Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.12.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
7 punktów
-
3 punkty
-
Zakup kompozytowej ramy połączonej z Judy Gold i osprzętem Deore nie ma najmniejszego sensu. Do tego Judy ma górne golenie o średnicy tylko 30 mm, więc przy twojej wadze może okazać się zbyt wiotka. Procaliber 8 ma lepszy osprzęt, który da Ci więcej niż kompozyt i sztywniejszy widelec, na goleniach 32 mm. Wymień tylko manetkę zmiany biegów na XT i masz solidny rower na lata.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Bikestacja.pl właśnie przysłała kod -7% na cały asortyment: MIKOLAJ242 punkty
-
Mam kumpla z 9.7, nie czuję kompletnie żadnej różnicy poza taką, że koledze czasem zaskrzypi 😁 Jak go kupił to nawet jeździliśmy testowo, ja obok i starałem się dojrzeć jakąkolwiek pracę tego połączenia, ale to jest nierealne. Isospeed po prostu minimalnie tłumi jakieś drgania i nierówności, ale w sumie to nie wiem jakie. Przecież siodełko, sztyca i podsiodłówka są nadal tak samo zestawione, więc zwykłe dziury odczuwa się dokładnie tak samo bo to nie pracuje góra-dół tylko jeśli już to przód tył. Zapytałem mojej amatorskiej dupy i jest ona zdania, że to jest niemierzalne.2 punkty
-
2 punkty
-
Zamówiona latarka Convoy S2+ od @rambolbambol doszła błyskawicznie. Już wcześniej miałem Convoya ale uległ wypadkowi więc wiedziałem czego się spodziewać i nie zawiodłem się. Jestem więcej niż zadowolony. A przy okazji zdzwoniliśmy się w temacie innej latarki i miło porozmawialiśmy. Polecam kolegę, bo to solidna firma.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
@dfq Szacun! Tak mnie zatkało, że nic więcej nie jestem w stanie napisać! Piękna sprawa - i dziennik i wyprawa!👍 Poprosimy o kolejne kartki z dziennika ale też nie za dużo na raz, żeby była odpowiednia oprawa1 punkt
-
@spidelli Nie inspirowaliśmy się raczej książką Marka Twaina, nasze motywacje były nieco inne : "...A zaczęło się to 6 dni temu, a właściwie zaczęło się to znacznie dawniej. Jeszcze w październiku doszliśmy do wniosku że ruchu, gwaru, miejskiej cywilizacji itp zaczynamy mieć już PO TĄD !! Ze należałoby znaleźć takie miejsce gdzie ryby nie trenują jeszcze stylu grzbietowego w zatrutej wodzie, powietrze nie przypomina gazów wylotowych z silnika a w nocy świecą czystym blaskiem miliony gwiazd ..." Mieliśmy ze sobą harmonijkę (gitara nie załapała się ze względów logistycznych), mieliśmy wędki, łowiliśmy i piekli na ognisku ryby. Miałem radziecką Smienę, niestety fotki podarowałem koledze a klisze z biegiem czasu gdzieś przepadły. Ale ale... kolega prowadził dziennik pokładowy, mozolnie wieczorami przy ognisku coś skrobiąc w zeszycie z zieloną okładką. Ostatecznie wyszedł z tego niezły pamiętnik z tej najdzikszej, najpiękniejszej części Biebrzy (od Lipska do Goniądza). Prawie 80 stron pisane długopisem i ołówkiem gdy zabrakło tuszu, ilustrowany odręcznymi rysunkami i niezłym poczuciem humoru. I gdzieś w zakamarkach biblioteczki przetrwał do naszych czasów 😲 Czytam i śmieję się od ucha do ucha, wiele wiele wspomnień, niektóre wątki już zatarł w pamięci czas (np dziewczyna ze srebrnym zębęm 🤣). Będzie niezła lektura w zimowe wieczory. Tak, niewątpliwie coś w tym było z przygód Tomka Sawyera 😀1 punkt
-
@chopmazWydaje mi się że ciepłe, ja jeżdżę w nich w zimie w butach letnich i ochraniaczach i wystarczją na kilka h jazdy. Jak jest mroźniej to jeszcze pod nie zakładam drugą parę cieńszych kolarskich skarpet. A dodam że akurat końce palców od stóp i rąk dość mocno mi się zawsze wychładzają, więc chyba nie jest źle1 punkt
-
