Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie dodałem że chodziło mi o coś obcisłego. Z luźnych długich mam endure hummvee choć w nich powyżej 10stopni to już gorąco.
  3. Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni. No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic.
  4. Dzisiaj
  5. Zawsze jak coś jest jeszcze do SXa battery extender bardzo łatwo zakładany więc nie ma strachu.
  6. Bo ja na warunki nie mogłem narzekać.
  7. https://www.gear-calculator.com
  8. Trekingowy powietrzny Suntour jest dostępny za 30EUR więc ew. podmiana sprężynowego to niewielki koszt (uwaga - rura taperowana) https://www.bike-discount.de/en/suntour-sf17-ncx-e-rl-air-28-63-disc-tapered-remote-1
  9. Ja bym szukał z Boschem gen 5 jeżeli dą radę w tych pieniądzach. Najważniejsza geometria i wygodna pozycja, reszta później.
  10. W takich typach rowerach(błotniki, osłony) w niższym budżecie trzeba się liczyć z waga 16-18kg. Jak 3 bieg by wystarczały to: INDIANA Moena - koła 28' INDIANA Moena A3B 26 - na kołach 26", ale niższa waga. Coś na 6-biegach: INDIANA X-Road 1.0 Ale tak jak pisałem wyżej warto poszukać lokalnie, w obrębię kilkunastu kilometrów, można na pewno kupić używany rower do planowanego przeznaczenia. Ewentualne ogłoszenia, ktoś na pewno oceni, a dodatkowo można taki rower sprawdzić na miejscu - nie powinno być problemu z jazdą testową.
  11. Nie ma na rynku rowerów z biegami tylko z przodu (nie mówię o jakiś eksperymentalnych wynalazkach)
  12. W tył, bok, przód? Na tyle ile znam śluzy, to nie wiem jak można nie zauważyć. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to skręcała i ścięła zakręt. Jeżeli stałeś w wyznaczonym do tego miejscu, to wina ewidentnie po jej stronie. Nie wiem czemu przyjąłeś mandat. Teraz po takim czasie nie wiem czy jest szansa na unieważnienie, trzeba pytać prawników,
  13. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Ja bym jednak tą granicę mocno przesunął i stwierdził, że są to nieliczne warunki. I piszę to mając na uwadze jakie miewam piaskownice na drogach podczas suchej części roku. Przygodę z rowerami zaczynałem od trekkinga/crossa i większym zamiłowaniem do terenu niż asfaltów. Narzekałem i cierpiałem na brukach, piasku itp. ale przy odpowiednich oponach jakoś mocno nie odstawałem od grupy, a po kilku latach część zacząłem odstawiać. Potem zacząłem migrować w stronę mtb i coraz szerszych opon. To pokazało mi, że szersze wybaczają więcej błędów, bo lepiej trzymają na nierównościach. W pewnym sensie przekłada się to na możliwość przejechania trudniejszych tras. Z kolei przesiadka na fulla drastycznie obnażyła moje braki techniki, pierwszy rok to była dużo gorsza jazda niż na poprzednim HT. Pozwala na więcej ale i tak głównym czynnikiem są umiejętności, bez tego nawet najlepszy sprzęt nie skompensuje braków. Miałem różne opony 35c, jedne szły bardzo fajnie po piaskach (kenda kross supreme) inne po błocie (ritchey megabite, rocznik +/-2007). Przesiadka na smart samy 1,75" to była inna bajka, a przecież to nie jest jakaś wybitna opona. W porównaniu do cienkich kiszek, szła jak burza w lasach. Kolejne przesiadki na 2,25", 2,3", 2,4", 2,5" nie dawały już takiego efektu, choć pewnie jakby się bezpośrednio porównało, to różnica byłaby oczywista. Jeżeli mowa o piasku, to bardzo duże znaczenie ma kształt opony. Wspomniane ritchey były szersze od kendy ale bardziej okrągłe i rzez to dużo łatwiej się zakopywały. Podobnie choć nie aż tak drastycznie wychodziły XR3 vs Vigilante. No i piasek piaskowi nierówny, jest taki że na 42 się spokojnie przejedzie, a bywa taki, że te 2,5" się zagrzebuje. Taka ciekawostka jak kiedyś z siostrą się przejechaliśmy po lesie. Ona na crossie, ja góralu, ona narzeka, że po piachu nie idzie jechać. Wsiadłem na jej rower i pojechałem, nie mając za bardzo problemów - to jest ta różnica w doświadczeniu, umiejętnościach, sile. O błocie już wspominałem, szeroka opona nie daje gwarancji stabilności, zwłaszcza że "pływa" po wierzchu. Tylko na takie warunki fat jest przesadą. Po tłuczniu przy dobrze dobranym ciśnieniu, 2" opony wystarczają. Na zryte drogi szerokie opony nie pomogą, a dobry amortyzator i owszem. Rynek fat-ów to nisza. Mały wybór części, trudniej sprzedać jakby to nie było to. Typowy HT z oponami w okolicach 2,4" będzie znacznie wygodniejszy od sztywnego grawela, a w razie co dużo łatwiej wymienić części czy nawet sprzedać jakby to nie było to.
