Kuras77 Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Witam, niestety pękła mi rama nad spawem w okolicach mocowania sztycy - rower ma 8 lat i przejechane niecałe 20tyś km więc chyba za szybko na takie zużycie? Jest to Author Instinct (koła 26 cali, rama 19 cali) z 2011 roku. Czy można to zespawać? Jeśli tak to gdzie w okolicy Warszawy? Wchodzi też w rachubę wymiana ramy ale gdzie ja teraz znajdę taką lub podobną ramę... Gdyby nie fakt, że w zeszłym sezonie wydałem trochę grosza na nowe komponenty to może rozglądałbym się za nowym rowerem ale w tej sytuacji wolałbym reanimować obecny. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Zaspawać zaspawasz,ale i tak szybko pęknie znowu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Wymiana tylko, spawaniem osłabisz rurki i strzeli np obok. Co do pęknięcia, to nie miałeś sztycy za wysoko wysuniętej? Jak mocno Ci zależy na reanimacji starego roweru, to np:- https://www.bike-discount.de/en/buy/thompson-raptor-blackout-26-frame-870128 (tylko musisz tutaj dokupić stery, suport, możliwe ze sztyce, nowe linki + pancerze...) lub używane z allegro/olx. ... ale ja bym kupił nowy lub używany 27,5/29, a to sprzedał komuś na czesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Za niewielkie pieniądze kupisz podobną ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Wiele lat temu pękł mój wiekowy Radon w tym samym miejscu- po spawaniu trzyma się dzielnie, więc z tym ponownym pękaniem, to też nie ma co przesadzać, a sztycę mam mocno wyciągniętą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Ktoś kiedyś wrzucał zdjęcie pospawanej ramy w tym miejscu, spawacz dodał tam wzmocnienie z amelinium dodatkowo, dał szlif i pomalował. Jest to też okazja żeby przejrzeć google'a w poszukiwaniu nowej ramy, czy używanej z świeżo rozebranego roweru. Przy okazji można wymienić liki na nowe i pancerze na stylowe Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Ja kiedyś taki myk zrobiłem duciarski, przewierciłem rurę podsiodłową wraz ze sztycą wiertłem fi 6 i skręciłem śrubą z łbem, wtedy sztyca wraz z siodłem się nie ruszała na boki podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Godzinę temu, miciu22 napisał: Wiele lat temu pękł mój wiekowy Radon w tym samym miejscu- po spawaniu trzyma się dzielnie, więc z tym ponownym pękaniem, to też nie ma co przesadzać, a sztycę mam mocno wyciągniętą. Wiesz w czym jest główny problem? Że im nowsza rama, tym rurki są cieńsze, a ich głowna wytrzymałosc to stop amelinium, i mamy np bardzo popularny 6061 T6. I teraz tak: - 6061 to jest jakis tam % skład, tutaj wszystko ok jak chodzi o spawanie. - ale T6 oznacza obróbkę cieplną po spawaniu ramy, aby rama miała odpowiednia wytrzymałość, jest to zwykle tygodniowe wygrzewanie ramy i spawając ramę w danym miejscu, to miejsce nie jest już "stopem"6061 T6", tylko samym 6061, bez T6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 U mnie jest to stop 7005, rama z 2006 roku, dolna rura bez problemu odkształca się pod naciskiem kciuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 39 minut temu, miciu22 napisał: dolna rura bez problemu odkształca się pod naciskiem kciuka A świstak siedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Oho, czyli sugerujesz, że nie wiem o czym piszę i po 85 tys . km nie wiem jak się rama zachowuje..... żałosne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Masz rację. Żałosne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 Dokładnie jest tak jak Phoe napisał, pospawać da się nawet alu z drewnem, ale odpuścić spaw już nie. Fakt, że 10 przypadków na 100 jest OK przez kolejny X czasu nie znaczy, że w pozostałych 90 będzie tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 https://en.wikipedia.org/wiki/6061_aluminium_alloy Zreszta tutaj jest to opisane. "The mechanical properties of 6061 depend greatly on the temper, or heat treatment, of the material.[4] Young's Modulus is 69 GPa (10,000 ksi) regardless of temper.[5]" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuras77 Napisano 4 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Dzięki za odpowiedzi To jest mój drugi rower więc może jednak zaryzykuję spawanie tym bardziej, że sztyca wchodzi bardzo głęboko, około 17cm w rurę a więc usztywni spaw. Wymiana całej ramy to spore koszty a do obecnej się przyzwyczaiłem więc może niech to będzie ostateczne rozwiązanie, no chyba, że trafię okazyjnie na fajną ramę - na razie nie widzę nic na Allegro i OLX. Ma ktoś może namiary na spawacza rowerowego w Warszawie lub okolicach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Zapytaj w mobilnyserwisrowerowy.waw.pl - co prawda nie korzystałem z ich usług w zakresie spawania, ale dowiedzieć się co i jak nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 53 minuty temu, Kuras77 napisał: Wymiana całej ramy to spore koszty Bo sam metariał może nie jest drogi(ile tam 1,5kg amelinium może kosztować?), problemem jest proces technologiczny i obróbka cieplna, aby stop miał twardość T6, w ty spawając właśnie tą obróbkę cieplną aka harotwanie z miejsca spawu i jego okolic usuwasz. Jakiego byś fachowca nie znalazł, to jednak on nie zrobi, że rama bedzie miała w miejscu spawu wytrzymałośc jak nowa. Na pewno nałożenie samego "gluta", tak jak idzie pękniecie to nie jest dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 W dniu 3.11.2019 o 10:47, phoe napisał: Wiesz w czym jest główny problem? Że im nowsza rama, tym rurki są cieńsze, a ich głowna wytrzymałosc to stop amelinium, i mamy np bardzo popularny 6061 T6. I teraz tak: - 6061 to jest jakis tam % skład, tutaj wszystko ok jak chodzi o spawanie. - ale T6 oznacza obróbkę cieplną po spawaniu ramy, aby rama miała odpowiednia wytrzymałość, jest to zwykle tygodniowe wygrzewanie ramy i spawając ramę w danym miejscu, to miejsce nie jest już "stopem"6061 T6", tylko samym 6061, bez T6. Z tym wielotygodniowym bym nie przesadzał :-D To naprawdę prosta sprawa i jak komuś zależy to na przykład w hartowni Tarapata w Kolbuszowej przyjmują paczki kurierskie i chętnie pomagają prywatnym osobom, o ile dzwoni się bezpośrednio do hartowni. Inna sprawa że za obróbkę cieplną zapłacisz pewnie z 150-300 złotych (lekkie, ale duży gabaryt), centymetr spoiny alu kosztuje 25 złotych (polecam serwisy autoklimatyzacji lub serwisy motocyklowe, mechanicy "rowerowi" raczej zbyt rzadko to robią by mieć wprawę), co winduje koszty do kupna nowej/używanej ramy w dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Zanjomy ostantio spawał Accenta, w MOBIL-SPAW na Ursusie, zaplacil 20pln ponoc jescze sie trzyma.... ;-) ja natomiast moge poleci Dar Spaw, robilem u nich kiedys naprawe aluminiowej miski w okolicy korka, ponoc naprawa wedlug specjalistow była bez sensu...a DAR spraw zrobil to tak, ze trzyma jak skala do dzis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuras77 Napisano 9 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 Dzięki wielkie za namiary - we wtorek do nich dzwonię i spróbuję zespawać ramę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuras77 Napisano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2020 W dniu 5.11.2019 o 14:48, cinol123 napisał: Zanjomy ostantio spawał Accenta, w MOBIL-SPAW na Ursusie, zaplacil 20pln ponoc jescze sie trzyma.... ;-) ja natomiast moge poleci Dar Spaw, robilem u nich kiedys naprawe aluminiowej miski w okolicy korka, ponoc naprawa wedlug specjalistow była bez sensu...a DAR spraw zrobil to tak, ze trzyma jak skala do dzis Witam po przerwie - rama już zespawana a rower śmiga aż miło Wielkie dzięki za namiary - w moim przypadku Dar Spaw się nie sprawdził, najpierw niechętnie rozmawiał a potem nie odbierał telefonów... Za to MOBIL-SPAW pełna profeska - nie dość, że robota wykonana na poczekaniu (spawanie razem z malowaniem proszkowym), sprawnie i z zaangażowaniem to jeszcze człowiek przesympatyczny Tak więc polecam jego usługi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.