Ranking
- w Odpowiedzi
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 23 Października 2025
-
Rok
24 Października 2024 - 23 Października 2025
-
Miesiąc
24 Września 2025 - 23 Października 2025
-
Tydzień
17 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Dzisiaj
24 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Wprowadź datę
13.09.2024 - 13.09.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 13.09.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Brat Godziek wiezie rower pociągiem (czy coś w ten deseń) https://m.pinkbike.com/news/must-watch-dawid-godziek-throws-down-world-first-trick-on-moving-train.html3 punkty
-
3 punkty
-
Siemanko! W tym roku za jeden z rowerowych celów obrałem sobie wjechanie na jakaś przełęcz w Alpach leżącą na wysokości ponad 2000 m n.p.m. Żeby to umożliwić, albo przynajmniej ułatwić, postanowiłem przy wyznaczaniu tras skupić się na przewyższeniach. W okolicach Bazylei gdzie mieszkam, nie brakuje wymagających podjazdów z odcinkami o nachylaniu powyżej 15%, ale niestety są one relatywnie krótkie. Stąd też mój rekord jednorazowego podjazdu wynosił do kwietnia tego roku jakieś 500 m. Podjąłem więc próbę wjechania na Sirnitzpass w Szwarcwaldzie, Na przełęczy oprócz sporej ilości śniegu spotkałem bardzo głodną myszkę (która jest bardzo rzadkim w Polsce gatunkiem, jest to źołędnica europejska i też występuje w filmie). Podjazd na Sirnitzpass z Badenweiler ma ok. 10,5 km długości, 700 m przewyższeń i średnie nachylenie 6,7 % co jest w sumie dość sporym wyzwaniem. Profil wygląda bardzo równomiernie i apetycznie. Cała trasa zamknęła się w 102 km i 1275 m pod górę. Niestety na zjeździe mocny wiatr w ryj, ale jakość nawierzchni i widoki pierwsza klasa, także zapraszam do obejrzenia filmu! Zachęcam do subskrybcji kanału. Dzięki również za lajki i komentarze pod filmem!2 punkty
-
2 punkty
-
- Torba Topeak Loader Backloader X 10L - Topeak Whisbone - Koszyk na bidon Topeak Dualside cage ex - 2 szt. - Camelbak Podium Chill - 2 szt. - Torba na kierownicę ULAC Coursier2 punkty
-
2 punkty
-
Główka tapered to zawsze plus, wewnętrzne prowadzenie pancerzy też wygląda estetycznie, ale trochę utrudnia ich wymianę. Amortyzator, według moich pomiarów, ma długość a-c 510 mm (w stanie całkowicie rozprężonym) i ma prostą rurę sterową. Na amortyzatorach się nie znam, więc tu liczę na porady bardziej doświadczonych. Chyba że jednak zdecyduję się na sztywny widelec, wtedy taki Force jak Ty kupiłeś byłby "plug and play" (bo dolny stożek pasowałby od amortyzatora) i najmniej obniżyłby przód. Widelce Accent są 25 mm niższe. Choć ta główka wydaje mi się bardzo zadarta w górę przy obecnym amortyzatorze i (pomijając zmianę geometrii i inne prowadzenie) i jej obniżenie nawet by mi pasowało. Dzisiaj zdjąłem korby (śruby miały ślady niebieskiego kleju do gwintów - miły drobiazg), by sprawdzić ich wagę i przy okazji poprawić ich osadzenie (bo blaty trochę pływały na boki i lekko ocierały o przerzutkę na przekosach). Zmierzyłem też długość suportu i sprawdziłem jego dokręcenie. Po odjęciu wagi pedałów (292 g) wychodzi 918 g (z plastikową osłonką). Trochę mniej niż najtańsze korby Shimano TY-300. KORBA DO ROWERU SHIMANO FC-TY301 42/34/24 3RZĘDOWA KOMPLET C. KOR81 - AFCTY301C244CL - 10668499722 - Allegro.pl Ale dałoby się znaleźć lżejsze (42/32/22) wśród tych tanich, np. te (jeśli wierzyć deklarowanej wadze): KORBA ROWEROWA MIRANDA CLASSIC 42/32/22T KWADRAT BJSPORT.PL - Części i akcesoria rowerowe Lub takie: KORBA MIRANDA ALFA EUROPE ALTUS 423222 T C. KOR83 - Alfa3R - 10785781681 - Allegro.pl Przyjrzałem się też mufie ramy, bo prawa miska suportu (jej kołnierz) wyraźnie odstawała z jednej strony. Wygląda na to, że po prostu mufa ma nieprostopadłe do osi krawędzie i np. przy montażu suportu HT2 konieczne byłoby planowanie powierzchni mufy, by miski dobrze osiadły. Suport na kwadrat nie jest aż tak wrażliwy, ale trochę widać, że to tania rama, nawet po spawach, które piękne nie są. Ja raczej pozostanę przy kwadracie, ale i tak przy wymianie suportu przeszlifuję chociaż pilnikiem na oko prawą stronę. Oś suportu ma długość 124 mm. Przy ponownym osadzeniu, obróciłem korbę o 180 st. na osi suportu i w tym położeniu bicie blatów się zmniejszyło. Jest prawie idealnie. Ten trick zwykle działa, czyli sprawdzenie wszystkich czterech pozycji montażu po lekkim nabiciu młotkiem. Któraś zawsze daje najmniejsze bycie, bo niedoskonałości wykonania gniazda korby i osi suportu mogą się wzajemnie potęgować lub znosić.2 punkty
