Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.09.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Startowałem parę razy w amatorskich czasówkach Lubelskiego Towarzystwa Cyklistów. Trasa liczyła około 10 km. Pierwszy raz (2006 rok) byłem w Zemborzycach i tam było raczej płasko. Jeśli dobrze pamiętam, średnią miałem nieco ponad 36 km, co wtedy dało mi drugie miejsce w kategorii M3. Potem był Dys, gdzie start był pod górę i już średnie były nieco niższe (moje około 35 km/h), moja forma też i już zwykle lądowałam bliżej końca (bo i konkurencja coraz mocniejsza). Niestety, strona LTC już nie istnieje i nie mogę znaleźć wyników, ale kiedyś jechał tam Piotr Chmielewski i odstawił konkurencję ze sporo wyższą średnią. Znalazłem jedynie wyniki z Jastkowa, ale tamtej trasy nie znam, bo już w tej czasówce nie jechałem. W każdym razie wiele osób z tej listy kojarzę i wiem jak wypadałem w stosunku do nich, więc jakiś ogląd mi to daje. Tak to wyglądało: https://www.pzkol.pl/pobierz/942/s/942_2017_mistrzostwa_ltc_w_jezdzie_na.pdf3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Odczuwasz plusy bo obniżyłeś ciśnienie, założysz dętkę to ciśnienie wzrośnie i plusów nie będzie. Dętka to dętka, różnica między zwykłymi, butylowymi a lateksowymi to przede wszystkim masa a w mtb nie ma to większego znaczenia2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Żadne tam elektryki! To jest model, którym będę się poruszał gdy już mi sił w nogach zabraknie.2 punkty
-
W zasadzie to ten problem nie występuje w "enduro gravelach" pokroju rondo mylc, bitter zero lub marin Gestalt XR. 90% pozostałych graveli będzie zahaczało o nogę. Jest to koszmarnie irytujące, ale da się przyzwyczaić. Jeśli jednak równolegle eksploatuje się rower MTB to można zwątpić.1 punkt
-
Nim przeszedłem na mleko to jeździłem w MTB na tubolito, pod względem wagi biją na głowę mleko, bo jednak tego mleka trzeba czasami sporo wlać nim opona się opije. Jazda na niskim ciśnieniu nie stanowiła problemu 1,6/1,9 bar to była u mnie norma, niestety ale z trzymaniem ciśnienia było tak sobie, co kilka dni trzeba było pompować. Odporność na przebicie taka sama jak przy zwykłych gumowych dętkach. Poważnym mankamentem były zawory, a raczej rurki plastikowe w które wkręcało się zawór, najpierw były nieszczelne a gdy mocniej wkręciło się zawór to było tylko gorzej aż do pęknięcia plastiku. Raz dobiłem tak że aż obręcz lekko się zgięła, oponie nic się nie stało ale dętka się rozcięła. Podsumowując, jako zapas jest to dobra alternatywa, ale do codziennej jazdy lepiej kupić tańsze dętki Maxxis FlyWeight które są lekkie i z gumy, można je byle łatką zakleić i mają metalowe rurki z zaworami.1 punkt
-
Napisałeś, że cena jest nie mała, więc jak rozumiem jest to jeden z aspektów które rozpatrujesz dlatego podesłałem ci link na ali gdzie tego typu dętki można kupić dużo taniej. Niestety jeszcze na nich nie jeździłem, bo w szosie i grawelu niemal od początku mam wrzucone smartube i aerothan więc nie mam porównania, a w MTB raczej nie zrezygnuję z mleka na ich rzecz. Na pewno pozwalają one nieco zejść z wagi. Podobno są odporniejsze na przebicia. Nie mniej to zawsze dętka więc z schodzeniem z ciśnienia trzeba rozsądnie bo można przeciąć. Na kilku kanałach goście robili ich test i podobno jakościowo niczym to od smartube nie odbiega, a jest dużo tańsze. PS Mam je jako zapas.1 punkt
-
