Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.07.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Znalazłem kawałek płyty pcv/pvc/pdf/jpg, nie wiem, ale wyciąłem to No i postawiłem pod to, nazywamy to NAGI- New Abandoned Gravel Incarnation🫠 A później wyciąłem drugi z nazwą własną, oczywiście nie posiadam drukarki trzy.de więc posiłkowałem się wyrzynarką bosch'a z małym nożykiem do drewna.🫠 Oparłem o stojaczek przerobionego drugi raz Author'a. Pozdrow'er😘 Wycinanie umilał mi ten i inne utwory 🫠😉3 punkty
-
3 punkty
-
@KrissDeValnor nie wiem, nie śledzę jakoś super dokładnie dokładnie rynku ani nowych rowerów, ani używanych. Na te pierwsze wchodzę raczej z ciekawości, żeby zobaczyć co jest teraz na topie (odpowiedź: wiele "rewolucyjnych" technologii to odgrzewane piąty raz kotlety, tyle że w ładniejszym opakowaniu) i ile kosztuje (odpowiedź: w wielu przypadkach dużo za dużo), a na drugie... w sumie też z ciekawości, bo co potrzebuję, to już kupiłem Ale mimo tego widzę, jak z jednej strony drogie potrafią być części nowe z górnej (i modnej - patrz np. gravele czy elektryki) półki i jak tanie nieco tylko starsze i/lub ledwie używane. No i mniej modne też Trzeba tylko pójść na pewne, czasami zaskakująco małe i w gruncie rzeczy nieodczuwalne kompromisy. Przy czym zwykle ograniczam się do obserwacji, bo gdybym miał się udzielać na forum z takim zaangażowaniem, jak te ponad 15 lat temu, to 9/10 moich odpowiedzi na zadane pytania brzmiałoby: "nie patrz na reklamy ani porady sprzedawcy w sklepie / kup używkę lub nówkę z demontażu lub promocji za ułamek ceny / nie jojcz, tylko naucz się przynajmniej podstawowego serwisowania / nie szukaj odpowiedzi w tabelkach excela, ale wsiądź na rower i sam zobacz, czy jest ci wygodnie". A już na pewno "nie marnuj czasu na zajmowanie się pierdołami przed kompem, tylko tu i teraz wsiadaj na rower i jedź". Bo lepszy sprzęt tańszy i gorszy, ale sprawny, z którego korzystamy, niż droższy i lepszy, który istnieje co najwyżej w naszych wyobrażeniach. Ja ten błąd swego czasu też popełniłem i boli mnie on do dzisiaj. Nie bierzcie ze mnie przykładu. Serio2 punkty
-
Ja wymieniłem na SKFa ze dwa lata temu. Kulają się do dziś bez najmniejszego objawu awarii. Ważne, aby je wcisnąć a nie wbijać...2 punkty
-
@locomotiv12 na oczy nawet nie widział 1040 i na podstawie tej niewiedzy wypisuje totalne brednie. Jak pisać bajki to trzeba mieć jakieś podstawy .2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
W piastach tej konstrukcji woda dostaje się po osi, potem między tulejką a łożyskami i stoi na łożyskach. Od wewnątrz łożyska fabryczne mają uszczelnienia bezkontaktowe (tak jak każde łożysko przemysłowe 2RS). Ważne żeby smarem uszczelnić oś podczas montażu koła. Z zewnątrz fabryczne łożyska mają uszczelnienia kintaktowe LU. Można iść w nierdzewki codex (kosztują jakieś śmieszne pieniądze) ale IMO to żadne rozwiązanie jeśli woda będzie je penetrować to i tak łożysko będzie się degradować.(ale nie zardzewieje ;)). Trzeba umiziać wszystko smarem wodoodpornym (np. okrętowym). Równie dobrze można wsadzić łożyska zwykłe i analogicznie umiziać smarem wodoodpornym. Dobre marki przemysłowe (uszczelniane bezkontaktowo) to EZO (ale made in Japan), Timken (made in USA) oraz FAG (ale tylko Germany). SKFy się skundliły. Generalnie to łożyska przystosowane do pracy w środowisku suchym ew. z dodatkowym uszczelniaczem kontaktowym.(np. simmering). Z uszczelnionych kontaktowo Enduro robi bardzo przyzwoite (i drogie) łożyska. Odnośnie pras domowej roboty to ważne żeby wciskać wyłącznie za bieżnię zewnętrzną.1 punkt
