Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Chodzi o to, że jechałem pod górkę, więc to, że świeciłem komuś, kto stał na górze, wydarzyłoby się nawet gdybym miał odcięcie Pieszy nie ma obowiązku chodzić po lesie obwieszony jak choinka. Ja widzę to tak - teraz przyzwoita lampka z odcięciem to nie jest wielki koszt. Więc po co kombinować? No oczywiście poza jakimiś totalnymi hardkorami, co potrzebują widzieć wyżej ma się rozumieć, bo boją się, że ich gałęzie na wysokości głowy skasują itd./
  3. Dziękuję serdecznie wszystkim za rady, skarpetki zakupione, zdecydowałam się na Sealskiny, bo błoto to jego drugie imię w trakcie jazdy 😅Mam nadzieje że będzie zadowolony.
  4. Dzisiaj
  5. Bo może piach i woda za słona. 🫠 Pozdrow'er 😘
  6. I kto tu potrzebuje podbudowywać sobie ego... 🤣
  7. Jak już sobie z kolegą zrobiliście dobrze i podbudowaliście swoje ego to powiem Tobie, że prawdziwy twardziel co leje z "pedalarzy" karbonu nigdy nie okleja....obtarcia ramy są jak szlify na nogach. A tak szczerze....zaleciało piaskownicą.
  8. To jedyny temat nie rowerowy w jakim uczestniczyłem, nie bardzo widzę powód zamknięcia tematu. Można usunąć obraźliwe i prowokujące odpowiedzi i tyle.
  9. No i kolejny temat zamknięty: Bez żadnego słowa wyjaśnienia, bez żadnej próby choćby stonowania nastrojów. Dokonał tego moderator sznib. Napisałem do niego dość obszerną wiadomość, licząc na jakieś wyjaśnienie, ale sznib pokazał gdzie ma członków forum . Nawet mu się nie chciało przeczytać mojej wiadomości do końca. Sznib, bycie moderatorem nie jest przymusem, rzuć to w cholerę, jak Ci to ciąży, bo się do tego nie nie nadajesz. Jak dla mnie moderacji może nie być, bo lepszy jej całkowity brak niż bezmyślne zamykanie tematów. Dla pełnej jasności muszę zacytować moją wiadomość i odpowiedź jaką otrzymałem. Ja: marvelo 1 642 Rozpoczęcie rozmowy: 8 godzin temu Cześć. Po raz kolejny zamykasz temat, nawet bez słowa wyjaśnienia. Po raz kolejny "wylewasz dziecko z kąpielą". W imię czego? Zabijania forum, tłumienia dyskusji, bo pojawiło się w niej paru chamów, którzy tylko chcieli znów "dosrać" marvelo, a nie interesowała ich żadna merytoryczna dyskusja. Temat był założony przeze mnie, by nie zaśmiecać innych tematów wtrętami o motoryzacji (i gdzie Ty dałeś obietnicę "Dyskutujcie do woli"). Byłem głównym dostarczycielem tekstu i materiałów, także profesjonalnych, a nawet naukowych, z dogłębną analizą zjawisk i technologii, od strony praktycznej i od stromy fizyki. Chciałem tu prowadzić szczegółową i owocną dyskusję na tematy techniki motoryzacyjnej i techniki prowadzenia samochodów, a także stworzyć możliwość wyrażania opinii o tym, co dzieje się w motoryzacji, jak zmienia się technologia i jakie to ma konsekwencje dla znaczenia umiejętności kierowców. Dość długo tolerowałem różne zaczepki pod moim adresem (typu: "wytrzeźwiej", "Ty jesteś głupi czy z telewizji śniadaniowej?"), jakieś aluzje do mojego miejsca zamieszkania (Greg1) na zaścianku, bycia niedzielnym kierowcą, bycia chorym psychicznie, foliarzem itp. Kilka osób uprawia tu na mnie jakąś nagonkę, kreując usilnie mój obraz jako zacofanego, odklejonego od rzeczywistości czy wręcz chorego psychicznie. Specjalnie przez długi czas nie zgłaszałem obraźliwych dla mnie postów, bo mając poprzednie doświadczenia z Twoim sposobem moderacji, wiedziałem że zamiast osiągnąć