Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ostatnio zrobiłem dwudniową trasę 373km Ride Fri, 9/19/2025 Morning Ride 4:43:16 173.50 km 194 m Ride Sat, 9/20/2025 Morning Ride 5:38:49 200.23 km 229 m Wyszła mi przeciętna 36km/h z jazdy. Pierwszego dnia stawałem w sumie 1h drugiego nieco ponad 1h. Obiad przerwy żeby dolać wody do kamela i dokupić wodę i jedzenie. Płasko ale sporo skrętów, rond. Różnica początek koniec była ok 100m w dół i potem powrót w górę. Gdybym tą trasę zrobił na szosce w szczycie kondycji jakieś 13 lat temu wyszła by mi przeciętna góra 27-28km/h ale raczej bliżej 25km/h. Wtedy poruszałem się rowerem szosowym po płaskim 30-33km/h. Teraz po płaskim jadę w długiej trasie (ok200km) 40km/h. A co by było jakby to był naprawdę nowoczesny model roweru... a nie rocznik 2013 i jeszcze jedna z najszybszych konstrukcji na otwarte drogi ? Co dopiero mówić o młodych, dobrze wytrenowanych ludziach w nowoczesnym sprzęcie. Na razie jest jeden w Polsce, płaskie jeździ ok 55km/h. 100km zrobił <2h. Także, sugeruję wyjść spod kamienia i odciąć kotwicę spowalniającą (mowa o jeździe szosowej). Jak ktoś lubi szybko jeździć o własnych siłach rowerem. Powodzenia.
  3. Hej, kupiłem sobie rockrider expl540 żeby jeździć po górskich ścieżkach itp. Teraz szukam czegoś dla mojej kobiety żeby mogła w miarę możliwości jeździć ze mną po trudniejszych terenach i dotrzymać mi kroku. Wzrost 170cm Niezbyt doświadczona, szukam czegoś co się będzie łatwo prowadziło, myślałem że warto żeby rower miał: 29 cali koła szeroka kierownica? najchętniej 1-2 rzędowa korba i kaseta z szerszym zakresem niską wagę Rozważam kupić jej też expl540 ale raczej nie będzie jeździć tyle co ja więc zastanawiamy się czy nie poszukać czegoś tańszego. Tutaj znowu podoba mi się na papierze ten madani: https://allegro.pl/oferta/rower-madani-29-deore6100-hydraulika-m-13344806534 Macie lepszy pomysł? Myślałem nad rockriderami (niższe modele) ale wszystkie mają dość dużą wagę, a może z kolei ja przywiązuje do tego za dużą wagę? może Kellys vanity, Lea 2.0? Albo czekać do zimy, może ktoś ma kryształowa kule i wywróży czy będą większe promocje niż teraz?dzięki za porady
  4. Witam. To przeanalizowałem i nie wiem czy dobrze rozumiem moze mnie ktos poprawić jak błędnie. Z godnie z opisem ramy , czyli 700x28C38C ETRO 622x19. Rozmiar 700 i "622 ISO -szosowe" to ten sam rozmiar felgi czyli 28", a 19 to szerokość obręczy. Dobieram zgodnie z wymiarem w tabeli i szerokość opony od 28-37. A z poniższego zdjęcia opisy na pudełku detki dobieramy szerokość opony : 32-622(ISO)>47-622(ISO) wynika ze dla opony 28" szerokosc od 32-47mm 28x1.5 > 28x1.75 oznaczenie na oponie 28 " od 1.5 do 1.75 700X32C > 700x 47C to samo co wyzej od 32-47mm Inne rozmiary opon.
  5. Dzisiaj
  6. Brygado, update: Sram butter w Fade był cichy przez pierwsze kilkadziesiąt km, po stu km i kilkukrotnym rozpędzeniu się do 50-60km/h smar się ulotnił i odciszył piastę. Najniższa temp w jakiej piasta jechała to okolice 6*C, żadnych problemów z zazębianiem nie było - ale w mojej ocenie to zbyt rzadkie smarowidło. Piasta jak na zapadkową jest znów wyraźnie słyszalna.
  7. Cześć wszystkim, jestem tu nowy. Od 3 lat śmigam szosą Cube Agree GTC Race CSL. Po zderzeniu z hulajnogą żywot zakończyły koła Jestem zmuszony kupić nowe. Czy mogę prosić Was o pomoc? Rower ma system v-brake więc wybór jest nieco ograniczony. Chce przejść na koła aluminiowe - karbonowe są przede wszystim poza moim budżetem, a poza tym v-brake i obrecz karbonowa to nie zbyt fajne połączenie. Stoję przed wyborem pomiędzy Vision 35 SL https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-35-comp-sl-pd19830 lub Vision Trimax 35 KB https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-trimax-35-kb-pd19358. Różnica cenowa spora. Z tego co wyczytałem różnią się głównie tym, że w te droższe mają mozliwość montażu tubelessów. Dla mnie rzecz zbędna. Co myślicie? Miał ktoś do czynienia z kolami marki Vision? Jak sie sprawdzają? Chyba że macie inne propozycje.
