Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mam bardzo pilny temat i może ktoś podsumie mi jakąś myśl, która doprowadziłaby mnie do rozwiązania. Na większych zębach zaczyna haczyć o wyższe zęby, a na niższych zębatkach o niższe, czyli tak jakby przerzutka miała minimalnie większy zasięg niż jest kaseta, tj. kaseta 11s, a przerzutka powiedzmy 11,1s. Niby temat znany, ale nie wiem co jeszcze przeoczyłem. Kaseta CS-M5100-11 Łańcuch CS-HG601-11 Przerzutka RD-M5100-11 Manetka SL-U6050-11R No wydaje mi sie, że wszystko jest ze sobą kompatybilne, mimo, że manetka Cues, a reszta Deore, ale może ktoś potrafi to podważyć. Ja opieram się na tym, co udało mi się znaleźć na stronie producenta. 1. Długość łańcucha ustawiona zgodnie z instrukcją ze strony Shimano (chociaż grzebiąc znalazłem dzisiaj też inną...), czyli największa zębatka + korba i 5 oczek naddatku. Napisem do siebie, ale napisy są raz dobrze, a raz do góry nogami, więc rozumiem, że ważne jest tylko by były widoczne patrząc od strony napędy. 2. Kaseta trochę faluje, ale to chyba norma. 3. Przerzutka przykręcona tak, żeby regulacja punktu B (nie pamiętam jak to się nazywa) dotykała miejsca w haku. Wspomniany punkt B też jest ustawony zgodnie z instrukcją na stronie, czyli zgodnie z linią wygrawerowaną na wewnętrznej stronie przerzutki na wysokości największych zębów na najwyższej zębatce. 4. Hak sprawdzony i podprostowany za pomocą Toopre TOL-2.3. Mierzone zawsze do wentyla. 5. Eksperymentowałem ze sposobem przykręcenia linki do przerzutki i widzę, że to ma mega duże znaczenie. obecnie jest jak na zdjęciu, czyli w moim mniemaniu tak jak w instrukcjach. 6. Biorąc pod uwagę jak duże ma znaczenie sposób przykręcenia linki dodam (choć to pewnie bez znaczenia), że nie mam zamontowanej osłony z noskiem uszczelniającym: Jak sprawdzić, czy ramię przerzutki jest proste? Co mogę jeszcze zrobić? Może potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe informacje, żeby coś mi doradzić?
  3. Wszystko pięknie. Tyle tylko że to "pomiary" do mtb. W grawelu oblecą, ale w szosie ?
  4. No tak pomyślałem i ja. Serio ale zastanawiam się nad tymi serwisówkami, czemu taki eilości są tam podawane.
  5. Strzykawka z wężykiem i w razie czego możesz odespać nadmiar po wykręceniu korpusu tlumika MC.
  6. To jest atrapa roweru elektrycznego, wykonana najtaniej, jak się da. Taki e-makrokesz. Ja bym się bał, żeby ten dziadowski napęd elektryczny się nie zapalił podczas ładowania i nie wywołał pożaru.
  7. Rozumiem że nie sprawdzę tego w żaden inny sposób jak tylko składając amortyzator?
  8. To zależy. Objętość samego tlumika MC jest większa niż to co jest w stanie wypchnąć shaft (nie tłok) tlumika kompresji.
  9. Spawanie nie ma sensu, bo za jakiś czas rama może pęknąć tuż obok spawu. Wynika to z faktu, że spawanie odwraca proces obróbki cieplnej, któremu ramy są poddawane w fabryce. W efekcie metal staje się bardziej kruchy i naprężony, a przez to łatwiej pęka. W wypadku Dartmoora przynajmniej masz gwarancję, więc w razie czego wymienią Ci ramę.
  10. @Dokumosa masz na myśli katalog "spare part catalog" ? Bo tam faktycznie uszczelka ma oznaczenie: 00.4318.045.003 i jest bez kołnierza. Na przyszłość już wiem jak postępować. Co do ilości oleju: mierząc tłumik, wymiar od górnego kołnierza korka do dolnego oringu wychodzi coś ponad 90 mm. A w serwisóece od lustra oleju gdy tłok jest w skrajnie dolnym ołożeniu, producent podaje przedział 71-77mm. Wtedy tłumik będzie zanurzony kilkanaście mm w oleju, czyli już bez składania domyślam się że nie będzie prawidłowego skoku amortyzatora. Dobrze myślę? Poziom powyżej powyżek oringu raczej nie jest mile widziany. Na większości materiałów od unbroken reed na YT, właśnie w ten sposób ów Pan mierzy wysokość oleju. uważam że gość zna się na robocie. Podrzucam zdjęcie tłumika z Reby z którą się męczę.
  11. Dzisiaj
  12. Sory że odświeżam ale mam ten sam rower, udało ci się zmienić kasetę?
  13. No jak, przecież ten Giant to wzorcowy model na ciężki teren, wg producenta Życzę wszystkim udanego podjeżdżania tym czymś pod taką przełęcz Gdy kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. Podjedź wyboistą górską przełęcz, kręć po szutrze, odkrywaj leśne dukty. ToughRoad SLR nadaje się do wszystkiego.
