Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.06.2024 w Odpowiedzi
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Hej, wczoraj opowiadałem o turystyce rowerowej na gali finałowej kolejnej edycji akcji Rowerowy Maj w Warszawie. W stolicy nie mieszkam, więc pewien naturalny rozmach, jaki związany jest z organizacją różnych spraw w mieście kilkukrotnie większym od Gdańska, robi na mnie wrażenie. Może na Was też zrobi? Ponad sto tysięcy dzieciaków, prawie tysiąc koordynatorów w szkołach i przedszkolach - to kilka zrzutów z liczbami z prezentacji z wczoraj: Ale fajnie brzmi taki slajd - że dzieciaki chcą jeździć rowerami: Że Warszawa to prawie połowa akcji w całej Polsce i że... TYLKO 29 miast jeździ w Rowerowym Maju: To też jest coś, co wywołało uśmiech na twarzy - szkoły nie są przygotowane do przyjęcia takiego rowerowego pospolitego ruszenia, więc... Warszawa wypożycza lub buduje im barierki i stojaki: I jeszcze zdjęcia z wczorajszej gali w POLINie: na sali gdzieś tak z połowa tego prawie tysiąca koordynatorów, z których większość chętnie wyszła do pamiątkowej foty: Generalnie bardzo sympatyczne, aktywne, prorowerowe środowisko. Potem jeszcze świetna atmosfera podczas warsztatów ewaluacyjnych. A na sam koniec kilka moich słów o najlepszych szlakach rowerowych i dobrych praktykach w turystyce rowerowej w Polsce i w Europie. To chyba ta najwazniejsza, najbardziej sensowna akcja prowerowa dla dzieci i młodzieży w Polsce. Może macie statystyki z innych miast? Szy. PS. W tytule początkowo zapytałem kto z Was jeździ, bo część małych dzieciaków jest odwożona przez rodziców na rowerach, ale to jednak myli, więc - edytowałem.3 punkty
-
Nikt ci tu nie będzie podpowiadał w temacie takich ulepów, które przy okazji nie są z definicji rowerami. Musisz poszukać innego miejsca, gdzie nie mają problemu z popieraniem łamania prawa i biorą na klatę świadomość pomocy w budowie sprzętu zagrażającemu zarówno właścicielowi jak i wszystkim wokół.3 punkty
-
3 punkty
-
Sam jestem "pedalarzem", ale mam szczęście/nieszczęście mieszkać w bezpośrednim sąsiedztwie szosy po której regularnie jest robione gran fondo gdynia i ze trzy albo cztery triatlony rocznie + pomorska 500. Z tymi od pomorskiej nie mam problemu, w razie W zaproszę do garażu na serwis itp, ale z resztą problem mam. Droga zamknięta, nie ma jak przedostać się z domu do lasu, mnóstwo śmieci typu bidony i opakowania po żelach. Pinezek nie sypię, ale myśli często mam bardzo nieuprzejme.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
A dlaczego nie chcesz zachęcić Waszego miasta, by wzięło udział w akcji? Pewnie macie jakąś grupę na Fejsie, jakieś lokalne środowisko rowerowe. Może miasto nie zdaje sobie sprawy z takiej możliwości? Szy.1 punkt
-
Na pewno , mając do wydania 5tyś , chcesz się pakować w używane rowery ? https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-talon https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-hardtail/c/B514 https://sklepmartes.pl/sporty/kolarstwo/rowery/rowery-gorskie/gender/unisex-meskie/cena/3010-5026 https://sportprofit.pl/pl/c/Rowery-Gorskie-MTB/1001/2/default/1/priceto/5000/pricefrom/3000 https://www.scott.pl/produkty/1630 I pewnie jeszcze sporo innych . To co powyżej teoretycznie powinieneś we Ww znaleźć .1 punkt
-
Jak tylko zaczynam sezon, a w tym roku, to już w marcu, to młoda zapitala ze mną aż miło. Na Rowerowy Maj nie może się doczekać i drugi raz z rzędu ogarnęła komplecik naklejek. Generalnie super akcja!1 punkt
