Yacko Napisano 5 Sierpnia 2024 Napisano 5 Sierpnia 2024 Dzięki za namiary na Uniora. Mają też różne rodzaje kluczy do kaset, opisywane jako do Shimano, ale jednak różne: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-demontazu-kasetek-zebatek-shimano-1670-5-10615752886 https://allegro.pl/oferta/klucz-do-kasety-zebatek-shimano-1670-1-4-unior-9864324459 do amora chyba lepszy z jak najcieńszą ścianką ? Cytuj
Yacko Napisano 27 Sierpnia 2024 Napisano 27 Sierpnia 2024 Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie, który z powyższych kluczy lepiej się sprawdzi do amortyzatora ? Cytuj
Yacko Napisano 15 Września 2024 Napisano 15 Września 2024 Wracając do kwestii zbyt dużego luzu jałowego blokady wystarczy dolać oleju 5WT do tej komory jak w 11 minucie ? Cytuj
Yacko Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 (edytowane) Dolane 5ml - za dużo gdyż przy zakręcaniu tłumika zaczęło się przelewać. Zostawiłem 2ml i niestety nadal nie jest całkiem sztywno lecz ugina się na około 10mm przy mocnym naciśnięciu. Dolałbym jeszcze 1ml, ale przy okazji pojawiły się dwie wątpliwości: Czy jeśli jest za dużo oleju w komorze tłumika to ograniczy się skok widelca ? 1. Przy spuszczonym powietrzu jestem w stanie schować go jak na rysunku - czy nie ograniczyłem skoku ? 2. Czy to normalne, że jeśli blokadę przekręcę do oporu to odblokowuje się przepływ? Miałem za mocno naciągniętą linkę i blokada nie działała właśnie przez to, że dochodziło do końca zakresu. Musiałem ustawić tak, aby minimalnie brakowało do oporu. Niestety nie widzę aby blokada PopLoc miała regulację zakresu skoku. Musiałem pozostawić mikro jałowy skok aby działało dobrze. Widziałem w opisach PopLoc, że ma ciąg linki 17mm i nie jest kompatybilna z nowszymi tłumikami MC, może to jest przyczyna i jednak lepiej zmienić na OneLoc, jeśli nie da się tego skoku ograniczyć. Edytowane 18 Września 2024 przez Yacko Cytuj
Dokumosa Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 (edytowane) Za dużo oleju powoduje zmniejszenie skoku. Ale to dużo za dużo bo niezależnie czy skok 80 czy 120mm to tłumik jest ten sam. No i nie tak łatwo wcisnąc wideł do końca przy wykręconym zaworze do pompowania. W komorze negatywnej przy wciskaniu powstaje podciśnienie. Odnośnie manetki - luźna linka = zwolniona blokada i pełny przepływ. W nowszym tłumiku naciąg linki o 10mm = brak przepływu. Jak masz ciąg 17mm tzn że w pozycji otwartej musisz mieć około 7mm luzu na lince. Gdzie się zaczęło przelewać przy wkręceniu tłumika? Edytowane 18 Września 2024 przez Dokumosa Cytuj
Yacko Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 10 mm zamknięty przepływ to się zgadza i nawet do około 14mm zamknięty, ale powyżej 14 znów się otwiera - czy tak działa MC w Reba ?. Przelewało się górą minimalnie, przy gwincie tłumika. Cytuj
Dokumosa Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 (edytowane) Tłumik w korpusie ma ograniczenie obrotu. Linka nie pociągnie wiecej (nie przekręci dalej). Jeśli się przelewało górą to błąd podczas montażu. Tłumik ma być w pełni otwarty, tłok tłumika powrotu w dolnym skrajnym położeniu. Oleju powinno być tyle, żeby tylko dół korpusu (poziom oringu) umoczył się w oleju. Gdybyś tam miał nawet 10mm za dużo tego oleju to by się wlał do wnętrza korpusu tłumika kompresji. Edytowane 18 Września 2024 przez Dokumosa Cytuj
Yacko Napisano 18 Września 2024 Napisano 18 Września 2024 Tak, jest ograniczenie obrotu, ale nie zrozumieliśmy się. Przy ciągu 10-14mm jest blokada, powyżej tego zakresu następuje odblokowanie. Cytuj
gkrz67 Napisano 29 Stycznia Napisano 29 Stycznia Witam i z góry przepraszam za pytanie, bo jestem świeżutki w temacie. Wszyscy piszą o ciśnieniu ujemnym, domyślam się że to w dolnej części amortyzatora, że mają tyle i tyle, a ja się zastanawiam jak wy to mierzycie, gdzie, bo w mojej Febie nie ma żadnego zaworku od dołu, jest tylko od góry. Cytuj
KSikorski Napisano 29 Stycznia Napisano 29 Stycznia Dawno temu były sobie amortyzatory Rock Shox z sprężyną Dual Air. Tam osobno były zawory do pompowania komory negatywnej i pozytywnej. Współcześnie są tylko solo air i debon air, gdzie komora negatywna samoczynnie wyrównuje swoje ciśnienie z pozytywną. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 24 Marca Napisano 24 Marca Amortyzator pionowo zamontowany. Mierzysz od krawędzi korka tłumika do poziomu powierzchni oleju w goleni. W dniu 29.01.2025 o 14:34, gkrz67 napisał: Witam i z góry przepraszam za pytanie, bo jestem świeżutki w temacie. Wszyscy piszą o ciśnieniu ujemnym, domyślam się że to w dolnej części amortyzatora, że mają tyle i tyle, a ja się zastanawiam jak wy to mierzycie, gdzie, bo w mojej Febie nie ma żadnego zaworku od dołu, jest tylko od góry. W każdej rebie jest zawór komory negatywnej. W wersji SoloAir żeby go zobaczyć trzeba wykręcić śrubę z dołu. Cytuj