Mam podpiętą Cyo Premium i Lumotec ICQ N Plus, nie robią problemów, choć mam wrażenie, że w Cyo ledy dzienne nie powinny świecić cały czas. Luxos nie chce współpracować z ogniwami. No ale to przekombinowana konstrukcja, z automatem zmieniającym rodzaj oświetlenia w zależności od prędkości jazdy (ciekawe rozwiązanie ale niedopracowane). Jak się podłącza DC to na chwilę zaczyna jaśniej świecić i włącza tył, ale po chwili przygasa i odcina tylną. Trzeba by dorobić jakiś generator impulsowy, żeby symulował pracę dynama. Edelux II to bardzo podobna konstrukcja do Cyo Premium. Prawie na pewno ma identyczne lustro, czy układ zasilania też to ciężko mi powiedzieć. Lampki do elektryków na pewno są wdzięczniejszym tematem do modyfikacji, ale mnie trochę zniechęca konieczność dorobienia wyłącznika, bo chyba żadna nie ma własnego (polegają na centralnym w rowerze). Mają też wyższe wymagania co do napięcia i mocy, co może trochę utrudnić sprawę. Kiedyś się przymierzałem, to wychodziło mi, że trzeba by dać koszyk na 4 ogniwa.1 punkt
-
Upał zelżał, słońce nie wali po oczach, ścieżki rowerowe puste. Wreszcie można spokojnie pojeździć1 punkt
-
Używałem tego oevkina kilka miesięcy i nie polecam. Pomimo dokręcenia sporo powyżej zalecanego momentu, stosowania past zwiększających tarcie i klejów jarzmo się obraca. Poza tym słabo pracowała na nierównościach. Koniec końców tak mocno musiałem dokręcić jarzmo że sztyca pękła. Na wiosnę kupiłem tego Tossek'a i do tej pory jeździ bez problemów. Natomiast polecam taką: https://pl.aliexpress.com/item/4001140609859.html?spm=a2g0o.productlist.main.109.da8d4345UOkUx6&algo_pvid=45ee58fa-cfc8-48d9-b4fb-65cdb4c7c76b&algo_exp_id=45ee58fa-cfc8-48d9-b4fb-65cdb4c7c76b-54&pdp_npi=4%40dis!PLN!151.00!132.99!!!36.04!31.74!%40211b815c17332548152985373e35d1!10000014842068530!sea!PL!822210335!X&curPageLogUid=ZghQfMi7vvvF&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Wytrzymała 5 lat w mtb a lekko nie miała1 punkt
-
@radoo - zastanawiałeś się czy poczujesz różnicę. To opiszę Ci swój dzisiejszy dzień. Akurat miałem wolne więc wybrałem się na "setkę". Pierwszą na Terra Speed 40C. Bardzo dobre opony ale na szosie wynudziłem się na nich jak diabli. Zero frajdy. Wróciłem do domu, zjadłem obiadek, odpocząłem i zmieniłem opony na GP5000 AS 35C. Wyjechałem na pętelkę 32 km. Morda mi się cieszy od ucha do ucha. Niby tylko kilka Watów do przodu ale zupełnie inna jazda. Jak szuter u Ciebie to głównie łączniki a 90% czasu spędzasz na asfalcie to bardzo poważnie bym je rozważył. Od momentu zakupu uważałem je za świetne opony ale dzisiaj stwierdziłem że są po prostu genialne.1 punkt
-
Materiał wyżej zrobiony przez jakiegoś czubka względnie chorego na urojenia. Do śmietnika. Już nawet inne podobne chore ludzie zarzucają maszyniście, że nie hamował gdzie oczywiście przycisnął przycisk radio stopu. Ponieważ co nieco lubię kolej i co nieco informacji mam to takie info. Na magistralach dwutorowych o przyśpieszonych prędkościach z przejazdami kat B są od jakiegoś czasu tak zwane TOP-y (tarcze przejazdowe ostrzegawcze). Nadają dwa sygnały czyli Osp1 czyli uszkodzony najbliższy przejazd ze zwolnieniem pociągu do 20 km/h lub Osp2 jazda na pełnej prędkości. I teraz mamy przejazd pociągu przez czujkę więc zaczyna się sygnalizacja akustyczna i mrugają czerwone światła . Tak te same co są wokół nas jak jeżdzimy autem a co ten kretyn wyżej uznaje za nielegalne. Po 8 sek opuszczają się rogatki. Niestety nie da się wszystkiego zrobić tak by było super chiper. Na takich magistralach pociągi jadące bardzo szybko a tak było w tym przypadku mają pewien problem. TOP-y są zawsze na pewnych odległościach by w razie czego pociąg wyhamował ale jak naprawdę zasuwa to maszynista może minąć sygnalizator nadający Osp1. Dlatego jak ktoś utknie za przejazdem a nie opuściły się rogatki i jest kupa to można ją wyłamać bo wtedy czujniki to wyłapią i zapali się Osp1. W opcji drugiej z tym wypadkiem niestety trzeba robić wszystko by jak najszybciej zwiać z torów. Żadne bieganie, szukanie mózgu po krzakach nie poradzi. Przy tym wypadku nawet gdyby a ponoć rogatka nie była całkowicie wyłamana czujniki zapaliły Osp1 to i tak nic by to nie dało bo pociąg był zbyt blisko przejazdu. Dlatego ponownie trzeba zawsze tak jak na drogach czekać aż zniknie czerwony sygnał.1 punkt