-
Za 3200 zł masz nowego Rockridera Race 700. Na boycycle taki sam jest za 3500 zł: Bianchi Magma 9S – SX Eagle wykorzystywany w M | buycycle Polska1 punkt
-
1 punkt
-
Teraz zabieram tam tylko gravela i snuje się R10, szutrami i po trójmiejskim parku krajobrazowym ale co to są za widoki i klimat1 punkt
-
1 punkt
-
Myślę, że głównie przez kolarzy, którym wydaje się, że są lub chcieliby być pro. I duże, znane stołeczne grupy kolarskie, które takich zrzeszają. Oni niestety mają wszystkich innych uczestników ruchu jak i przepisy w poważaniu. Po drugie - "Gassy" to obszar rolniczy, a rolnicy regularnie przypominają, że z rozsądkiem niewiele mają wspólnego. ul. Ruczaj gdzie pinezki pojawiają się ostatnio najczęściej to z kolei okolica zasiedlana przez dorobkiewiczów z kredytami - chyba wszyscy wiemy, co to za typ człowieka... Ale tak jak mówię - sami swojej sytuacji nie polepszamy...1 punkt
-
Nigdy nie byłem, myślałem, że jest odwrotnie, że Gassy to taki "top-notch". To jest nie do pomyślenia, że najbogatsze województwo w Polsce nie ma ani jednej normalnej trasy rowerowej. Bezpiecznej, dla wszystkich. Wiem, że powtarzam często, ale... no właśnie, może jednak za rzadko: taka Brandenburgia ma 7 tysięcy kilometrów szlaków rowerowych, które się w części nakładają, więc realnie to jakieś 4-5 tysięcy "unikalnych" przebiegów. Z tego jakieś 60-80% (w zależności od regionu) to infrastruktura rowerowa (asfaltowe drogi dla rowerów), drogi tylko dla rowerów i mieszkańców lub drogi leśne, czyli - te drugie i trzecie - to takie "prawie" infrastruktura, bo nikt obcy tam nie jedzie, ale jednak ddr to nie jest. Czyli jednak prowincjonalny, postddrowski land we wschodnich Niemczech ma jakieś kilka tysięcy kilometrów dróg do fantastycznego rowerowania więcej niż polskie "stołeczne" województwo. DRAMAT. Szy.1 punkt
-
Mazowsze bierze udział w projekcie, który nazywa się "Blue Valley". Partnerami są Mazowsze, Lubelskie, Świętokrzyskie i Podkarpackie. Na jakim etapie jest realizacja - nie wiem, ale... myślę, że jest szansa, że za jakieś 5 lat pojedziemy do Warszawy po podobnej drodze rowerowej, jaka prowadzi wzdłuż Wisły w Małopolsce czy Pomorskiem. A za mazowiecką pustynię w turystyce rowerowej należy dziękować wszystkim po kolei mazowieckim stopniom samorządowym, w tym Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która zamiast wykonać realnie działania, woli pozytywnie opiniować takie wynalazki jak Velo Mazovia. To są mazowieckie realia, niestety. Szy.1 punkt
-
Moim zdaniem pomiar w rowerze ma sens jedynie do orientacyjnego spoglądania, np. w czasie długiego podjazdu pilnujesz się by jechać na progu, nie wchodzić w beztlen, ale robienie strukturalnego treningu z trzymaniem wąskich zakresów mocy jest po prostu niebezpieczne. Do takiego orientacyjnego mierzenia + napędzanie analizy pułapu tlenowego i innych statystyk w garminie pomiar jednostronny jest w zupełności wystarczający. Treningi z strukturą opartą na zakresach mocy robię tylko na trenażerze.1 punkt
-
