mariooo_87 Napisano Piątek o 06:54 Napisano Piątek o 06:54 Witam, Planuję wymienić w moim e-MTB napęd 1x12 z SRAM Eagle SX na następujący (na bębenek HG, nie chcę na razie ruszać piasty): - kaseta SRAM Eagle NX 1x12 - łańcuch KMC e12 - przerzutka i manetka SRAM Eagle GX 1x12 Czy taki zestaw będzie optymalny do jazdy rekreacyjnej z wyskokami na weekendowe wycieczki szlakami górskimi w Beskid Śląski (bez zjazdów singlami)? Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 07:08 Napisano Piątek o 07:08 (edytowane) Będzie OK, ale ja bym wziął łańcuch SRAM. Jest cichszy przy tych kasetach tylko czy przy takim rowerze to usłyszysz to nie wiem. Edytowane Piątek o 07:08 przez chudzinki Cytuj
mariooo_87 Napisano Piątek o 07:09 Autor Napisano Piątek o 07:09 Myślałem nad łańcuchem SRAM GX właśnie ze względów akustycznych, ale jednak one nie są dedykowane do rowerów elektrycznych a jednak 95Nm i jazda w górach swoje robi. Cytuj
Dokumosa Napisano Piątek o 07:35 Napisano Piątek o 07:35 Łancuch gx poległ by tu w 50km. Ale kmc x12 niezależnie od wersji też trwałością nie grzeszy. Tylko x01/xx1 trzyma fason. Cytuj
mariooo_87 Napisano Piątek o 07:39 Autor Napisano Piątek o 07:39 (edytowane) Mówisz? Mój SX wytrzymał 1000km (mierzone przymiarem Shimano TLCN42). Wspominałem o KMC e12 - nie x12. Edytowane Piątek o 07:40 przez mariooo_87 Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 09:21 Napisano Piątek o 09:21 Ja bym szedł jakiś zestaw z Shimano Linkglide. Cytuj
DyktaTusek Napisano Piątek o 10:39 Napisano Piątek o 10:39 Łańcuch z kasetą to chyba najważniejsze by brać włąśnie z tej samej firmy. Łańcuch GX faktycznie padaka straszna. 1 Cytuj
lis50 Napisano Piątek o 11:54 Napisano Piątek o 11:54 Z tej samej firmy? Niby dlaczego? Mam -kasetę shimano 10sp z łańcuchem kmc x10EL -11tkę z łańcuchem sram pc1110 -12tkę shimano z łańcuchem sram x01. Ostatni raz łańcuch shimano używałem 14 lat temu. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości zmiany biegów i ogólnie kultury pracy. Cytuj
DyktaTusek Napisano Piątek o 12:18 Napisano Piątek o 12:18 (edytowane) I ja tak wielokrotnie używałem napędów (11ki mnie ominęły), i choć to faktycznie jakoś tam działa, to w porównaniu do homogenicznego napędu po prostu gorzej. Co tu się zresztą dziwić, przecież producent dopracowywuje detale ukształtowania ogniw łańcucha do zaprojektowanego kształtu zębów, o tym są całe książki. Tylko tyle i aż tyle, nie ma tu nic odkrywczego. Edytowane Piątek o 12:18 przez DyktaTusek Cytuj
mariooo_87 Napisano Piątek o 12:21 Autor Napisano Piątek o 12:21 Shimano odpada bo trzeba bębenek Microspline - a piasty z bębenkiem nie ruszam. To może faktycznie zamiast łańcucha KMC e12 wybrać Sram X01? Cytuj
DyktaTusek Napisano Piątek o 12:30 Napisano Piątek o 12:30 Zdecydowanie tak, tu się warto na większy wydatek szarpnąć, z czasem będzie taniej! Cytuj
PiotrWie Napisano Piątek o 17:45 Napisano Piątek o 17:45 Naprawdę masz tak słabe nogi że do elektryka potrzebujesz 12 rzędowego napędu? SX daje maksymalnie 340% wspomagania + twoje 100% powinno wystarczyć. Zrób upgrade na 10 a nawet 9 rzędów a łańcuch i kaseta wytrzymają kilka razy więcej. Nie proponuję 8 rzędowego SRAM EX 1 bo pomimo super trwałości odpłynęli kompletnie z cenami. 1 1 Cytuj
lis50 Napisano Sobota o 17:38 Napisano Sobota o 17:38 W dniu 9.05.2025 o 13:18, DyktaTusek napisał: I ja tak wielokrotnie używałem napędów (11ki mnie ominęły), i choć to faktycznie jakoś tam działa, to w porównaniu do homogenicznego napędu po prostu gorzej. Co tu się zresztą dziwić, przecież producent dopracowywuje detale ukształtowania ogniw łańcucha do zaprojektowanego kształtu zębów, o tym są całe książki. Tylko tyle i aż tyle, nie ma tu nic odkrywczego. Mam za sobą kilkaset kombinacji napędów i zdecydowanie homogeniczne nie działają najlepej. 8, 9,10, 11 i 12 biegów, kasety od altusa do xtr, łańcuchy sram, shimano, kmc, campagnolo. 1 Cytuj