zdyscyplinowanie chamskich użytkowników może się to skończyć zamknięciem tematu. Ale gdy po raz kolejny czytasz, że ktoś szczyci się tym, że cię dodał do ignorowanych i że dla niego nic nie wnosisz na forum, to możesz poczuć się poniżony i stąd moja końcowa reakcja, zgłoszenie kilku postów. Forum, jak ja je rozumiem, służy do prowadzenia dyskusji (podałem nawet jej słownikową definicję} i wymiany poglądów, opinii, a nie do formułowania jakichś wniosków i autorytarnego ustalania, jaka jest ostateczna prawda i jaki pogląd ma być tym jedynym, politycznie poprawnym. Ja tu jestem atakowany non stop za poglądy niezgodne z jakimś głównym nurtem i że niby mój pogląd może stanowić jakieś zagrożenie dla ogółu. Jak prześledzisz cały rozwój wątku "Motoryzacja..." to zauważysz, że bez problemu dało się tu dyskutować przez pierwsze parę stron, dopóki nie pojawili się prześmiewcy, którym może w jakiś sposób nadepnąłem na odcisk (może nawet niechcący) lub zaburzyłem ich wizję świata, wytknąłem jakiś błąd itp. Sam pierwszy wobec nikogo nie zachowuję się po chamsku, jestem gotowy na dyskusję na argumenty, ale w pewnym momencie z niektórymi tak się już nie da. Greg1 nawet nie chciał mi odpowiedzieć na techniczne pytanie, w związku z wygłoszą przez niego tezą o układach kierowniczych nie mających połączenia mechanicznego z kołami w "coraz większej liczbie współczesnych samochodów". Po prostu mnie lekceważył i zachęcał do tego innych. To ma być duch forum? A Twoje rozwiązanie w postaci zamykania kolejnego tematu nie jest rozwiązaniem, Masz uprawnienia moderatorskie, sam dostawałem od Ciebie ostrzeżenia i blokady pisania za moim zdaniem błahe sprawy (zwykły offtopic), a tu ludzie wyzywają mnie od psychicznie chorych, pijaków itp. I co, dostali przynajmniej ostrzeżenia? To nie temat tego wątku jest problemem, żeby go zamykać (jest tak szeroki, że w żaden sposób nie można go nazwać nawet kontrowersyjnym). To niektórzy ludzie są problemem, ich wieczne szukanie zaczepki i chamski styl wypowiedzi. Nie ma obowiązku wchodzenia w żaden wątek, więc nikt tu nie jest na siłę wciągany w dyskusję z marvelo (co niektórzy sugerują). Jak ktoś ma na mnie alergię to może mnie unikać, do tego wcale nie trzeba używać opcji ignorowania i oznajmiać tego całemu światu. Proszę, potraktuj mój post poważnie, przemyśl sprawę i czy na pewno podjąłeś słuszną decyzję zamykając od razu cały temat. No bo co tym chcesz osiągnąć? Jedyne co osiągnąłeś na razie to po raz kolejny mnie skrzywdziłeś. Naprawdę, jak ktoś chciał to mógł wyciągnąć z tego wątku masę przydatnych informacji, linków do prac naukowych, kanałów na YT prowadzonych przez pasjonatów i profesjonalistów. Mógł się też włączyć w owocną, merytoryczną dyskusję, a nie po raz kolejny tylko w zwalczanie poglądów marvelo. Z poważaniem, marvelo. Moderator sznib: sznib 21 001 Odpowiedziano: 6 godzin temu Mod Team Nawet nie chce mi się czytać całej wiadomości. Krótko; kiedyś w temacie tematów drażliwych doszliśmy do porozumienia że zostają, jeśli będzie w nich kulturka, spokój i porządek. W przeciwnym wypadku będą zamykane. Wczoraj patrz a tu 7 zgłoszeń od Ciebie z tematu o motoryzacji, niektóre wyrwane ze środka tegoż tematu. I co, oczekujesz że będę poświęcał prywatny, cenny czas żeby przebijać się przez dziesiątki postów żeby rozsądzić czy ktoś tam kiedyś w tym temacie coś źle napisał? Ni huhu.
