Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.11.2024 w Odpowiedzi
-
12 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Mnie też jakiś czas tu nie było. Bonus pierwszy. Fala kulminacyjna na Brzeskiej Odrze. 24.09.24 godzina 6.49. Bonus drugi, czyli nuda i zabawy z AI. "boat-bike" "thunder boat-e-bike" Dalej AI zaczęło poważnie błądzić i na tym był koniec.10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bo to jest dowód na istnienie czarnych dziur. Na dodatek znam adres...4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Ugniatacze Look z allegro. Przymierzałem się dość długo, trafiły się w dobrej cenie (108). Generalnie od zawsze (no od 1998 roku ale z przeeerwami) jeżeli uzywam spd to shimano i generalnie byłem zawsze zadowolony. W tym roku podczas kilkugodzinnych (czyli dłuższych dla mnie) wyjazdów zacząłem odczuwać dyskomfort w obrębie spodu stopy, ustępujący po kilku minutach przerwy. Moje buty (stare Nothwave Raptor) nie wykazują drastycznie zauważalnej utraty sztywności, więc postanowiłem spróbować czego z trochę większą powierzchnią podparcia niż m520...3 punkty
-
Ok, tydzień minął, wygrywa opcja "Niech będą, ale jak userów za bardzo poniosą emocje i zaczną się osobiste wycieczki każdy dostaje warna a temat od razu zamykamy." z wszystkimi konsekwencjami. Tak więc nie oczekujcie ze jak się userzy pokłócą to mod będzie się przebijał przez kilkanaście postów i rozsądzał kto ma rację. Jak się zaczną zgłoszenia o nie takim zachowaniu w wypowiedziach użytkowników każdy kto złamie regulamin (przekleństwa, obrażanie innych userów) dostanie warna, a temat poleci do kosza. Oprócz tego od razu usuwane będą tematy bezsensowne typu "W Grudziądzu na Solezjańskiej potrącono rowerzystę" (kogo to obchodzi?).3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
@kazafaza M530 to jakieś strasznie wielkie kloce, chciałem coś troszkę większego - rozważałem m8100 albo looki. M8100 są troszkę większe od m520 a looki troszkę wieksze od m8100 Poza tym cena dość dobra się trafiła. Jedyne co mnie trochę niepokoi to wspomniana w opiniach użytkowników inny sposób działania na blokach shimano/look, teoretycznie kompatybilnych a jednak dających inne odczucia. Co do testów to takie długodystansowe myślę że raczej już w przyszłym roku. O tej porze roku używam już raczej roweru z platformami (i raczej na krótszych dystansach) - taki ze mnie kolarz- gawędziarz-gadżeciarz ciepłolubny2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Dawno nic nie zamieszczałem. Ale ostatnio udało mi się kilka fotek cyknąć. Mała wycieczka z dzieciakami Miałem zakładać srebrny mostek. Ale jak ten zobaczyłem to nie mogłem się powstrzymać. Docelowy mostek w marino. Pasuje mi bardzo do mojej wizji. Przy okazji wymiany mostka serwis sterów. Korzystając z pogody i tego że nie pada. Udało się trochę kilometrów pokręcić. I oczywiście moja ulubiona kierownica.2 punkty
-
Opony na przód i tył. Dobra cena w CR jest więc się skusiłem. Mostek Spank. Kolorystycznie pasuje mi do roweru2 punkty
-
2 punkty
-
Razem z kolegami z Dandy Horse nagraliśmy film, w którym opowiadamy o sprzęgłach w tylnych piastach. Dlaczego jedne są bardziej, a inne mniej głośne? Co wpływa na trwałość, które mechanizmy są najczęściej wybierane, co jest najtrwalsze? Dużo osób zadaje sobie podobne pytania przed wyborem piast czy kół, ale nie zawsze można dotrzeć do właściwej odpowiedzi. Sądzę, że materiał się przyda. A jeśli tak - w planach mamy kolejne. M.in. porównanie sztywności najlżejszych kół na świecie (Extralite na tekstylnych szprychach Berd, buduję właśnie najlżejszy rower na świecie do tzw. XC downcountry) vs bardziej klasyczne zestawy. Albo odpowiemy na pytanie, co trzeba było kiedyś zrobić by uzyskać certyfikat UCI dla sprzedawanych kół, a jak wygląda to dziś ;-))) Będę wdzięczny za wszelkie pro tipy, na czym jeszcze się skupić.1 punkt