Wentyl ma się uszczelnić bezpośrednio na taśmie, czyli na zewnętrznej powierzchni obręczy. Jeśli potrzebujesz oringa od wewnętrznej strony obręczy, to znaczy że wentyl nie jest szczelny tam gdzie ma być. To znaczy, że pompujesz ciśnieniem oponę oraz przestrzeń wewnątrz obręczy, tak nie powinno być. Co do taśmy to każda taśma tkaninowa dobrze działa, na przykład Scapa 3120 (ale taśma marki "Very Best" z allegro nie jest gorsza).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To już sobie sam musisz odpowiedzieć czy stosunek twojego poziomu sportowego do zasobności portfela i siły pożądania nowych kół się spina. Będzie jeździć lepiej ale czy jest ci to potrzebne i warte kilku tysięcy A co do tematu - jeśli chcesz mieć "praktyczne" rozwiązanie, które łatwo będzie naprawić w razie potrzeby to bierz coś od polskich składaczy. Jeśli jednak ma być trochę hajpu to wiadomo https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-campagnolo-bora-one-50-disc-pd41731/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-zipp-303-s-tubeless-disc-pd25122/1 punkt
-
Odkurzyłem swoją stalową szosówkę (taką właściwą, z baranem) Jamis Satellite i dziś trzecia jazda w tym roku (na co dzień śmigam fitnessami, czy jak inni wolą szosami z prostą kierownicą). Po pierwszej jeździe mostek dałem na plus, bo proste kierownice trochę mnie odzwyczaiły od mocno pochylonej pozycji. Jednak wolę wyżej. Różnica w oporach powietrza baranka względem prostej u mnie nie jest duża, ale jednak w końcu dziś udało mi się przebić średnią 30 km/h na trasie 47 km (moja ulubiona, górzysta Krasnystaw - Stryjów - Wierzba - Stary Zamość - Krasnystaw). Dst. 47 km Vśr. 30,1 km/h Vmax. 70 km/h Cad śr. 79 obr/min.1 punkt
-
Ja peirdole na tym forum to w każdym temacie zamiast komuś doradzać to sie ludzie miedzy sobą gnoją, padaczka, tym bardziej że chłop nawet sie jeszcze nie wypowiedział i nie odniósł do pytań mu zadanych.1 punkt
-
Mamy takie spodenki. Jednak modele rowerowe chronią raczej biodra przy upadkach na bok. Córka ma model rolkowy, ten ma solidną ochronę kości ogonowej, ale nie jest to kompatybilne z siodłem. Model rowerowy Endura jest bardzo wygodny i nadaje się do jazdy ale jest cieplej i używam tylko w trudnych przypadkach. Są też osłony górnej części pleców.1 punkt
-
Serwis pewnie zaoferował to co miał na półce. Mało jaki zakład ma wszystko. I tyle.1 punkt
-
Ja zmieniałem koła z zestawu dt swiss r511 stożek 32mm, piasta dt350, szprychy cx-ray 1720gram na karbonowe giant slr1 42mm (też szprychy cx-ray, waga 1420gram albo 1450gram bo już nie pamiętam). Różnica niby nie była jakaś kosmiczna, z racji stożka na wietrze jedzie się wyraźnie lepiej, karbony są sztywniejsze, choć te alu dt swiss też bardzo sztywne. Karbonowe lepiej przyśpieszają, atak na hopki wyraźnie lepszy. Spokojnie mógłbym wrócić do tych aluminiaków i pewnie moje życie wyglądałoby tak samo. Koła gianta slr1 to serio bardzo dobre koła, ale musisz pamiętać, że to hooklessy więc wybór opon nieco ograniczony. U mnie gp5000 700x25c (wg marketingu miało urosnąć do 28c, ale niestety poszły na kosmiczne 25,5c) zalane mlekiem, ciśnienie 4-4,5 bara. Jest szybko, jest komfortowe choć teraz planuje zmianę na 700x28c. Na zjazdach gdzie jest dużo otwartej ekspozycji i wiatru ,czuję przewagę alusów dt- zjeżdża się dość płynnie, na karbonach ze stożkiem 42mm rower jest nieco bardziej dziki i trzeba uważać. Z kolei na zjazdach gdzie jest dużo zakrętów i nie ma wiatru na karbonie rumak prowadzi się na nich lepiej. Tak więc na góry szedłbym w stożek 38mm, na płaskim wolę jednak te 42mm. Czy kupiłbym je drugi raz....raczej nie. Ale tylko dlatego, że lubię jeździć po brukach, mam w górach trasy ze średnią nawierzchnią gdzie wolałbym mieć oponę o szerokości 30 lub 32mm. Hookless na mleku nieco mnie ogranicza jeśli chodzi o szybszą zmianę opon. Stąd wolałbym kupić koła evanlite albo falcon. Gdyby nie ten dyskomfort związany z ograniczeniem w zmianie opon byłbym z tych giantów bardzo zadowolony. Rumak to giant tcr adv.1.1 punkt
