Paprok Napisano 11 Sierpnia Napisano 11 Sierpnia Hej wszystkim, Śmigam od zawsze na moim wiernym crossie (Cube Cross 2016) i zawsze jeździłem na Schwalbe Smart Samach, bo takie były dorzucone i na takie same zawsze wymieniałem. Kiedyś jeszcze faktycznie brałem go na bardziej wyboiste trasy, jednak aktualnie jeżdżę nim tylko na wycieczki za miasto gdzie droga to w 98% szuter i asfalt między wioskami. Przyszła pora na kolejną wymianę opon i stwierdziłem, że bez sensu zakładać znowu te Smart Samy, jeśli mogę znaleźć coś na czym będzie się lepiej jeździło na aktualnych trasach. No i teraz pytanie czy wymiana opon na typowo gravelowe będzie dobrym pomysłem? Szukam jakichś opon, które będą lepiej toczyły się na asfalcie i szutrze, z opcją nie zabicia się jeśli będę musiał wjechać na chwilę do lasu 😄 Proszperałem trochę w necie i znalazłem na razie takie opcje: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-trail-protection-pd20430/?v_Id=242840 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-speed-protection-pd20533/?v_Id=199141 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-allround-performance-pd20310/?v_Id=216356 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-panaracer-gravelking-sk-pd26927/?v_Id=251279 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-xc-race-g2-0-pd21110/?v_Id=181078 Czy któraś będzie dobra, albo jakieś inne propozycje? Aktualne Smarty mam 700x42C, i coś w tym stylu bym chciał (ew ciut węższe) Cytuj
Paprok Napisano 11 Sierpnia Autor Napisano 11 Sierpnia O dzięki, tylko która wersja? 365? Mondal? Almotion? Z tego co widzę najszybsze będą Almotion, ale chyba nie nadają się w ogóle do offroadu Cytuj
RabbitHood Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Sam mam doświadczenia z greenem i plusem - i takie teraz ładuję do rowerów znajomych. Gwarantuję ci - różnicę odczujesz po pierwszych 10 metrach w porównaniu do smart samów. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia (edytowane) Zamiast drucianych maratonów które prezentują komfort "do dupy" lepiej schwalbe g one allround. Minimum piachu i te maratony tańcują w każdą stronę Edytowane 12 Sierpnia przez smw44199 Cytuj
RabbitHood Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Bardzo fajne ma opory toczenia - to jeszcze mu kotwicę na szyję załóż. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Poleciłeś mu maratony na szutry i las i uważasz, że to dobry pomysł? Cytuj
RabbitHood Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Cytat 98% szuter i asfalt między wioskami No bo co więcej mu potrzeba? Chłop założy marathona i przez lata nie będzie musiał tam zaglądać. Cytuj
marvelo Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Tanie, dość lekkie (obecnie tylko wersja z drutem), szybkie na asfalcie i całkiem przyczepne w terenie, a na dodatek z paskiem odblaskowym: Opona Continental AT Ride 28x1.6 700x42C Reflex Drut antyprzebicie odblask - 4019238779592 - 17776955702 - Allegro 1 Cytuj
smw44199 Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia 13 minut temu, RabbitHood napisał: No bo co więcej mu potrzeba? Chłop założy marathona i przez lata nie będzie musiał tam zaglądać. No właśnie z tego wszystkiego to to, ze nie będzie musiał zaglądać tam przez lata jest prawdziwa 👍 Reszta nie pasuje do założeń odbiorcy😉 Cytuj
Paprok Napisano 12 Sierpnia Autor Napisano 12 Sierpnia Dzięki wszystkim za odpowiedzi- czyli Marathony nie nadają się na szuter? Nawet taki model? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-mondial-pro-pd45803/?v_Id=247226 są w miarę lekkie i bez druta. W necie też piszą, że nadają się poza drogą. A jeszcze taki model widzę ma dobre opinie https://www.centrumrowerowe.pl/opona-pirelli-cinturato-gravel-mixed-tlr-pd20703/?v_Id=134750 Cytuj
chudzinki Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Jak upchasz to https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-hardpack-pd30125/?v_Id=175511 Jak nie to po taniości https://sportcross.pl/700/opona-rowerowa-28x1-75-kenda-piedmont-fast-700x45 1 Cytuj
Paprok Napisano 12 Sierpnia Autor Napisano 12 Sierpnia Tylko to są 2" opony, czego chciałbym uniknąć. Po dłuższych poszukiwaniach w internecie zaczynam się skłaniać ku jednej z tych opon: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-overland-evolution-pd32384/?v_Id=184570 albo https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-swampero-pd31530/?v_Id=249374 obie maja dobre recenzje w necie i niskie opory toczenia Cytuj
