Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

To mnie też zastanowiło.... 


Dobra, już widzę, że ten model już w niektórych sklepach dostępny (np. tutaj), natomiast musztarda jeszcze nie.

Tak jak pisałeś, rama przyjmie do 40c (myślę, że nawet z jakąś niewielką kostką), co uważam za satysfakcjonujące dla tej ramy. Dla tych, co chcą więcej PussyFart vel. Vagibąk (nie mogę przestać się z tego śmiać :D).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to iż bardziawiej im się opłaca pogonić cały rower niźli ramseta ;)

 

Nie chcę brnąć w oczywistość, ale najpierw podkręcają atmosferę bicyklami i jak sie odpowiednio wielu wielbicieli zagotuje to wypuszczają gorące ramiaki do składkowania "customowego". Chyba po to taka polityka, aby tak złożone dzieła nie zakłóciły normalnego systemu sprzedaży gotowców... 

 

Niestety strona SportlineB2B dzisiaj leżała cały dzień, nie znam więc dat ktocojakgdziekiedy.

 

 

POZDRo-:ver 

 

 

psss.: Dzięki Adamos za MSO, a zVargibąk...żeby tylko nie Vielkibłąd.  :pinch:

 

Ed: 7k+  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie mój  barani sceptycyzm?  Tak tak właśnie wyedytowałem narzekający swój elaborat nie będę Was zanudzał jeszcze bardziej, ale ta ładna srebrna rama ma tak ustawione ( wysoko) siodło i  kierownicę w niskiej pozycji,  to jest dobre na zdjęciu... powinno być 5 cm w górę, ciut krótszy mostek na plusie, tylko wtedy będzie pokracznie... w takim rowerze pozycją stałą  terenie powinien być chwyt dolny przedni z palcami na klamkach, oj pod tym kątem to niscy mają lepiej, duuużo lepiej...widać na filmach gdzie miły cyklo skoczek robi akrobacje wszelakie na karbonowej szosówce w mieście i w krzakach, ewolucje w większości właśnie w tym dolnym przednim chwycie, inna sprawa że do tych skoków siodło jest spuszczone ...

Tu co prawda bliźniaczy Cowbell ale lepiej ustawiony choć rower pokraka

Nils_Cargo_Trucker-4-1335x890.jpg

 

Nils_Cargo_Trucker-1-1335x890.jpg

 

Dalej jestem polskim sceptykiem tych Waszych pomysłów na przełajowe gumy, może w Stanach na mitycznych polach gdzie kilometrami kukurydzę zasiał sam Stefan Król a szutry ciągną się dziesiątkami kilometrów miałbym frajdę, ale u nas nie.... Do lasu i w teren niegórski interesował by mnie geometryczny przełąj na gumach co najmniej 2 cale, renegatach czy furius fredach, coś takiego widziałem niestety 27,5 w jakiejś filmowej relacji chyba trans alpu  albo podobnej imprezy gdzieś dalekich krajach...  Wszystkie mniejsze kalibry dają za mało frajdy... TELEPIE TELEPIE TELEPIE :) oczywiście nie ma większej przyjemności niż zasuwać na szytce po takich super ubitych leśnych autostradach z prędkością  prawie asfaltową ( na zwykłych szytkach z diamiamencikiem szosowym tak latałem po lesie kabackim), Jak byłem młodszy to mi jakąś dziką przyjemność sprawiały te gumy 32 czy 35 ale realnie na grubych jeździło się po prostu szybciej, i nie było efektu jak po wyżymaczce.  CI co mnie kojarzą to wiedzą, że  braku rozsądku w pomysłach masochistyczno wizyjnych mi nie brakuje :)

 

Dwa sezony ścigania na trekingu z oponą 47 w dawnych czasach, to był chory kompromis, żeby mieć jeden rower do wszystkiego....

A właśnie! Fajna trekigowa rama Autora, Stratos, rury formowane, lekko trójkątne, stal  oczywiście, pod geometrię sztywnego widelca kosztowała wtedy w sklepie 370 zł ( 2003 rok ).

Porównajcie to z cenami dzisiejszych Autorów :), ale wtedy to była druga od dołu w hierarchii Autora rama, lepsza od Horizona, a następne w kolejce luksusu już wytwory z aluminium były... 

 

Romanse z testowaniem gum przełajowych w Jaguarze, i przypadkowy zakup szosowych slików michelina  622-28 tak mnie przekonały do takich gum na co dzień, to jest dla mnie nisza, szosówka ze slikiem 28, albo z diamentem, mikroklockiem, do tego tarczówki ... ciśnienie 6, i wtedy asfalt rewelacja, a przypadkowy skrót po szutrze lub nawet po lesie i piasku da się pojechać z siodła... ooo ;) a opory toczenia opon przełajowych trekingowych 42, ee nie lubię .