-
@Sobek82 Ty zboku, a właściwie zboczony narcyzie - wydźwięk zarówno negatywny, jak i pozytywny w tym przypadku Tylko patrzeć, a zaraz będziesz w reklamach @RabbitHood Antyrowerowe, to by było wywalenie obręczy, albo całego roweru w krzaki, a tak to nie No i ogólnie brawo Ty - Sobkowi nie bije, on to robi sam1 punkt
-
A to się czegoś nauczyłem - jak w premium wybierze się mapę dla piechurów, to są zaznaczone kolory szlaków PTTK, a jak rower to rowerowe. Nie jest to dla mnie tak czytelne, przeszkadzają mi te oznaczenia fotografii, ale zorientować się można. Tu przykład fragmentu z oznaczeniami pieszych szlaków turystycznych. Dla mnie Komoot ładnie sam wymyśla trasy i analizuje nawierzche, mapy.cz najlepiej mi pasują do do przeglądania mapy i szybkiego planowania na trasie, zaś do ręcznego rysowania trasy najbardziej polubiłem Footpath (na iPada).1 punkt
-
Tu masz przerzutkę z mocowaniem S1 rozstaw otworów montażowych 42,7 mm Tu masz przerzutkę z mocowaniem S3 rozstaw otworów montażowych 22,1 mm Napisz może do tego sklepu na Allegro to może określą się co mają na stanie i coś Ci doradzą Proponuję sprawdzić numer seryjny Twojej przerzutki w linku który wysłałem w pierwszym poście1 punkt
-
@KNKS czujniki - prędkości, tętna, pilot i obustronny pomiar mocy XC200 ( ale to idzie komunikacja z prawego do lewego i potem do Edge) @locomotiv12 tryb GPS w moim zastosowaniu - ZWYKŁY. @KNKS Tak. Kadencja jest " produktem ubocznym" pomiaru mocy.1 punkt
-
https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Potraktuj wyniki testów na tej stronie z pełnym zaufaniem.1 punkt
-
Kolego Locomotiv12 jesteś WIELKI!!! 😁 Temat rozwiązany ! Usterka tak smieszna że jestem zły sam na siebie że tyle z tym walczyłem.. Mało tego już w pierwszym poście dobrze mówiłeś (ale Cię olałem bo co mi ktoś będzie mówił że hak przezutki jest luźny jak nie jest bo widzę 😁 ) Ten hak przezutki to również śruba pod sztywna oś, przez co jak koło jest przykręcone to nie da się zauważyć czy też wyczuć że ta śruba jest obluzowana, A DOKRĘCIŁEM JĄ O 1/4 OBROTU BEZ ŻADNEGO OPORU 😲 jak ręką odjął, rower jeździ bezszelestnie 😁 Oczywiście zaraz rozebralem to odtluscilem i złożyłem na nowo z odrobiną smaru. Cisza! 😁 Jeszcze raz wielkie dzięki! Nie przypuszczał bym że to się może poluzować (ale tak to jest jak się nie rozbierze całego roweru i nie pozna jego budowy) A w dodatku rama tak przenosi te trzaski ze myslalem że to ze sztycy lub z suportu.. Tak w ogóle jak teraz widzę jak to jest rozwiązane (to podczas wkręcania ośki równie dobrze jak będzie zbyt słabo ten hak przykręcony to może się odkręcać czyż nie?) A kilka razy tylne koło ściągałem 😀 A jeszcze jedno pytanie mam, bo ogólnie na całym rowerze jest opisane co z jakim momentem dokręcać (posiadam klucz dynamometryczny i wszystko dokręcam tak jak piszę) natomiast na tym haku to chyba jedyne miejsce gdzie nie pisze z jakim momentem go dokręcić) Więc dokręciłem na 8Nm nie wiem czy nie za lekko? Bo na sztywnej ośce jest 10Nm to nie wiem czy ten hak też tak nie powinien być dokręcony? Dorzucę zdjęcia może komuś też coś skrzypi/ strzela😁 Ja osobiście proponuję zacząć szukać takiej usterki od haka 😁 w ogóle najlepiej chwycic kpl imbusów i torksow i każda śrubkę dotknąć aby sprawdzić czy nie jest po prostu luźna(oczywiście nie dokręcać w opór każdą ile wlezie) Jeszcze raz dzięki Pozdrawiam1 punkt
-
"1000 - 2000 zł jak chce w tym sezonie pojeździć" Jest w ciul rowerów na olx, więc nie rozumiem problemu żeby pojeździć w którymkolwiek sezonie. 🫠1 punkt
-
Ten Riverside jest doskonale wyposażonym rowerem z gatunku ni to grawel, ni to touring - takie polaczenie roweru terenowego z barankiem i szosowym/grawelowym napędem dodatkowo optymalizowanego pod możliwości transportowe (milion mocowań w ramie, widelcu, możliwość założenia specjalnie projektowanego bagażnika, rama obliczona na 170 kg), Na takich rowerach jeździ się długie trasy ale szybciej niż w sakwiarsko-oblężniczym stylu i z większym bagażem niż na lekko w credit card bikepacking. Na bikepacking.com jest jego dobra recenzja z czasów wprowadzenia do oferty, gdzie szybko został wyprzedany. Podejrzewam, że to dynamo da radę naładować telefon, ale nie po 1 godz. jazdy tylko po całym dniu, a zresztą możesz je wykorzystywać do ciągłego ładowania jakiegoś powerbanka i dopiero z niego ładować telefon. Nie wydaje się, żeby było problematyczne przy zdejmowaniu koła. Rozpinasz kostkę i dalej wszystko jest normalnie. Natomiast koło zaplecione na takiej pieścił jest bardziej upierdliwe w serwisie. Zwykłą ogarnie każdy. Taką tylko ci, co mieli do czynienia z dynamo, czy piastami wielobiegowymi. Decathlon na tej samej ramie co 920 sprzedaje inne touringi np. 900. Tylko one mają nieco inny charakter - prosta kierownica i napęd mtb/turystyczny. Przykladem takiego roweru jest też Kona Sutra LTD (tylko tu już jest napęd mtb, co dla Ciebie może być zaletą - dostępność większych kaset, blaty zdecydowanie poniżej 40T, a w takim rivalu najmniejszy blat to chyba 38T): To było do dostania przy okazji ostatnich zawirowań własnościowych Kony na wyprzedażach, więc w Twoim budżecie. Dziś raczej w okolicach 9-10 tys.1 punkt
-
https://bikeinsights.com/ Im bardziej wyprostowanej pozycji oczekujesz tym mniejszy będziesz miał wybór na naszym rynku. Poniżej kilka przykładów rowerów żebyś mógł sobie porównać geometrię ram i doprecyzować sobie wymagania. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-polygon-bend-r7 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-four-corners-2 https://www.bike24.com/p2655761.html1 punkt
-
Zacznij od smarowania sztycy. Najlepiej użyć do tego anti seize. Znam przypadki, że sztyca bez nacisku nadal co jakiś czas trzeszczała lub cykała.1 punkt
-
1 punkt
-
Taka mała konkluzja na koniec......"zacny" sprzęt treningowy zwłaszcza do sprintów i interwałów😉1 punkt
-
@MarcinZasada dziwisz się, że oryginał looka „z epoki” kosztuje swoje…? W sumie to nawet nie za wiele. Takie pieniądze kosztują współczesne sztyce. Tego looka za te takie pieniądze łyknie pierwszy lepszy kolekcjoner. Masz pecha, bo te 25 mm to archaizm. Możesz szukać sztycy aluminiowej z marek takich jak kalloy uno, ergotec, bbb cycling. Na plus - będzie tanio, na minus - to nie będzie nic wyszukanego. No i musisz trochę włożyć wysiłku w poszukiwania, bo sztyce 25 mm to nie jest rzecz, która zalega na półkach w każdym sklepie rowerowym.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
