Skocz do zawartości

[Opony] Vittoria Rubino Pro G2.0 28c do Kross Vento 2.0 2021- tylna się nie mieści


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam kross vento 2.0 2021, dokładnie ten model :
https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-2-0-niebieski-srebrny-polysk

Fabrycznie są opony 700x25c, lecz ostatnio jedna mi strzeliła, więc kupiłem nowe decydując się na szerokość 700x28c:  VITTORIA Rubino Pro G2.0 , zwijane.

Mam taki problem, że opona z tyłu nie mieści się, dotyka od góry widelca, a konkretnie tego poprzecznego elementu, na którym zamontowane są hamulce, brakuje kilka milimetrów. Montował, ktoś może opony 28c w takim modelu, da się coś z tym fantem zrobić, może wymiana kół  ?

Oczywiście przed zakupem sprawdzałem posty czy w tym modelu 28c się zmieści. Z przodu jest ok, około 5mm prześwitu.

Przy 2 barach z tyłu jest też około 5mm prześwitu, przy 4 barach mam już 1mm a przy niecałych 7 (zalecane 5-7) już ociera, więc brakuje niewiele. Czy dobrym pomysłem było by obniżenie koła ? W sensie podłożenie czegoś pod hak, żeby koło było minimalnie niżej i w takiej pozycji zamknięcie szybkozamykaczy ? Ewentualnie zmiana kół na szerszą obręcz, teoretycznie napompowana opona powinna zrobić się szersza i niższa. ale tu też ryzyko, że zostanę z kołami i oponami :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wchodzi to nie wchodzi, nic nie zrobisz. Trzeba mieć realny zapas na wypadek lekkiego bicia obręczy, brudu czy uginania koła podczas jazdy. 1mm tego nie rozwiąże.

Nie wiem gdzie wyczytałeś, że szersza obręcz jest niższa.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....w teorii mógłbyś podłożyć takie łódki w haki i było by ok (z 2 stron identyczne) tylko raczej takie wkładki trzeba by dorobić ręcznie.....lub wykorzystać i przerobić podkładki od nexusa???

Oczywiście jeśli haki w ramie są wystarczająco głębokie.

Monkey Nuts | Bicycle Dropout Spacers | Surly Bikes

coś w ten deseń????

Po co pompować 28 na 7 atm???--- styka 5

 

Edytowane przez woojj
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czasem ta poprzeczka do mocowania hamulca jest problemem. Widziałem ręczne przeróbki (zeszlifowane) - czego się nie robi dla komfortu. 

Taka podkładka z obu stron wydaje się być niezłym rozwiązaniem.....choć nie widziałem w praktyce ;-)))

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się taka podkładka nazywa lub gdzie tego szukać? Przeglądam internet i nie mogę znaleźć czegoś podobnego, jedynie podkładki pod piasty.

Jeśli by pasowało to takie coś mogłoby rozwiązać problem, chętnie bym spróbował.

Szlifować trochę szkoda, żeby jeszcze rower był starczy to może. W ostateczności zostanie wymiana na 25c.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj. Jeśli wystarczy lekkie zeszlifowanie poprzeczki pod hamulcem to spoko, w żadne "adaptery" bym się nie bawił, mówimy jednak o mocowaniu koła. 

Inna sprawa, że włożenie czegoś na styk nie do końca jest dobrym rozwiązaniem, minimalna centra koła i koniec jazdy. 

Kup 25

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem mało miejsca, nie ma sensu poprzeczka i hamulec są na tyle blisko że wszystkie śmiecie i lepkie kamyczki grają i ciężko wytrzymać, wróciłbym do 25. 

Acha i u mnie sensację zrobiły dwie 25 od Conti, Grand prix i grandprix Classic ta druga na na tej samej obręczy wysokość prawie 3 mm wyższa., Szerokość nominalna  zachowana. Ale to jakiś ewenement, żadna inna szosowa 25 nie była taka wysoka. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te opony to niezłe balony. Na niektórych obręczach potrafią układać się nawet na 32 mm. Nic dziwnego, że Ci nie wchodzą. Miałem ten model i w w rozmiarze 25 i 28. Wagi również nie trzymają, realnie ważą jakieś 280g.

Kup 25, wyjdzie realnie od 26 mm w górę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez andrzej_122
      Witam
       
      Tak jak w temacie, zauważyłem dzisiaj takie uszkodzenie a na jutro planowałem trasę 60 km.
      Czy opona w takim stanie da radę? 
       