-
zdejmij korki u góry goleni i pewnie w środku będą śruby do odkręcenia.1 punkt
-
Jedni uwielbiają zapach napalmu o poranku, a ja tam wolę zapach lasu po deszczu.1 punkt
-
1 punkt
-
Ja jestem bardzo zadowolony , szutry lasy mazurskie nie ma problemów , kupiłem ostatnio vittoria mezcal ale wróciłem do conti na szutry , polne drogi starcza a asfalt to nie ma co porównywać ,1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
OGÓLNE WARUNKI I ZASADY PISANIA NA FORUMROWEROWE.ORG Portal forumrowerowe.org (dalej: „Forum”) jest platformą wymiany poglądów na tematy dotyczące rowerów i związanych z nimi form aktywności, zwłaszcza sportu i turystyki. Użytkownicy są zobowiązani respektować tematykę Forum, poza miejscami wyraźnie wskazanymi jako przeznaczone do dyskusji na inne tematy. W każdym przypadku użytkownicy zobowiązani są do zachowania kultury we wzajemnych relacjach, a także poszanowania prawa i zasad współżycia społecznego. Niedopuszczalne jest w szczególności zamieszczanie jakichkolwiek treści, w tym zdjęć, nicków, avatarów lub sygnatur, które: propagują naruszanie prawa lub doń nawołują; propagują przemoc/agresję lub doń nawołują; propagują używanie narkotyków lub innych zakazanych prawem substancji; są obraźliwe w stosunku do użytkowników lub innych osób; poniżają lub dyskryminują innych ze względu na rasę, narodowość, płeć lub wyznanie; odwołują się do ideologii nazistowskiej, komunistycznej lub innej powszechnie uznawanej za zbrodniczą. Przypominamy, że: Użytkownicy są odpowiedzialni za swoje wypowiedzi i działania w całym serwisie. Obsługa oraz właściciele Forum nie ponoszą odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników. 1. Zanim założysz temat a.) Skorzystaj z wyszukiwarki - być może analogiczny temat jest już na Forum. Jeśli jest, ale Twoim zdaniem nie wyczerpuje w pełni zagadnienia, dodaj wpis do istniejącego tematu zamiast zakładać nowy. b.) Zobacz czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie w dziale FAQ. 2. Zakładanie Tematu a.) Temat umieszczamy w przeznaczonym dla niego dziale. b.) Temat rozpoczynamy od wpisania w nawiasie kwadratowym ogólnej informacji, czego dotyczy dany wątek. Następnie dodajemy krótki, ale konkretny opis zagadnienia. Ma to na celu ułatwienie innym użytkownikom poruszania się po forumowym archiwum, natomiast autorowi wątku zapewni maksimum szans na uzyskanie szybkiej i wyczerpującej odpowiedzi. Przykład: czy będzie dobry dla mnie? - Źle [rower] - Źle [spd] Ritchey Comp - problem z regulacją - Dobrze. [Napęd] Problem z długością łańcucha - Dobrze. [Łańcuch] Problem z długością łańcucha - Dobrze. c ) Nie zapisujemy również nazwy tematu lub jego części oraz treści WIELKIMI literami, za wyjątkiem oznaczeń modeli, np Shimano XTR, Sram X.9, Giant XTC, Deore SLX Przykład: ROWER! POMOCY! - Źle [NAPĘD] Problem z długością łańcucha - Źle [sPD] RITCHEY COMP - PROBLEM Z REGULACJĄ!!!! - Źle [spd] Ritchey Comp - problem z regulacją - Dobrze. [Napęd] Problem z długością łańcucha - Dobrze. [Łańcuch] Problem z długością łańcucha - Dobrze. d.) Zasady klamer nie obowiązują w forach REGIONALNYCH, KLUBACH ROWEROWYCH i w DZIALE Z PROBLEMAMI TECHNICZNYMI