Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pewnie dla Was bedzie to idiotyczne pytanie, ale...
Jestem nowy w kolarstwie, jeżdżę na szosie i gravelu wokoło komina. Kupiłem bagażnik rowerowy żeby w tym sezonie pozwiedzać śląsk i znalazłem kilka ciekawych destynacji. Dwie z nich to Beskid Niski oraz Tatry. Jednak tutaj nie wiem czy gravel to odpowiedni rower na te trasy. Mimo, że mam kapcie 50c do XC to boję się, że przy sztywnym widelcu, nie będzie to nic przyjemnego albo co gorsze niebezpieczne dla mnie i roweru.

Jak więc wygląda kolarstwo górskie w Polsce? Jest to dla mnie całkowita nowość i proszę o nie wyśmiewanie się. Czy typowe trasy z komoota czy stravy (pomijając asfalt) to coś dla gravela czy jednak musi być amortyzator? Czy jednak można spokojnie objechać je gravelem, a MTB to gdy szukamy singli i zjeżdżamy z głownych szlakow?

Napisano

Beskid Niski spokojnie gravelem - oczywiście kwestia doboru trasy. 
Tatry też da się wybrać odpowiednie trasy. Zawsze na miejscu możesz poszukać wypożyczalni i ogarnąć coś na 1 - 2 dni gdybyś chciał poszaleć ;)

Napisano

Nigdy nie jeździłem na gravelu. W ogóle, czyli w górach też nie, mimo wszystko się wypowiem. W góry ,  poza asfaltem, - MTB. I tu nie chodzi tylko o amora ale o geometrię, opony , kierownicę(!), hamulce, napęd...   To jest inny rower i jest przystosowany do terenowej jazdy w górę i w dół.  Jeździłem 2,5-3 sezony w górach na rowerze crossowym i przesiadka na MTB to była zupełnie inna jakość. Szybciej, wygodniej, bezpieczniej. 

Możesz zobaczyć kanał na YT ,,MikroPrzygody". Gość miał różne pomysły podobne do twoich też. 

Napisano