rambolbambol Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu @smw44199 Bardzo dobrze powiedziane. 800 lumenów w przypadku popularnej Cree XM-L2 czy SST40 osiągane jest w okolicy 2.3-2.5 Ampera.To wydziela prawie 10W ciepła. Jeśli światełko nie ma radiatora albo obudowa światełka sama nie jest radiatorem (jak w latarkach Convoy), to dioda i cała elektronika w środku gotują się we własnym sosie. 10W ciepła to nie jest mało. Dla zobrazowania radiator, który skutecznie odprowadzi do 10W ciepła wygląda tak: 1 Cytuj
smw44199 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Weź to upchnij w lampce rowerowej😉 Nawet jak zmodyfikujesz taki radiator, a lampka nadal będzie miała plastikową obudowę, to jak to ma odprowadzać ciepło? Cytuj
rambolbambol Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Dokładnie tak, dlatego nie polecam i nigdy nie polecę "lampki rowerowej" ponad dobrze wykonaną latarką. Plastik bardzo źle się sprawdza jako medium przewodzące ciepło. Jak latarka "się grzeje" to jest to dobrze, tak ma być, bo wtedy odprowadza ciepło. Jak się nie grzeje, to znaczy, że w środku się gotuje. Fizyki się nie oszuka. Zresztą, żeby Convoy S2+ dobrze odprowadził 10W ciepła i bezpiecznie działał ze sterownikiem bez zabezpieczenia termicznego to wymaga sporo pracy w termice: podłoże diody w miedzi i wlutowane na stałe w pigułkę, poprawienie gwintów, cynowanie połączeń sterownika z pigułką, poprawienie połączenia pomiędzy głowicą a środkową częścią. Fabrycznie Convoy S2+ nie gotuje się mniej więcej do 7-8W, więc w okolicy 2A i na tyle powinny być wyskalowane te latarki, ale wtedy ilość lumenów nie przebijała by magicznej granicy 1000lm. To że latarki rowerowe (Sigma, Bontrager, Lezyne, itd.) są wyskalowane na ponad 3A z diodami oddającymi 12-15W w plastikowej obudowie to ewidentnie świadczy o tym, że projektuje je marketingowiec a inżynier siedzi i cicho płacze je składając. Edytowane 11 godzin temu przez rambolbambol 2 Cytuj
smw44199 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) Druga sprawa, że ta magia lumenów do niczego nie prowadzi bo i przy 400lm (rzeczywistych, nie na etykiecie) jest już wystarczająco światła na zwykłej drodze. Do nocnych leśnych eskapad to faktycznie lepiej zamontować dodatkowo latarkę👍 Swojego czasu kupiłem takie coś: https://pl.aliexpress.com/item/1005006140981858.html Naturalnie długo na pełnej mocy nie świeci, a obudowa ciepła nawet w chłodne dni👍 PS Ma taki "oczony" stroboskop, że żaden kierowca nie odmówi zmiany świateł na "krótkie" 😁 Edytowane 9 godzin temu przez smw44199 Cytuj
KNKS Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Tak jak piszesz @smw44199, pogoń za tysiącami lumenów to zwykłe gadżeciarstwo, kiedy do prawidłowego oświetlenia wystarczy 400lm zestawione z odpowiednia optyką. 1 godzinę temu, rambolbambol napisał: To że latarki rowerowe (Sigma, Bontrager, Lezyne, itd.) są wyskalowane na ponad 3A z diodami oddającymi 12-15W w plastikowej obudowie to ewidentnie świadczy o tym, że projektuje je marketingowiec a inżynier siedzi i cicho płacze je składając. Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Używam/używałem lampek Knog'a i Bontrager'a i uważam powyższe za bardzo dobre i całkowicie bezawaryjne konstrukcje. Cytuj
smw44199 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Nie rozumiesz o co chodziło rambolbambol. Ta latarka będzie działać, nawet niezawodnie, ale nie wykorzysta swoich możliwości tak jak mogłaby to zrobić gdyby była poprawnie zaprojektowana 1 Cytuj
