Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Unikam jazdy po ciemku - ani to przyjemne ani bezpieczne. Dzisiaj się zdarzyło. Spaliniarze walą długimi po oczach aż "miło" i dopiero jak własną lampką przejadę im po ślepiach je zmieniają. Dziwne, że tak rzadko się o tym pisze - a często o tym, jak to ludzie na rowerach jadą bez odcięcia.
  3. Za około 14000 zł można skonfigurować Propaina Terrela na Rivalu AXS 1x13 - bardzo dobry rower. Orbea Terra na Rivalu, po rabacie, zmieściłaby się w budżecie.
  4. Dzisiaj
  5. Mi się ten coros podoba, może w przyszłości będe w niego celował zobaczy się. Zauważam,że macie dość spore wymagania co do takich nawigacjo-liczników. Sam uzywam dwóch gdzie jeden to monochromatyczne prowadzenie po kresce a drugi z umiarkowanie dokładną mapą kolorowy. W większości wolę tego po kresce, nie potrzebuje mapy za bardzo i ze śladu nie zjeżdżam bo czemu bym miał? Robie na nim długie jak i krótkie trasy a nawet objeżdżam nieznane mi trasy leśne mtb(objazdy tras maratonów) i prowadzi jak ma prowadzić, nie gubie się, oczywiscie rozumiem wasze argumenty i to,że ktoś czegoś potrzebuje jednak wyrażam zdziwienie potrzeby aż tak zaawansowanych urządzeń.😊
  6. Big Nine Lite za 1800... powiedziałbym że literówka i wpisali 1800 zamiast 2800 a takie ceny już bywają. Sklepu nie znam, na allegro nie sprzedają chyba.. Z okazji: DT G540 28 otw. za 14.5EUR https://www.bike-discount.de/de/dt-swiss-g-540-28-disc-felge-28-loch DT 370 Classic 28otw 6 śrub 12x100 30EUR https://www.bike24.pl/produkty/921677?source=SRP&indexName=production_SEARCH_INDEX_PL&objectId=921677&queryId=25ba9a0323e0dce561b094bf007542d4&userToken=bc330801-fa4c-471e-9c70-11f29d38151f DT 370 Classic 28 otw 6 śrub bębnek XD (Zapadki) 41 EUR https://www.bike24.pl/produkty/921671?source=SRP&indexName=production_SEARCH_INDEX_PL_price_asc&objectId=921671&queryId=99f372d3b241ea302706fbdda201186b&userToken=bc330801-fa4c-471e-9c70-11f29d38151f Poza tym w gt2.bike kolejna promocja -20%
  7. Fajnie, że tyle opinii się pojawiło ja już wiem co wybiorę. Jednak chyba nie zawsze ta szerokość obręczy aż tak"poszerza" opone. Mam opony 45mm: na obręczy 21mm wychodzą 43mm ale na obręczy 24mm także wychdzą 43mm. Inne opony 45mm na jednej i drugiej wychodzą odpowiednio 44 i 45 więc to może problem opony. Trzecie bardziej budżetowe na obu obręczach wychodzą 45. Inna opona 35mm na obręczy 24 wychodzi 35mm ale na obręczy 19mm wcale nie tak dużo mniej bo 34mm więc nie wiem od czego to wszystko zależy. Oczywiście wole jak układają się na tyle ile mają się układać, bo gdy kupuje 45 to chciałbym 45.
  8. Masz rację, ja oglądałem z córką....
  9. To u mnie też na jesień/zimę: Skarpetki z merino Trochę lżejsze rękawiczki (powiedzmy przejściowe) Ciepłe gatki od Ale Cycling - już kolejna para takich (chociaż to chyba odświeżony model) bo poprzednia nie wytrzymała testu "kolano o kamień" Wygodniejsze zapięcie do commuter'a bo u-lock mało poręczny był
  10. I coś na zimę do mtb albo do grawela, jeszcze nie zdecydowałem 😁
  11. ok , główka miała być <= 67, więc RR odpada
  12. Witam forumowicze, Po jakże długiej batalii i przekopywaniu się przez milion różnych stron i obejrzeniu całego YT, wiem że dalej nie mam pojęcia jaki konkretnie gravel chce kupić. Jeżdżę na Treku Merlinie ale przy robieniu powyżej setki na wyprawach czuć ta toporność i brak możliwości rozwinięcia fajnej prędkości stad również patrząc na moje trasy skłaniam się ku gravelowi. Na pewno szukam czegoś co nie będzie tylko sztywnym przecinakiem podchodzącym pod szosę z max opona 40mm, bo bankowo również to będzie rower pod bike packing, ale nie chce żeby był typowym mułem z wolnym napędem bo lubię tez pośmigać szybciej i docelowo chce też wbić się na jakieś zawody. Jestem trochę nastawiony na elektronikę z jednym blatem ale raczej to jest moje widzimisię (jeżeli ktoś chce mnie przekonać ze elektronika to drogi zbędny gadżet to bardzo proszę) , głownie patrzyłem na rowery z grupą Sram Rival z racji ze Apex jednak jest wolniejszy (nie wiem jak wygląda tam zmiana kasety na np 10-44. Rowery które podobają się i poniekąd spełniają warunki: -Canyon Grizl, wersja z Rivalem ma stety/niestety amorek a mam już hard-taila. -Rose Backroad FF - piękny, szybki, lekki sportowy ale nie wiem czy nada się pod bikepacking, jest tez wersja typowo bikepackingowa. -Trek Checkpoint SLR6. Jeżeli macie jakieś swoje ciekawe typy to prooosze podzielcie się.
  13. https://be-bike.pl/rower-merida-bignine-100-m17-matt-steel-blue-p-2461.html 2925zł https://be-bike.pl/rower-merida-bignine-300-l19-dark-silverblack-p-2203.html 3150zł ....i: https://be-bike.pl/rower-merida-bignine-300-lite-17-m-metteal-p-2064.html 1872zł ??!! https://be-bike.pl/rower-merida-bignine-300-xl20-champagnepurple-p-11809.html 2362zł https://rowerybielany.pl/mtbxc/5643-16001-giant-talon-1-cold-iron-29-2024.html#/2-size-m 2799zł - stara wersja https://rowerybielany.pl/mtbxc/5993-15912-giant-talon-1-metallic-blue-2025.html#/3-size-l 3189zł - nowa wersja
  14. Hmm, cena wyjsciowa 13k, po obniżkach w PL 9,4k, Ty kupiłeś za 7,5k, gdzie idziesz do Decathlona i masz Rockridera 900S w karbonie za 7,6k https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-race-900-s-slx-xt-karbonowa-rama/_/R-p-353905?mc=8873988
  15. Bierz obręcz 30x35. 1350 g wagi a oponka gravelowa będzie się ładnie układać. 18 szerokości wewnętrznej to gravela raczej ma średni sens. Takie vittorie z szerokimi stopkami to ciężko pod tubeless nabić bo się ledwo co mieszczą. Odpowiedź daje się pod postem bo teraz to głupio wygląda 🫤. Gratuluje w takim razie. Co nie zmienia faktu, że szerokość 23 mm dla tych opon jest lepsza niż 18mm a różnicę wagi 60 g można pominąć. Dodatkowo przy szerszej obręczy zyska się 2-3 mm szerszą oponę. Szersza obręcz = sztywniejsza obręcz ( przy podobnej grubości ścianek). Dodatkowy profit.
