Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
No i gdzie to uzasadnienie? Film potwornie nudny z kompletnym brakiem uzasadnienia z typowym laniem wody. 1 Spisek, samochody z maualna skrzynia biegów staja się kolekcjonerskie i droższe. No i producenci nie zauważają tej tendencji rynkowej i nie chcą zarobić na kolekcjonerach i nie produkują samochodów z maualną. 2. Teza że samochód z manualną skrzynią biegów pozwala na niższe zużycie paliwa, oczywiście brak jakiegokolwiek porównania konkretnych modeli, a warunek jest jeden musi byc to doświadczony kierowca, tylko jaki to jest kirowca? Zastanawia mnie że w firmach logistycznych gdzie realnie liczy się to paliwo, wprowadzane są ciężarówki z automatyczna skrzynia biegów. 3 Najlepsze tezy. skrzynia biegów ma decydować czy będę ignorantem motoryzacyjnym, skrzynia biegów decyduje o to czy dbam o samochód. Skrzynia biegów decyduje o uzaleznieniu finasowym od producenta. itd itp. zero konkretów.4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Jak się nie ma co się lubi, to wmawia się sobie, że się lubi co się ma.2 punkty
-
Jeśli naprawdę ma to być rower do backpakingu i wypraw to musisz zwócić uwagę na punkty montażowe na ramie (na górze trójkąta pod paśnik, wewnątrz trójkąta minimum dwa na bidony, od dołu jeszcze jeden bidon), na widelcu dwa lub trzy otwory montażowe i otwory na bagażnik. Napęd 2x12 jest fajny, bardzo szeroki zakres ale dość czuły i wymaga precyzyjnej regulacji. Do takiego osiołka wyprawowego lepszy może się okazać 2x101 punkt
-
Wydaje mi się, że w zmieniającym się klimacie coraz mniej jest obaw, że zasypie śniegiem i zamrozi. Wciąż podstawowym problemem chcących dojeżdżać zimą jest po prostu zaczęcie tego robić. Nigdy w swojej 10 letniej przygodzie z dojazdami do biura zimą nie stosowałem żadnych specjalnych opon, ale ja jeżdżę na 2,1 cala całorocznie, więc one już coś w śniegu dają. No i świeży śnieg jest fantastycznym podłożem do jazdy. Gorzej się robi, jak się ubije, wyślizga, albo co gorsza - zamarznie po tym, jak po nim ktoś się przeszedł butami. Wówczas powstaje taka półlodowa twarda i bardzo nierówna, ostra powierzchnia, po której rowery zaczynają się nieźle ślizgać. Zanim zaczniesz wydawać na coś, co będzie Ci się wydawało, że jest nieodzowne do jazdy w śniegu, po prostu spróbuj pojechać na tym, co masz i zobacz, czy to ma sens. Jak obserwuję innych w zimie, to rowery są przeróżne - również te z cieńszymi oponami. I wszyscy dają radę. Oczywiście trzeba wyrobić sobie pewne nawyki, być nieco ostrożniejszym, w szczególności jak podłoże się zmienia, nieco inaczej podchodzić do manewrów skręcania i hamowania. I nie ufałbym, że droga jest nieśliska, jeśli tylko taka oczami się wydaje. Aha, w te 10 lat tylko jeden dzień mnie pokonał - gołoledź taka, że na 200 metrach trzy razy leżałem na boku. Poza tym wywrotki z powodu podłoża w zimie to może dwa incydenty. Generalnie nie jeżdżę "po emerycku", ale moja licznikowa średnia w zimie potrafi spaść nawet o 5 km/h względem tej letniej. Podsumowując - nie bać się niczego, ale mieć respekt do podłoża. I odpowiedni ubiór, natuerlich.1 punkt
-
