Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Hej, szukam opon 26" do dalszych kilkudniowych wypadów na kilkaset km, ale bez sakw, głównie cięższy plecak i torebka podsiodłowa. Polecane są Marathon Plus Tour albo Continental Contact Travel; ważę 90kg W obiegu są leżaki magazynowe, na forum polecano dawno temu np. Saguaro 2.0", czy ktoś może się na ich temat wypowiedzieć, bo nie znam ich TPI. A może jakieś ciekawe kombinacje różnych opon (szerokości) przód/tył.
MikeSkywalker Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Saquaro to opona typowo MTB, planujesz te kilkudniowe wypady w terenie? Ja na dłuższą trasę poszedłbym w nieco węższe.
Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Sugerowałem się uniwersalnością samej opony, ale chodzi głównie o asfalt. Marathony od Schwalbe są dla mnie raczej zbyt mocarne, nie wiem czy potrzebuję aż tak mocnej wkładki antyprzebiciowej. Na pewno mają ten plus że posiadają pasek reflex.
revolta Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Schwalbe maraton mondial. Kilka tys km bezproblemowej jazdy.
Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Generalnie o wszystkich marathonach piszą, że słabo wypadają na mokrym. No i wysokie TPI oznacza szybsze ścieranie się przy dużych obciążeniach, ale jak wspomniałem nie mam zamiaru używać ciężkich sakw, to raczej takie mini-maratony. Chodzi przecież tez o komfort.
revolta Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Poczytaj opinię o mondial ach i ich ścieralności, pancernosci na wyprawach,
Strek Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Godzinę temu, whiteindian napisał: Generalnie o wszystkich marathonach piszą, że słabo wypadają na mokrym. Używam Schwalbe Maraton Plus Tour w swoim rowerze służącym mi jako dojazd do pracy. W ubiegłym roku to było w sumie jakieś kilkaset km. Co mogę o nich powiedzieć...zero kapci, na mokrym nie zdarzyło mi się abym doświadczył jakiegoś uślizgu. Po asfalcie toczą się z lekkim oporem ale jak wcześniej pisałem wybrałem je celowo by nie łapać gum. W innym moim rowerze też od roku mam Maratony tyle że odmianę MTB Plus....ciężkie ale naprawdę pancerne. Dwa lata temu używałem w grawelu Maratony Plus...ale przechodząc na mleko poszły w odstawkę nie potrzebowałem ich wkładki antyprzebiciowej która zdała co prawda egzamin ale wypadały ciężej niż G One Allround TL.
Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 @Strek co do Plus Tour mówisz o wersji 1.75" czy 2.0"; czy obie tak samo toczą się po asfalcie?
Strek Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Teraz, whiteindian napisał: @Strek co do Plus Tour mówisz o wersji 1.75" czy 2.0"; czy obie tak samo toczą się po asfalcie? Mam Plus Toury 1,75....Maratony Plus jeśli chodzi o toczenie wypadały lepiej...tyle że jeśli w grawelu miałem sztywny widelec nie najlepiej wybierały drgania.
cervandes Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 3 godziny temu, whiteindian napisał: [...]No i wysokie TPI oznacza szybsze ścieranie się przy dużych obciążeniach... Przepraszam, ale co ma gęstość oplotu do ścierania się bieżnika?
Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Taką opinię usłyszałem od człowieka który sprzedawał swoje plus tour po przejechaniu 700km wzdłuż Dunaju, a oponę tylną miał zajechaną. Ale może zdanie powinno brzmieć, że opona ściera się pod obciążeniem tak jak podobne opony z takim TPI.
WaGiant Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 Zaproponuję coś innego , sprawdzonego . Ja od wielu lat jeżdżę na tym tylko w rozmiarze 2,1 . https://allegro.pl/oferta/geax-opona-zwijana-26-mezcal-47-559-26x1-9-10060988252?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_rowery-nca&ev_adgr=Rowery&gclid=EAIaIQobChMIoM_esIeI7gIVBtiyCh0i7gAqEAQYASABEgJJ4fD_BwE Jeśli jazda w górach ( tzn w terenie ) nie jest przewidziana to 1,9 mogą być . Opony są bardzo lekkie i mają naprawdę małe opory toczenia . Na asfalcie jadą dobrze , w terenie radzą sobie lepiej niż by się wydawało . No , mokre kamulce to nie jest ich środowisko . To stary model Mezcala , nie jest już produkowany . Na asfalt i w łatwy teren bardzo fajne też są te https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=135067 albo te https://rowerek.pl/product-pol-7509-Opona-Author-Cross-MTB-26x1-75-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMI987cjoqI7gIVEkCRBR3F1QYaEAQYASABEgIz7fD_BwE I podobnie jak przy Mezcalach na mokrym trzeba ostrożniej .
Gość Napisano 8 Stycznia 2021 Napisano 8 Stycznia 2021 A oponki w takim układzie z tyłu węższa, z przodu szersza zdają egzamin? Na przykład z tyłu Marathon Plus Tour 1.75, a z przodu coś uniwersalnego w stylu Race King? Generalnie celuję w drutówki, choć większość propozycji która tu padła sprawdzi się. Gdyby to były typowe wyprawy z sakwami, to wybory są raczej jednoznaczne bo wkładka antyprzebiciowa musi być najlepsza.
lewocz Napisano 8 Stycznia 2021 Napisano 8 Stycznia 2021 Dużo zależy od nawierzchni. Gdy planowałem operację w Albanii przewidywałem dużo jazdy po górach i fatalnych drogach z kamienistą nawierzchnią. Chciałem mieć pewną oponę, nie stawiającą dużych oporów. W miarę szeroką co by chociaż minimum komfortu zapewniała. Wybrałem Hutchinson Python 2.10. Sprawdziła się wyśmienicie. Po asfalcie mogłem robić sprawne przeloty. A albańskim interiorze radziła sobie znakomicie, kamienista nawierzchnia zapewniała dobrą przyczepność, a spora szerokość czyniła jazdę bardziej komfortową. Naprawdę byłem zadowolony. Ale to opona na twardą nawierzchnię. W ukraińskie Karpaty bym jej nie założył.
Gość Napisano 8 Stycznia 2021 Napisano 8 Stycznia 2021 7 minut temu, lewocz napisał: Wybrałem Hutchinson Python 2.10 Ile kkm na nich przejechałeś (co z bieżnikiem), to był Python 2 zwijana?
lewocz Napisano 8 Stycznia 2021 Napisano 8 Stycznia 2021 Nie wiem ile...sporo w każdym razie. Zwijanka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.