Skocz do zawartości

[rower] wyprawowy 29er do 3800zł


41hz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po dziewięciu latach z moim Gary Fischerem Wahoo, planuję przesiąść się na 29er'a. Nie ma to być sprzęt wyczynowy pod względem trudności pokonywanego terenu - żadne ostre górki z wystającymi korzeniami, czy też zjazdy grożące upadkiem nie wchodzą w grę, gdyż jestem muzykiem i zarabiam rękoma :) Z tego względu potrzebuję pozycji za kierownicą, która nie obciążałaby znacznie nadgarstów.

Mam 189cm wzrostu, długość nogi w kroku 86cm (mierzone w spodenkach rowerowych - nie jestem pewien czy w ten sposób się to mierzy) i 70kg wagi. Rower na codzień będzie używany do pokonywania dystansów rzędu 30-60km głównie po ścieżkach leśnych, "międzywiejskich", piachu i łąkach na przełaj, raz w miesiącu 100-120km 50% po asfalcie i raz w roku 2000-3000km (i tutaj różnie, bo np w przyszłym roku planuję Islandię - w dużej mierze poza asfaltem, ale w 2015r. po kontynentalnej Europie to będzie 90% asfaltu). Na wyprawy biorę przyczepkę extrawheel, więc kwestia możliwości montażu sakw nie ma znaczenia, jeden uchwyt na bidon wystarczy. W większości wątków dotyczących rozmiaru ramy i jej geometrii była mowa o rowerach do ścigania się w maratonach itd, a domyślam się, że rower do innych celów powinien mieć też inną specyfikację - i tu kończy się moja wiedza...

Z kupnem roweru zapewne zaczekam do jesiennej wyprzedaży, ale wstępnie (uwzględniając forumowe opinie) rozpisałem sobie pewną pulę rowerów: Agang Gangsta 7.29, Scott Scale 970, Radon ZR Race 6.0 (Shimano czy SRAM?, wiem że zostały same ramy 16", ale może coś by się udało zakombinować), niejako w drugiej kolejności: Giant Talon 29er 2, Orbea Alma 29 H50. Słyszał ktoś o Sensa Sella TNT Tour Special? Mógłbym też kupić w dobrej cenie Specialized Carve Expert z 2012r. ale domyślam się, że rama 17,5" to dla mnie zdecydowanie za mało?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach