Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Jako że przymierzam się do zakupu roweru elektrycznego zrobiłem zestawienie zasięgu rowerów elektrycznych posiłkując się danymi z sieci - może się komuś przyda.

W miarę możliwości o nowych danych będę uzupełniał tabelkę.

Jednocześnie proszę o wiadomości, jakie zasięgi w jakich warunkach udaje się wam uzyskiwać.

Rower Silnik Moment oborotowy Bateria Zasięg Zużycie baterii Uwagi Nawierzchnia/Tryb Link
Ecobike MX500 Ananda M100 110Nm 840Wh (48V 17.5Ah) 146km 93% (100% - 7%) Waga rowerzysty 86kg   https://www.youtube.com/watch?v=7e_kJYL57eI
DYI     13.5Ah 110km   Waga rowerzysty 105kg   https://www.youtube.com/watch?v=7e_kJYL57eI
DYI     25 Ah 240km     80%asfalt / 20%szutr https://www.youtube.com/watch?v=7e_kJYL57eI
KTM Macina Bosch CX (4 gen) 85Nm 500Wh 190km   Waga rowerzysty 70kg Eco https://www.youtube.com/watch?v=7e_kJYL57eI
Kellys E-Carson 30 Panasonic GX Ultimate 95Nm 720Wh 170km     Eco https://www.forumrowerowe.org/topic/270836-oli-panasonic-bafang-kt%C3%B3ry-silnik-wybra%C4%87/
Kellys E-Carson 30 Panasonic GX Ultimate 95Nm 720Wh 140km   Waga rowerzysty 100kg Eco (High na podjazdach) https://www.youtube.com/watch?v=CwZZbTns84o
Kellys E-Carson 30 Panasonic GX Ultimate 95Nm 720Wh 140km       https://www.youtube.com/watch?v=RjcTTaArlNI
Funbike Aventura X1 Dapu 95Nm 672Wh (48V 14.5Ah) 85km 90% (100% - 10%)     https://www.youtube.com/watch?v=fgiq2Jdqe58
Funbike Aventura X1 Dapu 95Nm 672Wh (48V 14.5Ah) 200km     Eco https://www.youtube.com/watch?v=fgiq2Jdqe58
Rockrider E-ST 900 BROSE T 90Nm 500Wh 140km     60%teren / 40%szosa https://www.youtube.com/watch?v=N6iLxFxdfPU
Ecobike MX500 Ananda M100 110Nm 840Wh (48V 17.5Ah) 160km 80% (100% - 20%)   Eco https://www.youtube.com/watch?v=N6iLxFxdfPU
Funbike Aventura X1 Dapu 95Nm 672Wh (48V 14.5Ah) 189km 84% (100% - 16%)   Eco https://www.youtube.com/watch?v=N6iLxFxdfPU
Ecobike Expedition SUV Panasonic GX Ultimate 95Nm 1080WH (36V 30Ah) 170km 80% (100% - 20%)   Eco https://www.youtube.com/watch?v=HkhPoWX8Lj4
  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Uzupełnienie do pozycji nr 5 (bo są to dane z mojej wypowiedzi) - po przejechaniu łącznie 1800 km na Kellysie Tayen R50 z silnikiem Panasa mogę stwierdzić, że zasięg w terenie mazowieckim, trochę asfaltu, szuter, leśne drogi i trochę piachu, wynosi co najmniej 180 km. Nie jest to jedna trasa, tylko zliczone kilka przejazdów na jednym ładowaniu. Jeździec z oprzyrządowaniem ok. 75 kg, tryb eco, średnia prędkość 20-22 km. Opony 2,25” Rocket Ron, waga roweru 23,15 kg.

Edytowane przez burz
  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Zasięg elektryka zależy w dużej mierze od trybu i rodzaju terenu. Te zmienne mogą drastycznie zmienić realny zasięg, więc podawanie takowego raczej sensu nie ma. Bo możesz na eco pojechać na płaskie tereny i zrobić powiedzmy, 120km. A jak pojedziesz w górzysty teren, gdzie na podjazdach trzeba będzie włączać bardziej energożerne tryby, ten zasięg może spaść nawet o połowę. Dodatkowo na zasięg wpływają inne czynniki; waga rowerzysty, jak kolega wyżej pisał, czy też rodzaj opon (opory toczenia).