  14. X01 mam w jednym z rowerów, bardzo trwały łańcuch w porównaniu do GXa, jednak identyczną trwałość ma XT a jest 2x tańszy, jego lepiej rozważyć zwłaszcza jak do kasety Shimano
  15. Reba Gold B1 2026+. To jest sid 35 z tłumikiem na wzór chargera RC ktory się psuł. Ale wersje z MC też są. Co do opisu to faktycznie straszny bełkot. 3P i manualna czy zdalna kontrola kompresji to praktycznie wykluczające się pojęcia. Po prostu jest wajchą lub manetka 3-pozycyjna i jak producent zdecydował tak działa - o jakiejkolwiek kontroli nie może być mowy. Montaż zdalnej blokady wymaga zmiany tłumika jak w każdym RS.
  16. Witam Ja mam pytanie dot. Garmin Connect. Rysuję sobie ślad w bikerouter.de, zapisuje plik GPX i potem importuje w Garmin Connect, a ta franca na nowo wyznacza ślad i z wściekłością i uporem maniaka wyznacza drogę unikając za wszelką cenę moich wytycznych. Próbowałem zmieniać "metodę kreślenia" na własna/automatyczna, "Trasowanie": podążaj drogami/śledź popularne kursy, tak samo "typ kursuy" i nie mogę dojść o co chodzi. Czasem wystarczy ruszyć jeden punkkt i cały ślad się rozjeżdża. Pytanie: jak zaimportować plik GPX żeby Garmin Connect go nie przerobił po swojemu? Przy krótkich trasach można się bawić i poprawiać, ale jak trasa ma 100 km to już czasem ręce opadają. Zauważyłem, że jak wrzucam jakiś plik z randomowej imprezy Ultra, to ślad się nie rozjeżdża, a po eksporcie z bikerouter.de bardzo często.
  17. Nasi sprzedawcy rypią nas na cenach bez wazeliny, nie od dziś to wiadomo. Mamy w sklepach towary droższe niż na zachodzie Europy, czyli tam gdzie siła nabywcza pieniądza jest 1,5-2x większa niż w Polsce.
  18. Wygląda na to, że wspomniane skrzypienie to ocieranie protektorów które osłaniają blok na podeszwie buta. Tak jak napisałem u mnie dotyczy to wyłącznie prawej stopy. Kupiłem podkładkę pod bloki, założyłem i ciekaw jestem wyniku testów. Obserwowałem swoją nogę podczas pedałowania. Zdecydowanie ona nie lata w pionie góra / dół. Pojawia się dodatkowy ruch w formie lekkie rotacji i wymuszenia tarcia gumy od pedał. - ruch w górę - kolano idzie lekko na zewnątrz, - ruch w dół z naciskiem - kolano idzie do wewnątrz.
  19. Na wertepy po których jeżdżę to mi Giant Roam starcza. Jeżdżę w okolicach Częstochowy, więc Jura plus bardziej płasko na północ, ale planuję zabrać rower w jakiś górki (asfalt i lekki szuter). Gravel byłby spoko ale nie potrzebne mi na wejściu opony 45mm i sporo graveli ma napęd z jednym blatem z przodu a tego chyba nie chcę (żona ma Liva z jednym blatem i narzeka). Taki road+/endurance byłby idealny. Fajny rower ma Rose ale tam wchodzi maks chyba 32mm opona no i jest na 105ce. A po co mam zmieniać rower jak dostanę właściwie to samo z dopłatą 7k do karbonowej ramy (Tribana kupiłem jeszcze jak kosztował chyba 3.2k). Defy jest jakoś kosmicznie wyceniony za to co oferuje. Na Superiora zerkałem ale na wersję XR 9.5 GF, ale ma koszmarne malowanie, zupełnie zresztą jak Grail CF7.
  20. Wtrące tylko taki offtop: przed zamówieniem ostatnio Liv Pique dla dziewczyny z Niemiec, nawet napisałem do Centrum Rowerowego, z pytaniem o obniżenie ceny ( w Niemczech rower 5,5 tys. zł w CR ten sam model za 8 tys. ), to napisali że nie prowadzą negocjacji. Próbowałem budować kapitalizm, ale nie wyszło
  21. z punktu widzenia początkującego rowerzysty, a tym bardziej do jazdy po mieście, opona 28mm nie ma żadnych plusów. Na spokojnie może wsadzać szersze kapcie, poprawi to komfort, a ta potencjalna różnica w osiągach będzie i na tyle mała, że na takim poziomie jazdy wręcz bez znaczenia. Jak będziesz się ścigał i te ułamki zaczną mieć znaczenie to wsadzisz sobie węższą, a raczej i tak pewnie będziesz szukał innego roweru.
  22. Dziękuję wujku dobra rado za uświadomienie mi jak brzmi pytanie.
  23. Cześć. Składam rower, szosa+ (opona maks 38mm), suport wkręcany 68mm. Mam problem z doborem napędu i się w tym gubię 😕. Sram w korbach podaję odejście na 45mm. Sram w korbach wide podaje 47,5mm. Shimano grx dla korby 810/820 podaje 49,7mm. Jaka będzie najlepsza wartość przy założeniu że chce zrobić napęd 1x12? W której odległości łańcuch będzie w najbardziej optymalnym położeniu względem kasety czyli podobnie biegów i w górę? Będę wdzięczny za rozjaśnienie zagadnienia.
  24. I te zdjęcia z oferty z jeżdżenia po skałach na semi-slickach, bezcenne
  25. Superior x-road Comp na tiagrze i hydraulice można dostać za 3500, a przyjmuje opony do 40mm
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...