Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      11 088


  2. nctrns

    nctrns

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      580


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      1 215


  4. Zapp

    Zapp

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      69


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.07.2025 w Odpowiedzi

  1. 10 punktów
  2. Bo w płaskim lesie też bywają pagórki
    8 punktów
  3. Bo Łąki Nowohuckie dawno nie fotografowane
    8 punktów
  4. Bo mi się krajobrazów zachciało 🤣
    6 punktów
  5. Bo ponad 12 ton stali vs karbon (Europa-hammer)
    6 punktów
  6. Bo ulubiona paleto-ławeczka na górce z widokiem
    5 punktów
  7. Bo ktoś tu kręci niezłe wałki
    5 punktów
  8. Bo taka sytuacja Dlaczego się cieszę? Bo wcześniej trafiłem na historię @siemalysy z wątku zakupowego i nie muszę/nie chcę jej "przebijać".
    5 punktów
  9. Bo Gorce polecają się na weekend
    4 punkty
  10. Bo Defy spotkał kuzynkę Avail
    4 punkty
  11. Bo podpórki leżą przy drodze
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. 3 punkty
  14. 3 punkty
  15. Pique w rozmiarze XS, prosto z pudła po wstępnym złożeniu, jeszcze bez pedałów, waży równe 12 kg. Jak dla mnie waga zacna, jak na aluminiowego fulla, na giantowych kołach
    2 punkty
  16. @nctrns Jakby były młode z tego spotkania, to jestem pierwszy na liście, pls
    2 punkty
  17. 2 punkty
  18. https://www.instagram.com/reel/DLhaCrXM0vJ/?igsh=MW00a2F1N3cwbTZuNA== Taki mały off top
    1 punkt
  19. Do korby M7000 kiedyś dałem 4,5mm podkładek aby uzyskać linię łańcuch taką jaką chciałem, nic złego ze stabilnością się nie działo, ale śruby miały długość 16mm.
    1 punkt
  20. https://www.rowerowaholandia.pl/p83274-sruba-tarczy-mechanizmu-korbowego-m8x0-75x12-5?srsltid=AfmBOorLEcgKbBvNfdWpfxe_rN2KWHD9uhrR7TGEutT5TICw3OyfzsM4 https://panrower.pl/sruba-tarczy-zebatki-mechanizmu-korbowego-m8x075x128-p-657.html?srsltid=AfmBOoq9dWz-LGB2f9MwbyNlFfIHNPZKBO34w11c6SHng6eL2VUyMz82
    1 punkt
  21. Ghost ma ciekawe malowanie, trzeba to przyznać. Przy możliwości wydania 3000 zł warto rozważyć: Rockrider EXPL 540 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Dlaczego nie piszę nic o Ghost? Ponieważ waga oscyluje w okolicy 16kg !! https://sklepmartes.pl/rower-mtb-nirvana-tour-sf-essential-93ni101-ghost
    1 punkt
  22. Chyba nie jezdzisz z nogą na pedale pod takim kątem ? Zakładając że nie , to pięta parę cm idzie w dół i masz większy przeprost. Ja osobiście bym spróbował obniżyć siodełko o 0.5 - 1 cm i potestować. Albo od razu na bike fitting się umówić
    1 punkt
  23. @WojtasTaba Bo co innego ogólna zasada, a co innego osobnicze preferencje i uwarunkowania. To, że nie mamy chyba podstaw by twierdzić, że każdy powinien mieć rzepkę nad osią pedału w określonej pozycji, nie wyklucza, że Ty akurat powinieneś, bo inaczej odczuwasz dyskomfort.
    1 punkt
  24. To poprosimy fotkę z boku , w najniższym położeniu pedału , i drugą , gdy ramię korby jest w osi z podsiodłówką . Zaraz Cie wyleczymy
    1 punkt
