Skocz do zawartości

Ranking

  1. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      28

    • Liczba zawartości

      1 054


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      25

    • Liczba zawartości

      6 179


  3. Cross90

    Cross90

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      726


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      2 480


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.08.2024 w Odpowiedzi

  1. Bo życie to nie bajka - warto obejrzeć się za plecy: Glacensis Pod Śnieżnikiem
    15 punktów
  2. … bo Lokomotywownia Warszawa Odolany.
    15 punktów
  3. Bo wpadły dziś 232 km, super satysfakcja🚴‍♂️🔥
    15 punktów
  4. Bo punkt widokowy Giedrużec Kopa (Mierzeja Kurońska)
    13 punktów
  5. 13 punktów
  6. Bo dla takich widoków warto telepać tyłek pod górę, z góry i znowu pod górę, żeby zjechać w 2 minuty... Warto zawsze...
    12 punktów
  7. Bo co z tego że grzyby jak to tylko huby 😁
    11 punktów
  8. bo... Triest ładnym miastem jest 🎅
    6 punktów
  9. Bo autostradą w stronę zachodzącego słońca... kiedyś się pojedzie
    4 punkty
  10. Bo mazurskie lody.🫠 Pozdrow'er 😘
    4 punkty
  11. 4 punkty
  12. 4 punkty
  13. Bo ta mała zasuwała (20 km/h , kadencja 110 🙃) - ścieżka rowerowa , Mierzeja Kurońska
    3 punkty
  14. Bo Achim Halupczok przed domem Też zaczynałem z naszym LKS -em
    3 punkty
  15. 3 punkty
  16. Bo komoot twierdził, że to droga🤣
    3 punkty
  17. Bo asfaltu brakło, mimo że kraj maly...
    3 punkty
  18. Zanim wydasz kasę na fula jedź do Bielska czy gdzieś , pożycz taki rower i zrób próbna wycieczkę . Ja pożyczyłbym jednego fula i jednego sztywniaka , o ile możecie jakoś z żoną na tych samych rowerach jeździć . Ja uważam że kupując taki rower warto patrzyć na silnik . Bosch , Shimano , Yamaha , ew Panasonic . Zwracaj uwagę na moment obrotowy silnika -75-85Nm musi w góralu być . Czasem montują Boscha 50Nm , to się w góry nie nadaje . Bafang .... no druga liga i opinie takie sobie . Może za kilka lat dociągnie do czołówki .
    2 punkty
  19. Tak. Szczególnie taki właśnie. Każdy inny, zwykły "rower w góry" to docelowo kompromis w którymś kierunku. Albo jest lżej, albo mocniej, albo szybciej, albo pewniej itp... Elektryk trochę zmienia reguły gry, dając dużo więcej elastyczności co do możliwego rodzaju jazdy i potrzeb użytkownika, jednocześnie podbijając późniejszy koszt eksploatacji. Trzeba jednak pamiętać, że to też w pełni zawieszony rower, gdzie jeszcze poza tym co jest, ogarniać trzeba będzie też silnik z całą elektryką. Tylko wtedy, gdy nie będzie się o sprzęt odpowiednio dbało. Najlepiej rower serwisować w ramach profilaktyki. Nowe sprzęty się lubią psuć niezauważalnie i pierwsze, widoczne usterki wcale nie muszą być pierwszymi ogólnie. Jedyne co może zniechęcić do fulla-elektryka w góry, to jest cena fulli-elektryków w góry. Nowe będzie działać jak nowe. Lodówkę jak się kupuje nową, to zasady są takie same. Ma się podobać, ma działać, ma być potrzebne. Dlaczego z rowerem ma być inaczej? Od tego są gwarancje, reklamacje, serwisy itp. żeby klient miał to zamartwianie się z głowy. Dla amatora lepiej żeby rower był kupiony "na zapas", niż jako ten niewystarczający. E-bike full na pierwsze góry jest jak najbardziej dobrym