Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.05.2025 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Drogi (nieznajomy) kolego. Tak bez ka-ka-kasku na rowerze? Jesteś u pani!3 punkty
-
2 punkty
-
A dejże mi ty już człowieku święty spokój. Ja piszę bardziej o elektrykach na góry/pagórki gdzie i tak co do mocy szczytowych nikt wybitnie nie szaleje. Podnosi się moment obrotowy co logiczne na takie zastosowanie gdzie coraz więcej jest użytkowników dzikich tras. Jaki to ma wspólny mianownik z jakimiś chorymi ludkami, którzy za cel mają tylko targanie tylną oponą glebę i zapitalanie pod 50-kę? Ludzie nie tyle oczekują osiągów co wydłużenia dystansu czyli bardziej pojemności baterii. Poza tym jacy ludzie? Dziś ponad setka od Skawiny po tamtejszych DDR-ach, Kanał Łączany plus WTR oraz wiejskie okolice Radziszowa i na setki ludzi na rowerach w tym kupa na normalnych elektrykach widziałem tylko 3 chińskie paści. Wszystkie 3 osoby to emeryci i chyba nawet najdalszych zakamarkach głowy nie przyjdzie im zapierniczanie tym po odblokowaniu gdziekolwiek. Nie masz elektryka, mieszkasz na zadupiu czego akurat zazdroszczę a męczysz bułę jakby elektryki były twoim mottem przewodnim w życiu... Serio przestaniesz męczyć jak w godzinę po płaskim jakiś tucznik zamiast 25 km dystansu zrobi 7/8 km więcej? To jest aż tak dużo by męczyć i beceć non stop o tym samym w kółko? Ponownie bujać to my ale nie nas.2 punkty
-
Tylko nie wspomniałeś że Ty masz ten silnik w trekkingu i jeździsz po drogach. A tu mowa jest o rowerze do gór a w takich warunkach wszystko mogło by wyglądać inaczej co do bezawaryjności. Prawda ?2 punkty
-
Nie w Polsce. Nasze przepisy nie definiują takiej klasy roweru, to co najwyżej może być motorower. U nas nie kupisz motorowerów/skuterów z pedałami, chyba że o czymś nie wiem lub to stare spalinowe. Prawo europejskie owszem definiuje taką klasę, ale my jej nie przełożyliśmy na nasze regulacje. I nie, dyrektywy nie są de facto prawem, muszą mieć umocowanie w ustawodawstwie poszczególnych krajów. Kwestia wyuczenia jak podnieść rower. Mam dosyć ciężkiego mieszczucha (19kg) i bez problemu go stawiam do pionu. Gdybym miał 25kg elektryka też bym to robił bez manetki. Po prostu wystarczy pchnąć rower do przodu i zacząć podnosić kierownicę - resztę załatwia fizyka, nie trzeba nie wiadomo jakiej siły i sprawności. Do ruszania też nie jest potrzebna, po prostu silnik załączy się trochę później jak czujnik wykryje ruch. Kwestia zrzucenia biegu przed zatrzymaniem, żeby nie startować z twardego przełożenia.2 punkty
-
U mnie tez zmiany. Stalową wersję kentfildo podobnego roweru praktycznie wyparł przerobiony Felt Broam 60, nie polubiłem się niestety mimo chęci z barankiem więc wleciała prosta kierownica, zmienione zostały koła, suport i parę drobiazgów. W sumie z fabrycznych 11kg zjechałem na 9,4kg. Opony 40 niby takie gładkie, ale są spoko i na szutrze i na leśnych drogach, piachu wiadomo nie lubią. Karbonowy widelec, sztyca i koła, rama aluminiowa. Komfort bardzo OK. Nie ma dużej różnicy do stali, a w stalowym mam opony 50, co robi różnice i ma znaczenie. Do Felta wejdą max 45-47, ale chyba pozostanę przy 40. Odczucia w jeździe Felt dużo lepszy pod górę, nie trzeba czasami nawet redukować, wystarczy mocniej depnąć, łatwiej też utrzymać prędkość, szczególnie w terenie, po lesie.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Zdjęcie łosia karkonoskiego, ale nikt go nie polubi, bo jestem ze wsi.2 punkty
-
Poskładany. Wersja RAW - surowa.🙃 Bo te koła na 90% pójdą do zimówki, a wlecą ciut szersze obręcze z piastami DT. Obawiam się, że opony dałem za wąskie... Kiera pójdzie trochę w dół, sterówka do przycięcia (już jest skrócona, fabrycznie miała jakoś 35 cm...), napęd, zobaczę, czy zostanie w tym kształcie. W tej chwili jest: Piasty Novatec 791, 792. Obręcze DT GR 531. Opony Vittoria Terreno Zero 47 - realnie tylko niecałe 46 na obręczach 24 z dętkami. Napęd cały SLX M7000. Tylko tarcza Garbaruk 36 zębów. Pedały XLC magnezowe. Hamulce Sram TLM, tarcze Centerline Srama. Kiera, rogi, siodło Sqlab. Chwyty ESI Plush. Mostek, podkładki BBB. Sztyca alu Easton. No i parę innych gratów Opony slicki i semi slicki spokojnie wejdą z prawilnym prześwitem do widelca 52 mm, do ramy 54 mm, po wykręceniu dolnej śruby na błotnik - wg moich pomiarów. Z bieżnikiem ok. 48 - Surly daje limit 47. Waga z pedałami, bez koszyków, dzwonka, rogów, uchwytów nawigacji oraz lampki, za to ze zwykłymi dętkami Conti 160 g - 11.95 +- 25 gramów. Sam frameset z całą rurą sterową ważył +- 4.1 kg (wcześniej w innym temacie napisałem, że 4.2. - waga miała humory hehe). Aktualny przebieg - 2 km.😎1 punkt