  8. W tej cenie nie dostaniesz roweru, który nada się i na wyścigi XC, i do parku rowerowego (połączenie geometrii enduro z krótkim skokiem zawieszenia i niską wagą). Radon Skeen Trail to nie rower na wyścigi XC. Treka sobie odpuść, bo widelce Fox Rhythm mają bardziej delikatną anodę niż Performane/Performce Elite, przez co trzeba bardziej uważać, żeby jej nie uszkodzić. Ja bym się wahał między Chieselem a Corratec'iem Revolution iLink SL Pro Team. Jeśli ważysz więcej, to SID może okazać się sztywniejszy, mimo cieńszych goleni.
  9. Szkoda tylko, że ceny butikowe więc nie będzie to żadną konkurencją dla masówki SRAM i Shimano.
  10. Bardzo przyzwoity Lapierre za 3.7 k : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/
  11. Fajny patent z tym kawałkiem gumy szewskiej. Ogólnie to zedrzeć grubsze grudy głównie z rantów opony i dolać mleka. Waga wyschniętego mleka jest pomijalna.
  12. Nowa elektroniczna grupa napędowa do MTB i graveli - ROTOR Uno https://share.google/ApllVRR0qxRrMtnw6 Czyli Wheeltop po zakupie Rotora zaczyna sprzedawać swój sprzęt ubrany w nowe piórka. Jak się zresztą wszyscy spodziewali.
  13. spidelli

    [FAT Bike] Warto?

    Dla mnie gravel z amortyzacją to średni pomysł, półśrodek, bo rozwiązuje (czy aby na pewno?) problem komfortu. Pozostaje kwestia śniegu (skoro lato było zimne, jesień zaczęła się chłodem, to może zima będzie w tym roku?) a jak nie śniegu to błota, piachu czy faktycznie rozjechanych dróg leśnych przez największego szkodnika polskich lasów.... Faty i fulle to problem z masą, chyba że jakiś droższy fat albo jakiś full XC ale tu znowu wchodzą koszty serwisowania i czy taki rower nie będzie już owerbajkiem? Ja bym patrzył w kierunku roweru typu Marin Team - w miarę lekki, ma amor i stoi stockowo na 2,35" - tak przykładowo, nie znam oferty innych producentów. W każdym razie ja bym chętnie swojego RZ2 zamienił na MT1
  14. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Nie spodziewałbym się jakiejś różnicy. Odnośnie ciśnienia, to na mleku warto spróbować zejść poniżej zalecanego. Mam schwalbowe turystyczne (Mondial Evo, GT 365) 2" z rekomendowanym 2,5bar. Można spokojnie zejść na 2,2, czy nawet 2 jak się uważa na korzenie, krawężniki itp. i to na dętkach. Obecnie ciut mniej szaleję jak do grawelowego wsadziłem tpu zamiast ciężkich butylowych ale nadal te minimalne 2,5bar to jest już dosyć sztywno w terenie i można spokojnie upuścić. Zdarzało mi się na 1,6" (też Mondial Evo, Winter) schodzić w okolice 2bar i też dawały radę. Także warto eksperymentować. Każdy granice komfortu ma gdzie indziej. Tak samo poczucie szybkiej jazdy jest mocno subiektywne. Amortyzacja też mocno zmienia podejście jak grube opony są potrzebne (nie czarujmy się opona 2,6 nie zastąpi amortyzacji). Do zeszłego roku dla mnie granicą komfortu były 42mm (+/- schwalbowa rozmiarówka). Można było już w miarę swobodnie pojeździć po lesie. Przed wyjazdem w góry zmieniłem na 2" raz z racji terenu, dwa chciałem ujednolicić rozmiary zapasowych dętek, żeby ciągle nie przekładać jak zmieniam rower. W fullu mam obecnie 2,4", poprzednio 2,5". Niby lepiej na drobnych nierównościach ale jak się trafi tarka, bruk, to nawet amortyzacja nie zawsze daje radę. Miałem na grawelowym wycieczkę gdzie trafiłem na jakiś stary bruk, potem paskudne betonowe płyty. Wątpię, żeby full na blokadzie był tam zasadniczo komfortowy. Szeroki kapeć nie jest uniwersalnym rozwiązaniem i osobiście do tego grawela wsadziłbym amortyzator, zwłaszcza że obecnie można dostać Rudy Ultimate za około 1300zł (aż podejrzanie duża obniżka z ponoć 4200). Koniec końców i tak zostają indywidualne preferencje, czy ktoś chce maksymalizować wydajność, czy komfort, gdzie szuka kompromisu. Nawet w tym zawodowym świecie ścigantów zdania są podzielone czy lepiej mieć cięższe szersze, czy lżejsze węższe (dużo zależy od konkretnej trasy).