FORUM. e.) Nakłanianie w postach i w sygnaturach do przyznania "+" reputacji za odpowiedź, będzie karane ostrzeżeniami lub zawieszeniem konta, a treść takich postów/sygnatur zostanie zmodyfikowana przez moderatora lub całkowicie usunięta. f.) Za tematy zakładane niezgodnie z obowiązującymi zasadami przyznawane są punkty ostrzeżeń i/lub tematy są usuwane. Po otrzymaniu trzech ostrzeżeń z tego tytułu konto użytkownika jest częściowo blokowane na 5-7 dni, a zamieszczane treści przed opublikowaniem wymagają każdorazowo zatwierdzenia przez moderatora. Jeżeli użytkownik mimo 3 ostrzeżeń nadal ignoruje upomnienia i uwagi moderatorów, konto może zostać zablokowane całkowicie (tzw. ban). g.) Posty skrajnie źle założone, niedbale, z błędami ortograficznymi będą usuwane od razu. h.) Nie cytujemy w całości ostatniego posta przy odpowiadaniu w temacie! TWÓJ TEMAT ZNIKNĄŁ? Poszukaj go w Śmietniku. Zgodnie z pkt 2 lit. f Twój temat mógł zostać usunięty w związku z niestosowaniem się do obowiązujących reguł pisania. 3. Posty, galeria, blogi a.) Unikaj zamieszczania w wątku kilku swoich postów z rzędu - jeżeli pojawia się potrzeba dopisania czegoś do wysłanego już posta, należy skorzystać z opcji "edit" - masz taką możliwość przez 10 minut od napisania postu, dlatego po napisaniu wiadomości przeczytaj ją ponownie w celu wyeliminowania ewentualnych błędów. b.) Dla zachowania przejrzystości wypowiedzi należy używać słowników ortograficznych lub sprawdzać napisany tekst narzędziem do autokorekty. Poważne błędy ortograficzne i składniowe w postach, zwłaszcza dotyczące słów i zwrotów związanych z tematyką rowerową, nie będą tolerowane. c.) Na Forum panuje kategoryczny zakaz umieszczania linków do stron o treści pornograficznej, nielegalnej lub naruszającej zasady netykiety. Zakaz dotyczy również wstawiania linków do treści umieszczonych na serwerach typu RAPIDSHARE, MEGAUPLOAD itp. naruszających prawa autorskie. d.) W galerii prosimy publikować materiały swojego autorstwa. Zamieszczanie plików bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. Wszelkie konsekwencje prawne wynikłe z rozpowszechniania treści naruszających prawa autorskie ponosi użytkownik, który zamieścił materiały na Forum (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., publikator: Dz. U. 1994, nr 24, poz. 83, tekst jednolity: Dz. U. 2006, nr 90, poz. 631). e.) W dziale Sprzedam nowe tematy użytkownicy mogą zakładać po 30 dniach od rejestracji na portalu. f.) Wpisy na blogach - jeżeli zamieszczasz na blogach Forum jedynie odnośniki do wpisów na swoim blogu, zamieść poprawny odnośnik na każdej stronie z wpisem kierującym z Twojej strony www do Forum. W przeciwnym wypadku wpisy będą usuwane. Link do Forum może być tekstowy lub graficzny z aktualnym logo Forum. 4. Spam i reklama a.) Posty/tematy/materiały zamieszczane przez użytkowników zawierające treści niepożądane/zakazane albo posiadające znamiona reklamy, spamu, mogą zostać zablokowane lub usunięte. b.) Odpisywanie w tematach osób spamujących, dyskusje ze spamerami etc. będą karane ostrzeżeniem. Pamiętaj, 'troll' tylko czeka, żeby mu odpisać i zwrócić na siebie uwagę. c.) Konta użytkowników, bez zgody administratora, nie mogą zawierać treści reklamowych (np. nazwa użytkownika sugerująca adres sklepu, dane profilowe, statusy). Administrator lub moderator, w przypadku naruszenia powyższych zasad może bez informowania użytkownika zmienić jego dane profilowe lub całkowicie zablokować/usunąć konto. 