  16. @HSM Widzisz, ja mam to urządzenie więc opisuję je tak jak ono działa u mnie. Nie jestem jakimś nawigacjowym nerdem, nie przywiązuję wagi do rzeczy które innym ludziom doskwierają często tak bardzo, że nie mogą z tym żyć Nie dajmy się zwariować, to tylko kawałek elektroniki który w jakimś stopniu pomaga w rowerowaniu, ale jakby nie pomógł w jakimś tam hipotetycznym zakresie, to zwykle ma się ze sobą inne urządzenia które pomogą Np telefon z mapami offline. Mi to nie przeszkadza, a telefon mam ze względów bezpieczeństwa przy sobie zawsze, a zwłaszcza jak jadę rowerem w teren. Co do opinii DCR'a to pytanie z kiedy ona jest, bo od wypuszczenia licznika do chwili obecnej było już sporo aktualizacji i może coś się zmieniło w materii reagowania na zjazd z trasy. 500 czy 800 metrów odchylenia wydaje się wartością kosmiczną, więc raczej już to poprawili, bo nie zauważyłem niedogodności w tym obszarze a na pewno nie takie żeby mi to życie utrudniało. Co do pokrętła to się zobaczy, mam dwa lata na sprawdzenie jakby co
  17. Te podkładki w żaden sposób nie wchodzą w interakcję gwintem. Dlatego, że mam suport drogowy, to nie próbuję nawet ładować podkładek między miskę a mufę, bo to nie będzie działać. Dlatego napisałem: Podkładki są pod oś 24mm. Podkładka odsuwa korbę od miski suportu, a nie miskę suportu od ramy. Całe pytanie ogranicza się do: kupować suport MTB, czy da się używać korby MTB z suportem drogowym. Jeśli tak - to czy opisywane przeze mnie rozwiązanie jest poprawne. A jeśli nie - to dlaczego?
  18. Zgodnie z naszym prawem piesi mogą poruszać się po ddr, o ile nie mają innej możliwości (brak chodnika itp.). Zasady obowiązują jak przy poruszaniu się jezdnią, czyli piesi wtedy nie mają pierwszeństwa. PoRD Art. 11. 4.
  19. @michalr75 nie mam Corosa, więc opieram się na przekazach innych. O znacznej zwłoce pisał m.in. DC Rainmaker. Z chęcią bym zweryfikował jego użyteczność i samemu ocenił, czy jest aż tak źle (albo dobrze), jak piszą inni - zwłaszcza, że nigdy nie przeszkadzały mi sprzęty w jakiś sposób odmienne od mainstearmu. Sam jeżdżę z Wahoo z ekranem tylko z 8 kolorami i w żaden sposób mi to nie przeszkadza. Ale jakoś nie mogę się przemóc, żeby wydać te ponad 1200 zł dla zaspokojenia ciekawości, jak to cudo działa. Wątpię, by Coros zmienił sposób działania tej nawigacji i zrezygnował z routingu w chmurze (tak przy okazji przypomniała mi sie kolejna wada tego rozwiązania - routing w chmurze odbywa się po innej mapie niż ta w liczniku, bo sa to mapy Google, czym Coros chwali się dumnie w materiałach marketingowych, a co niesie ze sobą pewne niedogodności), a przynajmniej nie w tym modelu. Może jakiś hipotetyczny Dura2 będzie miał to wszystko ogarnięte bardziej "normalnie" Tak przy okazji - masz ten licznik stosunkowo niedawno, więc pewnie jeszcze nie doświadczyłeś problemu, ale ludzie skarżą się na to pokrętło (digital crown). Dłuższa eksploatacja podobno wiąże się z większymi luzami/problemami z działaniem (na nierównościach drgania potrafią aktywować menu/działanie pokrętła, mimo że go nie dotykasz... Ciekawe, czy też tego doświadczysz...
  20. Tez nie wrzucę zamiast tego co mam byle jaki suport tokena. Musi byc pod szerokosc samej mufy 83 mm i wysokość otworu pod 46 mm. Cos ktoś wie ktory token tam by pasował. Tak z ciekawości zapytam. A jesli chodzi o mojego scalpela to lozyska nowe wleciały, calosc porządnie nasmarowana powinno jakis czas byc spokoj. Ale wymienilem oba lozyska ( koszt ok 72 zl). Jedno dostało luzów i byl w nim syf. Po drugim jak gi zacząłem czyścić tez byl piach i wolałem wymienić oba.
  21. Cześć, Nie możesz wkładać podkładek w nieskończoność, bo będziesz miał za mało gwintu do wkręcenia. Jak określiłeś "lekkie" schodzenie stóp do wewnątrz, nie powinno być problemem, bo tak ma chyba każdy. Masz jakąś wadę postawy, że jest to tak drastyczne że musisz robić takie kombinacje? W szosie się zdarza zahaczyć o ramę jeżeli masz pedały z dużym luzem bocznym. Używasz platformy czy pedały wpinane? Najłatwiejsze i chyba najlepsze rozwiązanie, to dystanse pomiędzy korbą a pedałem. Wkręcasz adapter w korbę, a w adapter pedał.
  22. W scociszczu wymieniłem presfita mt500 na Ninję od Tokena. Jedyny plus z przesiadki na Tokena to fakt, że miska nie pracowała w mufie - jak ręką odjął presfitowe cykanie zniknęło. Token, a w zasadzie jego łożyska są git, ale na początku. W zabawie w mtb, tak jak wspomniałem wcześniej, nic nie cykało, ale po jakimś czasie trzeba było już się bawić w serwisowanie/wymianę łożysk. Czuć było, że nie kręcą tak jak po wyjęciu z pudełka. Generalnie fajna robota jak się ma narzędzia i ochotę na zabicie czasu. Te ich uszczelnienie nie jest idealne. Myk też taki, że oś korby kręci się bezpośrednio na łożyskach. Łożysko może "stanąć", a korba kręcić się dalej. Skutek? Wiadomo jaki. Teraz kiedy zaczęło mi cykać w Sensie na fabrycznym mt800, to pierwszy odruch to wymiana na Ninję Tokena. Szybki zakup, ale... okazało się, że jeszcze gdzieś miałem suport SM-BB94-41A. Porównałem uszczelnienia Tokena i XTR'a i wcisnąłem w ramę ten drugi. MT800 okazał się niewinny. Będzie w razie W. To hak mi cykał. Ninja zamontowana u kumpla - bo chciał. Podsumowując: skręcany Token jest dobry na problemy wynikające ze spasowania z mufą. Łożyska wymagają częstszego serwisu/wymiany. Na chwilę obecną, dla mnie lepszym presfitowym wyborem jest BB-94-41A. To tak dla porównania.
  23. No na pewno plusem jest że jak w komputerku automatyczne przeliczanie trasy działa offline, ale ważniejsze dla mnie jest szybkość tego działania i mój Bolt robi to naprawdę szybko, nawet często bywa że nieświadomie zjadę i nawet tego nie zauważam, a już mam obliczoną nową. Tak po prawdzie to u mnie, na moich "rajzach" z dostępem do sieci nigdzie nie było problemów, więc bez znaczenia tak naprawdę czy to działa offline czy online, ważne by działało to szybko
  24. Kupiłem sobie jakiś czas temu korbę szosową o Q-factor 151mm i suport BBR60 pod mufę 68mm. Wykombinowałem, jak uzyskać pożądaną przeze mnie linię łańcucha, nakupowałem różnych podkładek itd. No i co się okazało? Że możliwe, że jednak wolałbym szerszy q-factor więc i inną korbę (bo stopy ustawiam lekko piętą do wewnątrz i może dochodzić do konfliktu z ramą ) Jest sobie korba MTB z ALiexpress o Q-factor koło 168mm, czyli w sam raz dla mnie. Ale mam drogowy suport. Pytanie brzmi: czy jak mam podkładki wchodzące między korbę a suport, to po prostu dokładam np. 4mm z prawej i 1,5mm z lewej, żeby mi oś nie wystawała za bardzo w MTB jest 5mm szersza mufa + 2,5mm podkładka po stronie napędu, za to "miski" z łożyskami są łącznie o 2mm węższe - więc powinno być szerzej o jakieś 5,5mm i 2,5mm więcej od strony napędu), czy muszę kupić suport MTB i zamontować go z podkładkami (2x2,5 po prawej, 1x2,5mm po lewej) bo podkładki między korbą a suportem są niemile widziane?
  25. @HSM pożyjemy zobaczymy. Nie jest prawdą że Dura reaguje dopiero po pół kilometra bądź więcej od zjechania z trasy, zwykle wystarcza mu kilkadziesiąt metrów. Nie wydaje mi się też że zapakowali tam slaby SOC, wszystko działa naprawdę szybko, włączasz, chwila moment i jedziesz, nawet jak zapakujesz mu nawigację z długiego śladu, na nic się w zasadzie nie czeka. Zobaczymy jak będzie z tym routingiem, urządzenie dostało już kilka kluczowych aktualizacji, rozszerzających funkcjonalność, np w wersji bazowej nie było podjazdów, ale się pojawiły i działa to naprawdę fajnie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...