DyktaTusek Napisano wczoraj o 10:07 Napisano wczoraj o 10:07 (edytowane) uwielbiam takie bezargumentowe pitupitu - a ja mam kilka tysięcy kobinacji od SIS'a do XTR w wersji złotej, ... , a mój wujek jest generałem - co za przedszkole Edytowane wczoraj o 10:08 przez DyktaTusek 2 Cytuj
Tyfon79 Napisano wczoraj o 11:36 Napisano wczoraj o 11:36 Nie wiem jak można mieć kilkasetek kombinacji jak ja obecnie kończę mój stary 8-owy napęd, który w sumie jak by tak do kupy to z 5 lat w miarę intensywnej jazdy. 9-ka też żyje już lata. Prawda o napędzie wychodzi po jakimś czasie a nie po zmianach jak rękawiczki w zimie. Nawet w enduro mam napęd na 1,5/dwa lata i jakieś ok 5 tys km max. Hebli też kilkadziesiąt... Po jakiemu to działa to nie mam pojęcia no chyba, że jest się mechanikiem i podpina pod klientów tworząc pewną narrację ale to trzeba zaznaczyć. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 12:52 Napisano wczoraj o 12:52 W dniu 10.05.2025 o 19:38, lis50 napisał: Mam za sobą kilkaset kombinacji napędów ....... Srajtu-lejtu. Śmigam od ponad 30 lat i jak może przerobiłem kilkanaście "napędów" to wszystko . Ale kilkaset ???? Nawet jakbym srał kasą i co tydzień wymieniał .......😱 1 Cytuj
Maciorra Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 6 godzin temu, Tyfon79 napisał: Nie wiem jak można mieć kilkasetek kombinacji Przecież to jest kolega tobo w nowej odsłonie, jego zawsze pociągała magia wielkich liczb... 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu @Maciorra wiem. Za dłuuugo tu jestem by się nie pokapować pewnymi szczegółami, które wypisuje. Moim zdaniem powinno się dawać za przykłady tylko swoje przygody względnie tego z kim się jeżdzi/ło a nie klientów jako takich. Tak to ja też bym potrafił stworzyć opowieści o setkach tego i owego od znajomych mechaników. Cytuj
uzurpator Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu 7 godzin temu, Tyfon79 napisał: Nie wiem jak można mieć kilkasetek kombinacji Można mieć kilka rowerów ( mam 8 + 5 od członków rodziny ) oraz dla rozrywki grzebać i kombinować z napędami. Jeżeli każdą zmianę zębatki, kasety lub przerzutki liczyć jako "inny napęd" to kilkaset kombinacji przez ostatnie 20 lat spokojnie przerobiłem. Samych rowerów miałem pewno ok pięćdziesiąt, jak nie więcej. Cytuj
marvelo Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu 1 godzinę temu, Maciorra napisał: Przecież to jest kolega tobo w nowej odsłonie, jego zawsze pociągała magia wielkich liczb... A to wolno tak? Myśli, że taki z niego szczwany lis i wszystkich przechytrzy? Faktycznie, poczułem parę razy tą charakterystyczną woń, którą roztacza, tylko nie byłem pewien skąd to znam. Nick można zmienić, charakteru nie. Cytuj
lis50 Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 7 godzin temu, pecio napisał: Srajtu-lejtu. Śmigam od ponad 30 lat i jak może przerobiłem kilkanaście "napędów" to wszystko . Ale kilkaset ???? Nawet jakbym srał kasą i co tydzień wymieniał .......😱 Zakładając że mam kilka rowerów i sram kasą.... Ale nie rozmawiamy o pieniądzach, czy jednak? Poza tym 28 lat razy 11-12 tysięcy km. 300 tysięcy z jakimś hakiem. Wszystkie zimy . Wymiany łańcucha zależnie od jakości łańcucha 1000-2000 km. To powiedzmy ze 250 sztuk. W zimie destrukcja łańcuchowa podniosi ilość wymienianych o dodatkowych kilka dziesiątek. 28 zim. Na niektórych kombinacjach dłużej na innych miesiąc. Wszystkie modele kaset shimano i srama od 1997 roku. Poza tym kilkaset kombinacji, nie napędów. Przynajmniej tak napisałem, za interpretację nie odpowiadam. Miałem też ponad 200 sztuk różnych hydraulików. Można założyć że sram tym czym piszesz albo kupuję, testuję i sprzedaję. Jedni ćpają, inni palą, jeszcze inni mieszkają w KFC. Zakładając że miałem setkę kombinacji shimano to znaczy tyle że mogłem zrotować X zacisków kombinując je z iluś klamkami. Ale jak się uprzesz to możesz srejtu-lejtować i z kombinacji zrobić sztuki. Ale to twoja wyobraźnia a nie moje słowa. Cytuj
lis50 Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu W dniu 9.05.2025 o 13:18, DyktaTusek napisał: I ja tak wielokrotnie używałem napędów (11ki mnie ominęły), i choć to faktycznie jakoś tam działa, to w porównaniu do homogenicznego napędu po prostu gorzej. Co tu się zresztą dziwić, przecież producent dopracowywuje detale ukształtowania ogniw łańcucha do zaprojektowanego kształtu zębów, o tym są całe książki. Tylko tyle i aż tyle, nie ma tu nic odkrywczego. Łatwo można zweryfikować to co twierdzisz, to co ja - również. Wystarczy nakręcić X filmów pokazujących pracę napędu na stojaku. Ustawić telefon czy kamerę tak samo do wszystkich nagrań. Filmy można obejrzeć i to jak pracują napędy ocenić samemu: szybkość zmiany biegów, precyzja zmiany. Do tego głośność pracy i głośność zmiany biegów. Nawet jeśli mikrofon telefonu czy kamery jest kiepski to bez znaczenia bo będzie identycznie kiepski dla wszystkich nagrań. Oczywiście to na stojaku, co można uznać za niewymierne. W razie potrzeby można to samo zrobić w plenerze montując kamerę. Ilość nagrań można pomnożyć robiąc to samo dla kombinacji nowych i używanych. Jeśli coś opisujesz to twoje odczucia są kulawo przekładalne na obiektywny opis. Ale film to film i nie jest uposledzony subiektywizmem. Oczywiście musiałoby się zachcieć to zrobić. Cytuj
Tyfon79 Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 1 godzinę temu, uzurpator napisał: Można mieć kilka rowerów ( mam 8 + 5 od członków rodziny ) oraz dla rozrywki grzebać i kombinować z napędami. Jeżeli każdą zmianę zębatki, kasety lub przerzutki liczyć jako "inny napęd" to kilkaset kombinacji przez ostatnie 20 lat spokojnie przerobiłem. Samych rowerów miałem pewno ok pięćdziesiąt, jak nie więcej. Chciałem coś odpisać ale jako, że to też moje tutaj drugie wcielenie i widzę kolejne wpisy palnąłem się w łeb i wycofuję z tematu. Sory ale może nie słusznie cieszy mnie fakt, że mi na razie przynajmniej nikt nie wytknął powrotu a co za tym idzie da się funkcjonować z pewnymi zmianami po nowemu. Niech tak zostanie. Tak poza tym ja "przywiązuje" się do sprzętu, dbam i tak dalej. U licha nadal testuję blisko 15 letnie 535-ki nie przelewane z 10 lat w taki samym starym struclu wiec w sumie nie mam nic do powiedzenia. Rowerów miałem za 30 lat 6 w tym 4 nadal użytkuję co już w ogóle czyni mnie zeroopiniotwórczym. Cytuj
marvelo Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 39 minut temu, lis50 napisał: Jeśli coś opisujesz to twoje odczucia są kulawo przekładalne na obiektywny opis. Ale film to film i nie jest uposledzony subiektywizmem. Tylko pod żadnym pozorem nie wrzucaj tego filmu na Youtube, bo jeszcze jakiś marvelo podlinkuje go gdzieś na forum i w ułamku sekundy ten owoc pracy doświadczonego mechanika rowerowego tobo stanie się tak pogardzanym przez Ciebie "filmikiem z jutuba", którym posiłkuje się ktoś, kto nie ma własnych doświadczeń. Cytuj
uzurpator Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu W dniu 9.05.2025 o 14:18, DyktaTusek napisał: I ja tak wielokrotnie używałem napędów (11ki mnie ominęły), i choć to faktycznie jakoś tam działa, to w porównaniu do homogenicznego napędu po prostu gorzej. Co tu się zresztą dziwić, przecież producent dopracowywuje detale ukształtowania ogniw łańcucha do zaprojektowanego kształtu zębów, o tym są całe książki. Tylko tyle i aż tyle, nie ma tu nic odkrywczego. Jest dość oczywiste, że napęd złożony zgodnie z tabelami kompatybilności producenta będzie działać prawidłowo. To jednak nie oznacza, że twierdzenie przeciwne jest prawdziwe. Przy odrobinie ekspertyzy można robić naprawdę pokręcone kombinacje z napędem które purystów przyprawią a apopleksję a jednocześnie pracują nie gorzej od tego, co sobie producent uwidział. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.