Niskie ciśnienie z mlekiem to inny układ niż z okrągłą w przekroju dętką ( z czego by ona nie była) Brak mleka i cieniutka dętka to wciąż wyższe ciśnienie aby nie dobić… w MTB mleko lepsze niż dętka jakakolwiek. W szosie nie chcę używać mleka i może przetestuję aliexpres, jednak szosowe Fossy 13 lat temu to było dno i dwa metry mułu… na pewno „ kolorowy” wynalazek to fajny malutki zapas do kieszonki, i można go w razie czego założyć. Po latach nie chce mi się urywać każdego grama ale zapas może być leciutki.1 punkt
-
Takie dętki można kupić na ali https://pl.aliexpress.com/item/1005005394399523.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.16.7abf1c24WRTiaM&gatewayAdapt=glo2pol Opinie mają bardzo dobre. Na youtube jest o nich kilka filmików.1 punkt
-
Jak jeszcze jest szansa na złapanie kluczem do nypli to po prostu go wykręć. Jeśli nie to możesz spróbować go spiłować pilnikiem tak żeby wyjąć z niego szprychę.1 punkt
-
Tak jest, ale jest sprawdzony i można bez obaw zamawiać. W kontekście stalowych gratów nie ma sensu ograniczanie się do polskich sklepów, bo wybór jest prawie zerowy.1 punkt
-
Widelce Surly mają też: https://www.bike-components.de/en/components/forks/rigid-forks/?filterManufacturer=Surly https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-forks/rigid-forks?dynamicAttributes[29][377]=377&searchTerm=&sort= bike24 jest chyba w tej chwili najtańszy (ale tu nie ma na stanie tego Disc Tuckera, a przesyłka to 9,99), za to bike components chwilowo nie ma Midnight Special (za to przesyłka 4.99) Obydwa sklepy spokojnie wysyłają do Polski i nie miałem z nimi problemów.1 punkt
-
Ten wydaje się spełniać Twoje wymagania https://www.justpedal.nl/en/rigid-fork/90831-surly-midnight-special-650b-fork-1-1-8-50mm-offset-black.html ten pod nieco cieńszą oponę również https://www.justpedal.nl/en/rigid-fork/562026-surly-disc-trucker-fork-700c-thru-axle-steel-disc.html Sklep sprawdzony jakby co.1 punkt
-
Lepiej jakiś klej dwuskładnikowy ponieważ zawiera już wypełniacz który pozwala formować masę w wypełnieniu. Zamów od razu pigment do żywicy bo kleje są z reguły jasne chyba że znajdziesz czarny. Nie próbuj wypełnić ubytku na raz, zaaplikuj, poczekaj aż stwardnieje zeszlifuj nadmiar, potem kolejny raz aż do skutku. https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-dwuskladnikowy-klej-epoksydowy-zywica-137370560121 punkt
-
U mnie w jednych butach też sobie czasem trzeszczy. To podeszwa trze o element pedała spd. Nie wiem czy idzie to ogarnąć. Możesz próbować z podkladka pod blok, co powinno go nieco wysunąć z buta lub zwiększeniem siły sprężyny w pedale żeby mocniej trzymało but. Ja psikne czasem smarem na but i olewam1 punkt
-
Zaobserwowałem podobne zjawisko przy sztywnych, karbonowych podeszwach. Po iluś tam tysiącach kilometrów, podeszwa zaczęła skrzypieć. żadnych pęknięć nie było widać, ale trzeszczało przy każdym mocniejszym depnięciu. Pewnie cos tam się poddało i po prostu zaczęło pękać. Zużycie materiału...1 punkt
-
Z mojego doświadczenia - bloki w zatrzaskach skrzypią rzadko lub wcale, a smarowanie zwykle nic nie daje, chyba że trze blok o platformę z powodu zużycia jakiegoś elementu, a wtedy należałoby zaingerować w platformę pilikiem. Częściej skrzypi podeszwa opierająca się o platformy pedałów, o ile nie są to ubijaki bez platform, a z tym sobie radzę za pomocą starych dętek, po prostu odcinam kawałek i zakładam na platformy, przy okazji zmniejsza to wycieranie platform i podeszew. Ale istnieje jeszcze jedno źródło, otóż metalowe gniazda bloków w butach mogą zacząć ocierać o metalowy mechanizm zatrzaskowy