-
1 punkt
-
Nieprzypadkowo wciskają to właśnie gravelowcom...;) Oni łykną wszystko.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Stoję w ka ka kasku Niedaleko lasku Patrzę na Izerskie Góry Które przysłaniają chmury I myślę sobie pod czaszką Że przyjechałbym tu ze swoją laską Lecz ona nie stanie przy lasku Bo nie jeździ w ka ka kasku.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mactronic Scream 3.1 To zupełnie inna latarka, przede wszystkim z powodu rozkładu światła i budowy. W moich latarkach masz optykę 20x60, która świeci "kwadratowo", czyli szeroko na 60 stopni i wysoko na 20 stopni. Daje ci to możliwość takiego ustawienia latarki, żeby było ładne i wyraźne odcięcie przed rowerem. W Scream masz standardowy rozkład z spotem po środku i spillem na zewnątrz, delikatnie rozmyty poprzez optykę typu plaster miodu. Jest to rozkład punktowy. Zasadniczą różnicą jest jednak budowa. Scream ma diodę Cree™ XP-L mimo aluminiowego korpusu, wewnątrz mocowanie diody i sterownika ma z plastiku. Niewiele ciepła z nich odprowadzane jest na obudowę. Convoy S2+ ma mosiężną pigułkę i aluminiową obudowę, która służy jako radiator. U mnie dodatkowo zarówno dioda, jak i sterownik są zalutowane w tej pigułce. Poprawiony Convoy S2+ przyjmie i odda 10-12W ciepła. XP-L przy 3A musi oddać prawie 10W ciepła. XM-L2 i SST40 podobnie. W rezultacie w maksymalnym trybie 1000lm Scream gotuje się w środku powodując, że albo dioda XP-L szybko straci swoją maksymalna moc albo zadziała zabezpieczenie (jeśli takie jest) i latarka ściemni się. O przegrzewanie i degradację diody w poprawionym Convoy S2+ nie ma się co obawiać. Patrząc na recenzję https://spidersweb.pl/2019/07/lampka-rowerowa-mactronic-scream-3-1-recenzja.html widzę też że barwa diody w scream to 6000K albo więcej (zimny niebieski). Ja takich diod nie stosuję, bo ta barwa nie oddaje realnych kolorów przedmiotów w ciemności i nie pozwala łatwo przyswajać obiektów w ruchu. Ma to znaczenie jeśli jeździsz zupełnie po ciemku po lesie. W ciemnoniebieskim świetle wszystko wygląda trupio blado. Ja stosuję XM-L2 o barwie 4C, czyli 4500K i SST40 o barwie 5000K. Nie miałem w rękach Scream 3.1, ale miałem Scream 2 i w mojej ocenie nawet nie poprawiona Convoy S2+ z diodą XM-L2 T6-4C zjada ją na starcie w każdej kategorii (cena/moc/czas świecenia/rozkład światła/wykonanie/wytrzymałość). Gwarancję u mnie masz taką, że jeśli fizycznie nie popsujesz latarki albo jej nie utopisz w wodzie, to będzie świeciła. Jeśli coś będzie nie tak, to możesz odesłać ją do mnie i naprawię ją za free. Tylko tu na forum sprzedałem ponad 40 latarek i tylko raz latarka była odesłana do poprawki. Powodem był poluzowany krążek trzymający płytkę włącznika. Idzie to naprawić poprzez dokręcenie go szczypcami segera albo nożyczkami. Obecnie cynuje ten mosiężny krążek od spodu i nie ma opcji, żeby z czasem się odkręcił.1 punkt
-
Wiosną ja kupiłem Marina DSX, córka gravela, a żona nie chciała nowego roweru - na Suwalszczyznę wzięła Gianta Trance - fulla 115/130. Założyłem jej tylko Vittorie Terrento Race 2.1 na mleku. I nie narzekała - jeździliśmy trasy do 120km tak pół na pół droga/teren. Ale na drugi wyjazd miała już swojego DSX i nie ma wątpliwości, że była zadowolona z lekkiego. Sztywnego roweru. Góral na szybkich oponach to nadal góral - ciężki, buja górski zakres przełożeń.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00