Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      4 790


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      2 062


  3. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      907


  4. Wojcio

    Wojcio

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      2 665


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.10.2025 w Odpowiedzi

  1. Bo taką mam drogę do pracy, że dziś pojechałem, choć mogłem zdalnie. Tylko by się przejechać.
    11 punktów
  2. - Mućka, weź mnie w tyłek podrap. - Krasula, daj spokój, nie teraz. - No weź podrap, chyba w pokrzywy wlazłam, tak swędzi. - No dobra, ale tak szybko, bo jeszcze ktoś zauważy. - Daj spokój, przecież tu nikogo nie...
    10 punktów
  3. Nad górą chmura, w tej chmurze dziura, moja sąsiadka to stara... się jak może, choć ma tępe noże, pokroić kurczaka, ot historia taka.
    6 punktów
  4. Bo rezerwat " Skałki Piekło pod Niekłaniem ", jak szacują naukowcy powstały około 200 mln lat temu. Dzięki erozji powstały niewielkie jaskinie niekrasowe. Jaskinie mają ciekawe nazwy " Jama Agi " i " Tomkowa dziura".
    6 punktów
  5. Bo jesienią też dobrze pojeździć 😔
    5 punktów
  6. Bo mi ktoś kłody rzuca pod nogi... a raczej pod koła
    4 punkty
  7. 4 punkty
  8. Bo ja na warunki nie mogłem narzekać.
    4 punkty
  9. 3 punkty
  10. Akurat mieszkam w beskidzie sądecki i w górach w październiku jestem jeszcze ok 2 x w tygodniu, naprawdę na przestrzeni lat bardzo sporadycznie zdarza mi się spotkać kogoś na HT, oczywiście mówie o jakichś szlakach, bo na jakichś szutrówkach czy koło schronisk gdzie da sie asfaltem dojechać to jeszcze jeżdżą, choć oczywiście zdecydowana większość to elektryczne fulle, a mówie to z perspektywy analogowej enurówki/AM i tak tym rowerem generalnie podjeżdżam, oczywiście zdarzają się miejsca gdzie tego nie da się zrobić, nie jest może ten podjazd też najprzyjemniejszą rzeczą jaka istnieje, ale mam porównanie do HT, którym jeździłem i absolutnie nie widzę, żadnego miejsca, w którym wolałbym go mieć zamiast fulla, oczywiście jeśli mówimy o jeździe w terenie a nie jakimś plątaniu się po szutrówkach. Autor wątku ma jakieś swoje sprecyzowane preferencje i mniej więcej orientuje się w temacie tym samym, jakaś kłótnia o wyższości FS na HT może nie ma tak negatywnych skutków, ale w przypadku osoby, która dopiero zaczyna jazdę, pisane mocno sprzecznych informacji naprawdę może być szkodliwe, sam wiem po sobie. 6 lat temu zaczynając jazdę na rowerze, chciałem kupić szosę, radziłem się kolegi, który sporo jeździł (tak mi się wydawało) i dostałem radę, aby kupić rower crossowy i to najlepiej authora bo to najlepsza marka xD problem był taki, że to był jedyny rower z jakim miał styczność poza jakąś tanią szosą, która ciągle się psuła i strasznie mi przez to odradzał szosę. Poradziłem sie na forum, poczytałem wiele recenzji i uznałem, musze kupić szosę karbonową z ultegrą bo tak ludzie piszą i dziś z doświadczenia wiem, że ten napęd relanie nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak to ludzie piszą, czy to 105 czy ultegra czy dura ace, działać to będzie bardzo dobrze. Drugi przykład z przed miesiąca, spotkałem gościa jadącego w tym samym kierunku na dość archaicznym HT jeszcze na kołach 26 i cały czas twierdził, że jest to lepszy sprzęt niż mój full, usilnie próbując przekonać mnie, że jego 2 tłoczkowe slx są lepszym wyborem niż moje 4 tłoczkowe MT5. Jeśli koło to tylko 26 a jak napęd to tylko 3 blat (swoją droga dość mocno zajechany bo miał spore problemy z zmianą przedniej tarczy) i moglibyśmy tak dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, gdyby nie sytuacja, w której miał zacząć się dosyć techniczny zjazd, owy Pan zaproponował abyśmy go objechali bokiem bo po co mamy się tam męczyć, a właśnie ja jeżdżę po górach dla tych zjazdów. Tak więc dobrze mieć świadomość do czego tego roweru będziemy używać a nie ślepo chwalić swoje rozwiązanie często wynikające z braku użytkowania czegoś innego. Podobnie właśnie jak z obecnym tematem, czy to HT czy FS tym i tym objedziesz w tych górach, z tym, że ten HT nie będzie miał żadnych zalet w stosunku do FS, pamiętam jaką męczarnią były zjazdy na HT i absolutnie ta lżejsza waga na dojazdówce nie zrekompensuje tego co daje FS w terenie i ciężko z tym dyskutować, mówię to już ze sporej praktyki a nie tylko teorii, mam również znajomego który ma HT i bardzo ciężko go wyciągnąć gdzieś na MTB, jak już to chce jeździć szutrem bo dla niego zjazdy są czymś okropnym ( oczywiście kwestia techniki) ale zakładając ten sam poziom techniki FS da o wiele więcej przyjemności z jazdy a o to chyba w tym chodzi jeśli oczywiście mówimy o jeździe terenowej. I wypowiadam się tylko z swojej perspektywy rozumiejąc wybór autora, choć gdybym był sam stał przed podobnym wyborem wybrał bym anthema, którego podsyłałem uznając po prostu, że jest to sprzęt który będzie mi lepiej pasował do mojego stylu jazdy nawet jeśli były by to płaskopolskie lasy. Ludzie czytając takie kłótnie nie mając zbyt własnego doświadczenia mogą błędnie przyjąć jakąś tezę i to jest tak naprawdę największy problem tych kłótni.
    3 punkty
  11. No niestety koleżko ... jak widzisz tu na kilku ostatnich postach, jeżeli kupujesz rower w nazwie "góral" to musisz jeździć po górach, inaczej mandat od policji rowerowej. ... i hooy że mieszkasz w Wielkopolsce, kogo to tu obchodzi. Na płaskie masz gravela. Trendy i ewolucja rozumiesz ?
    2 punkty
  12. Ostatecznie zamiast fata kupiłem trenażer na zimę, a jak będzie sucho i fajnie to pojeżdżę na gravelu. Poczytałem i naukowcy przewidują coraz mniej dni z pokrywą śnieżną, a jazda po błocie w zimie oznacza szorowanie roweru więc też odpada. @Mandoleran najgorszy tłuczeń jest w lasach panewnickich wokoło uroczyska buczyna. tam złapałem dwa rozcięcia.
    2 punkty
  13. @KNKSPo to chociażby że nie każdy ma chęć albo możliwość wywalić kupę kasy na nowoczesny rower FS za miliony monet, zwłaszcza jeśli w góry jeździ okazjonalnie. A jak ma chęć jechać - to co, ma nie jechać bo rower na który go stać się nie nadaje? Jakiś nonsens.
    2 punkty
  14. Dziwne rzeczy tu się opowiadają - sztywny HT nie jest na góry? Bo niby dlaczego? Nie pojedzie? Czy nie zjedzie? Niecałą dekadę temu, gdy już były rowery z napędem 1x i na kołach 29 cali jeździło się na tym trudne technicznie wyścigi typu MTB Trophy. Teraz już na starszej geometrii XC by się nie pojechało? Coś się zmieniło że te rowery teraz się nie nadają w góry i tylko rower FS się nada? Ja tam jeżdżę od czasu do czasu w góry na HT z kątem główki 70 stopni i żyję. Podjeżdża świetnie, zjeżdża wystarczająco, a i tak większość osób nie ma skilla żeby tym pojechać w górach jak należy (ze mną włącznie ;)).
    2 punkty
  15. Upgrade kit DT Swiss do piast 370, z ratchetem 36t i bębenkiem HG stalowym. Pierwszy zakup w gt2.bike.
    2 punkty
  16. Bo Złota Polska Jesień, udało się chwilę złapać
    2 punkty
  17. 2 punkty
  18. Bo żeby się przejechać czasem trzeba tam dojechać:
    2 punkty
  19. Na stronie tej ramy piszą że ZS44/EC44, to znaczy że widelec tapered wejdzie jeśli tylko zalecane stery zastosujesz, również w te same stery wsadzisz widelec z prostą rurą. Można zastosować również stery ZS44/ZS44, ale wtedy tylko wideł z prostą rurą wejdzie i przód roweru obniży się o jakieś 1 do 1,5cm.
