Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
sivesgaard odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zbudowałem swojego gravela na chińskich komponentach i wyszedł mnie 4400zł. Rama karbon FLYXII, kierownica karbon, mostek i sztyca redshift, napęd elektroniczny ltwoo egr, pedały mzyrh, koła g1800 dt swiss z olx, opony mtb 52c Waga z torbami 10.8kg, ale mostek i sztyca sporo dodają. Czy składanie było trudne? Nie było, ale wiele częśći/kluczy mi brakowalo więc musiałem mocno improwizować co kosztowało mnóstwo czasu. Nie planuję już nigdy kupić roweru gotowca - ten jest dla mnie idealny pod każdym względem. -
Ivan, bo Marian na urlopie😆
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
vincek odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Lampka] Jaka lampka do jazdy nocą na szosie?
DyktaTusek odpowiedział kregiel → na temat → Akcesoria rowerowe
Jak kto woli, ale jak dla mnie żaden zabudowany powerbank nie jest tak dobry i wygodny jak szybka podmianka ogniwa, które od razu daje moc bez strat na konwertowaniu napięcia i plączących się kabli. No i lampkizabudowane na stałe to powtórzę jednorazowe ELEKTROŚMIECIE, jak ogniwo padnie idzie to w piach. Dlatego zawsze mam zapasowy 21700 włożony do Powerbanka jak poniżej, mogę żonglować dwoma ogniwami dowoli. Mogę podbić telefon nawet tym z lamki jak potrzeba, zawsze to mam przy sobie w torebce z narzędziami, nie ma lepszego rozwiązania moim zdaniem. Mnie brakuje jednego, nie ma mocnych lampek na tył na takie ogniwo, no więc 2 aku AAA zawsze w zapasie też są 😉 Ledlenser Flex5 Zewnętrzna ładowarka powerbank USB-C, wyjmowany wymienny akumulator litowy typu 21700, krótki czas ładowania, wytrzymała obudowa, IP65, wskaźnik ładowania i pojemności : Amazon.pl: Elektronika -
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
pecio odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
https://www.onet.pl/informacje/miejski-reporter/dwaj-dostawcy-na-elektrycznych-rowerach-zderzyli-sie-czolowo-jeden-w-stanie-ciezkim/t9f0wk7,0666d3f1 - Dzisiaj
-
Dziś doszła korba zamawiana w poniedziałek. Zapakowane bardzo dobrze.
-
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
bashey_pl odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
@wr81 jaki kurier dostarczył?? -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
pecio odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Kalifornia zrobiona. Na tym etapie po pół roku nie śmigania jestem żałosny jak posty kolegi M . Ledwo 1,64 waciany na kilosa mnie wyszło . Ale biorę się za siebie .😁 A nawiasem pytając ..... kolega @spidelli tak na serio się na nas pogniewał ? 😉 Czy może chomik kopyta wyciągnął ? -
Gdyby ktoś miał podobne dylematy to polecam Jeszcze nie testowane w terenie, ale krojem, jakością wykonania pierwsza klasa tylko trzeba zwrócić uwagę na rozmiarówkę 🙂.
-
@Rafał87 Sprawdzałęm na szybko magnesem od tablicy magentycznej, sprawdzę wieczorem jeszcze raz. W każdym wypadku masa 1910 jest nie najmniejsza.. @bashey_pl Zamówione w sobotę, przyszły wczoraj (środa) więc całkiem sprawnie. Tylko jak pisałem od potwierdzenia zamówienia brak informacji email i numerów trackingu WIdać że coś znika, tarcze MT800, korb M6100 alc coś tam jeszcze jest. np. Tarcze RT86 https://www.merlincycles.eu/en/grand-opening/15414/shimano-sm-rt86-bremsscheibe-6-loch-180mm-bulk-detail czy te kasety PG1130 11-42 po 13 EUR. Koła ENdurance LN i P1850 za 100 też dalej są
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
michalr75 odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
Dubnital też jest drogi jak nieszczęście, w stosunku waga/cena/jakość to w zasadzie JR nie maja konkurencji, wagowo z dętkami TPU wyjdzie pewnie lżej niż na mleku. Tyle ze trzeba mieć na uwadze ze to nie jest opona na błoto, choć w sumie miałem Vredesteiny Black Panther Superlite które na błocie i piachu pływały jak szalone i dałem na tym radę jeździć, więc na JR'ach będzie pewnie podobnie. -
michalr75 obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
Robiłem u siebie taką zmianę, tyle że na 1x10. Korba wleciała bynajmniej nie 1x, tylko chyba jeszcze 3x, zostawiłem tam tylko jeden blat 40T, musiałem niestety wymienić tylne koło bo w starym piasta nie obsługiwała kaset 10s. Ogarnia to przerzutka SLX, jakiś stary model z serii 7xx, 10-cio rzędowy z wózkiem SGS, jest nisko ale idzie pojechać nawet po terenie. Nie wiem czy jest sens się pchać w 12s, ja bym pchał maks 11s, bo później koszty wymian zużytych komponentów będą niższe.
-
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
bashey_pl odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
Zamówione. Poczekamy. Ile czasu szły?? -
RafalxM obserwuje zawartość → [tensometr Toopre] szukam tabeli wartości
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
chester_jds odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
revolta odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Komoot] Koniec aplikacji? Co w zamian?
DyktaTusek odpowiedział Lextalionis → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Tak wiem, też to wcześniej pokazywałem, że tak właśnie trzeba/można, dużo zależy gdzie się ten punkt postawi, chyba napiszę do nich że brakuje tego co w komucie, po prostu kreski pomiędzy punktami nawet jak tam nic nie ma powinny byc, to chyba nie byłaby wielka modyfikacja. Poniżej przykład udzielonego przez kumpla GPXa na Martinkach - fajna króka czerwona enduro traska łacznikowa Valibook. Komoot ładnie pokazuje kropkami to co jest w oryginale i poprowadzi tak. A Mapy.com każą idiotycznie wracać i nic się z tym nie da zrobić. To jest ogromna jednak ułomność. -
Cześć. Szukam tabeli wartości dla tego tensometru. Jeśli ktoś ma i mógłby podesłać zdjęcie będę wdzięczny.
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
pecio odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Dużo opcji konfiguracyjnych / łączności z wszelakim szpejem. A grafika wielbłąda w trybie HD ustawienia ultra rozwala Zwifta . @szajbna ........kurna , taka jest popieprzona tendencja na rynku. Wszystko coraz bardziej agresywnie wchodzi w abonamenty . Garmin w którymś swoim nowym szpeju wręcz wymusza wykup subskrypcji premium . Pewnego dnia szejkowi znudzi się sponsorowanie " twórców " wielbłąda to trzeba będzie wyskakiwać z kapuchy . -
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
Rafał87 odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
@wr81 Jesteś pewien że masz alu bębenek? dt endurance ln są na piastach 370 ze stalowym bębenkiem. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
cervandes odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
No właśnie. Leciutka oponka jest fajna na wadze. A generalnie chyba każdemu z nas zależy na tym, żeby po zamleczeniu można było o oponach zapomnieć i tylko czasem napompować i tyle. Ja mam obecnie zestaw RaRa tył i RaRo przód, Super Race Speed. Zero problemów z kapciami (stans) i uciekaniem mleka, powietrza. Kolega z kolei na Stansie ma Race Kingi Protection. Całe mokre na ściankach, koła musi pompować dzień w dzień, dolewa uszczelniacza po 20-30ml co miesiąc. Dlatego ja powoli się zastanawiając co kupić, czego spróbować chyba odpuszczę półkę 5xx g i pokornie będę siedział na 650g i więcej. Dubnitale Trail Rapid na przykład, które są wzmocnioną i cięższą odrobinę oponą od Dubnital Race Rapid. Te kilkadziesiąt gramów może zaowocować kompletnie innymi doświadczeniami pod kątem niezawodności kół. -
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
marcesco odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zważyłem chyba wszystko, wieczorem wrzucę podsumowanie. -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
ernorator odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Wielbłąd świetnie mi działa z ERG w przeciwieństwie do 1040, więc są zmianki, interwały wielbłąd, Z2 1040, freeride wielbłąd. -
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
grzech1991 odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
korby już nie ma niestety, MT8120 są ale to cały komplet + przód tył, raczej pod upgrade niż chomikowanie na zapas -
Jeśli się komuś coś zarzuca i kogoś o coś oskarża, to trzeba to poprzeć dowodami. Liczą się fakty, a nie co się komu wydaje. Wszystkie wrzutki filmowe z YT miały swój cel, sens i stanowiły rozwinięcie tego, co napisałem na wstępie, krótko po założeniu tematu o motoryzacji, by zachęcić innych do dyskusji. Wiem, że nikomu nie będzie się chciało wracać i szukać, więc zacytuję ten post w całości i wtedy możecie zgłaszać zarzuty, że nie ma tam mojego wkładu, że prowokuję, że jestem kłótliwy, że obrażam innych uczestników, że mam złe intencje i że w ogóle to nikomu nie potrzebne, nic nie wnosi, a temat kontrowersyjny. Tak brzmiał ten post (po którym dołączyłem film zatytułowany Traction, Friction circles, anti roll bars and ABS, który miał być rozwinięciem wspomnianych zagadnień): Nie wiem, czy ktoś tu zagląda (kolarze nie interesują się jazdą samochodem?), ale będę kontynuował (możecie to sobie nawet nazywać moją kolejną "krucjatą" czy "misją"). Ruch wszelkich pojazdów naziemnych jest możliwy dzięki tarciu, czyli sile występującej pomiędzy oponą a nawierzchnią. Często przedstawia się przyczepność opon we wszystkich kierunkach jako okrąg (czasem nieco spłaszczony). Po polsku widziałem mało materiałów na ten temat, ale chyba można mówić "okrąg tarcia", "koło tarcia". Po angielsku warto szukać pod hasłem "friction circle", "traction circle", "grip circle". Jako wprowadzenie niech będzie taki krótki artykuł: https://www.cozadzien.pl/styl-zycia/dlaczego-samochod-wpada-w-poslizg-kolo-przyczepnosci-opon/70263 Zrozumienie tego zagadnienia jest kluczowe dla optymalnego wykorzystania przyczepności w celu wyciśnięcia wszystkiego z opon , niezależnie czy chodzi nam o bezpieczeństwo czy po prostu dla jak najszybszego pokonania zakrętu, jak najlepszego hamowania czy rozpędzania (w końcu czasem chodzi o "performance", przecież wielu z nas tutaj ma zacięcie sportowe nie tylko w jeździe na rowerze i mamy coś takiego, że chcemy wszystko robić jak najlepiej, jak najskuteczniej). Innym zagadnieniem jest tzw. "slip curve", czyli w jaki sposób stopień poślizgu ma wpływ na przyczepność opon. Od razu mówię, że opona wcale nie uzyskuje najlepszej przyczepności wtedy, gdy w ogóle się nie ślizga (jakkolwiek absurdalnie to brzmi), a ABS wcale nie jest zaprogramowany tak, by nie dopuszczać w ogóle do poślizgu. Rzecz w tym, że te "slip curves" są różne dla różnych nawierzchni i rożnych opon i żaden system elektronicznego wspomagania, zaprogramowany w fabryce (czy to ABS, kontrola trakcji czy system stabilizacji toru jazdy) nie może działać optymalnie w każdych warunkach, a jest tylko bardzo dużym kompromisem i jest zwykle nastawiony na bezpieczeństwo (uwzględniając statystycznego, niezbyt doświadczonego kierowcę), a nie na osiągi. Dlatego osobiście nie jestem zwolennikiem obowiązkowego wyposażania samochodów w te urządzenia, zwłaszcza gdy obecnie w wielu autach już nawet kontroli trakcji nie da się wyłączyć (no, chyba że rwąc bezpieczniki, ale to też bywa już utrudniane przez producentów, bo samochód może przejść wtedy w "limp mode" - u mnie na szczęście nie przechodzi;-)). Jak wspomniałem, po polsku nie znalazłem wielu cennych materiałów szkoleniowych dla kierowców chcących doskonalić swoje umiejętności za kierownicą (poza typowym politycznie poprawnym bełkotem o bezpieczeństwie) i rozumieć co, jak i po co, ale po angielsku jest tego naprawdę sporo. Choćby linkowany już filmik ze świetnej szkoły jazdy "Team O'Neil". Jak ktoś ma coś ciekawego to niech wrzuca, albo dzieli się własnymi doświadczeniami i przemyśleniami. Możemy potem lecieć post po poście i zobaczymy, kto pierwszy wniósł tam złe emocje, zaczął robić osobiste wycieczki, podważać moje kompetencje jako kierowcy, wyśmiewać "moich" ekspertów, używać prowokującego, wulgarnego języka, pisać szydercze komentarze nie mające żadnego związku z tematem itp. No, proszę, dowody. Punkt po punkcie. Inaczej to będzie tylko obalanie chochoła, czyli jakiegoś uporczywie lansowanego tu przez niektórych mojego wypaczonego obrazu, jaki wytworzyło sobie w głowach paru pałających nienawiścią do mnie członków tego forum. Czy ktoś w ogóle zgłosił jakiś mój post z tego tematu do moderatora? Temat bez problemu mógł istnieć dalej z pożytkiem dla wszystkich. Wystarczyło wyhamować pewne emocje i usunąć "lożę szyderców", która zawsze się zlatuje pod wszelką moją działalnością na tym forum by wbić kilka szpilek, narobić trochę smrodu, a których zupełnie nie interesuje sam temat. Ale nie, moderator sznib nie będzie przecież się wysilał i wnikał. Pokazać władzę tak, ale już wykazać trochę pokory, pochylić się nad tematem, by może uratować to, co jest tam wartościowe to nie. A jak ktoś prosi o ponowne przemyślenie decyzji to dowie się, że w gruncie rzeczy jest tylko śmieciem, nie wartym nawet udzielenia kulturalnej odpowiedzi. No bo jak ktoś szczyci się tym, że nawet mu się nie chciało przeczytać całej wiadomości na PW, to jak to traktować?
- Wczoraj
-
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
[napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
KrissDeValnor odpowiedział pazurq → na temat → Napęd rowerowy
@marvelo Współczuję
