Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.09.2025 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
7 punktów
-
Podobno w fotografii ważne są proporcje. A skoro 44% księżyca, to i 44% kozy.7 punktów
-
Bo lubię to miejsce @Maciorra ja odwrotnie. Nigdy nie jechałem z Miziowej na Rysiankę7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Trochę nierowerowe, ale czaiłem się na tą stację od jakiegoś czasu i w końcu sobie zrobiłem prezent bożonarodzeniowy, albo innookazyjny. Nie znoszę lutowania, bo mi ta czynność nie wychodziła, ale po przeczytaniu mądrej książki, okazało się, że sprzęt mam do dupy, a dobra lutownica, to już co najmniej połowa sukcesu.6 punktów
-
6 punktów
-
Jako kierowca na skrzyżowaniach z DDR zachowuję skrajną czujność. I jako rowerzysta też. Regularnie kierowcy wymuszają na rowerzystach - i nie mówię tylko o DDR. Na powrocie z pracy mam skrzyżowanie dróg równorzędnych i jak bym liczył na pierwszeństwo, to już wiele razy bym umarł.3 punkty
-
Zasada na przejazdach i innych miejscach styku DDR z jezdnią jest jedna : jak nie jesteś pewny na 110% że kierowca Cie widzi i ustępuje , to nie wjeżdżasz . Wolę tak , niż potem się doktoryzować z pierwszeństwa przejazdu ze szpitalnego łóżka ( w wersji optymistycznej ) . Czasami jak obserwuję co rowerzyści potrafią odwalić na drodze , to włos mi się jeży. I żeby nie było, tak samo kierowcy3 punkty
-
Santa Cruz w rozmiarze XL, jest carbon, jest prestiż... https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/ALL-MOUNTAIN/Santa-Cruz-Hightower-3-C-29-S-Matte-Evergreen.htm?a=article&ProdNr=SAN-58-23268-109-2-763-812101&p=9 XL Reign Advanced Pro 2 https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Reign-Advanced-Pro-2-29.htm?a=article&ProdNr=GIA2201039104&p=62 punkty
-
Myślałem, że jestem świadkiem narodzin nowego mistrza świata w kolarstwie, a okazało się, że pod drzewem znalazłem jedynie garniec pełen złota.2 punkty
-
2 punkty
-
Problem nie leży w szerokości felgi, bo obecnie felgi gravelowe mają szerokość wewnętrzną jak felgi MTB sprzed trzech sezonów. Problem polega na ciśnieniu. Felgi gravelowe są sztywniejsze, mają wyższy profil i większą wagę niż felgi MTB porównywalnej szerokości i klasy (weźmy dla przykładu aluminiowe felgi z wyższej półki od DT Swiss, GR531 jest 100g cięższa od XR391). Węższa opona wymaga wyższego ciśnienia niż szeroka. XR391 wg specyfikacji może jeździć na oponie 38mm z ciśnieniem maksymalnie 4,1bar. GR531 może przyjąć 30mm z ciśnieniem 7,2bar. W skrajnym przypadku kombinacja wąskiej opony i wysokiego ciśnienia na feldze MTB może się skończyć jej rozerwaniem lub utratą naciągu szprych i ich pękaniem. W związku z tym faktem lepiej sprawdzić specyfikację obręczy.1 punkt
-
Z tą geometrią roweru to nie ma co aż tak przesadzać, ja od lat jeżdżę na ramach dla skoku 100 mm, a amortyzatory miałem ustawione na 120 mm tylko ciśnienie ciut niższe i jest wszystko w porządku, a lepiej pracują niż 1001 punkt
-
1 punkt
-
To się tłumaczy że dzieci do lat 10-ciu nie mogą jeździć po ścieżce rowerowej po której rowerzyści mogą jeździć do 50km/h albo i więcej (jeśli dadzą radę bez wspomagania silnikiem). Ja to widzę tak, abstrahując od tego jakie są przepisy: - jak taki maluch, często nie jadący na wprost tylko bujający się od prawej do lewej, czy to umyślnie czy w związku z brakiem umiejętności utrzymania linii jazdy na wprost, wjedzie pod jadący 25km/h elektryczny rower, ważący 25kg, obciążony kierującym o wadze średniej 80-90kg+towar to może się to skończyć tragicznie. Każdy rodzic takiego dziecka, jeśli tego nie rozumie, powinien pójść na trening budowania wyobraźni (o ile takie w ogóle istnieją). Ostatnio miałem sytuację że na ścieżce rowerowej wraz ze swoimi dziećmi poniżej 10-ciu lat, pojawili się rodzice biegacze. Zwróciłem im uwagę że nie powinno ich tu być bo to ścieżka rowerowa, to ojciec stwierdził że mogą bo asekurują dziecko. Ja na to że dziecka też nie powinno tu być bo jest za małe, to facet zaczął podważać to co powiedziałem bo wg niego z asekuracją mogą te dzieci tam jechać. Szkoda było tracić czas na dalsze gadki. Dziś inna sytuacja, matka na chodniku, małoletnie dziecko, na oko 5-6 lat, samo na mikro rowerku na ścieżce. Jak zwróciłem uwagę ze dziecka tak małego nie powinno