Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, to mój pierwszy post mam nadzieję że  nie naruszam konwencji

Czy mogę prosić o poradę/info jak przywrócić do stanu używalności ok. 20 letni Giant Cadex 2 CFM-2?
Nie wiem jak dodać zdjęcie z komputera tutaj na forum.
Mam zdjęcie poglądowe tego modelu, oraz pare zdjęć łancucha / przedniej zębatki umieszczone przy pedałach / kasety

Zostałem poproszony o spróbowanie przywrócenia go użytku przed ewentualnym zakupem budżetowego gravela ~1500zł. 

Niestety łańcuch nigdy nie był czyszczony, ja również nie mam doświadczenia w serwisowaniu rowerów ale nie będzie oddawny do serwisu.

1. Znajomy mierzył łańcuch i nie jest rozciągnięty. Czy mogę prosić o podpowiedź jaką spinkę zamówić z amazon.pl / aliexpress? Lub co zmierzyć w łańcuchu aby odpowiedni rozmiar dobrać? Czyszczenie zakończyło się niepowodzeniem i będę musiał ściągnąć łańcuch żeby zrobić shake w benzynie ekstrakcyjnej.

2. Po nieudanym czyszczeniu łańcucha podejrzewam że częściowo wypłukałem smar z miejsc gdzie powinien się znajdować, w które kluczowe mijsca powinienem zaaplikować smar (?) i czy mógłby to być zwykły tawot? Myślę o małej 'zębatce' przerzutki z tyłu oraz 'oś' do której zamontowana jest korba z pe****mi.

Dziękuję za wszelkie info/pomoc!

AI: Giant Cadex 2 CFM-2 – rama Cadex 8-tube full carbon (główne rury carbonowe klejone do aluminiowych lugów, często z kevlarową ochroną), widelec aluminiowy (Boxer lub podobny), koła 26".Napęd: zazwyczaj Shimano Deore DX (przerzutki tylna/przednia Deore DX, manetki Deore DX, korba Deore DX triple 42/32/22T), kaseta 7-rzędowa. W niektórych rynkach (np. USA) spotykany Suntour Microdrive XC.Korba na standardowej osi suportu (bottom bracket) – gwintowana angielska (BSA), suport kartridżowy lub na łożyska luzem.

Edytowane przez MagicSchoolDropout
Literówka w tytule
Napisano