Mieszkasz w Warszawie? To opony z kolcami będą overkilem. Mam Marathony Winter (bez kolców) i ta guma sprawdza się zimą w mieście. Mam 16 km w jedną stronę, no ale nie jeżdżę codziennie, w ubiegłym roku przeleżały w garażu. Z sezonów które jeździłem - nigdy nie przebiłem, ciężkie i wolne (ważą niewiele mniej niż opony do enduro), ubity śnieg dobrze, nieubity śnieg dobrze, jakieś breje itp. też bezproblemowo. Opona poddaje się na "czarnym lodzie" i innych formach zamarzniętej wody, ale trudno się dziwić. Na zimę w Warszawie i 5 km dojazdu mocno zastanawiałbym się nad sensem takiej inwestycji.1 punkt
-
Kiedyś to miałem prawdziwy samochód - bez jakiegokolwiek wspomagania, z wyposażenia były światła, wycieraczki i ogrzewanie. Jedyny system elektroniczny to wskaźnik paliwa. Wartburg 353 (dwusuw). To były piękne czasy, byłem młody, miałem więcej włosów i to główne zalety, które mi się z nim kojarzą. Obecnie mam DSG, ESP, ABS, systemy unikania kolizji, prowadzenia po pasie, aktywny tempomat, ledy, wielostrefową klimatyzację, automatyczne światła mijania i drogowe, nawigację, audio, wszechstronnie regulowane fotele, turbo, samoczynnie przyciemniane lusterka, czujniki cofania i nic z tego mi nie przeszkadza, ba wszystko to doceniam (ok, poza Start-Stop). Nie jestem już w stanie sam przeczyścić gaźnika ani wymienić paska, ale nie tęsknię za tym - przez 100.000km nic się nie zepsuło. Wartburg po 100k był zardzewiałym rzęchem po zatarciu silnika. A kolejne auto po nim, już zachodnie i nowe, ale z obecnej perspektywy totalnie gołe, było też nie warte ciepłych wspomnień. Głupie w dzisiejszej motoryzacji są przerosty - silniki po 700KM i wielorybowe SUVy. Są nadal auta rozsądne, a jednak nowoczesne i pozwalające korzystać z rozwoju techniki.1 punkt
-
Nie do końca sklep, ale chwalę dystrybutora Manitou, czyli Velo. Kupiłem Mattoca w maju w sklepie Hayes EU. Jako, że dostał luzów na ślizgach zgłosiłem sprawę do Hayesa, ten przekierował mnie do lokalnego dystrybutora, a ten kazał sobie wysłać wideł. Przesyłkę wysłałalem w zeszłą środę, doszła w czwartek, a dzisiaj (poniedziałek) kurier mi wręczył pakę z nowym widelcem. Ekspresowo i bezproblemowo.1 punkt
-
1 punkt
-
@wr81 Mam Triggera FF od lata i jak na razie nic się nie łuszczy, ale zobaczymy za rok, dwa:)1 punkt
-
nom gt2.bike, to co pisał @wr81 w takiej cenie jest black i marine (bez mips) https://www.gt2.bike/product-page/ixs-trigger-ff-helm-black po wrzuceniu do koszyka korekta ceny na 65,57 €1 punkt
-
@wr81 Dlatego to obręcze dla żony a nie moje Choć osoba która składała te koła, składała na tych obręczach też koła dla ścigantów o wadze około 80kg i ponoć dały radę.1 punkt
-
Mieszacie, gadacie...a żaden z Was zapewne nie dotykał tych konstrukcji. Różnica między jednym, a drugim jest dokładnie taka sama jak między aluminiowym contendem ar z alu sztycą, a w pełni karbonowym defym, czy tcr'em....czyli znaczna. Jeszcze raz w tańszej wersji alu rama, alu sztyca , węższa opona vs. karbonowa rama, karbonowa sztyca, szerszy papeć (no dobra opony można i nawet w tym przypadku warto zmienić)...w wypadku tych konstrukcji pod każdym kątem mamy przewagę karbonu. Koleżanka musi sama ocenić w co chce wejść, sprawdzić ceny i dostępności, a przede wszystkim rabaty jakie dostanie....1 punkt
-
1 punkt
-
Jak z niego korzystałem (kilka lat temu) to tak, bez problemu. A czy dziś - nie wiem. Ale jest okres próbny, więc można sprawdzić. On monitoruje to co mu wskażesz (podając linki). Druga sprawa, zwiększenie częstotliwości sprawdzeń - kosztuje więcej.1 punkt
