Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo chwilę później się dosłownie zgubiłem.
  3. Dzisiaj
  4. Agresywnie niebieska kurtka rowerowa z Decathlonu. Przetestowana rano w temperaturze 1*C, zdała egzamin celująco.
  5. Czy ktoś posiada takie stery? Na ebayu są niby stery do Roamów. https://www.ebay.pl/itm/277406006238
  6. Panie @marvelo masz Pan 100% mojego poparcia 😎.
  7. Klocki wymienione na Shimano Ultegra R55C3 , nie widzę żadnej poprawy .
  8. Czy jest duża różnica...to zależy. Do Defiego włożysz szerszą oponę 35c, do tcra z luzem 32c włazi. Różnica w komforcie pojawia się na kiepskich drogach gdzie Defy z racji sztucy i dłuższym tylnim widłom oraz wysunięciu przedniego lepiej tłumi drgania. Dfuse serio daje radę. Czyli na kiepskich asflatach , szutrach będzie przewaga Defiego. Defy jest też nieco bardziej stabilny na prostej, natomiast podjazdy i szybkie zjazdy będą przewagą tor'a. Z całej trójki Defy, Tcr, Propel to tcr robi to najlepiej. Utrzymanie prędkości pow.30-35kmh jest nieco lepsze na tcr choć tutaj przewagę ma Propel. Tak z ciekawostek na wyścigi ultra dużo ludzi wybiera tor'a na oponach 28/30c. Natomiast Defy z całą pewnością nie należy do wolnych szczególnie jak wsadzisz szybką oponę na karbonowej obręczy 28c. Jeśli nie masz sportowego bakcyla, nie interesują Ciebie komy, szybkie zjazdy w górach pow.60kmh, nie walczysz o średnie to Defy będzie dobrym wyborem. Jeśli jednak tli się w Tobie jakieś sportowe zacięcie to tcr, a o komfort raczej nie masz co się obawiać. Oczywiście pamiętać trzeba, że każdy z nas komfort postrzega inaczej, szczególnie jak jeszcze ktoś ma dobrze dopasowany rower lub dopracowany przez fittera. Bmc też mi się podoba, natomiast serio warto obadać jeszcze Orbea Orca.
  9. W obecnej chwili te 4.5tyś to już nie tak mało i można kupić coś w miare solodnego , zgodnego z kilkukrotnie wspomnianymi akualnymi standardami Obecnie jest dużo promocji i przecen i na ten sam model w róznych miejscach mogą być bardzo różniące się ceny. Moim zdaniem z takim budżetem lepsze od proponowanych Talonów czy Aspectów byłyby np. (uwaga linki z rozmiarem większym "na oko" - do samodzielnego sprawdzenia) https://allegro.pl/oferta/rower-merida-big-nine-700-light-blue-xl-17571434960 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-hd-2 Z oszczędnościowych wersji to z tym wzrostem może pasowałby dostępne jeszcze https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-devil-s-trail-29-22-1x12-deore-powietrzny-recon-gold-stevens-17779883340 w rozm. 22 - mniejsze wyprzedane a ten rower w CentrumROwerowym kosztuje 3999 (za dużo). Uwaga jest to wersja oszczędnościowa bo osprzęt dość dobry jak za 2600 ale rama w starym standardzie osi a amortyzator w nowym... https://allegro.pl/oferta/merida-big-nine-300-lite-29-metallic-teal-black-xl-21-17367169062 Tutaj z kolei Merida w b. dobrej cenie ale model poprzedniej generacji (z napędem 2x) ale są te słynne sztywne osie
  10. Jako, że Zee wymiotło z Polskich sklepów, kupiłem na aliexpressach przerzutkę S-Ride M500DH. Pierwsze wrażenia są mega pozytywne.
  11. Ostatnie tematy na podobne tematy w podobnym zakresie cenowym: Poczytaj, zobacz co było oferowane. Tsk jak napisał ktoś powyżej, w tej cenie już kupisz coś co ma współczesne standardy, czyli sztuwne osie, powietrzny amortyzator, taperowaną główkę ramy. Rowery Cube mają bardzo kiepskie wyposażenie i brak sztywnych osi. Z tymi hamulcami co pisał kolega powyżej to będzie ciężko w tej cenie, przeważnie są podstawowe Shimano mt200 albo Tektro niskiej grupy, nue pamiętam numeru, chyba m275. Czasami się trafi jakieś Shimano mt400. Raczej trzeba będzie wymieniać w przyszłości jak będziesz jeździł w górach, na płaskopolskę i jazdy rekreacyjne z żoną takie wystarczą. Wybieraj raczej napęd 1x12, który będzie oferował duży zakres, porównywalny z napędami 2xx. Napędy 1x11 a tym bardziej 1x10 będą wymagały zaakceptowania pewnych kompromisów co do zakresu. Chociaż do płaskopolski i 1x11 też da radę w ostateczności. Ostatnio w polecajkach przewijają się dość często Stevens Devil's Trail, Kellys Gate 30, 50 lub 70 (w Centrum Rowerowym jest w budżecie), Merida Big Nine Limited, Romet Mustang M8. Więcej nie pamiętam ale jest to jakiś dobry początek do poszukiwań
  12. Podoba mi się. Mapy bazują na OSM?
  13. Latem cross, jesienią cross, zimą cross 😁
  14. 500 zł to nie jest tak dużo, żeby reanimować rower. Czasami warto dłużej pojeździć na starym, żeby wiedzieć czego się chce od nowego. Pedały i tak przełożysz sobie, chyba że masz jakaś niestandardową korbę. Najważniejsze, żeby nowy rower miał w miarę spoko ramę na standardach, bo tylko wtedy będziesz mógł sensownie go modernizować. Przykładowo sztywne osie (obie!) dają najwięcej możliwości. Nie ma co się oszukiwać, rower za 3-4k będzie miał słabe komponenty, które wymienisz jak jeszcze bardziej wkręcisz się w jazdę. Amortyzator w takich rowerach to najczęściej ciężki klocek, który słabo pracuje. Polecam poczytać o każdym komponencie, z wykorzystaniem AI to chwila moment. Jaki jest standard amortyzatora z przodu w MTB? jaki jest standard sztyc opuszczanych? itp. To da Tobie odpowiedź jaki rower wybrać. Jeśli jeździsz po lesie i interesują Ciebie maratony to zwróć w pierwszej kolejności (oprócz tego co wcześniej napisałem) na hamulce. Muszą być przynajmniej dwutłoczkowe i dźwignia na 1 palec, to Ci da komfort na stromych zjazdach. Rowery, które podałeś nie spełniają tych wymagań jak coś
  15. Też uważam że najbardziej oberwą własnie średnio-większe sklepy rowerowe, zwłaszcza takie z kilkoma znudzonymi panami/paniami za ladą i właścicielem dla którego "to jeden z biznesów". Lokalne sklepo-serwisy z pracującym właścicielem jakoś się utrzymają (oczywicie pewnie nie wszystkie)_ Tutaj opinia człowieka z branży: P.S. W kontekście CR czy ktoś zauważył akcje z rowerami Stevens dostępnymi w pewnym momencie w Biosternie w dobrych cenach? W komenatarzach na pepperze ponad miesiąc temu był wpis sugerujący że biosternowi Stevens nie dostarczył uzgodnionej (i opłaconej) liczby rowerów (nie ma więcej Devils Trail 18 cali). Meanwhile in CR:
  16. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  17. Bo tarcza w Boreasu jakaś taka mała
  18. To uczucie kiedy za winkla albo posesji coś ci nagle wyjedzie, albo obok piesek na rozwijanej smyczy dostarczy ci takich wrażeń, że lepiej faktycznie w domu siedzieć . https://www.google.pl/maps/@50.2295928,18.9379156,3a,75y,102.83h,83.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-bmhjh2irk6JZDk0fREvKA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D6.341475734225682%26panoid%3D-bmhjh2irk6JZDk0fREvKA%26yaw%3D102.83410710617498!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Co innego poruszać się po mieście gdzie realia poruszania się po "ścieżkach" są realnym zagrożeniem dla własnego i nie tylko życia\zdrowia, a co innego poruszać się poza miastem na wydzielonych ddr odseparowanych jakimś rowem/nasypem jak powyżej... To są 2 inne światy .
  19. Powodzenia. GX jest lekarstwem na SX (i NX). Zmiana manetki i przerzutki to tanie i raczej skuteczne rozwiązanie. Zobacz, czy łańcuch nadal zdrowy, bo SX nie grzeszy trwałością.
  20. Dokładnie, latem szosa, jesienią grawel a zimą mtb 😁
  21. No to już wszystko (a przynajmniej większość) wiem. Dziękuję za pomoc...działam. Pozdrawiam wszystkich.
  22. Dzięki za komentarz i opinie. Genralnie moi faworyci to BMC i Giant 🙂 - BMC na zywo wyglada super, odpowiada mi tez stylistyka a to też istotne 😉 Co do mleka - używam w obu rowerach od kilku lat i jestem fanem, więc luz. Dlaczego endurance... - kurde, to chyba bezpieczny wybór po prostu. Raczej jezdze sam albo nieduze grupy. Nie jestem nastawiony na ustawki itd. i tak sobie analizowalem ze taki endurance ze sportowym zacięciem bylby dobrą opcją, bo mam elastyczność jakbym wybral sie na dluzszy dystans albo bardziej "wycieczkowo" MTB to jezdze bardziej enduro / trail - nie XC. Co do szosy endurance vs race - na takim Tcr jest duza roznica w stosunku do Defy ? Nie tyle sam komfort jazdy ale ogolne uzytkowanie - gdzie czasem po prostu robisz rundke wokol komina a czasem chcesz pocisnac 🙂
  23. Siatki z zakupami - drogowi zabójcy. Zakazać!!! Z mojego punktu widzenia, a przejechałem po szosach rowerem ponad 100 000 km, ścieżki rowerowe to największy wróg rowerzysty. Są tylko niepotrzebną komplikacją, tworzą dodatkowe punkty przecięcia ruchu roweru z ruchem samochodów, a ich szerokość w żadnym razie nie pozwala na bezpieczną, komfortową i szybką jazdę rowerem. Z kierowcami naprawdę da się żyć, trzeba tylko mieć oczy i uszy na swoim miejscu i okazywać odrobinę wyrozumiałości.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...