  10. Te Argotale jednak są, tylko wyszukiwarka do bani. 27.5 za 8 a 29 za 11 EUR, wersje OEM (białe napisy), pytanie o mieszankę (masa chyba mniej istotna). https://www.merlincycles.eu/en/products/15635/1070/tires-1/continental-argotal-trail-endurance-27-5-faltreifen-60-584-27-5x2-40-schwarz-schwarz-skin-bulk-detail https://www.merlincycles.eu/en/products/15614/1070/tires-1/continental-argotal-trail-endurance-29-faltreifen-60-622-29x2-40-schwarz-schwarz-skin-bulk-detail kaseta SRAM PG-1130 11-42 13.44EUR https://www.merlincycles.eu/en/grand-opening/15597/sram-pg-1130-kassette-11-fach-11-42-zaehne-bulk-detail korba Rival 22 170, są też 175mm 40 EUR https://www.merlincycles.eu/en/grand-opening/15555/sram-rival-22-bb30-kurbelgarnitur-2x11-170mm-52-36-zaehne-black-detail Ciekawe kiedy wygaszą upadłego Hibike.de (fizyczny adres tego europejskiego Merlina jest taki sam).
  11. Xl z olx ? Czy inne źródło ?
  12. Bo słońce znów pokazało środkowy palec!
  13. Ja jako "długie" używam latarki za 60zł Sofirn sc18. Na wiejskie drogi jak znalazł, a widać, że jadę z pół kilometra. Do tego, jeszcze żaden kierowca nie odmówił zmiany świateł drogowych na mijania 🤣 Nie ma odcięcia, nie jest dedykowana do roweru i nie kosztuje 250zł, więc nie znajdzie tutaj fanów 😁
  14. @Greg1to chyba nie muszę kupować 🤣.
  15. W temacie lampek do szosy ciekawą ofertę ma Lupine. https://www.bike24.pl/marki/lupine
  16. PawelW84

    [RST] First

    Temat udało mi się trochę rozpracować. Tłumik dolny to ten sam co w RST First. Jego długość to 18 cm. Dzięki uprzejmości firmy Woom dostałem go za darmo. W Velo też są takie dostępne. Można kupić Amor po wstępnej rozbiórce wygląda tak: Wybebeszony tłumik Schemat Oleju w górnym tłumiku było coś koło 90 ml. W dolnych lagach może koło 3 do 5 ml. Nie wiem czy to ilości prawidłowe bo widelec był już 2 krotnie serwisowany. W związku z czym zastanawiam się ile tego oleju nalać, więcej, mniej ? Macie jakieś sprawdzone metody ? Dostałem informację, że najpewniejszym sposobem jest rozciągnięcie widelca i zalanie do górnej goleni tyle oleju, aby po włożeniu tłumika jego koniec stykał się z lustrem oleju. Na rysunku zielone to olej ale żółte to przestrzeń w którą powinien zmieścić się górny tłumik W swoim warsztaciku dysponuje następującymi smarami i olejami: Maxima Plush Suspension Fluid High Performance 5 WT Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Hevy Sram Butter Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE Który gdzie wlać i czym gdzie nasmarować ?
  17. ja polecam lumintop b01 tania, wykonana z alu, usb, i długo trzyma na akumulatorze (500lm 5h). Natomiast minus, że ma odciecie i nie wali w przód.
  18. @Turysta05 Więc zaliczasz się:
  19. To teraz wiem, że na leśnych ścieżkach oślepiają mnie tacy przezorni rowerzyści jak Ty..☹️ Gorzej jest tylko wtedy, gdy ci "ostrożni dla bezpieczeństwa" migają światłem stroboskopowym 1500 lm, a potrafią nawet po zmierzchu😡, niemożliwe(?), NIE!, przecież to spotykam☹️, prawdopodobnie sami już od tego oślepli...
  20. A spośród oślepiających prym wiodą dostawcy żarcia na niezarejestrowanych elektrycznych motorowerach, zwanych nie wiedzieć czemu rowerami elektrycznymi. Zasilanie z dużej baterii pozwala na tryskanie lumenami na lewo i prawo (i, niestety, w górę).
  21. bo pamiętajcie o jesienno-zimowych promocjach na nowe (i stare) modele rowerów
  22. Nikogo nie oślepiam, sam zresztą sprawdzam przed rowerem jak to świeci, skoro mnie to nie oślepia, bo nie oślepia, to na pewno innych też, klucz to dobre kąt/ustawienie i odpowiedni tryb. A lampkę jak już ustawiam na tryb oślepiający, ( bo to tylko jak wjeżdżam w las, gdzie samochodów nie ma ) to upewniam się że przede mną nikogo nie ma, no chyba że jakiś czarny lud bez jakiegokolwiek światła czy nawet odblasku, ale to w tym wypadku nie czuje się w żaden sposób winnym . Znacznie bardziej oślepiają mnie samochody z naprzeciwka i ich nowoczesne ledowe oświetlenie. Ale prawda że głównie oślepiają inni cykliści, to też wynika głównie z niewiedzy lub typowej ignorancji.
  23. Kebab dobra rzecz - na pewno lepsza i bardziej opłacalna od byle chińczyka (tych to już poniosła fantazja z cenami w trakcie/po pandemii).
  24. @Mandoleran Dizajn to już sobie każdy sam ocenia, choć przyznaję, że taki Ixon Space średnio by mi pasował wizualnie, nawet w MTB @Brukiew_Niepospolity Podstawy do zwracania uwagi byłyby kiepskie, gdybyś jechał z górki, a nie pod nią Z dwojga złego, to lepiej kogoś niechcący na chwilę oślepić, niż na niego wjechać w ciemności. Kilka lat temu dojechałem do lasu, i po ominięciu szlabanu usłyszałem reklamację, że oślepiam - OK, gdyby pieszy idący z psem z przeciwka jeszcze był widoczny... Podobnie po omijaniu ogrodzenia, a właściwie przejechaniu między dwoma (góra 1.5 m szerokości, pieszy z rowerzystą się nie zmieszczą, dwa rowery tym bardziej, chyba że z kierownicami 40 cm i z odpowiednim skill'em), po chwili usłyszałem uwagę, że oślepiam, ale znowu - lepsze to niż bycie batmanem (w tamtym miejscu mogłoby się to źle skończyć, bo ludzie chodzą z psami), a takich nie brakuje... Od roku używam podwójnego zestawu, tzn. mocna lampka bez odcięcia + druga z odcięciem, i staram się przełączać w razie aktualnej potrzeby, choć miesiąc temu po zjeździe ze skarpy nie wyszło, i mogłem niechcący dać po oczach kilku osobom na wąskiej części polnej, bo trzymałem kierownicę, i średnio miałem możliwość przełączania, kiedy musiałem ich omijać w trzech miejscach na krótkim dystansie. W terenie jest to bardziej problematyczne jak widać (być może z pilotem byłoby łatwiej - nawet mam jedną taką lampkę, tyle że akurat to ta z odcięciem, więc to średnio przydatne).
  25. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  26. Masa taka se @Turysta05 Drogi Turysto, widzisz, są dwa, no dobra - 3 punkty widzenia : 1. ciężkokrętek Stefan z nogą o sile niedźwiedzia, która zrywa łańcuchy jak sparciałe gumki recepturki, otóż twierdzi on, że blaty 30, 32, 34, 36 to za mało, bo przy kadencji 70 brakuje mu prędkości na zjazdach - oczywiście asfaltowych, bo od tego jest przecież MTB na semi-slick'ach 2. łikendowo - świąteczny casual, ćwierć - pro - amator płaskopolski (to m.in. ja ), używa najczęściej zakresu powiedzmy 5 -10 na kasecie (czyli do 14 zębów, przy blatach 32, 34, 36), ale w terenie schodzi do 45 i 51, a zdarza się, że i na 51 zabraknie, bo za stromo, albo błąd techniczno - taktyczny, te korzenie takie śliskie, kamienie takie luźne, buks na ściółce, i do tego wszystkiego jeszcze pod górę... 12, a tym bardziej 10 zębów używam rzadko, bo nie interesuje mnie prędkość sama w sobie, oraz nie szukam takich miejsc, żeby jeździć >40, czy >50 km/h (gdybym mieszkał w górach, to może bym dołączył do sekty Stefana ) 3. konie maratonowe lubią po starcie dać ogień w korby, i piłują najmniejsze koronki, nawet jeśli niezbyt długo, to jest im to potrzebne do życia, i zawodniczego szczęścia - w pogoni za sołtysowymi kalesonami rozpędzają się do 55 km/h na 32/10, i wtedy robi się zauważalnie trudno (info w postaci ustnego przekazu, być może okraszone materiałem dowodowym video z pierwszego sektora, ale nie od @TheJW'a )
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...