  15. Tia , złożyłem Corrateca dla kobiety , ale w opcji XC - bez mykmyka , 2x100 , lekkie komponenty . Geo bardziej tradycyjne , nie taki długi , kąt głowki też z 2 stopnie za duży w porównaniu do dzisiejszych standartów .Jeśli ma to jeździć jako XC , to jak najbardziej na tak, bikeparki czy bardzo wymagające trasy - to bym się zastanowił Zawias działa bardzo dobrze , jednak co virtual to virtual. U mnie "na rejonie" były dostępne same ramy , więc efekty jak niżej, ekipa XC się przesiadła , wszystko w granicach 9-10 kg
  16. Jedna istotna uwaga. W tabeli z geometrią podany jest rzeczywisty kąt podsiodłowy. Efektywny kąt podsiodłowy to około 74,5 stopnia.
  17. Jak pisałem, systemu HT2 używam od wielu lat, korbę demontuję kilka razy w roku do czyszczenia, nigdy nie używałem klucza dynamometrycznego przy montażu i nigdy gwintu nie ukręciłem. Trzeba jedynie mieć świadomość że te dwie śruby na lewym ramieniu kręcimy do pierwszego oporu naprzemiennie i dużej siły używać nie trzeba.
  18. Właśnie zależy mi na tym, żeby nie kupować specjalnie klucza dynamometrycznego, bo tanie są do niczego, a dobre trochę kosztują. Bez niego byłoby ciężko poprawnie zamontować korbę deorki, a to nie sztuka zerwać gwint w aluminium Ściągacz do korb mam, także to nie problem, a przecież i tak nie będę tego rozbierał co 2 tygodnie lub w środku lasu Zastanawia mnie jeszcze mechanizm kasowania luzu w cues, bo wygląda na zwykłą plastikową nakrętkę, bez śruby do jej zaciśnięcia jak w sramie, ale z drugiej strony przy prawym gwincie nie ma prawa się poluzować podczas jazdy Chyba się na niego zdecyduję, nawet z samej ciekawości
  19. Wczoraj
  20. https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-10.0-hd-2 jak rozmiar 18” to nawet taniej Zmieniasz opony i konkret bo te slabo w latwym terenie lub na plaskim. Zalezy od trasy ma jakiek bedziesz startowac
  21. Co do chisela to jeden przykładowy sklep był z Wrocławia, drugi z Częstochowy. Można rozważyć podjechanie, Łódź w środku Polski więc wszędzie blisko Co do NS to jak wyżej -7Anna złożyła wniosek o upadłość, co z tego wyniknie nikt nie wie na pewno. Gwarancja gwaracją ale np. dokupienie wahacza po uderzeniu w kamień itp. Inne pomysły: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-pro-pd50400/?v_Id=270422&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjw6P3GBhBVEiwAJPjmLmw10o6oBin1HNPYDDMGqQ1A7vAjXXr4CCmK38lBNPW3MYRYQsFCAhoCk9sQAvD_BwE https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-sl-pro-team-pd48871/?v_Id=262997&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjw6P3GBhBVEiwAJPjmLgAq6qvBjntTBZhCrCu9TFXnxQPZMyFgi_DrSLAZh7nLZ3o5iotcdhoCP-4QAvD_BwE Marka z długimi tradycjami, przez pewien czas mało widoczna. Sama rama z tego co pamiętam powinna być dość lekka, @marcin_ostrów składał rower na ramie fs tej firmy, może się podzieli wrażeniami. https://veloshop.pl/p/pl/bmc-fourstroke-two-lt-m-580 https://www.mount7.com/trek-top-fuel-9-gen-4-2025.html - tu już zagranica i wysyłka na 100% (ale sprawdzona w poprzednich miesiącach przez przynajmniej 2 forumowiczów)
  22. Właściciel NS Bikes ma obecnie problemy finansowe, więc ostrożnie bym podchodził do ich rowerów, bo nigdy nie wiadomo co z ewentualną obsługą gwarancyjną. Sam rower jest spoko, hamulce ma jedynie podstawowe.
  23. Ilość i zamocowania bidonów są tematem pobocznym. I tak najczęściej jeżdżę z camelbakiem. A widzę po tematach że zamocowania bidonów dla niektórych są ważniejsze niż praca zawiasu.😀 Wysyłkowo kupię chisela ale wolałbym po statrmu. A co myślisz o tym ns bikes? Dają radę te rowery? Czy jednak zostać przy specu. Mam ns do kupienia za 10 tysi.
  24. Bo Piątek i Geometryczny Środek Polski
  25. Kilka drobiazgów od Wolf Tooth 😉
  26. I tak praktycznie zawsze ten system wyłączam, bo intuicja mi podpowiadała że to nic dobrego, już pomijając po prostu sam fakt, że jest irytujący i często wyłącza silnik na sekundę przed planowanym ruszeniem.
  27. Chciałbym przesiąść sie z gravella na szosę. Rozważam zakup: Nowy https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-105-pd41754/ Lub Uzywany: https://www.bikestacja.pl/rower-szosowy-cube-attain-gtc-ultegra-2x11-carbon-dt-swiss-p-25047.html Co możecie polecić lub odradzić?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...