airm Napisano 5 Maja Napisano 5 Maja Mam taki amortyzator: https://www.pinkbike.com/buysell/1554088/ Ktory zestaw uszczelek bedzie pasowal? Olej 5WT czy 15WT do niego? W jakiej ilosci i ktory polecacie by nie przeplacac? Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Maja Napisano 5 Maja Do reby A5-A6. Olej jeden i drugi (15WT do goleni dolnych po 5ml/goleń (można nalać 7-8ml), 5WT do tłumika do odpowiedniego poziomu (okolo 120-130ml)). Do tego smar co SRAM Butter (nie trzeba PM600). 1 Cytuj
Michal2008 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja zrobiłem dziś pełen serwis reby non boost chyba z 2021r. ostatnie wypusty. Po serwisie dalej nie blokuje się na kamień co mnie irytuje, może jest trochę lepiej niż przed serwisem ale dalej amor pracuje pod obciążeniem gdy jest zablokowany. Tak ma być? Olej zalałem tak aby być w tym zakresie 71-77mm ale czy dobrze to zmierzyłem to pewien nie jestem… https://zapodaj.net/plik-QVJRNkkm49 Cytuj
Michal2008 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Albo blokada do końca nie zamyka? https://zapodaj.net/plik-L2pYcmHTDE https://zapodaj.net/plik-4fC7RbDVGV https://zapodaj.net/plik-dyGfxCU1Xs Cytuj
Michal2008 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Kolejnym problemem jest manetka. Jak zablokuje amor i chce go odblokować to linka, manetka nie wiem blokuj sie i nie wraca w pozycje odblokowaną, trzeba pomóc ręcznie na koronie. Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja (edytowane) Kiedy masz wyjęty tłumik to widzisz ile musi się.obrócić pierścień do którego przyczepiona linka żeby przepływ był zamknięty. Powonien być super-twardy z tymże przy bardzo.duźych obciążeniach uginasz już korpus tłumika kompresji. Co do powrotu linki - zakładam, że nie rozbierałeś samego tłumika więc zapewne kwestia pancerz vs linka albo zgubiłeś coś przykręcając pierścień za który ciągnie linka. W niektórych wersjach jest taki mały, teflonowy pierścień. Edytowane 10 Maja przez Dokumosa Cytuj
Michal2008 Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja @Dokumosa możesz mi zaznaczyć na zdjęciu mojego tłumika dokąd ma być olej? Z góry dzięki. Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Cały biały element ma być zanurzony. Po wyciągnięciu tłumika spójrz na tą przesłonę od spodu czy całkowicie zamyka przepływ. Raz spotkałem tego typu tłumik gdzie była źle założona na wieloklinie i nie domykała się. 1 Cytuj
Michal2008 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja W dniu 10.05.2025 o 21:06, Dokumosa napisał: Co do powrotu linki - zakładam, że nie rozbierałeś samego tłumika więc zapewne kwestia pancerz vs linka albo zgubiłeś coś przykręcając pierścień za który ciągnie linka. W niektórych wersjach jest taki mały, teflonowy pierścień. wracam do tematu, bo już mnie to mega irytuje. Blokada z manetki nie działa, w sensie zablokuje, po odblokowaniu nic się nie dzieje trzeba pomóc ręką na golenia, aby odblokować. Manetka onelock. Wszystkie części są tak jak na foto nic nie zgubiłem, próbowałem już lekko napinać linkę, mocno napinać, mocniej przykręcać tą śrubkę na koronie lżej przykręcać, ruszać pancerzem no różne kombinacje - nic nie pomaga. Po zdemontowaniu wszystkiego i nałożeniu kluczyka płaskiego 8 na tłumik chodzi płynnie i dość wyraźnie i mocno odsprężynowuje... gdzie jest problem? Cytuj
Michal2008 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja @Dokumosa no to mi zostało, ale też niby chodzi płynnie choć tak na 100% pewny nie jestem w tym przypadku, co z nią mogę zrobić? Nasmarować? Cytuj
Dokumosa Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja No nasmarować jak najbardziej (ze 2 krople oleju) ale może warto zajrzeć co z nią (czy nie rdzewieje w środku albo nie przygięta jakaś). Cytuj
Michal2008 Napisano 23 Maja Napisano 23 Maja @Dokumosa sprawdzę, znaczy sprawdzałem, ale nie smarowałem. Linka rok temu założona więc raczej jest ok. W środku manetki też nic ciekawego nie znalazłem… nasmaruje i dam znać czy coś się poprawiło. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.