       

    • Gość Morphys
      Przez Gość Morphys
      Wygląda to tak : http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/559/Kross.Level.A2/
       
      Przerzutka przednia: Shimano Alivio FD-M412
      Przerzutka tylna: Shimano Alivio ?
      Korba: Shimano FC-M191 42/34/24
      Środek suportu: Kaseta Alfred Thun
      Kaseta: Sram PG-830 8-speed
      Lańcuch: Shimano CN-HG40
      Pedały: NATTY CS-90KA
      Piasta tylna: Joy Industrial Obręcze: Mach 1 EXE Opony: Trax Trail Trax 26 x 2.1
       
      Przyszedł czas na trochę zmian bo sprzęt się "nieco" zużył.
      Potrzebuję wymienić cały napęd oraz opony. Próbowałem rozglądać się trochę, ale boję się, że pojawią się problemy z kompatybilnością. Więc mimo spędzonych godzi nadal stoję na niczym. Nie chcę też wydać majątku ale jednak fajnie by było kupić coś w miarę trwałego głównie do miasta, więc pewnie gdzieś w okolicach alivio. Potrzebuję więc
      korby: z trzema blatami na octalinku tak by podeszła pod stare przerzutki
      suport: octalink 68
      kasety: 8rz tak by podeszła pod starą piastę i przerzutki
      łańcuch: 8rz
      opony: coś szosowo terenowego myślę, że jakieś 26"x1,95 chyba, że macie inne propozycje, coś węższego?
      pedały: jakieś niedrogie żeby się kręciły 😜
      na koniec pewnie wymiana linek z pancerzami i chyba tyle. Tak jak powiedziałem chciałbym zrobić to w miarę budżetowo ale trwale. Jeżdżę głównie po asfalcie, czasami wypad za miasto więc jakieś szutry, piasek, górki mogą się pojawić. Po latach rower zmienił trochę przeznaczenie i zamiast śmigać nim po lasach, jeżdżę do pracy, w sumie aktualnie to mój główny środek lokomocji, bo żona z córką przejęła całkowicie nasze auto 😜
    • Przez M4nUnit3d
      Witam.
      Po długiej wewnętrznej walce w wyborze miedzy Romet Aspre 1 a Marin Gestalt w końcu postawiłem na Rometa z uwagi na jego dostępność. Romet z pewnością ma przewagę z uwagi na karbonowy widelec, Marin natomiast był brany pod uwagę głównie ze wzgledu na opony. Myślę o wymianie ogumienia w Aspre zaraz jak tylko wejdę w jego posiadanie. Jeżdżę głównie po asfalcie różnej jakości. Jeżeli miałbym określić to procentowo to jest to mniej więcej 90% asfalty różnej jakości / 10% utwardzone ścieżki rowerowe i spokojniejsze dróżki leśne na dystans zazwyczaj około 50km (przy Romecie będę już częściej jeździł trasy ~100km). Obecnie jeżdżę crossem Lazaro Integral v3 2020 na oponach 700x40 (nie znam modelu).
      Aspre 1 fabrycznie posiada Michelin Power Gravel 700×40C. Tutaj właśnie z uwagi na rodzaj tras na jakich jeżdżę myślałem o natychmiastowej sprzedaży fabrycznych opon (póki są nowe) i na wymianie na jakieś opony 700x32 typu semi-slick. 
      I tutaj po długim wstępie rodzą się moje pytania  1) Jakie opony typu semi-slick możecie mi polecić do Aspre 1?
                                                                                              2) Czy w ogóle warto wymieniać ogumienie i czy różnica będzie odczuwalna?
    • Przez KasicaJa
      Witajcie.
      Może mi ktoś wytłumaczyć jak odczytać z tych danych jaki mam rozmiar opony 27,5 cala czy 28 cala.
      Dziękuję 
       

    • Przez roberikrowerem1
      Hej, w moim rowerze z lat 80 brakuje przerzutki. Potrzebuję przerzutkę tylną , która obsłuży 6 przełożeń z tyłu.  Jest to rower szosowy, szukam przerzutki do okolo 120 zł, która będzie pasowała na moje mocowanie do ramy to to  pierwsze u góry z lewej strony. Nie ma haka ani nic. Prosze o pomoc.
       
      2. czy na pewno wejdą koła na obręcz 20mm. mierzone od scianki do scianki?  wcześniej na tych kolach byl rozmiar 37-622  teraz chcialbym 28-622 czy da radę?
      Z góry dziękuję 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...