-
Z sąsiadem (prezesem wspólnoty), w półtorej godziny przykręciliśmy wieszaki na 13 rowerów w blokowej rowerowni. Nagle w zagraconym pomieszczeniu zrobiło się jakby pusto - da się wejść. Siła SDS+.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@TYFON79, dobrze się czujesz !? Rozumiem, że reprezentujesz PIS-ielstwo ... 👎 Eurokołchoz piszesz. Tak ci źle? Zawsze możesz się przenieść np. do krajów BRISC. Tam ci będzie ciepło z Saszami i Waniami.1 punkt
-
Jak ci wyposażenie pokroju błotników potrzebne to chyba źle typ roweru wybrałeś😂1 punkt
-
Ludzie starają się udowodnić ze gravel jest rowerem uniwersalnym - w moim odczuciu nie jest, zwyczajnie jest niekomfortowy na dziurach. Ale ludzie widać lubią cierpieć dla lansu i hajpu, wiec kto im zabroni? Dla mnie uniwersalny rower to rower MTB. A że nie jest tak szybki jak gravel - who cares?1 punkt
-
Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. Osobiście. Esker 2.0 gen 2 -microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice. -nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jak na razie nie widać, by hamulce v były na wymarciu. Wprawdzie w nowych rowerach są montowane coraz rzadziej, ale rowery już w nie wyposażone będą jeździć jeszcze wiele lat i rynek klocków też będzie istniał. V-brake - Klocki hamulcowe do roweru i okładziny - Największy wybór - Allegro.pl Nie rozumiem też tej nagonki na hamulce V, że to niby takie słabe i że jak ktoś dużo waży, to jedyną opcją dla niego są tarczówki. Przecież V-ki to w istocie też hamulce tarczowe o największej możliwej średnicy tarczy, czyli prawie takiej, jak zewnętrzna średnica koła z oponą. Tarczą hamulcową jest obręcz wykonana z dobrze odprowadzającego ciepło aluminium (no chyba że karbon, to już nieco gorzej), o dużej pojemności cieplnej (waga obręczy to zwykle powyżej 400 g), dobrze chłodzona (wszak górny fragment obręczy porusza się względem powietrza z prędkością prawie dwukrotnie większą niż cały rower). Dobrze ustawiony V-brake, z przyzwoitymi klockami, dobrymi pancerzami i linkami bez problemów stawia rower na przednie koło. Obręcz też nigdy nie nagrzewa się do czerwoności ani nawet temperatury, przy której jej dotknięcie spowoduje oparzenie. No dobra, obręcz jest bliżej ziemi i łatwiej się brudzi niż tarcza i nieco trudniej ją wymienić. Zaolejoną obręcz można jednak szybko odtłuścić (dużo łatwiej niż tarczę, gdzie z otworów wciąż wyłazi tłusty brud), a klocki w ostateczności nawet lekko ściąć nożem, gdy sam pilnik nie wystarczy. Brudne V-ki hamują gorzej, ale nie drastycznie gorzej. Zaolejone tarczówki nie hamują prawie wcale.1 punkt
-
Ponieważ jestem na foto odwyku, na wypady rowerowe zamiast aparatu zabieram ze sobą kolegę fotografa. I powiem Wam, że to jest zdecydowanie wygodniejsza opcja.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Na urlopie trafiliśmy na ścieżkę rowerową z ciekawymi roślinami pastewnymi wzdłuż. Taka ciekawostka1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bez bicia przyznaję, że rower nie jest już moim domyślnym hobby, zaczął mnie nudzić...no ale kiedy już wstaje o 7 rano w niedzielę i chcę chociaż te 5 dyszek po przerwie zrobić to mógłby działać jak trzeba. Wyjechałem na ultegrze, wróciłem na singlu, całe 9 km zrobiłem. Linka w klamce postrzępiona a na ostatniej przejażdżce wszystko śmigało jak trzeba. Cóż, wbijam się w kombinezon i idę udowadniać wyższość inżynierów hondy nad inżynierami shimano1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt