Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      2 026


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      11 148


  3. wkg

    wkg

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      11 183


  4. zajonc

    zajonc

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      944


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.08.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
  2. 8 punktów
  3. Bo nie wszędzie usunięto skutki Lipcowych Burz......
    6 punktów
  4. Bo tu za jakiś czas będzie najpewniej asfalt
    6 punktów
  5. W sumie to w fajnym miejscu mieszkam.
    6 punktów
  6. Hej, przed zakupem pytałem o Wasze opinie - teraz rewanżuję się wrażeniami. Jesteśmy po kilku kilkudniowych wyjazdach - w różnych warunkach, z garścią podjazdów, po przenoszeniu, wrzucaniu rowerów na samochód, do pociągu. Wygoda w codziennym użytkowania napędu z Alfine i Gatesem jest ogromna. Nigdy na rowerze nie było mi tak cicho. Pasek z tworzywa właściwie nie wydaje dźwięków, więc gdy jedziemy tylko we dwoje słyszymy tylko szum marathonów. W sytuacji kiedy nie jest się miłośnikiem dbania o klasyczny napęd, to potężna zmiana. Jest również intrygująco czysto - nie mogę się przyzwyczaić, że rower nie ma miejsc, z którymi należy unikać kontaktu. Można złapać, oprzeć się o wszystko, brudząc się najwyżej jakimś suchym błotem. Konieczność regulacji - brak. Napęd 1x1 z paskiem, który ma wytrzymywać nawet 20-25 tysięcy km, powodują, że w praktyce w tym okresie nie ma żadnej potrzeby dbania o funkcjonowanie napędu. Oprócz wymiany oleju, rzecz jasna. Jest bezpieczniej w terenie - nie ma wystającej przerzutki, więc nie ma stresu w lesie o hak przerzutki czy samą przerzutkę. Nie ma obaw przy stawianiu rowerów przy sobie gdzieś w transporcie, że sąsiedni rower wygnie hak przerzutki, itp. Jest dużo prościej "w kokpicie" - lewa manetka zniknęła, na prawej jest całość 11 przełożeń. W końcu - jest ogólnie skromniej wizualnie, może mniej kumaty złodziej uzna, że to rower nie wart zachodu? "Bo nie ma przerzutek". Możliwość zmiany przełożeń podczas postoju - genialna sprawa chociażby w mieście, na światłach. Mam też już bardzo subiektywne odczucie niezłego "ułożenia" przełożeń - najczęściej jeżdżę na przełożeniach 6-9, więc jest odpowiedni zapas w jedną i w drugą stronę. Tyle zalet. Z wad... Wciąż mam wrażenie bardzo słabej kultury pracy manetki. W porównaniu z manetkami Deore XT to niebo i ziemia. SL-S700 jest twarda, nieprzyjemna w pracy, jakby z jakiejś niskiej tandetnej grupy. Wciąż mnie to irytuje, bo to jednak nieunikalny punkt styku człowieka z rowerem. Mimo nominalnej bardzo podobnej wagi do naszych poprzednich transów Krossa (ok 17 kg, w zależności od wyposażenia), rowery z Alfine sprawiają wrażenie cięższych. Nie wiem, czy to kwestia przeniesienia środka ciężkości do tyłu i tylko subiektywnego wrażenia większego ciężaru, czy czegoś innego, ale wrzucając rower na samochód czuję rzeczywiście że jest ciężej niż z krossami. To samo przy wnoszeniu roweru gdzieś, przenoszeniu, itp. Podczas samej jazdy innego rozłożenia ciężaru nie stwierdziłem, ale może dlatego, że nigdy specjalnie nie było to dla mnie kłopotem. No i prawdopodobnie najistotniejsze. Podjazdy. To wykres porównania mojego Alfine/Gates z Krossem Trans 11 (ostatecznie okazało się, że jest 24x50): http://www.gear-calculator.com/?GR=SA11&KB=46&RZ=24&UF=2230&TF=90&SL=2.5&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=26,36,48&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2230 Jak widać, uciekają aż cztery najlżejsze przełożenia (na czerwono). Właściwie jest tak, że równie dobrze z krossa mógłbym wymontować najmniejszą tarczę z przodu - osiągnąłbym efekt obecnego zasięgu przełożeń mojej Alfine 11. W praktyce podczas jazdy znaczyło to tyle, że przez te małe kilkadziesiąt dni na nowym rowerze musiałem kilka razy zsiąść z roweru i prowadzić. Potem zawsze zaglądałem do broutera i szukałem miejsca, gdzie zsiadałem - wszystko to były podjazdy oznaczane przez broutera jako 10-15%. Z lżejszymi na Alfine 11 nie miałem problemu. Jak to ocenić? Z jednej strony to pewnie zdyskwalifikuje rozwiązanie przed najambitniejszymi rowerzystami. Z drugiej - na te około 30 dni na rowerze zsiadałem nie więcej niż 10 razy, w tym ze 3-4 razy na szutrowym podjeździe w Alpach. Podsumowując - zupełnie nie chcę wracać do tradycyjnego napędu. Uciążliwości w postaci incydentalnej konieczności zsiadania z roweru nie ruszają mnie - jest ich tak mało, że mogę z nimi żyć, dostając w zamian całą wcześniej wymienioną wygodę. Istotna uwaga - jeżdżę na Gatesie w wariancie CDN, a więc teoretycznie miejskim, nieprzeznaczonym na wyprawy. Taki był w fabrycznym setupie, więc świadomie badam teren. Ale w sakwie do Austrii i Niemiec pojechał pasek CDX, już typowo wyprawowy. Ważę w okolicach 100 kilo, więc chyba słusznie zakładam, że CDN dostaje mocno w kość. Na razie jednak wszystko jest ok. Gdy nadejdzie czas, wymienię tylko Gatesa z wariantu CDN na CDX - i pasek, i tarcze. Dla świętego spokoju. Z "innych wydarzeń" mieliśmy jeszcze między innymi takie atrakcje (powodzie w Niemczech): ... ale ponieważ po wyjeździe już był czas na pierwszą zmianę oleju w Alfine, to niestety musiałem zrezygnować z testu odporności całego zestawu na takie przygody Szy.
    4 punkty
  7. Bo dzisiaj po bagnach... @Joker86 Niestety mój bidon po trzech sezonach delikatnie przecieka, na plus że nie brudzi się ustnik.
    4 punkty
  8. Bo nie chce mi się wymyślać powodu.
    4 punkty
  9. Bo wrócił po latach na dziadkowe włości, a tu taka ścinka... W tyle, za mgłą, Stóg Izerski, który był mi od brzdąca krainą letniego popasu (Czerniawa Zdrój).
    3 punkty
  10. Bo dwa rodzynki w tłumie, a w zasadzie poziomki: Tandemów półpoziomych, to ja jeszcze nie widziałem, a tu od razu dwa takie. Prawdopodobnie Hase Pino. Ciekawa maszyna.
    2 punkty
  11. Bo,Żniwa cd...Tym razem bez kombajnisty w tle..😁
    2 punkty
  12. 2 punkty
  13. Cześć. Ostatnio zakupiłem rower gravel Marin Four Corners, dosłownie nie cały tydzień temu. Podczas zakupu został mi wybrany rozmiar ramy L, podczas przymiarki(jestem laikiem w tych sprawach) nie odczułem nic niepokojącego, sprzedawca powiedział, że wszystko jest okej. Dzisiaj zrobiłem pierwsza dłuższa trasę, 60km i bardzo dziwnie mi się jechało, jakby nie czułem w ogóle tego roweru(wcześniej jeździłem dwa razy po 20 km było w miarę okej) sama pozycja nie była uciążliwa mimo to odczuwalny jest ból w plecach co wcześniej nie występowało. Czy jest możliwość ze rama jest na mnie za duża, ja mam 177 wzrostu. W tabelce Marina rozmiar L jest 178-185, M 168-178. Czy istnieje opcja wymiany jeżeli faktycznie jazda nie sprawa przyjemności i rama okazała się za duża? Fakt, nie zweryfikowałem tabelki Marina podczas zakupu, po prostu Pan wydawał się na tyle profesjonalny, że uznałem, że go posłucham. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
    1 punkt
  14. Zamiast szlifować trzeba było oddać. Sprzedali Ci do M6000 a nie MT500, jedno i drugie Deorka, ale jedna górska, druga turystyczna. Kup B01s albo jakikolwiek zamiennik, to podstawowe klocki Shimano, do zacisków MT500 i niżej, czyli z serii MT200, MT400.
    1 punkt
  15. Dokładnie, muszą pasować.
    1 punkt
  16. Ja dzisiaj: Kask Fox Speedframe Buty Fizik Terra X5 SPD Shimano Deore XT
    1 punkt
  17. Do klamkomanetek jest potrzebna inna śruba montażowa: https://allegro.pl/oferta/shimano-sruba-przewodu-hydr-st-r9120-r9170-r8020-r-10831462757 W komplecie jest w zestawie BH90: https://allegro.pl/oferta/shimano-dura-ace-ultegra-105-sm-bh90-jk-ssr-1700mm-10884782874 U mnie z zaciskami SLX klamkomanetki GRX działają elegancko.
    1 punkt
  18. Tiagra 4700 jest generalnie kompatybilna z całym GRX'em, ze samą sobą oraz każdą szosową grupą 11s od Shimano. Generalnie wszystkie te grupy są "jedenastkowe" a wszystko co z Tiagry i niższego GRX'a robi grupy 10s to jedna zębatka w prawej klamkomanetce. Można sobie mieszać co się chce - zgadzać się musi tylko ilość przełożeń w klamkomanetce z tym jaką mamy kasetę oraz nie należy stosować łańcucha 10s z przednią przerzutką 11s - reszta co się chce i jak się chce. Oczywiście zasada pojemności napędu, długości wózków czy dobranie p.przerzutki pod blaty korby obowiązuje - ale to jest oczywistość. Można sobie np. założyć korbę grx 10s z przednią przerzutką 11s łańcuchem 11s dać z tyłu tiagrę 4700 10s i tylko klamkomantka i kaseta zdecydują czy napęd jest 11s czy 10s
    1 punkt
  19. Napisałem, że miałem 4700 to było przed wypuszczeniem GRX. Może to jest to samo. W każdym razie 4700 nie było kompatybilne wstecznie.
    1 punkt
  20. Tylko żebys posmarował odpowiednim smarem, a nie jak to niektórzy robią, stosują smar do łożysk a potem jak filip z konopii opisują o przestrogach danego modelu amorka bo felerne.
    1 punkt
  21. @2wheels4evera szorty w których się jeździ na rowerach enduro?
    1 punkt
  22. Bo chyba jednak jesień... delikatnie puka.
    1 punkt
  23. Ja to jednak kupię te dystanse - mieszkam blisko takich okoliczności przyrody i póki niski stan wody odsłania połowę koryta rzeki to fajnie się po takich glonach śmiga , szkoda tylko ramy, bo się od razu zapycha i trzeba mielić piasek między kołem a suportem
    1 punkt
  24. Bo to jedyna droga na drugi brzeg Raby w promieniu kilku km.
    1 punkt
  25. Bo wandale leśni: A taka fajna ścieżka była... Dla miejscowych, czarny szlak: https://www.google.pl/maps/@54.4480039,18.4764237,285m/data=!3m1!1e3
    1 punkt
  26. Bo żwirownia z innej perspektywy Pozdrow'er
    1 punkt
  27. Bo tam stawiałem pierwsze kroki na nartach. I - jak widać po komentarzach - nasi tu byli http://www.skisprungschanzen.com/PL/Skocznie/POL-Polska/E-Łódzkie/Łódź/1660-Las+Łagiewnicki/
    1 punkt
  28. Bo mi @siemalysy tracka podrzucił
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...