-
też kupiłem lolki moje są brązowe i napisali na nich grawel, promocja była jakaś peperowa za 100 zł ciekawe że z tyłu pudełka jest napis power to weight medium.... waga zgodna z deklarowaną ciut cięższe od 520 i chyba minimalnie inna odległość od korby...1 punkt
-
A ja nie zmieniając nic, poza luźniejszym zapięciem, odczułem w MW7 poprawę. Zapinam tak, że jest luz o wiele większy niż w butach letnich, stopa chodzi nawet lekko przód tył, ale dziś po zmroku, pod wiatr, ok 1 stopnia - nie było mi ciepło, ale nie było też zimno tak jak pisałem w poprzednim poście. Powiedzmy że było na granicy komfortu.1 punkt
-
Popraw linki, wrzuciłeś filmiki od połowy a nie od początku A jak głośna piasta, to Soul Kozak. Jeeeezuniu jak to wyje. Wstyd na DT Swiss jechać obok. Jej głośność wynika zapewne z tego, że ma lewitujący pierścień bez żadnych sprężynek.1 punkt
-
45NRTH ma faktycznie buty które wyglądają na ciepłe i zakres temperatur mają zacny, tylko że te buty wyglądają jak snowboardowe 🤣 Lake wygląda podobnie choć lepiej, ich model MXZ304 miałby szanse u mnie 🤔 Ja następne testy w podobnej temperaturze zrobię z dodatkowym ochraniaczem na obuwiu.1 punkt
-
Trzeba ustalić 2 rzeczy. Oznaczenia RC, RC2: - RC - rebound i wolna kompresja - RC2 - rebound i wolna + szybka kompresja. 2/2.1 - To są "kondomy", są konstrukcją w pełni zamkniętą w której olej pracuje praktycznie bez ciśnienia wstępnego. Działają ok, do wszystkich nie racingowych zastosowań (ale mam na myśli grawitację, XC mnie nie interesuje i jak jeżdżą SIDy pojęcia nie mam) są wystarczające. Ich regulacje kompresji są... można powiedzieć mało wyczuwalne, trzeba pokręcić połowę zakresu żeby wyczuć różnicę. 3 - Tutaj zupełnie co innego, regulacja kompresji jest wyczuwalna od razu, każdy klik robi różnicę, jest też o wiele silniejsza od 2.1. To ich największa bolączka, spoko dla osób o wadze 80+ ale dla lżejszych ludzi jest problem bo zakres regulacji sprawia, że nie wyregulują sobie poprawnie nawet reboundu (odkręcony na maxa dla mnie nadal był za wolny). Bądź po prostu jest nastawiony na racing enduro/dh, gdzie silna kompresja i tłumienie są pożądane. W budowie różnią się natomiast ciśnieniem wstepnym oleju wywołanym przez sprężynę tłoka IFP, konstrukcyjnie są zbudowane podobnie do foxowego GRIP2, lub teraz Grip X i Grip X2. 3.1 - Starali się skorygować wady 3 - regulacje mają większy zakres - i w zasadzie to wszystko. Ogólem śmigam na 2.1, jakbym miał zmieniać to tylko na 3.1. Sam charger to jednak nie wszystko, bo razem z 3 wersją pojawiła się zupełnia nowa generacja modeli a zatem też sprężyny powietrzne. Więc to, że komuś nie przypadł do gustu nowy Lyrik względem popradnika wcale nie musi być spowodowane tłumikiem a sprężyną która jest bardzo progresywna w tej generacji. Dlatego też w swoich Zebach powymieniałem sprężyny na te z 1 generacji. Nowe RS ogółem są racingowe, poprzednia generacja była bardziej plushowa i przyjazna zwykłemu kowalskiemu. Nowe oferują bardzo silne wsparcie w środku skoku, ciężko je dobić i ogółem mnóstwo ludzi narzeka, że nie wykorzystują pełnego skoku, obniżają cisnienia, amor wtedy jedzie oklapnięty i później piszą, że są do dupy. Po prostu to nie jest ich target, tacy ludzie będą bardziej zadowoleni z pluszaków jakimi były poprzednie generacje.1 punkt
-
RC to tylko regulacja tłumienia odbicia i wolnej kompresji. RCT ma 3 położenia tłumienia kompresji wolnej (blokada, pedałowanie, otwarty), RC2 najbardziej zaawansowany - regulacja oddzielnie szybkiej i wolnej kompresji. Charger 2, 2.1, 3, 3.1 to.kwestia rocznika. W 3.0/3.1 dodatkowo w wersji RC2 regulacja kompreji wolnej i szybkiej jest prawdziwie niezależna (w niższych jest pewien wpływ wolnej na szybką). Najtańsze pseudochargery czyli wersja Select widelca (występuje tylko w wersji RC) to awaryjna kaszana. Te wyższe (select+) już lepiej. Dodatkowo w SID charger race day w wersji 1 cierpiały na przegrzewanie się. W wersji RD2 jest lepiej.1 punkt
-
Pewnie ktoś zły przycisk wcisnął na klawiaturze wystawiając ofertę. Kliknij i kup, jak nie zauważą, to masz mega promo, jak zauważą, to anulują zamówienie i wyślą przeprosiny. 😉1 punkt
-
@rozzobike Nie chcę zmniejszać Twojego zapału, bo pomysł może i fajny (chęć przejścia na elektronikę, ale z zachowaniem hamulców szczękowych), ale w planowanym przez Ciebie wykonaniu jest trochę bez sensu i niestety duużo, duużo za późno... Dlaczego bez sensu...bo żeby nie mieć niespodzianek i mieć prawie pewność, że to będzie działać jak najbliżej optimum, to stosujesz całość komponentów z jednego systemu, a nie mieszasz rzeczy od shimano z rzeczami od srama. Koncepcja mieszania elementów (blaty, łańcuchy, kasety) jakoś się sprawdzała w napędach 10-11-rzędowych, gdzie wszyscy stosowali podobne zakresy, przełożenia a kasety siedziały na tym samym shimanowskim bębenku, choć i tak znajdziesz różne relacje, że jednak coś tam nie współgrało idealnie. W dobie napędów 12-rzędowych jest tylko gorzej. Przy wymianie musisz kupić przerzutki i klamkomanetki. Czy musisz kupić resztę - to jest dobre pytanie. koła (bębenek) -jak chcesz zamontować kasetę od srama, to musisz zmienić bębenek na XDR (a nie jak napisał @nctrns XD - ten jest pod kasety mtb). Zobacz, czy do Twoich kół oferowane są takie bębenki. Teoretycznie w systemie AXS masz jedną kasetę na stary bębenek shimano 11s road - to jest kaseta przeznaczona pod Apexa, ale z nią jest chyba taki problem, że ma inne niż pozostałe kasety 12-rzędowe srama stopniowanie (zaczyna się od 11T a nie od 10T) i może nawet by dało się ją obsługiwać Rivalem albo Forcem, tylko że to jest kaseta XLPR (grawelowa w nomenklaturze srama), więc tylko do systemów 1x. Nie użyjesz jej w systemach z przednią przerzutką, a i ta tylna musi być w wersji XLPR,). Jak będziesz chciał użyć kaset Shimano (podobno kasety 12-rzędowe wchodzą na shimanowskie bębenki 11-rzędowe, ale nie będę udawał, że jestem zorientowany w systemie Shimano), to natrafisz chociażby problem konfiguracji, bo kasety od shimano mają inne stopniowanie i zaczynają się nie od 10T. Czy to w ogóle będzie działało, jak wsadzisz kasetę np. 11-30, a system ustawisz na sramowską 10-28 albo 10-33...? korba/blaty - może i się da, ale raczej tego nie widzę. Sram ma trzy konkretne stopniowania na przodzie:46/33, 48/35, 50/37 (no i 43/30, ale tylko w wersji wide pod przednie przerzutki w wersji wide). Czyli zawsze jest różnica 13 zębów i pod to są zaprojektowane przednie przerzutki. Jakie stopniowanie mają korby od shimano, nie wiem... No i dochodzi sprawa tego łańcucha, o której pisze @nctrns. Jak to ma być system, gdzie będziesz miał tylną przerzutkę szosową lub grawelową srama, to oficjalnie używasz jej tylko z łańcuchem flat top. Jak taki łańcuch by chodził z blatami nie-srama (pewnie jakoś by chodził) a co ważniejsze z kasetą nie-srama (tu pewnie będzie znacznie