KNKS Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Przez "dobre i bezawaryjne" rozumiem absolutny brak przegrzewania się, wymuszonej zmiany trybów na niższy. Aktualnie używane KNOG ROAD 700 i KNOG Blinder 900 grzeją się dosyć mocno, czyli można przyjąć że działają prawidłowo 😁. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 godzin temu Mod Team Napisano 8 godzin temu Dzisiaj może przetestuję (to za dużo powiedziane) Sigma Buster 1600, i mam nadzieję, że się nie zagotuje Nie wiem jak inni, ale ja nie kupuję mocnych lampek, żeby je żyłować na maksymalnym trybie (tu Stefanek rozrabiaka powie żem debil, bo przeca fajosko ludzików oślepiać, i świecić kierownikom w gały), a żeby mieć tzw. zapas - nie tyle mocy, co czasu świecenia na średnim trybie. Buster ma deklarowane ok. 7 g. pracy przy ok. 500 lm, i 7000 mAh (może kiedyś zweryfikuję). Co do Lezyne, to mam dwie w aluminiowych obudowach (Macro Drive 1300 XXL i Power Pro 115+), a plastikowych nie kojarzę. PS z tego co czytałem na znanym rodzimym portalu, to Buster nie zaskoczy nagłym wyłączeniem - ma 7 stopniowy wskaźnik (5 stopni świeci na biało od 100 do 20%, i kolejne 2 na czerwono - do 5 i poniżej 5% mruga) 1 Cytuj
Turysta05 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Pełna zgoda - fizyka - ciepło trzeba odprowadzić! Ta lampka potrafi dużo: ma odcięcie linii światła, kilka trybów świecenia, solidną aluminiową obudowę, producent ostrzega, że może oparzyć gdy się nagrzeje... Zgadzam się, że do normalnego oświetlenia zupełnie wystarczy 400 lm, a to przecież można na niższych poziomach mocy. Jedyna rzecz która może komuś przeszkadzać, to rzeczywiście wyraźnie duża masa, wszystko co zaoszczędzone na lekkich dętkach, "zje" ta lampka😂. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Jest naprawdę sporo tanich lampek które dobrze święcą i nie trzeba wydawać kilkuset złotych, żeby być zadowolonym 😉 PS Druga sprawa, że każdy wydaje swoje pieniądze na co chce i nic nam do tego 😉 Cytuj
filipog44 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu (edytowane) 3 godziny temu, KrissDeValnor napisał: Dzisiaj może przetestuję (to za dużo powiedziane) Sigma Buster 1600, i mam nadzieję, że się nie zagotuje Nie wiem jak inni, ale ja nie kupuję mocnych lampek, żeby je żyłować na maksymalnym trybie (tu Stefanek rozrabiaka powie żem debil, bo przeca fajosko ludzików oślepiać, i świecić kierownikom w gały), a żeby mieć tzw. zapas - nie tyle mocy, co czasu świecenia na średnim trybie. Buster ma deklarowane ok. 7 g. pracy przy ok. 500 lm, i 7000 mAh (może kiedyś zweryfikuję). Co do Lezyne, to mam dwie w aluminiowych obudowach (Macro Drive 1300 XXL i Power Pro 115+), a plastikowych nie kojarzę. PS z tego co czytałem na znanym rodzimym portalu, to Buster nie zaskoczy nagłym wyłączeniem - ma 7 stopniowy wskaźnik (5 stopni świeci na biało od 100 do 20%, i kolejne 2 na czerwono - do 5 i poniżej 5% mruga) Będzie Pan zadowolony Miałem ją przez kilka dni w ubiegłym roku i sprawdzała się świetnie. Ostatecznie jej nie kupiłem, bo od wiosny 2023 mam swoją Buster 1100 i nadal jej używam. Buster 1600 jest mocniejsza w maksymalnym trybie (1600 lm) i w terenie naprawdę robi dzień z nocy No, a w podstawowym trybie 150 lm akumulator wytrzymuje baardzo długo, nie wiem czy faktycznie 18 godzin, ale ładowałem ją wyjątkowo rzadko, co też jest komfortowe przy regularnym użytkowaniu - nie trzeba ładować co jazdę czy dwie. Metalowa część obudowy skutecznie odprowadza ciepło - nie było żadnych problemów, przegrzewania czy redukcji światła w maksymalnym trybie w terenie. Tak, ten wskaźnik akumulatora jest genialny w swojej prostocie. Daj znać, jak wrażenia po testach Edytowane 5 godzin temu przez filipog44 Cytuj