pomysłem, szczególnie dla osoby bez wcześniejszego treningu. Tak bez żadnego porównywania do innych z tego segmentu raczej można tego z ogłoszenia uznać za odpowiedni. Minimum ciężko określić. Ma być wystarczający w góry i eksploatowany w miarę długo służył dobrą pracą? Czy ma się po prostu nie rozpaść na byle szutrze w dół? Ten Leader Fox jest trochę na wyrost na taką jazdę jak wynika z opisu... Ale jako elektryk nie koniecznie wiąże się to z minusami. Jakby nie patrzyć, góry to góry... Lepiej mieć awaryjnie zapas możliwości, niż telepać się na słabszym sprzęcie z wyboru. Są plusy i minusy. Na pewno nie słuchaj jakichś internetowych ekstremistów, że elektryki to oszustwo, że błazenada, że dla leszczy itp... Bo, pomijając jakieś patologiczne sytuacje na ścieżkach, to otworzyły one góry dla wielu osób, które rowerem bez silnika zwyczajnie nie dałyby rady. Opinie o tym, że to sprzęt do zbyt ciężkiej jazdy i tańszy hardtail by wam wystarczył też odłóż na bok, bo to dotyczy tylko tych z doświadczeniem, którzy już wiedzą co im potrzebne żeby zasuwać szybciej i sprawniej. Wyborem rządzi pieniądz. Jak kogoś stać to daje frajdę. Poza tym rower jak rower, tylko cięższy i buczy podczas jazdy.
    2 punkty
  20. Może nie kupione, ale oczywiście złożone nowe koła 🙂
    2 punkty
  21. Bo w końcu po latach telepania tyłka na twardzielu przyszedł czas full wypas
    2 punkty
  22. @spidelli Bo drogi zabrakło mimo że to mały kraj (Nida-Neringa) 🤣
    2 punkty
  23. 2 punkty
  24. Bo do łodzi bez rowerów nie wsiadamy 💪
    2 punkty
  25. Bo trochę się tu pozmieniało przez 18 lat: Mechalinki 2024 vs 2006:
    2 punkty
  26. 1 jak już koledzy napisali za 700 zł nie da się kupić dobrego roweru 2 nie pchaj się w używane bo nie wiadomo ile trzeba będzie do takiego dołożyć . Jedyny wyjątek gdybyś widział , sprawdził ten rower w realu i to nie sam ale z kimś kto się naprawdę zna. 3 Zakładam że rower używany będzie na asfalcie albo drogach gruntowych i płaskim terenie . Dystanse będą raczej 20-30 km niż 70-80 km . I będzie to jazda zarówno użytkowa , jakieś dojazdy jak i rekreacyjna . Dziewczyna waży 60 kg więc można kupić rower na wolnobiegu . Hamulce V będą też wystarczające . Błotniki , bagażnik potrzebne ? Zakładam że tak . Szybki przegląd netu i https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-trekkingowe/rozmiar-ramy-cal_17.18/przeznaczenie_damski/wzrost-cm_165-174.160-174 https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/sentio-1-0-grafitowy-srebrny-polysk?gad_source=1 https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-120-lf-niska-rama/_/R-p-323601 Owszem można taniej kupić ,,łabędzia" ale ja takiego roweru nie polecam . Tym można 3 km do sklepu i z powrotem podjechać . A może po to ma być ten rower ? Nie napisałeś konkretnie jak będzie wykorzystany . https://allegro.pl/oferta/rower-miejski-indiana-moena-7-bieg-28-cali-damski-13498102445?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:category&bi_c=NDNiZDg1YTMtM2MyMS00YWQyLTliMzAtZDBlZmU1ZGIzZWNkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3a6c5623-5efe-45cd-811a-577ff9fd8d73
    1 punkt
  27. Niemożliwe. Ta technologia dostępna jest od XT w górę, jak pisałem: https://bike.shimano.com/pl-PL/technologies/component/details/multi-release.html Chyba mylisz wrzucanie z zrzucaniem.