  14. Aż spojrzałem w Google Maps gdzie to jest? Spora odległość od kraju. Podziw i uznanie 👍👍 Chętnie bym obejrzał jakieś zdjęcia, gdyby Ci się chciało zamieścić. Pozdrawiam.
  15. Roballinho

    [rama] klunker

    Ramę masz ładną, ale ja szukam jakichś bardziej finezyjnie pogiętych rurek. Coś takiego, jak np. w tym Schwinnie.
  16. My wczoraj objechaliśmy wokół wyspę Thassos ( szosą ) - 93 km, sumaryczna różnica wysokości 1215 m. Zużyłem 78% baterii 400Wh przy silniku Yamaha 70 Nm. Ponieważ raczej większych odległości i przewyższeń jako osoba 70 minus robił nie będę więc widzę że napęd SX jest w sam raz dla mnie - jak zajeżdżę swój ( ma 8 lat i 24,5 tyś przebiegu jest raczej nie sprzedawalny) a nie wymyślą nic nowego to kupię rower z tym napędem.
  17. Nie jeździłem na rowerze z silnikiem Panasonica ale ktoś tu pisał że się nie bardzo da jechać powyżej 25/h bo stawia opór. Bosch się wyłącza i jak masz siłę to kręcisz bez problemu.Poza tym Bosch jest bardziej rozpowszechniony, w razie jakiejś awarii po gwarancji łatwiej o naprawę.
  18. Jak dla mnie, to ten Cube był dobry jakieś 5-7 lat temu. Obecnie mocno odstaje od "współczesnych" konstrukcji. Nie lubię Trek'a, ale przemawia za nim geometria, GX AXS i tani w utrzymaniu SID. Do tego ma dropper, który dla niektórych może być niezbędny. Nie ma co zaprzątać sobie głowy Cubkiem.
  19. Amortyzator Rockshox 35 Gold RL
  20. 1. To nie będzie zwykłe centrowanie, a raczej zdjęcie ogumienia, poluzowanie i naprężenie koła od nowa, założenie ogumienia. Należy spodziewać się ceny jak za zaplot. 2. Jeśli do tej operacji nie ustawiłeś klamki otworem lejka w najwyższym położeniu to hamulec mógł się zapowietrzyć. Mógł też kapnąć Ci olej na tarczę i klocki. Wtedy tarcza do odtłuszczenia a klocki do śmieci. 3. Nie wiem co to za amortyzator, ale taki objaw bywa czasem w Manitou z sprężyną dorado air, jeśli jest nieszczelność na wentylu.Tam jeden wentyl pompuje jednocześnie komorę pozytywną i negatywną, z podłączoną pompką da się przesuwać widelec przez cały skok mimo ciśnienia w układzie.
  21. Jedynie klucz dynamometryczny powinien być renomowanego producenta, bo zdarza się że tańsze nie trzymają parametrów. Możesz też kupować narzędzia na wyprzedażach, ja kupując części lub akcesoria rowerowe w necie często przeglądam zakładki wyprzedaży, zdarza się że są duże promocje na pojedyncze narzędzia.
  22. Wczoraj
  23. https://a.aliexpress.com/_Eu47suk
  24. W tym mondrakerze faktycznie jest 11-50, czytałem że na 10T lepsze osiągi będą niż na 11T ,ale nie mam porównania jeździłem na kolegi Scott Scale 940 z takim napędem właśnie i korbą 34T bo wymienił 32T i zapas jeszcze miałem . Może ma ktoś porównanie jak się jeździ na 10-51 i 11-50.
  25. Spokojnie da się jeździć, a chodzi głównie o gorszą pracę opony przy dynamicznej jeździe na niskim ciśnieniu. Ewentualnie można kupić obręcze i przepleść koła - wyjdzie taniej (chyba, że się trafi jakaś okazja na komplet kół).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...