w pedałach, jeżeli ten mechanizm znajduje się tuż nad niewykorzystywanymi otworami w gniazdach (czyli trze o te niewykorzystane gniazda generując irytujące skrzypienie) - wszystko zależy od grubości podeszwy i jej zużycia w miejscu kontaktu podeszwy z mechanizmem zatrzaskowym pedału. Z takim problemem radziłem sobie za pomocą podkładek wkładanych między gniazdo bloków i podeszwę, tak by gniazdo poszło nieco bardziej do góry wgłąb buta, wystarczy coś o grubości milimetra, nawet wycięte nożyczkami z jakiegoś plastiku.1 punkt
-
Ciekawe wyniki należy zwrócić uwagę, że większość startujących miało licencje UCI 👍 Każde zawody czy to szosa czy MTB a zwłaszcza takie czasówki gdzie nie ma możliwości wożenia się w grupie weryfikują rzeczywiste możliwości zawodnika. Pozostałe nawet te ze Stravy ( wystarczy słabiutki wiatr 10/15 km/h)w plecy należy traktować z dużą ostrożnością.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie chcesz zrozumieć, prawdopodobnie importer aluminium Jasne jak słońce, uderzenie -> ugięcie [czas] -> powrót. lub w przypadku aluminium, uderzenie -> łożysko znowu dostało, kolarz pomyślał o nowym chamois, sztyca zdała sobie sprawę, że jest za sztywna, mostek powiedział kierownicy, że gdyby miała spłaszczony profil koło mostka nadgarstki kolarza miałyby się lepiej. btw. od czasu do czasu nie chce mi się cofać karetka w tutejszych polach tekstowych, strasznie dziwne.1 punkt
-
jest bardzo obcisły. Drugie z kolei pod tym względem są GTS. Najmniejszą kompresję mają GT. Najlepiej więc mierzyć przed zakupem. Albo w przypadku serii GTS i RS brać rozmiar większe jeżeli zakup jest bez mierzenia. Przy czym RS jest naprawdę uszyty pod kątem krótkich, sportowych jazd. Jeżdżę w GTS drugi sezon letni i nie zauważyłem żeby w tym czasie wkładka się ubiła. Ja z kolei mam nadzieję że już tak zostanie na dłużej i jednak się nie ubije przynajmniej przez jakiś czas.1 punkt
-
1 punkt
-
Z taką prędkością po DDR jeździsz, bandyto? To jest dopiero stwarzanie zagrożenia! A ci szybsi jadą po prostu po nawierzchni do tego przeznaczonej, czyli po szosie, jak Pan Bóg przykazał.1 punkt
-
Bo Triglav (schronisko) @Semtex tak, 25% podjazdy na początku podjechaliśmy ale łatwo nie było (mamy przełożenia 26x42). Te całe10km podjechałem w 90% a ta dziewczyna na czerwonym specu podjechała wszystko 🙃 ale ona ma jakieś predyspozycje do jazdy po górach - nie męczy się 🤣. No i ten upał zabijał. Dopiero jak z powrotem zjeżdżaliśmy zdaliśmy sobie sprawę jak miejscami było stromo - miałem problemy z dohamowaniem przed niektórymi zakrętami 😀1 punkt
-
Pierwszy zwiastun następcy bluebirda i blackbirda. W skrócie jedna rama mullet, w zależności od zastosowanego dampera i łącznika staje się modelem trail lub enduro. https://magazynbike.pl/2023/09/12/dartmoor-rockbird/1 punkt
-
Tak żeby nie było że narzekam tylko na Ridley'a czy tam polskiego dystrybutora. Bardzo dziękuję za super podejście do klienta Panu Szymonowi dzięki czemu stałem się szczęśliwym posiadaczem takiej maszynki do jazdy. Dziś zaliczone pierwsze 60 kilka km, 600m+ up level i same pozytywy ! Niezdecydowanym napiszę że należy mniej czytać a więcej jeździć. Pogodo trwaj.....1 punkt
-
Tył nie przypomina zapomnianego standardu np z GFishera , ale nie znam się. Moim zdaniem to dziurki na błotnik i bagażnik. Zamontowanie hamulca wymaga inwencji nietypowej… to na pewno. Tutaj zbliżenia Garego Fishera, podobnie, ale inaczej : Adaptery Fishery1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00