Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć w poniedziałek byłem w serwisie żeby mi wymieni dętke a w środe jak jechalem po prostej drodze wybuchła mi od boku. Czy serwis mi wymieni dętke i opone za darmo jak to ich dętka mi rozerwała opone, jest dziura na ok. 10cm.

Napisano

A takich rzeczy nie widać podczas wymiany dętki? bo rozumiem że by nie było widać po kilku tygodniach ale to wybuchło 2 dni po

Napisano

W mojej ocenie uszkodzeniu uległa opona, nie dętka. Może była zmęczona, stara, zużyta - dętka nie zawiodła, bo poddała się opona a nie dętka - dętka pękła dopiero jak wylazła jej kiszka rozdarciem w oponie. Także wina serwisu jest bardzo wątpliwa, równie dobrze jako osoba nie znająca się na rowerach - mogłeś jeździć na napompowanych na kamień kołach - co jest popularnym błędem. Opona a nawet obręcz mają określone maksymalne ciśnienie jakie z godnością zniosą, wybuchające koła to często albo zużycie samej opony - albo właśnie nadmierne ciśnienie. Moim zdaniem nie masz szans na jakąkolwiek reklamację i realizację roszczeń.

 

I bardzo mnie to cieszy 😁

Napisano

@cervandes kolo mialem napompowane tak jak mi w serwisie napompowali, wiec pewnie to byla opona. Dzieki wielkie ze po tylu wysmiewajacych komentarzach wkoncu dostalem normalna odpowiedz

 

Napisano
11 godzin temu, Pallac napisał:

A takich rzeczy nie widać podczas wymiany dętki? bo rozumiem że by nie było widać po kilku tygodniach ale to wybuchło 2 dni po

Jeśli ostatnim, który grzebał przy tym rowerze był serwis w którym zmieniałeś dętkę, to jak najbardziej trzeba brać pod uwagę odpowiedzialność serwisu za to zdarzenie (w sensie - nie można wykluczyć takiej odpowiedzialności). Wiele rzeczy można schrzanić przy takiej wymianie. Dętka mogła nie być dobrze ułożona (np. przyszczypnięta, skręcona), opona mogła zostać uszkodzona podczas demontażu/montażu. Ponowny montaż koła (np. delikatne przesunięcie w hakach, niewielka asymetria koła i włożenie odwrotnie (koło przednie)) mógł spowodować ocieranie klocków hamulcowych o oponę. Jeśli zostawiłeś im kompletny rower, a nie same koło, to takie rzeczy też serwis powinien wyłapać i nie ma prawa oddać roweru z ocierającym o oponę klockiem, a przynajmniej powinien o tym poinformować. Podobnie jeśli opona była już w złym stanie (sparciała, przetarty oplot na boku itp.). Skąd mamy również pewność, że serwis napompował oponę do właściwego ciśnienia?

Mnie bardzo ciekawi ta sprawa i chętnie zobaczyłbym zdjęcia tej opony, dętki, roweru (w szczególności hamulców, jeśli to hamulce obręczowe). Jaki to typ roweru, jaka opona (przebieg, wiek), jakie dopuszczalne ciśnienie, ile ważysz? 

    

Napisano

@marvelodziekuje bardzo za pomoc i sensowne wytlumaczenie za chwile pojde do garazu i wszystko ci pokaze

@marveloto sytuacja wygladala tak ze w poniedzialek poszedlem do serwisu z calym rowerem i serwisant powiedzial ze mam wrocic za pol godziny. to jak wrocilem rower byl gotowy i mi serwisant jedyne co powiedzial to ze kolo mi lekko odbija ale wycentrowalem odrazu po powrocie do domu. nwm ile dokladnie opony maja lat bo to jest troche sklejany rower z roznych czesci i waze 100-105kg

879ee70e-eb16-4582-841c-67f64fb21b52.jfif 5108988d-4c01-414a-925a-2dd054aa0f43.jfif 410e45d0-1e75-4451-a88f-0c2fa822c1cb.jfif 9db2152d-1d16-4f72-9a83-92a036387731.jfif 307ddc95-31ea-4325-8f19-ded3bc245f4b.jfif

tutaj mam jeszcze filmik tej dziury

  • Mod Team
Napisano

Panowie,

widzę, że niektórych zdrowo poniosło.

W związku z powyższym czyszczę temat i przyznaję odpowiednie nagrody.

 

Gorąca prośba do wszystkich, czy to starszych stażem czy młodszych jeśli ktoś nie ma nic sensownego do dodania w temacie to należy go zignorować.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Takie pęknięcie przy samej krawędzi obręczy może sugerować, że klocek w tym miejscu ocierał (możliwe, że już przed wizytą w serwisie). Po prostu sprawdź, jak to wygląda po lekkim naciśnięciu hamulca i obracania kołem. Ale też w tym miejscu karkas opony może pękać pod wpływem jazdy z dużym obciążeniem (sporo ważysz i jeszcze widzę kuferek na bagażniku) i na bardzo niskim ciśnieniu. Sam wiek opony i przebieg też odgrywają rolę, bo guma się starzeje, włókna nylonowe oplotu też wieczne nie są, a i drut w stopce opony potrafi korodować. Skorodowany drut jest bardziej szorstki i wskutek tarcia o oplot (a opona w trakcie toczenia poddawana jest ciągłym zmianom obciążenia, włókna oplotu są zginane i rozciąganie) może przyspieszać jego pękanie. Zdarzyły mi się takie pęknięcia w bardzo starych oponach, tylko zwykle w porę zauważyłem.

Trudno powiedzieć, czy serwis tu zawinił. Raczej błędny montaż dętki wykluczam. Może sama stopka opony nie była równo ułożona i w tym miejscu był lekki guz, powodujący ocieranie o klocek? Gdyby ta opona miała już wyraźne przetarcie w tym miejscu, a serwis to zignorował i nic nie powiedział, a dodatkowo jeszcze dowalił ciśnienie ponad normę, to w jakimś sensie jest moralnie odpowiedzialny. Na pewno nie zaszkodzi z serwisem porozmawiać, by było tak zwane sprzężenie zwrotne. Tylko serwis wie, co widzieli, ile napompowali (albo i nie wiedzą, bo pompowali  "na oko") i jeśli coś zrobili nie tak jak trzeba to powinni znać skutek.    

 

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Pallac napisał:

nwm ile dokladnie opony maja lat bo to jest troche sklejany rower z roznych czesci

Bez urazy ale wystrzeliła opona która nie wiadomo co przeszła, ile ma lat itd. a Ty szukasz winnego ? 

Kup nową oponę najlepiej 2 sztuki złóż i ciesz się jazdą 

 

Edytowane przez szajbna

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...