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, burz napisał:

Uzupełnienie do pozycji nr 5 (bo są to dane z mojej wypowiedzi) - po przejechaniu łącznie 1800 km na Kellysie Tayen R50 z silnikiem Panasa mogę stwierdzić, że zasięg w terenie mazowieckim, trochę asfaltu, szuter, leśne drogi i trochę piachu, wynosi co najmniej 180 km. Nie jest to jedna trasa, tylko zliczone kilka przejazdów na jednym ładowaniu. Jeździec z oprzyrządowaniem ok. 75 kg, tryb eco, średnia prędkość 20-22 km. Opony 2,25” Rocket Ron, waga roweru 23,15 kg.

Tak to odniesienie do twojej wypowiedzi. Niestety nie wiem jak edytować post, bo bym zmienił te dane. Może to zależy od mojego stażu. Co do roweru to chyba masz Tayen, ja z rozpędu wpisałem E-Carson. Chyba z tego powodu, że sam chcę taki kupić. 

54 minuty temu, Przecietny napisał:

fajne zestawienie, się napracowałeś 👍

O ile może zmniejszyć się zasięg dla ciężkiego rowerzysty takiego powiedzmy 110kg w stosunku do takiego 75kg?

Trudno powiedzieć. Ale strzelam, że z baterią 720Wh na płaskiej drodze, na Eco ze 170 może spaść do 140-130... biorąc pod uwagę podobny styl jazdy.

53 minuty temu, sznib napisał:

Zasięg elektryka zależy w dużej mierze od trybu i rodzaju terenu. Te zmienne mogą drastycznie zmienić realny zasięg, więc podawanie takowego raczej sensu nie ma. Bo możesz na eco pojechać na płaskie tereny i zrobić powiedzmy, 120km. A jak pojedziesz w górzysty teren, gdzie na podjazdach trzeba będzie włączać bardziej energożerne tryby, ten zasięg może spaść nawet o połowę. Dodatkowo na zasięg wpływają inne czynniki; waga rowerzysty, jak kolega wyżej pisał, czy też rodzaj opon (opory toczenia).

Jasne, że tak. Ale gdzie znalazłem informację o nawierzchni (tak samo wagę rowerzysty jeśli znalazłem), wstawiałem ją w tej tabeli. Ale pominąłem nawet kilka przypadków zasięgów w górach (Beskid), bo sam jeżdżę głównie po płaskim terenie i wg mnie takie wyniki są całkiem miarodajne. Jeżeli ktoś nie mieszka w górach to jest mała szansa, że będzie jeździł po górzystych terenach.

Edytowane przez pc131
Napisano

Ja robię na płaskiej trasie ponad 200km  na baterii 400Wh (Bosch SX, tryb eco+). A jak nie ma wiatru to mógłbym  i 300 (teoretycznie) 🤣

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie mam elektryka, choć paroma się przejechałem. I czy nie jest tak, że tryb ECO to tak jakby niwelował nadmiar masy elektryka do poziomu analoga i tyle? Innymi słowy moc w tym trybie praktycznie nic nie daje i równie dobrze można by zwykłym rowerem jechać. Dopiero stopień wyżej faktycznie coś wnosi, a jeszcze nie jest motorynką.
Choć pewnie co rower to nieco inaczej to ECO działa.

Do tego 25kg fullem elektrykiem po płaskim na wyłączonym silniku też jechałem te 18-20km/h bez jakiegoś wysiłku. Więcej nie, bo opony nie były do tego, ale tyle się dało.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

To zależy od masy roweru. Mój elektryk waży 14.5 kg. Nie ma co niwelować. Bez problemu jadę nim po płaskim 25-30km/h bez wspomagania.

Edytowane przez dfq
  • +1 pomógł 1
Napisano
11 minut temu, kipcior napisał:

Nie mam elektryka, choć paroma się przejechałem. I czy nie jest tak, że tryb ECO to tak jakby niwelował nadmiar masy elektryka do poziomu analoga i tyle? Innymi słowy moc w tym trybie praktycznie nic nie daje i równie dobrze można by zwykłym rowerem jechać. Dopiero stopień wyżej faktycznie coś wnosi, a jeszcze nie jest motorynką.
Choć pewnie co rower to nieco inaczej to ECO działa.

