarnąłem bomberka, gąbki wróciły do stanu pierwotnego i umyłem je za pomocą preparatu do mycia silników K2 Akra. 
Żółte, czyściutkie zamontowałem na miejsce i nasączyłem resztkami posiadanego Silkolene Pro RSF (jest to nic innego jak Fox Red 10wt) - olej o bardzo wysokiej lepkości kinematycznej, który spokojnie też nadaje się do smarowania komory powietrznej czy też smarowania ślizgów(czyli do wlania do dolnych goleni) Lepkość wynosi prawie że 50 cSt więc jest wręcz idealny.

Więcej nic mnie tam nie zaskoczyło, ale niesmak do kłamstwa pozostał i na pewno opiszę to na forum Maratonów Kresowych niech kłamcy będzie wstyd.

Parę fotek w załączeniu.

DSC01830 (Copy).JPG

DSC01831 (Copy).JPG

DSC01833 (Copy).JPG

DSC01834 (Copy).JPG

DSC01836 (Copy).JPG

DSC01838 (Copy).JPG

DSC01839 (Copy).JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Gabki w cale nie wygladaja tragicznie, co do oleju to szkoda slow. Wszystko kwestia gdzi i ile jezdzil. Znajomemu robilem full przeglad i przywiozl mi rower po okolo 500-600km w tym kilka maratonow, ktore okreslil jak ultra blotne. Jak do oleju nie ma za bardzo co sie przyczepiac, tak do gabek sam ocen. Pacjent ro Reba RL.

34d9194c3b14682agen.jpg

cee55745cbd0894agen.jpg

e7c96be60b91ac2cgen.jpg

 

Reasumujac, moze i mial robiony przeglad, ale bez wymiany oleju, bo tego mi nikt nie wmowi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

no coś Ty, zwykłe śmiganie koło chałupy po lokalnych pagórkach - obaj to już prawie emeryci jesteśmy. Zero jazdy w błoto, ani w deszczu ani przy większych mrozach - powaga

 

edit: a gąbeczki są na pokrywce od litrowego słoika tuż po wyciśnięciu z rozpuszczalnika - chciałem pokazać jak bardzo się zwiększyły. Piasku może nie było ale były brudne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nogger

Czy w modelu recon gold tk solo air z manetką powyższy poradnik także znajdzie zastosowanie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

Oczywiście, nawet ten od Reby może być, bardzo dobre kompendium o serwisie RS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Axew

Z czego jest wykonane to na samym dole komory powietrznej co ma uszczelkę w tym reconie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KszegoSz

A ja mam pytanie...

Po odblokowaniu amora jak wciskamy go w dół powoli to wchodzi jak w masło... Nie blokuje się...

Lecz jak tylko dopisze mocniej energicznie to amor pracuje normalnie.....

 

Tłumik do wymiany..?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Pisałeś z urządzenia mobilnego ? Bo to trochę dziwnie wygląda.

 

Jak odblokujemy widelec, ma pracować jak masło, takie są założenia. Przy zablokowanym ma nie pracować, stąd blokada. Ale przy energicznym uderzeniu tłumik powinien się otworzyć, to tzw blow off, zabezpieczenie, by niczego nie połamać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KszegoSz

Tak pislaem z telefonu ;-) 

Chodzi o to ... ze na zablokowanym wszystko dziala poprawnie .. .  blow off jest ok... lecz jak odbezpiecze amor iii ugina sie.... to powiedzmy jedno na 4 naciesnieciana kierownice amor jak w maslo wchodzi do konca....  nie ma oporu . .. chowa sie w pelnym zakrecie .. jak tylko wroci na swoja pozycje i naciskam jeszcze raz to czuje opór .. tak jak powinien pracowac. . .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Czyli co któreś ugięcie jest opór ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

No właśnie co któreś ugięcie nie ma oporu i chowa się całkowicie. Przynajmniej tak to zrozumiałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

To jest technicznie nie możliwe bo by oznaczało znikniecie ciśnienia i nagłe się jego pojawienie :P Natomiast zawieszenie sie zaworu skutkuje jak by utrata ciśnienia, widelec sie zachowuje jak by był pusty mimo ze ma ok 100psi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KszegoSz

Puklus ....  mam tam chyba 120 psi  ... i amor zachowuje sie tak jak piszesz.. .  wciskam go bez oporu na maxa w dol .. on podbija do gory .... nastrpne docisniecie i cisnienie jest ok i "blokuje sie" jest amortyzacja - dziala poprawnie .