5. Informacje techniczne a.) Nie umieszczamy w swoich podpisach obrazków oraz zdań, czy wyrazów pisanych dużą czcionką lub rozciągających strukturę Forum. Dozwolony jest jeden TOOLBAR o rozmiarach 350x19px. W przypadku buttona Bikestats dozwolony jest rozmiar 201x50px. b.) Każdy użytkownik może w ustawieniach swojego profilu włączyć/wyłączyć opcję otrzymywania wiadomości na skrzynkę mailową. c.) Od pilnowania porządku i upominania osób nieprzestrzegających zasad są moderatorzy i administratorzy. Jeżeli zauważysz, że ktoś narusza obowiązujące reguły pisania lub inne zasady Forum, użyj przycisku ZGŁOŚ. Prosimy nie poruszać takich kwestii na Forum. d.) Chcesz zostać moderatorem? Skontaktuj się z nami. e.) Nie zmieniamy użytkownikom nicków. f.) Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów samodzielnie bądź za pomocą funkcji RAPORT. 6. Konsekwencje niestosowania reguł obowiązujących na Forum a.) Za niestosowanie poszczególnych reguł pisania przyznawane są punkty ostrzeżeń. Punkty ostrzeżeń nie wpływają w żaden sposób na dostęp i funkcje Forum. Ostrzeżenia są wyłącznie informacją dla administracji i zespołu moderującego. Ich redukcja nie jest możliwa. b.) Wszelkie przejawy braku kultury i poszanowania dla użytkowników Forum, brak tolerancji, przeklinanie, „trolling” i wszystkie inne odstępstwa od ogólnie pojętej netykiety będą karane ostrzeżeniami, a w przypadku braku poprawy blokadą konta. c.) Moderatorzy i administratorzy mogą zablokować konto lub dać ostrzeżenie użytkownikowi, którego wypowiedzi są niemerytoryczne, nie wnoszą nic do dyskusji, służą nabijaniu licznika postów. d.) Po otrzymaniu trzech ostrzeżeń konto użytkownika może zostać częściowo lub całkowicie zablokowane, z uwzględnieniem szczególnych reguł dotyczących sankcji za nieprawidłowe zakładanie tematu (zob. pkt 2 lit. f). e.) Grupa SPAMER - jeżeli Twoje wypowiedzi są pozbawione większego sensu i piszesz jedynie po to, by tworzyć dużo treści, Twoje odpowiedzi nie wnoszą nic do dyskusji, nie odnoszą się do tematów, nie odpowiadasz rzeczowo, robisz OFF-Topic, zakładasz tematy typu "jaką wodę pijecie" - możesz także otrzymać rangę SPAMERA. Jeżeli nie będzie poprawy, Twoje konto zostanie zablokowane. Ranga użytkownika może być przywrócona po widocznej poprawie. Z rangą spamera możesz odpowiadać jedynie w swoich tematach. f.) Administracja Forum może zawiesić użytkownika, przyznać ostrzeżenie lub całkowicie zablokować konto za kłótnie oraz niemerytoryczne bądź agresywne dyskusje z obsługą Forum.. 7. Usunięcie konta Każdy użytkownik ma prawo wykasować swoje konto bez podawania przyczyny. Wystarczy zalogować się na forum i przesłać prośbę korzystając z formularza kontaktowego lub napisać na adres admin@forumrowerowe.org (pamiętaj, że Twój adres email musi zgadzać się z adresem email przypisanym do profilu użytkownika). Postaramy się usunąć konto bez zbędnej zwłoki i w możliwie najkrótszym terminie. Jeżeli jakieś posty zawierają Twoje dane osobowe, prosimy o podanie linków. Na wniosek odpowiednich organów RP możemy odmówić usunięcia konta, jeżeli materiały i treści zamieszczone przez użytkownika będą dowodami w toczącym się postępowaniu administracyjnym. CZYTAJ WIĘCEJ: - Regulamin portalu ForumRowerowe.org - Polityka prywatności --- Potrzebujesz się z nami skontaktować? Zajrzyj tu1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