Do tego 25kg fullem elektrykiem po płaskim na wyłączonym silniku też jechałem te 18-20km/h bez jakiegoś wysiłku. Więcej nie, bo opony nie były do tego, ale tyle się dało.

Jechałem niedawno Kellysem E-Carson 30 i w trybie Eco było czuć lekkie ale fajne wspomaganie. Myślę, że przy dłuższych trasach to się odbija na braku zmęczenia.

Najdłuższą trasę zrobiłem na rowerze "analogowym" nieplanowane 155km w ciągu dnia (Greenvelo) ale jechałem od rana do późnego wieczora, miałem przystanki po drodze. I pod koniec dnia czułem zmęczenie. Myślę, że w elektryku nawet to najniższe wsparcie dużo daje.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@kipcior do tej pory jeździłem 12 lat trekkingowym Krossem Trans Sander z kołami 28 cali i oponami o szerokości 1.35 - po ścieżkach rowerowych, po asfalcie, po szutrach, czasem po lesie. Kilka dni temu oddałem koło z przekładnią Shimano Nexus 7 do serwisu, bo blokował mi się piąty bieg i nie chciał zejść w dół. Serwis rozebrał piastę i już się do niczego nie nadaje. 12 lat, ale bez żadnego serwisu :-) I szukam roweru elektrycznego do jazdy z w podobnym stylu - długie utwardzone trasy.

Napisano
58 minut temu, dfq napisał:

Ja robię na płaskiej trasie ponad 200km  na baterii 400Wh (Bosch SX, tryb eco+). A jak nie ma wiatru to mógłbym  i 300 (teoretycznie) 🤣

Kapitalny zasięg, co to za rower?

Napisano (edytowane)

@pc131 Cube nuroad hybrid c:62 Race 400x

Na płaskich nie ale pod górki już tak,  zwłaszcza jak się ma konkretny pesel.

Edytowane przez dfq
  • +1 pomógł 1
Napisano
6 minut temu, Mandoleran napisał:

Na płaskich trasach to w ogóle nie trzeba elektryka ;) 

No można i iść na nogach :D Płaskie nie jest płaskie, kiedy jesteśmy zmęczeni, albo wieje wiatr.

Napisano
11 godzin temu, kipcior napisał:

I czy nie jest tak, że tryb ECO to tak jakby niwelował nadmiar masy elektryka do poziomu analoga i tyle? Innymi słowy moc w tym trybie praktycznie nic nie daje i równie dobrze można by zwykłym rowerem jechać

No nie, jeżdżę głownie na eco, jakbym na analogu przejechał  powiedzmy 70 km to miałbym dość, a tak to nawet się nie spocę.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, kipcior napisał:

I czy nie jest tak, że tryb ECO to tak jakby niwelował nadmiar masy elektryka do poziomu analoga i tyle? Innymi słowy moc w tym trybie praktycznie nic nie daje i równie dobrze można by zwykłym rowerem jechać. Dopiero stopień wyżej faktycznie coś wnosi, a jeszcze nie jest motorynką.
Choć pewnie co rower to nieco inaczej to ECO działa.

@kipcior, w Shimano od dawna była możliwość edytowania każdego trybu. W Boschu to weszło dużo później, ale to i tak mało istotne, bo dla 99% użytkowników liczą się TYLKO Nm i pojemność baterii😄.

Edytowane przez chudzinki
Napisano
2 godziny temu, nikbar1 napisał:

No nie, jeżdżę głownie na eco, jakbym na analogu przejechał  powiedzmy 70 km to miałbym dość, a tak to nawet się nie spocę.

Dokładnie uważam tak samo choć jeszcze nie mam elektryka. Mam dobrą kondycję ale nawet 70 km i to po płaskim to już czuć.

 

Napisano (edytowane)

Bosch ma kalkulator zasięgu.
Uzyskane wyniki są bardzo precyzyjne, posiadam w domu rowery z silnikami CX i SX i potwierdzam to.
Zbieranie opinii z YT może być obarczone błędem "stylu i umiejętności" jazdy, elektrykiem trzeba się nauczyć jeździć tak, żeby optymalizować zużycie energii, jeśli to jest priorytetem.

Z praktyki: uważam, że na bateriach od 600 Wh wzwyż, na terenie płaskim lub lekko pagórkowatym w ogóle nie ma kwestii przejmowania się zasięgiem.
Realne zasięgi grubo przekraczają 100 km, czyli to są maksymalne dziennie dystanse pewnie 99% z nas.

Silnik SX i bateria 400 Wh to trochę inna sprawa, to warto kupić jak się wie po co, taka konfiguracja jest dla osoby, która chce dać "dużo energii własnej" a mniej z baterii i silnika. No ale po dodaniu power extendera mamy już 650 Wh i wtedy patrz punkt 1 :)

NIe wypowiem się o innych silnikach / systemach, ale zakładam, ze kwestie zasięgu są obecnie już wyrównane i skupiłbym się raczej na wyborze roweru pod siebie, nie sugerując się zasięgiem jako słowo - klucz. Największe baterie dziś dostępne czyli 800Wh (niektórzy mają nieco większe) to już max moim zdaniem, osoba ciężka, na ciężkim rowerze, w terenie (nie w górach) nie jest w stanie zużyć jej przez cały dzień jazdy. Oczywiście nie mówię tu o celowym zużyciu, czyli non stop turbo albo inny bardzo silny tryb. Nie o to chodzi. Jak ktoś w filmikach mówi, że turbo to "najprzyjemniejszy tryb" to albo nie wie o czym mówi, albo powinien od razu iść w skuter.

Edytowane przez wojtek_se
  • +1 pomógł 2
Napisano

@wojtek_se Tak widziałem ten kalkulator Boscha, myślę że jest on w miarę aktualny. I uważam, że największy wpływ na zasięg ma wsparcie rowerzysty. Nie kupuję elektryka po to żeby jeździł za mnie bo mam kondycję, tylko po to że żeby po przejechaniu 100 km nie czuć takiego zmęczenia i w trasie kiedy jest mały podjazd lub lekko wieje żeby nie skupiać się na pracy, tylko na podziwianiu otoczenia 😃

  • +1 pomógł 1
Napisano

@pc131 - to ja bym na Twoim miejscu celował w coś, co by było kompromisem masy całkowitej roweru i wielkości baterii.
Jeśli Bosch, to np coś z silnikiem CX 5 generacji i baterią 600.
Albo lekki rower z silnikiem SX + bateria 400 Wh i wtedy decydujesz: dokupujesz drugą baterię, albo power extender 250 Wh, albo... nic :)

Znam te dylematy, jakiś czas temu przed zakupem pierwszego roweru słowo ZASIĘG było kluczowe. Rzeczywistość przyjemnie zweryfikowała moje obawy.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@wojtek_se w obecnej chwili mocnym kandydatem jest Kellys E Carson 30p - to na nim miałem jazdę próbną, wygodnie mi się siedzi w rozmiarze XL, dobre wrażenia z silnika no i bateria 720Wh. Waga ok 26kg, więc jak na elektryka z pełnym wyposażeniem i taką baterią to jest ok według mnie.

Napisano (edytowane)

w pewnym momencie to też był mój faworyt. Carson 30 dla mnie i Cristy 30 dla kobiety.
Nie pamiętam już, ale chyba silnik i w ogóle system Panasonica pod kątem ewentualnego serwisu mnie "odstraszył", chociaż na gwarancji nie będzie problemu.
Wydaje mi się, że Bosch ma więcej placówek w Polsce.
Ale chyba jednak bardziej chciałem mieć coś bardziej "terenowego" dlatego poszedłem w hardtraila, oczywiście Twój Kellys będzie miał bardziej wygodną pozycję rowerzysty.
Warto kupić w sklepie, do którego masz blisko albo wysyłkowo w dużym sklepie. Akurat jeśli chodzi o Kellys to centrumrowerowe ma bogatą pełną ofertę i tam można się nie martwić o reklamacje, zwroty, wymianę - sprawdzone :) 

Edytowane przez wojtek_se
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...