chester_jds Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Nie wiem, czy o tym już było, całego wątku nie czytałem, ale w tym segmencie bliżej 150, to można rozważyć również lampę z zasilaniem zewnętrznym: https://allegro.pl/oferta/solarstorm-x3-lampa-rowerowa-3xcree-xm-l-t6-2800lm-17114557792?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Fkategoria%2Fakcesoria-oswietlenie-rowerowe-16427%3Fstring%3Dsolarstorm Używam tego parę ładnych lat (a w zasadzie sezonów jesienno-zimowo-wiosennych), jak ktoś tu rzekł, nie po to, by walić max mocą, ale by na najmniejszej mieć komfort dłuższego czasu pracy. Ponieważ jestem typowym commuterem (5-6 kkm rocznie commuting, ok. drugie tyle rekreacja), to używam głównie w mieście, a w mieście starczy najsłabszy tryb, w pełnej ciemmności natomiast ten drugi starczy, jak nie pędzi się ponad 30. Trzeci tryb w sumie chyba tylko do robienia efektu "wow" Szkoda, że miganie jest na najsilniejszym trybie, bo wbrew oczekiwaniom zjada dosyć szybko akumulator, czego by się jednak nie oczekiwało po tym trybie. Wady? Brak odcięcia z góry, trzeba kierować w dół, by niue oślepiać nadjeżdżających z przeciwka. No i mieć jakieś miejsce na akumulator. Ten z zestawu można rzepem przyczepić bezpośrednio do ramy, ja włożyłem go do torby na górną ramę i starczy. No i "dedykowany" zasilacz trzeba, bo są chyba 3 czy cztery duże aku 18650, w szeregu, co daje ponad 10V na wyjściu. Grzeje się, ale obudowa jest uformowana w radiator. Kupiłem niedawno do drugiego roweru aliexpresową podróbkę i to nie jest to samo (wbrew deklaracjom, hehe) co oryginalny solar storm. Świeci istotnie słabiej (ale wydaje się, że dłużej). W podróbce nie ma tych elementów z boku zwiększających powierzchnię oddawania ciepła, więc może się bardziej rozgrzewać. Przy koszcie podróbki circa 90-100 peelenów, chyba warto dorzucić trochę grosza do oryginału za circa 150. Cytuj
grzech1991 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 22 godziny temu, bastard83 napisał: Ale Lumintop nie sygnalizuje słabej baterii i to jest wg mnie jej duży minus. Tzn mruga włącznik ale jednocześnie światło spada do 15 lm. irytowało mnie tak samo, są dwa "rozwiązania": - ładować co jazdę - wozić ze sobą drugi akumulator 9 godzin temu, smw44199 napisał: Niestety nie masz do końca racji, płynne obniżanie mocy lampki prowadzi do wydłużenia jej świecenia. Zresztą podstawowym problemem wszystkich lampek które mają "pierdylion" lumenów jest odprowadzanie ciepła i przede wszystkie z tego powodu obniżają swoją moc, bo nie są w stanie odprowadzić nadmiaru ciepła. Stąd zazwyczaj maksymalny realny limit lampek to ok 800lm lumintop ma chyba 5 trybów: - słaby - średni - mocny - strobo - turbo Tylko turbo pada, reszta liniowo świeci, wiadomo, że im napięcie niższe tym słabiej. Inna kwestia, że mnie irytuje tryb turbo, tylko bocialarka ma jego utrzymanie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.