bob555 Napisano 12 Sierpnia Napisano 12 Sierpnia Ja mam Tufo Speedero 44. Niby na asfalt. Śmigam czasem trasy 30-50km po lasach i nic się nie dzieje. Już 2500km i zero kapci. Tak więc polecam. Generalnie jedne z najlżejszych oporów toczenia. Nie wiem czy Swampero nie będą miały większych oporów. W przyszłości bym brał albo Speedero albo Thundero. W twoich linkach są opony od 35 do 45mm. Taka rozpiętość w szerokości to przepaść w charakterystyce opon. Na 35mm będziesz musiał pompować do 3 atm a na 45 można i mniej niż 2 atm. Miałem kiedyś 42mm i była za wąska. Te moje mierzone suwmiarką na moim kole mają 44-45mm. Różnic jest diametralna, a co dopiero między 35 a 45mm Pirelli Cinturanto w rozmiarze 45mm kosztuje 250. Jak dla mnie to sporawo. Wziąłbym Tufo Thundero HD 44mm 1 Cytuj
Paprok Napisano 12 Sierpnia Autor Napisano 12 Sierpnia (edytowane) O właśnie Thundero też rozważam, tylko w necie jest strasznie dużo opinii ogólnie o Tufo, że koszmarnie ciężko się je zakłada, co mnie trochę przeraża, bo planuję wkrótce wybrać się z kumplem na R10 z sakwami i nie chciałbym gdzieś na trasie musieć się z nimi szarpać. Edytowane 12 Sierpnia przez Paprok Cytuj
leejoonidas Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia (edytowane) WTB Cross Boss 700x35c, realnie balon wychodzi 37 do 38mm przy ciśnieniu 2,8 bar, zakłada i ściąga się to rękami, waga 410 gramów. Edytowane 13 Sierpnia przez leejoonidas 1 Cytuj
chudzinki Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia (edytowane) 15 godzin temu, Paprok napisał: Tylko to są 2" opony, czego chciałbym uniknąć. Rozumiem choć nie pojmuję jak można chcieć tak wąskie opony przy 98% jeździe po szutrach. No chyba, że to szutry premium to tak 🙂. To nie pomogę, bo węższych opon totalnie nie znam. EDIT. @RabbitHood, dobra! To ja źle to odczytałem... Edytowane 13 Sierpnia przez chudzinki Cytuj
RabbitHood Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia Jak rozumiem gościa to chodzi mu, że te 98% to szutry i asfalty. Więc pewnie tego szutru wyjdzie 8% 1 Cytuj
leejoonidas Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia Jak mało szutrów a dużo asfaltu to polecam Mitas X Road, mam to z tyłu na kole i jest to opona dająca sporą szybkość, na szutrach i po kamieniach idzie bardzo dobrze, jest lekka i wyjątkowo wytrzymała, zakłada i ściąga się dość łatwo. Ogólnie to lepiej założyć dwie różne opony, na przód coś bardziej agresywnego dobrze trzymającego w terenie, a na tył coś o łagodnym bieżniku dającym szybkość i małe opory toczenia. Cytuj
bob555 Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia (edytowane) 11 godzin temu, Paprok napisał: O właśnie Thundero też rozważam, tylko w necie jest strasznie dużo opinii ogólnie o Tufo, że koszmarnie ciężko się je zakłada, co mnie trochę przeraża, bo planuję wkrótce wybrać się z kumplem na R10 z sakwami i nie chciałbym gdzieś na trasie musieć się z nimi szarpać. Jedna mi się dość ciężko nakładała a druga w miarę OK. Ja gdzieś czytałem, że jak ciężko się nakłada to mocno przylega i nie ma takich problemów z mlekiem. Jak na razie raz je zakładałem i bynajmniej to dla mnie nie jest problem . W każdym bądź razie łyżki plastikowe z decathlona się nie połamały. Na przód i tył brałbym jednak to samo. Z tyłu zawsze się szybciej zużywa. Po 2-3 tyś można zamienić miejscami i dalej jeżdzić. W ten sposób się będą w miarę jednakowo zużywały. Edytowane 13 Sierpnia przez bob555 Cytuj
RabbitHood Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia Ogólnie dzisiejsze problemy z zakładaniem opon biorą się z tego, że obręcze i opony robi się tubless ready - a to powoduje mniejszą tolerancję. Inna kwestia to wyrobienie u siebie dobrej techniki zakładania opony (to bardzo pomaga). 1 Cytuj
Paprok Napisano 13 Sierpnia Autor Napisano 13 Sierpnia (edytowane) Ostatecznie stwierdziłem, że zamówię te Thundero HD i duże łychy do opon i jakoś to będzie 😄 Dzięki za pomoc Edytowane 13 Sierpnia przez Paprok Cytuj
smw44199 Napisano 13 Sierpnia Napisano 13 Sierpnia To zależy od obręczy jak wchodzą, więc nie przejmuj się, może wejdą bez problemu👍 Cytuj
Paprok Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Wrzucam jeszcze podsumowanie- opony udało się założyć, chociaż trochę szarpania było i smarowania wd40. Przy drugim kole odkryłem myk, że jak już naciągnie się większość na obręcz to można napompować dętkę i wtedy łatwiej tą ostatnią część założyć. Same opony są świetne, dosłownie płyną po gruncie- przejechałem na nich Velo Balticę i nawet kiedy na zepsutej stacji rowerowej spuściłem przypadkiem większość powietrza z jednego koła i musiałem jechać na niecałych 2 barach to nie było czuć żadnych oporów mimo wagi mojej i sakw. Jedyny minus, że przez to zakładanie cały czas jeździłem z duszą na ramieniu, żeby nie złapać kapcia gdzieś w lesie w deszczu i nie wiem, czy jednak z tego powodu nie wziąłbym na drugi raz Marathonów 😄 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.