-
I bardzo dobrze, że się w końcu policja za to bierze, blisko ale szkoda że nie u mnie w Skawinie. Chyba złożę taki wniosek by się za to zabrali bu już nie raz głównie jakieś 'ciemne' typki ukryte za kominiarkami by mnie na CPR czy nawet chodniku rozjechały jadąc takimi ulepami z 40-50km/h. Karać to powinni surowo i bezwględnie bo jest jakieś dziwne pobłażanie. E-rowery na sterydach. Interweniował biegły sądowy - Aktualności - LoveKraków.pl1 punkt
-
Pytanie jak reszta napedu skoro nie dbałeś i jeżdził póki żył bez przeglądu😄 Tu może być korba do wymiany, podstawowa 3 rzedy to fc ty301 ok 70zł kaseta 8 rzędów hg 51 ewentualnie hg 200 ok 45-60zł łancuch hg 71 ok 70 zł tu jak mi polecano nie warto oszczędzać, bo np hg40 czy jakies kmc z szybko zniszczą napęd. suport shimano bb un 101. ok 30zł do tego linki i pancerze shimano srednia półka ok 40 zł komplet przerzutkowy, 40 zł komplet hamulcowy ale w zwykłym sklepie rowerowym można tanie zamienniki dostać za 10 zł zatem razem byłoby tylko 40. aha ta przerzutka 95 zł kosztuje: alivio rd m3100. Wychodzi ok400 zł jak sie nie znasz, nie masz kluczy i oddasz do serwisu to nie wiem czy mniej niż 300 zł zapłacisz.1 punkt
-
Piasty dt-swiss 370, w zestawie mam przejściówki na sztywne osie na przyszłość. Opony tufo thundero hd 44 mm na dętkach. Tufo stosunkowo świeżo założone więc co do przebić się nie wypowiem. Mostek oryginalny.1 punkt
-
Tak tylko wtrącę o tym momencie - silniki elektryczne, sterowane falownikiem (przemiennikiem częstotliwości) generują maksymalny moment praktycznie w całym zakresie obrotowym. Taki sterownik silnika dzięki skomplikowanym algorytmom operuje kombinacją napięcia, częstotliwości i wypełnienia przebiegu prądu. Tak więc, jeśli w ebiku sterownik popełnia jakaś kumata firma, to deklarowany moment będziemy mieli praktycznie od pierwszych obrotów.1 punkt
-
Ja myślę,że zależy ile ważysz jak do 80 kg to nie ma problemu. Ja mam na obręczach jeszcze lżejszych niż 391 i używam do startów w zawodach mtb, raz jechały z obciążeniem ok 100kg w daleką trase a ostatnio uczestniczyly w karambolu na starcie. Waże od 72-78 kg. Moim zdaniem nie warto przesadzac ale jak obserwuje innych to te koła są dość mocne znam cięższych ode mnie którzy startuja na kołach lżejszych i wszystko działa.1 punkt
-
"Co masz na myśli mówiąc "są to rzeczy, które po pewnym czasie i tak trzeba zmienić"?" Kaseta łańcuch i zębatka korby to są elementy eksploatacyjne, które po odpowiednim przebiegu się zmienia. Łańcuch częściej, kasetę rzadziej, zębatki korby najrzadziej. Częstotliwość wymian zależy od przebiegu. Nic się nie rozsypie na leśnej ścieżce. Dobrze że przypomniałeś starszą dyskusje na temat tego modelu. Jak Miranda produkuje te korby to jest to dobra wiadomość. Części do kół w przypadku ewentualnej awarii mogą być ciężej dostępne.1 punkt
-
Ech, jakby hamulce za 600 pln miały być kluczowe przy elektryku za 15 koła....1 punkt
-
1 punkt
-
@elkaziorro Przepraszam najmocniej, ale jaki znowu rower? Tam jest tylko kierownica. Prawdopodobnie jest to rowerowa wersja hobby horsingu.1 punkt
-
Jak widać na zdjęciu powyżej - potrzeba co najmniej trzech osób do zrobienia zdjęcia na rowerze. Dwie trzymają rower, trzecia aparat. Dlatego ten rodzaj fotografii nie jest popularny.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wiosna w Górach Izerskich. Słońce, ciepełko, bezwietrznie - to wszystko jest, tyle że nie u mnie.1 punkt
-
Troszkę za ciemny ekran. Nawigowanie z lekkim opóźnieniem. Irytująca autopauza. Za tą cenę.... bajka 🙂1 punkt
-
W Onecie pisali, że musiał być wzywany biegły, że moc określał itd. Przecież z daleka widać - jedzie z manetki, to cabas. Z jednej strony współczuję dostawcom jedzenia, z drugiej strony mnie denerwują i zaczynam mieć lęki chodząc po chodniku.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00