być na ścieżce bo jest pieszym, to kobieta stwierdziła że ona nie prosiła mnie o rade. Powiedziałem w związku z tym, że nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji przebywania tak małego dziecka na ścieżce i pojechałem dalej. Oba te przypadki to dla mnie ignorancja i brak wyobraźni level master (o braku znajomości przepisów nie wspomnę, a ten brak nie zwalnia od odpowiedzialności przy ewentualnym wypadku). Bo jakby mi ktoś tak powiedział, to bym się nad tym zastanowił, a ludzie pierwszy odruch maja taki, że 'co tu ktoś mnie będzie pouczał'. I teraz najważniejsze: takie sytuacje jak opisałem są niebezpieczne dla 'wszystkich stron biorących udział": - dla dziecka bo może zginąć albo doznać trwałego uszkodzenia zdrowia, zostać kaleką, warzywem itp, itd. - dla rodzica, bo to będzie trauma do końca życia, że nie upilnował, nie zatroszczył się o bezpieczeństwo dziecka - dla rowerzysty który wjechał w takie dziecko - bo przynajmniej w części przypadków to nie będzie jego wina, a jak zabije takiego dzieciaka bądź spowoduje kalectwo to będzie się to za nim ciągnąć do końca życia. Wszystkich prześmiewców tego tematu zapraszam do dyskusji.1 punkt
-
XCR to sprzet z pogranicza atrapy. Kupowanie go nie ma żadnego sensu. Najtańszy sensowny Suntour to Raidon/Epixon. Recon Gold RL to taka cięższa Reba, czyli zdecydowanie lepszy amortyzator. 130 mm to trochę za dużo, ale możesz spróbować 120 mm.1 punkt
-
Jeśli judy ma sterówkę rozszerzaną (tapered) to w nowym tniesz tylko na taką samą długość i nabijasz gwiazdkę. Jeśli judy ma prostą to pewnie dolna bieżnia sterów (ew. całe stery) do wymiany.1 punkt
-
W tym reconie podczas serwisu zerowego wypadałoby zmniejszyć skok do 100mm. Potrzebne będą tulejki "travel spacers" do tego widelca.1 punkt
-
Siema! Kupiłem zestaw od @rambolbambol i muszę powiedzieć, że to jest absolutny sztos. Mam dwie sztuki Convoyów: Convoy S2+ z XM-L2 4500K – siedzi u mnie na kasku. Światło ciepłe, super czytelne w lesie, fajnie oddaje kolory, nie wypala oczu i pozwala ogarniać teren dokładnie tam, gdzie patrzę. Convoy S2+ z SST40 5000K – siedzi na kierze. Tu jest moc, szeroka plama i świetne doświetlenie całej drogi przed rowerem. W duecie robią robotę taką, że serio ciężko coś lepszego znaleźć w tych pieniądzach. Świeci to zaiście. Praktycznie wszyscy moi znajomi, którzy też kręcą po ciemku, jeżdżą na tych Convoyach. Podsumowując – solidny, niezawodny sprzęt. Jak ktoś szuka latarki na rower i nie chce przepłacać za marketing, tylko mieć realne światło i pewność, że dojedzie z lasu, to Convoy S2+ w tej konfiguracji to jest złoto.1 punkt
-
Oczy krwawią. Ciąg linki jest ciągle taki sam więc te szczęki będą kompatybilne z klamkami. Problem będzie w montażu bo 8010 i 8110 to direct mount a ty na pewno masz mocowanie wyłącznie na centralną śrubę. Zostaje więc 80001 punkt
-
Z tych dwóch nic, dając większy skok, zmieniasz mocno geometrię roweru. Sztywne osie to zmiana piasty i zaplecenie koła, w zależności co wybierzesz koszty mogą być różne.1 punkt
-
Z tych dwóch to na bank RockShox, polecam omijać suntourowe wynalazki1 punkt
-
Ja też do starego górala 26" kupiłem TPU (tylko RideNow) z prestą (auto nie było), a mam otwory na auto, więc musiałem owijać taśmą . U Ciebie jest lepiej, bo zawory mają gwint i można zastosować dodatkowo nakrętki redukcyjne (niektóre dętki mają takie fabrycznie, np. Mitas): Nakrętka stabilizująca wentyl w obręczy do 8,5 mm otworu (adapter presta/auto) | sklep rowerowy Rowerek.pl1 punkt
-
Wywaliłem dętki zalane Slimem i poszedłem w odchudzanie: Miały być 4 łatki w zestawie, dostałem 2 gratis :). Rożnica w wadze: Przypadkowo wziąłem Prestę zamiast Schredera, więc końcówki wentyli obwinąłem kilka razy izolacją, żeby się lepiej dopasowały: No i wreszcie zszedłem z wagą roweru poniżej 14kg. Obecnie 13,8.1 punkt
-
1 punkt
-
@Veext krótki update odnośnie mostka Extralite. Po dokręceniu śrub luzowanie ustąpiło, więc Włosi dobrze w instrukcji pisali 🙂 Mostek jest sztywny, nie występuje żadne skręcanie czy uginanie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
No i gitara! Następnym razem jak będę jechał furką przez DDRa to nawet się nie obejrzę - w końcu niech se rowerzysty uważają kto jedzie.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00