    1 punkt
  20. Ciekawy artykuł. Fajnie że jest wreszcie na wykresach krzywych podana moc "wejściowa" rowerzysty w stosunku do uzyskiwanej mocy silnika. Jasno z nich wynika dlaczego tryby dynamiczne zwłaszcza tour+ są takie uniwersalne. Przy mniejszej mocy generowanej przez rowerzystę są znacznie bardziej oszczędny niż standardowy. Przy wyższej mocy włożonej zachowuje się jak mocniejsze tryby. Przy silniku SX trzeba brać poprawkę na jego konstrukcję. Max moc uzyskuje przy wysokich kadencjach. Przy kadencji 80 obr/min to podobno ok 400W.
    1 punkt
  21. @thetere nie ma się co bulwersować, każdy jeździ na czym chce/posiada/lubi Ja czasem odpalam 26' alu 3x9 po upgrejdzie amorka i Beskidy szlakami podjeżdżam i zjeżdżam, po drodze spotykam 95% elektryki 🤣 pozostałem 5% to HT 💪 trafiają się FS ale w miejscach co bym określił "zjazdowych" i dodatkowo zazwyczaj w większych grupach tacy typowi zapaleńcy tematu Wszystkie kąty główki, geo, i co tam jeszcze to 💩⛈️
    1 punkt
  22. Na sezon chłodny mam https://www.amazon.pl/dp/B084TRB13D/ref=pe_25095781_587317651_TE_item?th=1 - genialne rozwiązanie 🙂. Kupiłem do przymiarki kilka kasków i ten najbardziej mi podpasował na linii nos-szybka.
    1 punkt
  23. W kontekście jazdy po płaskopolsce ta dyskusja jest bezprzedmiotowa:
    1 punkt
  24. Nie jest bez sensu, jak pisałem wcześniej, takie rozwiązania stosuje się w bardziej "zaawansowanym" mtb typu enduro i sam mam taki do mtb z bardziej zabudowanym tyłem
    1 punkt
  25. Bardzo interesujący artykuł na temat trybów jazdy w systemie Bosch. https://www.velomotion.pl/2025/10/bosch-e-bike-unterstuetzung-test/
    1 punkt
  26. Jestem w stanie dopuścić myśl, że on szczerze wierzył w swoją alternatywną mechanikę.
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Teraz wszystko jasne, sorry za moją złą interpretację 🙂
    1 punkt
  29. Jeden pies Brzozy to nawet samoloty zmiatają z planszy Jak się kask podoba, jeśli mierzyłeś i jest wygodny to trzeba brać. Ten drugi dość mocno zabudowany z tyłu, jak kask mtb/enduro, myślę, że do rejreacyjnej jazdy po polach ten pierwszy w zupełności wystarczy
    1 punkt
  30. DHX2 poprzedniej generacji (w tym roku wyszła nowa) można dorwać za 1500zł. Reign ma wypłaszczającą się krzywą pod koniec skoku, HBO będzie dobrym bajerem w tej ramie. Choć nie niezbędnym https://linkagedesign.blogspot.com/2023/01/giant-reign-29-2023.html
    1 punkt
  31. Zdecydowanie polecam przejchać się na lekkim fullu ( a masz budżet na takiego ) . Myślę że zapomnisz o HT , to jest jednak inna liga .
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. U mnie od wielu dni albo leje, albo pada. Wczoraj było 1.5h godzinne słoneczne okienko na rower, a tak to syf. Trzeba przykręcić błotniki do gravela...
    1 punkt
  34. Bo jesień jeszcze dobrze się nie zaczęła, a mam już jej dość... Oby do lata
    1 punkt
  35. Bo fajny mostek , kierunek Skałki Piekło pod Niekłaniem. Przy okazji na jednej wycieczce jechałem przez dwa województwa, Świętokrzyskie i Mazowieckie. Co prawda w Mazowieckiem tylko parę kilometrów, ale jednak.
    1 punkt
  36. Bo wczesnie jechalem w mgle i czekam na pociag
    1 punkt
  37. 1 punkt
  38. Mnie ostatnio przy czymś podobnym wyszło tyle XD #kloc, #amor sprezynowyXD, #29x2,1,#baranekdlategotakszybkoXD Da się, ludzie RMW1200 na tym startowali i osiągali dobre czasy i lokaty.
    1 punkt
  39. 1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...