Skocz do zawartości

[Tarcza hamulcowa] Sram Centerline podróbki


piotrmocko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.02.2024 o 13:05, Rumcajs. napisał:

@lewocz Nie kupuję ich bo są podróbkami srama, tylko dlatego, że nie to najlepsza tarcza za 30zł. I to nie sram ceni tarczę za drogo, tylko wszyscy to robią. Serio, 100-150zł za blachę. 

Do mojego auta komplet tarcz ATE na przód kosztuje 290zł. Dotarło?

No teraz to już pojechałeś po całości. Kupujesz podróbki bo są najlepsze. Tyle innych jest, nawet tańszych, ale ty jednak wolisz te, które mają coś wspólnego z technologią Srama. Bo są najlepsze :)

Nie wiem to tam o tym aucie pisze, nie widzę związku z tym tematem. Przeczytałem ale nie wiem do czego zmierzasz. Że jak większa rzecz to musi być droższa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rumcajs. napisał:

@tomo63 Nie miałem tych HS1, Centerline sprawdzone.

ok, ja używam obu i skłaniam się bardziej do HS1, bo wydają się mniej wibrować przy hamowaniu, ale może to być też kwestia innego amortyzatora (RST Rogue i SR Aion ona 140 i 160 skoku). HS1 zostały zastąpione przez Srama Centerlinem bo te drugie mają się mniej grzać.

18 godzin temu, Dokumosa napisał:

Ok, to są G3CS. Ja się ich pozbyłem bo za bardzo wpadały w wibracje przy hamowaniu, zmiana na HS1 rozwiązała problem (amor to reba 2006 100mm). Uważam, że są gorsze od HS1 i Centerline.

Edytowane przez tomo63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, lewocz napisał:

Nie wiem to tam o tym aucie pisze, nie widzę związku z tym tematem. Przeczytałem ale nie wiem do czego zmierzasz. Że jak większa rzecz to musi być droższa?

To jest tak jak z oponami gdzie powiedzmy ja i pewnie nie tylko ja praktycznie 1 do 1 czyli wywalając nie małą kasę na rowerową mógłbym kupić do swojego auta. Klocki hamulcowe to samo a gdzie ilość materiału w tych rowerowych a samochodowych. Tarcza to samo. Tylko jak porównać kwestię czasu użytkowania, jego jakości to już bywa nieco inaczej. Mi tarcze SLX'a starczały na 4 sezony jazdy a każdy po ~2 tys km po górach. Klocki na sezon pod dwa komplety. Szczypać się za parę złoty i zastanawiać czy podróba czy nie to dla mnie bez sens. A jak ktoś zużywa więcej bo znam takich co mają tylną oponę na 3 tyg góra miesiąc to sory ale taki to jest sport. 150 zeta to kosztuje obecnie chyba nawet nie cały dzień jazdy w BP a płaci się w sumie kolokwialnie za prąd. Jakoś tutaj czy w podobnych kwestiach centusiowania nie widać aż tak bardzo. A gdzie paliwo na dojazd i tak dalej. Kurna rowery mają po czasem 20 tys ale na klocki czy tarcze nie ma. Rozwalają mnie tacy ludzie całkowicie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie chodzi o żadne centusiowanie. Nie ma żadnej alternatywy dla tych tarcz z "oryginalnych" do 100zł. Kiedyś były japońskie sm-rt66 i rt76 ale obecnie te tarcze są jakościowo i funkcjonalnie gorsze niż "podróbki" z ali. Sorry ale ashima czy clarcks to są dla mnie marki pokroju ztto czy innego rockbrossa.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie jak tak. Przeczytaj ponownie wpisy o porównaniu do samochodówki. Nawet jak byś miał od Japońców powrót do jakości za stówę a była masa lewizny za 30 zeta to jak sądzisz co centuś wybierze? Tak się tworzy rynek podróbek. Ogólnie dajmy spokój bo jak wyznacznikiem zakupu tarczy ma być przysłowiowa stówa to się nie posuniemy w rozmowie nawet i minimetr. 

Edytowane przez Tyfon79
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jest tak, oryginały i „podróbki” schodzą z tej samej taśmy w tej samej fabryce. Ale oryginały są gorsze,bo muszą być dokładnie takie jak chce zleceniodawca. Podróbki są lepsze, bo zmyslny Chińczyk ulepszył je olewając licencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRAM zawsze korzystał z chinskich podwykonawców. Żeby to robić - musiał im przekazać przynajmniej pliki z kształtami tarcz. Produkcja tarczy to wycięcie jej na laserze + potraktowanie szlifierką do płaszczyzn. Produkuje się je z w miarę popularnej stali 2H12 lub 3H12. Mając minimalny wkład ( ok 50-100k ) można tarcze trzebać tysiącami sztuk.

Dlatego zresztą dokładnie to chińczycy robią. Nie zdziwiłbym się, gdyby te 'podróbki' były robione z programów które dostarczył sam SRAM. Jakościowo też się pewno nie różnią - dokładne różnice byłoby widać moze po potraktowaniu spektrometrem - dowiedzielibyśmy się jaki to materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, uzurpator napisał:

SRAM zawsze korzystał z chinskich podwykonawców. Żeby to robić - musiał im przekazać przynajmniej pliki z kształtami tarcz. Produkcja tarczy to wycięcie jej na laserze + potraktowanie szlifierką do płaszczyzn. Produkuje się je z w miarę popularnej stali 2H12 lub 3H12. Mając minimalny wkład ( ok 50-100k ) można tarcze trzebać tysiącami sztuk.

Dlatego zresztą dokładnie to chińczycy robią. Nie zdziwiłbym się, gdyby te 'podróbki' były robione z programów które dostarczył sam SRAM. Jakościowo też się pewno nie różnią - dokładne różnice byłoby widać moze po potraktowaniu spektrometrem - dowiedzielibyśmy się jaki to materiał.

Patrząc po sprężystości, ścieralności itp organoleptycznie wygląda że dokładnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuję co jakiś czas tarcze do auta ale nigdy nie były one zabezpieczone wewnątrz farbą, muszę zareklamować produkt. 

Tam jest tyle roboty przy wytwarzaniu jednej tarczy że komplet u nas wyniósł by dobrych kilkanaście set złotych 🫠 ale tam roboczogodzina jest na poziomie kilku złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rumcajs. napisał:

Gęstość stali waha się od 7,85 do 8 g/cm3 więc panie majster nic ci nie wyjdzie. W obu wypadkach gatunek stali zalicza się do jakiejś tam stali austenitycznej, gęstość więc będzie w praktyce identyczna. 

Tarcze robi się z martenzytycznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...