Utrata cisnienia (brak poprawnego dzialania amora) jest co ktores tam docisniecie.

Postaram sie wrzucic filmik o co kaman ....

 

Edytowane przez KszegoSz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lenon77

Witam. Robię serwis w swoim Reconie Gold TK (2015) i po otwarciu komory powietrznej zdziwiło mnie to, że nie ma w niej oleju tylko smar. Wszystkie poradniki na YT czy choćby tutaj wypominają by wlać tam kilka ml oleju. Zerknąłem na najnowszy manual RS i tam też piszą tylko o smarze. Pozmieniało się coś w najnowszych modelach czy co? Zostawić ten smar czy jednak zalać olejem 15w?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • gyrill
      Przez gyrill
      Cześć. Sprzedaje Recona o skoku 100 mm. 
      Szczegóły można znaleźć w aukcji. 
      Cena dla użytkowników forum to 800 złotych i wysyłka gratis. 
      Stan oceniam jako prawie idealny. Technicznie wszystko działa, jego użycie było symboliczne w stosunku do możliwości. Minusem są zwijające się naklejki na lagach. Plusem jest manetka blokady i świetny stan goleni. 
      Zainteresowanych proszę o PW przed zakupem - zmienie cenę na aukcji Allegro.
      Preferuje transakcje przez Allegro. 
    • rzymo
      Przez rzymo
      Porządki noworoczne / zmiana sprzętu - cała lista poniżej (kolejność alfabetyczna).
      ---
      01) adapter do mocowania zacisku hamulca PM do ramy/widelca IS - do tarczy 160 przód / 140 tył, w komplecie śruby mocujące
      8zł / 15g + śruby
       
      02) adapter do mocowania zacisku hamulca PM do ramy/widelca IS - do tarczy 180 przód / 160 tył, w komplecie śruby mocujące
      8zł / 20g + śruby
       
      03) amortyzator 26" Rock Shox Recon Gold - tłumienie Motion Control, skok 80/100 (ustawiony 100), sterówka 192-193 mm, dolne golenie otarcia/obicia, pokrętło blokady/kompresji na goleni, na pokrętle złuszczony lakier/farba; tłumienie działa, kompresja działa, blokada działa, komora powietrzna szczelna, uszczelki przeciwkurzowe do wymiany
      w komplecie nowe naklejki z nazwą modelu Recon (kolor szary/siwy)
      390zł / 1648g
       
      04) chwyty Accent Silicon - używane, przycięte (końcówki dołączam), czarne, silikonowe - odpowiednik ESI Chunky, wygodne
      20zł / 76g
       
      05) dętki Geax Light 26" / PV - dętki pod opony 26" (1.5 - 2.25, używałem w Race Kingach 2.2"), wentyl presta, szczelne, bez łatek
      15zł / 136+137g (za 2 szt)
       
      06) gripshifty SRAM Attack 2/3 x 9 - przód microindex, pod SRAM/Shimano (można obsługiwać przerzutkę 2x i 3x) / tył Shimano 9, gumy w dobrym stanie
      80zł / 168g
       
      07) hamulce Shimano XT - klamki z długimi dźwigniami pozagrupowe BL-M505 (lżejsze od SLX/XT), zaciski XT BR-M775, odpowietrzone, okładziny żywiczne, niewielkie zużycie; przewody 59 o długościach ~67 / ~121 cm
      220zł / 250+260g (cena za komplet p+t)
       
      08) kaseta Shimano SLX CS-HG80-9 11-28T - dziewiątkowa, 11-28T, stan dobry
      40zł / 229g
       
      09) kierownica Oval 31.8 / 600 mm - całkiem lekka, z gięciem w tył (backsweep), widoczne ślady od manetek/gripów
      20zł / 166g
       
      10) kierownica szosowa 25.4 / 420 mm - brak oznaczeń modelu, jeśli dobrze mierzę to zasięg 90, drop 135, widoczne ślady po montażu akcesoriów na kierownicy
      20zł / 340g
       
      11) kółka do przerzutki Shimano - 13 ząbków, łożyska ślizgowe, dużo nie przejechały
      8zł / 18g + śrubki
       