  25. Łu.Pedału, bo to przedmiot:) A co do meritum, to umiejscowienie rzepki nad osią nie ma o ile mi wiadomo jakichś realnych plusów, czy minusów w większości przypadków. Nie ma żadnych badań na jakiejś sensownej próbie które by potwierdzały, że takie akurat ustawienie jest "najlepsze", za to jak wiele innych rzeczy w kolarstwie "przyjęło się"
    1 punkt
  26. Po prostu ta technika pochodzi z dawnych czasów i sprawdza się dla podsiodłówek w okolicach 70-72 stopnie pochylenia i geometrii rowerów szosowych sprzed kilkunastu-kilkudziesięciu lat. Istotny jest kąt rozwarcia kolana względem kąta pochylenia tułowia. Tu jest całkiem dobrze napisany artykuł z podstawami: https://magazynrowerowy.pl/sylwetka/ Niemniej w przypadku MTB rowery projektuje się do pedałowania na podjeździe i pracy na stojąco na zjeździe. Zatem gdyby spojrzeć na sylwetkę podczas pracy na podjeździe i odnieść ją do poziomu wyznaczonego przez grawitację to może rzeczywiście rzepka wtedy trafiałaby na oś pedała.
    1 punkt
  27. Mam podobne parametry tj. 194cm i 87kg. Osobiście szukałem ramy o TT minimum 650mm i tutaj się zdecydowanie różnimy ;). Osobiście przez długi czas jeżdżąc po górach używałem napędu z kasetą 12-36T oraz korba 36/22, więc rozumiem Ciebie doskonale. Jeżeli rower będzie miał zębatkę w korbie 30T traktuj to jak dodatkowy atut. Osobiście zwróciłbym uwagę na Polygon RWR Xtrada 8 Rower górski Polygon x RWR Xtrada 8 - Sprint-Rowery.pl Tutaj masz geometrię do wglądu XTRADA 7 | Polygon Bikes Przy obecnie progresywnych ramach, nie liczyłbym na to iż uzyskasz TT na poziomie 620mm. W mojej Meridzie Big Nine TR Limited parametr ten wynosi 681 mm, mostek 70mm z kierownicą 760mm. Dla mnie największą wadą Polygona są opony 2,25" - zdecydowanie oczekiwałbym 2,4", nie wiem niestety jak z miejscem w ramie.
    1 punkt
  28. Wg mnie jak najbardziej się sprawdza, bo efektywnie to co chcesz osiągnąć to stosunkowo mały efektywny kąt podsiodłówki, bo dzięki niemu masz ustawienie siodełka względem osi suportu i pedałów takie na jakim Ci wygodnie. Sprawa rozbija się o dwie rzeczy: 1. Nie wszystkim jest tak samo wygodnie na takiej samej geometrii. 2. Współczesne MTB z większym kątem podsiodłówki (powyżej 76 stopni) są świetnie dostosowane do jazdy ostro do góry i ostro w dół, za to nie dla każdego są wygodne do jazdy po płaskich trasach, ale patrz punkt pierwszy.
    1 punkt
  29. Znajdź dłuższą ramę z niższą główką, do tego szerszą kierownicę (tu dochodzą niuanse typu kątów gięcia i mostka na tzw. minus). Chyba, że chcesz nadal możliwie komfortowej/bardziej wyprostowanej pozycji, ale z mniejszym odsunięciem siodełka - jak masz szczególne wymagania, to może fitting pomoże. Komfort rzecz względna - nie każdy szuka tego samego, a liczy się też efektywność, która w przypadku sportu będzie bardziej istotna, a którą bardziej komfortowa pozycja znacznie by upośledziła... Poza tym, to co oznaczają te długie dystanse ? Odczuwasz dyskomfort, i czym się on objawia ?
    1 punkt
  30. Rozumiem, że masz rozmiar 23 cale, czyli pozioma 620 mm? Zarówno Radon jak i Kellys przy tym samym wymiarze będą miały bardziej agresywną pozycję. Ale to nic sportowego, normalna ówczesna geometria. Radon i Kellys to bardzo dobre propozycje - co wybierzesz to osprzętowo powinieneś być zadowolony. Orbea to już 1-2 klasy w dół.