 

Na zimę Jaguar zdemontowany, została szosa i  ostry Inbred...postanowiłem razem z spiningiem, i może czasem torem rozkręcić się przez zimę i w 2016 wystartować towarzysko  kilka razy MTB i na szosie. Przełaj mi nie po drodze, za duże ryzyko załatwienia się gdzieś i kontuzji, to co dają normalne opony 29 jest nie do przebicia... U mnie las = wybór prosty - 29...

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główny trójkąt z cro-mo 4130, nie mam jej koło siebie, a internet pełen stratosów z aluminium, one były później i miały geo podniesione pod amortyzator. Horizon ma chyba okrągłe rurki i zwykłą stal ?

 

haha tekst wygoglowany o tym chro mo jest gdzieś z otchłani pl rec rowery i jest tam też mój wpis, 11.08 2004  ... lata świetlne :) i piszę w nim że .... robią  "teraz"stratosy z aluminium :D

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ktoś tego tak używał?
 

 

Jeżeli pytasz o dodatkowy mostek z wpoprzekrurką pod lemondkę, to potwierdzam - dobry patent, jeżeli masz długą ramę i niską, prostą kierę. To wtedy jedyne sensowne rozwiązanie dla lemondki, która powinna być bliżej i wyżej niż aktualne mocowanie kierownicy. W moim garażu jest jedna fotka roweru z tym patentem, musiałbym pogrzebać, żeby znaleźć szczegółowe fotki

 

A jeżeli nie o to pytasz, to nie zrozumiałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dotarły ostatnie klamoty do Grade'a, za kilka dni można spodziewać się pierwszych wrażeń :)

A przy okazji - na sprzedaż będzie szła stalowa przełajówka Verenti Substance (Sora, BB5, rurki Reynolds 520), rozmiar L (555 efektywna TT). Jakby ktoś był zainterere to zapraszam na priv ;)

DSC04288.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Skrobnij jak sprawuja Ci się te opony (piach/błoto) 


To jest bardzo fajna guma. Zjeździłem już 2 komplety (jeden w wersji "PRO", ale nie widzę specjalnych różnic, z tą, która jest na zdjęciu). W piasku, jak to zwykle z wąską oponą bywa trochę nadsterowna, ale w niezbyt głębokim głębokim błocie sprawuje się nadzwyczaj dobrze. Nawet na obecnych, mokrych i liściastych podjazdach nie ucieka zbyt mocno. Moim zdaniem, uniwersalna, bardzo lekka i do tego można ją trafić naprawdę tanio. :) Szkoda, że nie robią jej ciut szerszej. Duży minus, to niezmiernie łatwo ścierający się klocek, także radzę jak najmniej asfaltów z tą gumą. Praktycznie jeden 5-dniowy wypad z dużą ilością asfaltów zjechał mi środek bieżnika. Według oznaczeń przyjmuje ciśnienie do 75 PSI. Ja jeżdżę w granicach 40 przód i 45 tył. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@thomasz masz na myśli Ritchey Excavader w przełaju ze zdjęcia? Grade ma fabrycznie UltraSporty 28c, na pewno na błoto się nie nadają :P

 

Ładna ta przełajka - a co z nią nie tak? (Może poza prowadzeniem linek bez pancerza...)

Linki bez pancerza są tylko w miejscach nienarażonych na błoto, więc nie są problemem, przynajmniej nie sprawiały żadnych. Bardziej to kwestia wzrostu wymagań - ten rower kupiłem jako pierwszy w ogóle "poważniejszy" po tanim góralu z czasów gimnazjum, myślałem nad upgrade części i kół, ale jak z podsumowania wyszło, że po zmianach zostanie sama rama z hamulcami (a może i hamulce też bym zmienił) to postanowiłem pójść na całość ;) Poza tym z mojej perspektywy geo jest trochę dziwne - takie w kierunku rasowego przełaju i tylko 12 cm HT - nawet Ridley w porównywalnym rozmiarze ma 155 mm HT. Nowy zakup został dokonany już z większą wiedzą, czego bym chciał, CX to u mnie rower do wszystkiego, więc poszedłem w geo bardziej szosowe (niższy suport chociażby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wykop znaleziony przez Zimnego aka TwojaStara na ebayu. Godny tytułu Wykopu Roku. Niedawne odkrycie tronu Agamemenona przy tym to jak TLK przy TGV.
Dla tych co myśleli, że nic ich już nie zaskoczy...:

s-l1600.jpg

Więcej foto na tej aukcji:
http://www.ebay.com/itm/vintage-Koga-Miyata-RANDONNEUR-EXTRA-1992-bicycle-with-unique-Cinelli-handlebar-/172000829535?hash=item280c0c605f%3Ag%3AFdcAAOSw6dNWSeVC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...