      12) koło przód 26" / 6 śrub - piasta Chosen (łożyska EZO), szprychy 2-1.8-2, czarne alu nyple, obręcz DT (bez oznaczeń, najpewniej X430) - b. dobre łożyska i niewielkie opory, po lekkim zakręceniu koło robi kilkadziesiąt obrotów, zatrzymuje się otworem na wentyl ku górze
      175zł / 763g
       
      13) koło tył 26" / 6 śrub - piasta DT 370/IS, szprychy 2-1.8-2, nyple mosiądz, obręcz DT, brak naklejek - po zakręceniu kołem "w rękach" czuć nie do końca płynny obrót = łożyska do wymiany; w komplecie bębenek alu (widoczne ślady po zeszlifowanych zadziorach od kasety bez pająka) oraz stalowy - sam bębenek, bez łożysk, gwinty na samej osi piasty wyglądają tak sobie
      150zł / 1025g
       
      14) korba jednoblatowa 48 + wkład kwadrat - model nieznany, blat pancerny stalowy 48 zębów + osłona z tworzywa, wkład na kwadrat VP na łożyskach maszynowych (68 x 122.5), metalowe miski (obraca się bez oporów); śruby mocujące i zaślepki w komplecie
      60zł / 878+292g
       
      15) korba Shimano XT FC-M770 - same ramiona, srebrne, 175mm, zintegrowana oś; ślady używania widoczne na zdjęciach (ryski/przetarcia)
      jeżdżona w konfiguracji 36/22 oraz 38/24 oraz 36T (narrow-wide) - w komplecie śruby/kominy różnej długości i nakrętka osi (kontrująca)
      140zł / 366+222g
       
      16) koszyk Tour de France - czarny, lekki, z tworzywa, widoczne ślady używania
      6zł / 23g
       
      17) łożysko FAG 6000/2RS - nowe, fabrycznie zapakowane
      6zł / --g (6zł / szt)
       
      18) mostek 25.4 / 110 mm - gięcie koło 13-15* (ciężko zmierzyć), trochę kowadło, ale swoją rolę spełnia
      12zł / 245g
       
      19) nakrętka kasety FRM - alu, czarna, dokładnie 4.8 grama
      5zł / 5g
       
      20) nyple alu, srebrne - zwykłe DT, 25 sztuk, nowe
      8zł / 8g
       
      21) obręcz 26" / 28h / disc - DT, dokładny model nieznany, 18.5mm wewnętrznie
      15zł / 464g
       
      22) obręcz 26" / 32h / disc - DT, dokładny model nieznany, 19mm wewnętrznie, nieużywana
      20zł / 466g
       
      23) obręcz 28" / 32h / obręcz - KinLin, dokładny model nieznany, 15mm wewnętrznie, dosyć lekka, nieużywana
      25zł / 422g
       
      24) olej mineralny Finish Line Brake Fluid - do hamulców Shimano/Magura, spisuje się znacznie lepiej w niższych temperaturach (klamka nie puchnie) - buteleczka 120, zostało ~90ml
      15zł / --g
       
      25) opona Continental Race King 26 x 2.2" PureGrip - nowa wersja (grubsze boki, wygląd plastra miodu, tubeless-ready), zwijana/kevlar, niski przebieg, jeżdżona na przednim kole - są jeszcze "włoski" na środkowej części bieżnika
      59zł / 607g
       
      26) opona Continental Race King 26 x 2.2" PureGrip - nowa wersja (grubsze boki, wygląd plastra miodu, tubeless-ready), zwijana/kevlar, niski przebieg, jeżdżona na tylnym kole
      49zł / 602g
       
      27) opony B'Twin 700 x 32c - drutowe, uniwersalne (szosa / lekki teren), realnie 32-33mm szerokości, niski przebieg i niskie zużycie
      40zł / 593+597g (za 2 szt)
       
      28) pedały Shimano XT PD-M770 - sprawne technicznie, obracają się płynnie, wizualnie stan jak na zdjęciach (zarysowania/przetarcia)
      75zł / 350g
       
      29) podkładki pod mostek - aluminiowe, 5 sztuk po 5 mm
      5zł / 23.5g
       
      30) podkładki pod mostek - karbonowe, 15 mm + 5 mm
      6zł / 6.8 + 2.8g
       
      31) pompka do amortyzatorów Beto SP-003 AG - jeżdżę głównie na sztywnych widelcach, więc użyta max kilka razy, wyskalowana do 28 bar / 400 psi, elastyczny wężyk, zawór do upuszczania powietrza
      45zł / --g
       
      32) przerzutka Shimano XT RD-M772-GS - pod 9 rzędów, średni wózek, fabryczne kółka (ceramika + maszynowe)
      80zł / 223g
       
      33) rama Checker Pig Race 19" - pod koła 26" i amor 80-100mm oraz łożyska półzintegrowane, bardzo sztywna, masywne tylne widełki, górne spawy polerowane, wzmocnione okolice główki, BSA 68 mm, pod sztycę 31.6 mm
      widoczne ślady użytkowania (rysy/przetarcia od pancerzy/'zjechane' okolice dolnego oczka pod koszyk na bidon), w komplecie lekki zacisk sztycy 34.9
      rura podsiodłowa 420/480 (c-c / c-t), górna 575 (c-c), główka 130, ogon 420
      190zł / 1780g
       
      34) siodło Selle Italia SLR Gel Flow - lekkie, wygodne, niepoprzecierane
      135zł / 228g
       
      35) śrubki do tarczy - jeden komplet srebrny, dwa czarne, każdy 6+1 szt (po jednej zapasowej)
      6zł / --g (6zł / komplet)
       
      36) stery Accent Airplane - półzintegrowane (semi-integrated / HSI-SAIR) 1 i 1/8", łożyska maszynowe ACB, aluminiowe miski, dolna bieżnia alu, przecięta (zdejmowana/nakładana na widelec, nie wymaga nabijania narzędziami) + kapsel + głównia śruba stalowa (czarna)
      niewielki przebieg, łożyska krecą się bez oporów, na miskach widoczne ślady montażu
      45zł / 86g
       
      37) sztyca 27.2 / 350 mm - czarna, aluminiowa, na jedną śrubę; ciężka, ale wytrzymała, niewielkie ślady użytkowania
      15zł / 342g
       
      38) sztyca Ritchey Classic 31.6 / 350 mm - srebrna, mocowanie siodła na dwie śruby, dosyć lekka; w górnej części (blisko jarzemka) widoczne przetarcie od paska torebki podsiodłowej
      45zł / 259g
       
      39) tarcze Avid HS1 / 160mm / 6" - używane, nie są idealnie proste, ale mogłem ustawić zaciski tak, by klocki nie ocierały
      9zł / 101+101g (9zł/szt)
       
      40) zacisk piasty tył Shimano - zacisk do piasty tylnej 135, Shimano XT, z dźwignią
      9zł / 64g
       
      41) zębatka SLX 24T - stalowa, dedykowana do 10 rzędów (działa też z innymi), mało używana
      9zł / 44g
       
      42) zębatka/blat SLX 38T - aluminium, dedykowana do 10 rzędów, do zestawienia 38/24, mało używana
      45zł / 75g
       
      ---
      WYSYŁKA -> koszt zgodny z cennikiem przewoźnika (kurier / paczkomat / poczta)
      ---
      FOTO -> http://www.abload.de/gallery.php?key=uj4FDBcs (kolejność jak powyżej)
      ---
      Możliwość wystawienia na Allegro.
    • szamysz83
      Przez szamysz83
      Witam. Mam kilka pytań, zadam po kolei:
       
      1. Zasadnicza różnica między RS XC30 TK coil a RS 30 TK Silver Coil - tylko waga?
      2. Podrzuci ktoś jakiś dobry tutorial do serwisu RS 30 TK Silver Coil?
      3. Ile oleju, jak i gdzie wlać? Chodzi o RS 30 TK Silver Coil
      4. Jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm? RS 30 TK Silver Coil
      Oczywiście pod koła 26 cali. Dziękuję.
       
    • viru555
      Przez viru555
      Witam. Chciałem zrobić serwis sterów i mam problem z wyjęciem łożyska W opisie roweru jest napisane ze mam pół zintegrowane. Jak rozumiem to ta wewnetrzna czesc powina wyjsc bez wiekszego problemu? Próbowałem wybijać, podważać. Bez skutku. Może z bieżnia cala muszę je wyjąc? Czy może bić aż wyjdzie...




×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.