    1 punkt
  31. Według mnie problem jest tutaj, u samego źródła, próbując dopasować niewłaściwy rower do swoich potrzeb. FS nie bardzo nadaje się na długie wycieczki, między innymi z powodu geometrii (bo nie tylko). Współczesne rowery FS XC/Trail mają geometrię przystosowaną do jazdy w terenie, kontroli na zjazdach, mocnego dociskania przodu (dlatego w takich rowerach masz krótki ten "odwrotny reach" żeby przesunąć rowerzystę do przodu i niejako wymusić to dociśnięcie), a nie do wygodnego siedzenia i spokojnego pedałowania przez 100 km. Jak jesteś uparty i mówisz "doradźcie mi fulla do długich wycieczek", to się nie dziw że ludzie polecają ci XC, bo to generalnie jest rzeźbienie w gównie i nikt ci nie wyczaruje roweru którego pewnie nawet nie ma.
    1 punkt
  32. Serio. Z tego co pamiętam, a parę tych Integr miałem, każdy tak miał. Jak nie ma sagu ani nie wydaje dziwnych dźwięków , to jeździć i obserwować A SI 27.2 też pewnie to miał , tylko nie zaobserwowałeś akurat. Jak masz jakiegoś pod ręką, to bez linki pociągnij , zobaczysz co i jak.
    1 punkt
  33. A na pewno jest powietrzny NEX? Do tej pory nie widziałem 🙂.
    1 punkt
  34. It is not a bug , it is a feature Mój Lev Integra też tak ma .
    1 punkt
  35. @wr81, z naszego punktu widzenia kompletnie nic 🙂. Koryak leży sobie w pudełku - myślałem o cięższej córce, ale wiązanie sznurówkami dla zwiększenia skoku o 1 cm póki co mija się z celem, ale ... ↓↓↓ Poza tym mam w swoich rowerach 30.9 x 150, więc jak coś to będę miał na podmiankę. Lev SI założyłem lżejszej, bo po pierwszej przejażdżce na oryginale stwierdziliśmy, że jest za lekka i ma ogromne problemy z jej wciśnięciem. A dlatego akurat Lev, bo miały akurat te modele i nie było żadnych problemów z ich działaniem. Tylko ta cięższa jak sobie przypomniała jak chodzi Lev marudzi teraz, że z nią miałaby dużo łatwiej 😀.
    1 punkt
  36. W tym serwisie ładnych głupot naopowiadali . Kupując w BD masz lepszą obsługę posprzedażną niż kupując analogiczmy towar u nas gdzie zawsze wymyślą , że to z twojej winy amor się rozsypał.
    1 punkt
  37. Wiadomo że 65Nm to nie jest dużo Ale odpowiedni dobór przełożenia i rower daje radę.
    1 punkt
  38. Nie uwierzę w to, raz że 2 rzędy zamiast 3 a dwa powietrzna sprężyna to na pewno będzie z pół kg. różnicy jak nie lepiej. Edit: tutaj podają 12.96 kg. https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-kellys-phanatic-30-025-purpurowy a dla tego z twojego linka na kilku stronach widziałem wagę w granicach 13.95 - 14 kg.
    1 punkt
  39. Spaniała! Chcesz kokpit do kompletu? https://www.olx.pl/d/oferta/kierownica-ns-bikes-bad-mama-mostek-ns-bikes-super-moto-retro-mtb-CID767-ID11kEB1.html Dwa krańce spektrum wyskoczyły na piwko
    1 punkt
  40. Moje Di2 ( GRX ) same z siebie ześwirowało. Przerzutka tylna automatycznie wskakiwała na najmniejszą koronkę i już nic nie szło robić, tylko przez urządzenie diagnostyczne szło ją z powrotem uruchomić - tyle że tylko to było na chwilę, bo po jakimś czasie znowu się krzaczyło. U mnie nie było żadnego dzwona, zalania, nic!! Same z siebie zdechło, trzeba było wymienić na nowe.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...