gorzej) to ja nie wiem, ale zakładam, że niespecjalnie... Możesz w systemach AXS użyć łańcucha nie flat top tylko zwykłego 12-rzędowego eage z grup mtb, tylko wtedy używasz go konfiguracji mullet (kaseta i tylna przerzutka nie są z grup szosowych, tylko ze świata mtb, nie ma przedniej przerzutki , a ten jeden blat na przedzie radzi sobie z takim zwykłym łańcuchem), a to raczej nie jest to, o co Ci chodzi... Więc w tej sytuacji jakiś błahy problem dopasowania klamek srama do zacisków hamulcowych Twojej ultegry nie ma kompletnie znaczenia. Nawet jeśli jest tak, jak napisał @nctrns i zachodzi jakaś rozbieżność w ciągu linki hamulca (co nie jest dla mnie takie pewne), to wydając kupę kasy na zmianę podstawowych komponentów, dorzucenie tych paru groszy na zaciski hamulcowe np. od Force'a, to jest już pryszcz... Na koniec musisz wiedzieć, dlaczego Twój pomysł jest bardzo, ale to bardzo spóźniony... Tak Sram miał kompletne grupy elektroniczne w systemie AXS w wersjach z hamulcami mechanicznymi - był to Red AXS i Force AXS. Dlaczego był? Bo to już historia. Tak było w pierwszej generacji Red AXS i pierwszej generacji Force AXS. Aktualny Red (wersja E1 wprowadzona w tym roku) jak i aktualny Force (wersja D2 wprowadzona w 2023 roku) jest oferowana wyłącznie z klamkomanetkami pod hydraulikę. Oczywiście możesz sobie wyszukać w czeluściach internetu, czy komuś w sklepie nie zalegają takie stare klamki z pierwszych serii pod mechanikę i je kupić . Tylko to są zapasy, które będą znikać.. Jak będziesz chciał sobie wymienić np. zużyte gumy tych klamkomanetek, to w stałej ofercie Srama ich już nie będzie. Albo trafi Ci się pech i połamiesz klamkę... Zgadnij, jak łatwo dostaniesz części na wymianę lub całą klamkę AXS pod mechanikę bez rozpaczliwych maili na forach "czy ktoś ma na zbyciu", bo w sklepach tego raczej nie będzie. Kolega @Pietrash słusznie zauważa, że mechaniczną elektronikę oferuje jeszcze Shimano. Tylko jego propozycja (Ultegra 2x11 Di2) może być jeszcze trudniejsza do zdobycia niż te mechaniczne klamki do systemów AXS. Zwłaszcza, że Shimano ma ewidentny problem z dostępnością losowych komponentów grup 11-rzędowych. W dużych sklepach są mega przeceny na zupełnie nowe grupy 12-rzędowe. Poszukiwania jakiegoś leżaka 11-rzędowego i to jeszcze w wersji Di2 i to pod hamulce mechaniczne... powodzenia! A z nowych grup od Shimano (tych 12-rzędpwych) to pod hamulce mechaniczne jest chyba Dura Ace 9250 i Ultegra 8150 - tylko to takie nowe-stare grupy, bo to przemalowane grupy 11-rzędowe. W efekcie są to jedyne nowe 12-rzędowe grupy szosowe Di2, które wciąż nie są bezprzewodowe (klamkomanetki dalej łączy się z systemem kabelkiem).1 punkt
-
Dawno nie robiłem zdjęć swoich pojazdów na wieszakach. Ale ostatnio jedną fotkę pstryknąłem. Nie zauważyłem patyka w szprychach. Dopiero w domu go zobaczyłem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja jak sypię, to zużywam zasypkę dla dzieci, zapewne jeszcze z lat 80 (odkąd pamiętam była w domu). Chciałem zażartować, że tak stara, że jeszcze z azbestem, ale doczytałem i faktycznie może zawierać...1 punkt
-
1 punkt
-
Raczej nie znajdziesz tu ludzi którzy mają doświadczenie że zdejmowaniem blokady - bo raczej wolimy dojechać dalej niż koniecznie pod górę 40/h. Zdjęcie blokady skutkuje znacznym spadkiem zasięgu bo nie ma nic za darmo - potrzebna energia rośnie z kwadratem prędkości. A też nie jesteśmy miłośnikami kilkunastokilogramowych baterii o dużej pojemności - ale jednocześnie absurdalnie długim czasie ładowania.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00