    1 punkt
  28. Nie ma manetek zrzucających 3 biegi na raz. Jedynie 2 biegi w dół, technologia dostępna od XT w górę. XTki na 9sp już od dawna nie są produkowane, używki zostają tylko. https://www.olx.pl/d/oferta/prawa-manetka-shimano-deore-xt-sl-m770-9-przelozen-CID767-ID11bjV1.html
    1 punkt
  29. Podzespoły trafisz używane na OLX w dobrych cenach. Aby tylko po zdjęciu rozpoznać orientacyjny przebieg danej części. Ale po kolei, ja bym się brał za to tak: 1. Rozbiórka i inspekcja całości. 2. Po inspekcji ramy, suportu, sterów, haka i pivotów, kupić dobre koła w dobrym stanie. (koszt +/- 200-300zł) 3. Poskładać kompatybilny ze sobą napęd (części OLX, rodzaj według uznania i potrzeb) 4. Dokupić resztę (w tym zdecydować się na baranka i klamkomanetki albo nie decydować się na to wcale). 5. Cieszyć się ze zdobytej wiedzy i odnowionego roweru. Już wie co robić?
    1 punkt
  30. @krystian23 Zacisk jest przykręcony bezpośrednio do widelca, więc muszisz wyciągnąć zawleczkę jeśli chcesz ruszyć dolną śrubę... jestem ciekaw ile tam jest tego luzu na regulację położenia zacisku względem tarczy 🤔 Jeśli wcisnąłeś klamkę bez tarczy w zacisku, to wypadałoby - wyjąć klocki, odkręcić korek zbiorniczka w klamce i dokładnie rozepchać tłoczki. Dopiero później brać się za luzowanie zacisku.
    1 punkt
  31. Kands z linku @TheJW waży ponad 15kg . To za dużo na ,,gołego" crosssa. Tyle albo niewiele więcej będzie ważył dobry wyposażony trekking . Dobry i drogi bo w twoim budżecie pewnie z 17kg . Goły cross nie powinien przekroczyć 14kg . Amor , jak napisał kolega powyżej to dyskusyjna sprawa . Moim zdanie w rowerze miejski nie potrzebny , w turystycznym może być . Tzn dobry na pewno tak . W planowanym budżecie będzie co najwyżej działający . Ale spoko, producenci rowerów , dobrzy , nie są idiotami i jest duża szansa że kupując damski rower w niewielkim rozmiarze ( 17" ) dostaniesz amor z dość miękką sprężyną . A ogólnie sprężynowce też działają . I uwaga końcowa , nie szukaj roweru w necie . We Ww jest sporo sklepów , idź zobacz co możesz kupić . Jak coś się spodoba to wtedy możesz wrzucić linka i zapytać czy warto . Jeśli możesz wydać 3,5tyśto szukaj roweru za tyle . Powinien być lepszy niż tańszy np o 1tyś .
    1 punkt
  32. Każda szprycha straight pull (nawet okrągła) będzie pasować ale będzie też różniła się optycznie. Oryginały są sprzedawane chyba po 12szt. w paczkach i są raczej drogie. Tu jest 10 szt. znacznie taniej (zapewne nie są oryginalne ale wyglądają dobrze): Dla MAVIC CROSSRIDE DISC płaskie proste szprychy szprycha rowerowa 26ER szprychy koła - AliExpress
    1 punkt
  33. Brawo. Umiesz korzystać z Wikipedii i znasz skróty klawiaturowe. Coś mi tu śmierdzi jakąś reklamą, która zaraz się pojawi. "adi.adrian", "ewe.ewelina", zbyt podobne, żeby spać spokojnie. 😛 Do tego obydwoje zarejestrowani specjalnie dla tego wątku! Co za przypadek...
    1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Wkurzają mnie szosowcy co mnie wyprzedzają na trasie . Zimą zmieniam napęd na clarisa lub tiagre.
    1 punkt
  36. Tzn. ja jeżdżę bez multitoola i skuwacza, tym bardziej bez zapasowej spinki - to tak gwoli ścisłości. Przez wiele lat nie było mi to potrzebne i niech tak pozostanie.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...