-
@chudzinki Zwracałem jakiś tydzień temu, pokrywali koszty przesyłki, generowali list przewozowy na Pocztę Polską. Jak nie ma tam L-ki na wyprzedaży to już raczej nie wróci.1 punkt
-
@Brukiew_Niepospolity i znów trzeba pochwalić shimano za narzędzie do dokręcenia tej plastikowej śruby - to takie małe kółko z wyglądającym jak kwiatuszek wielowypustem (pasującym do plastikowej śruby). I po prostu to kółko jest tak małe, że nie da rady tego za mocno dokręcić, bo nie masz takiego chwytu, nie idzie tego mocniej złapać.1 punkt
-
@Greg1, brak wiatroszczelności przede wszystkim. @olo850, git! Tylko póki co nie ma L` ki. Ktoś wie jak jest ze zwrotami w bike24? Czytam i nie mogę doczytać o kosztach.1 punkt
-
Mam czwarty samochód z automatem - dwa były klasyczne, jeden CVT i jeden DSG - nie miałem z nimi żadnych problemów. DSG ma co prawda tylko 100.000km, ale jeden z automatów sprzedałem z 248.000 na liczniku. Fakt, że naprawa mechatroniki w bardzo wiekowym aucie może przekroczyć jego wartość, ale naprawa przerdzewiałej podłogi także. Jak się traktuje samochód emocjonalnie i "sportowo" to rozumiem sentyment do manuala, ale jak jako durne narzędzie do jazdy od A do B to automat jest super. Kiedyś ręcznie sterowało się wyprzedzeniem zapłonu i składem mieszanki - też było tańsze w naprawie niż wtrysk elektroniczny1 punkt
-
1 punkt
-
Wiecie co, kupiłem nowe koła na novatecu maszynowym z bębenkiem hgl, nie będę się bawić w druciarstwo. Tamte koła wrzucę do hardtraila po zimie. Pozderki1 punkt
-
https://www.bike24.com/p2671666.html Nie jeździłem, nie mam ale na papierze chyba cechy się zgadzają. Albo przejrzyj wedle kryteriów: https://www.bike24.com/cycling/clothing/cycling-shorts-trousers/mtb-trousers?attributes[cohort][]=men&attributes[legLength][]=long&attributes[styleTrousers][]=Softshell+Trousers1 punkt
-
Na pewno kaseta Shimano HG700-11 11-34 wejdzie na twój bębenek, być może wejdzie kaseta SunRace CSRS3-EAU 11-Speed 11-32, ale tutaj pewności nie mam, wszystko co poniżej zębatki 34t nie wejdzie chyba że jest coś u Chińczyków o czym nie wiem. Najlepiej podaj model piasty i wtedy może uda się wymienić bębenek ze zwykłego HG na bębenek HG-L.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Już go mam. Przyjechałem nim z Centrum Rowerowego. „Letko chodzi”. Bardzo ładnie zrobiony (gładkie spawy, lakier piecowy), Alfine - klasa, siodełko przyjemne, przednia lampka ma ładny rozkład i sporo światła. Na mini bagażniku sakwa trzyma się znakomicie (na zdjęciu jest bagażnik a go nie widać). Błotniki są aluminium, tak tłoczone jak obręcze - z dwiema komorami w profilu, sztywne i mogą przenosić siły. Nie mierzyłem ile jest miejsca na opony, ale na oko niewiele (jutro się lepiej przyjrzę, bo mam wolne 45c). Rama dostosowana do paska. W komplecie nawet fajny klucz dynamometryczny z bitami. Nie mogę się doczekać jazdy do pracy. Wada- kilka razy zaczepiłem piętą o nóżkę1 punkt
-
Wiesz, w niektórych kręgach zniknięcie czegokolwiek "lewego", a pozostawienie tego "prawego" może być traktowane jako jedyna słuszna koncepcja, tfu... 😉 @elkaziorro i @sznib, jakbyście mieli jakieś zameczek do wywalenia razem z drzwiami, to chętnie się do waszej rycerskiej drużyny zaciągnę. Oczywiście zacną i sakiew przygarnę za usługi1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
