Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01.06.2024 w Odpowiedzi
-
9 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Bo Piekielny Szlak. Była taka piosenka Dog Eat Dog - Expect the Unexpected. Ten tytuł dobrze go opisuje. Senne wioski na końcu świata, szutry premium, gravelduro, momenty WTF, piaski, błota, bagna, rzeki, jeziora, single, plaże, nadmorskie klimaty. A przejechałem tylko niecałą połowę. To jest szlak pieszy więc nikt nie obiecuje, że odcinki specjalne będą przejezdne5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Licznik z nawigacją po kresce + uchwyt za 160 zł. https://www.pepper.pl/promocje/licznik-rowerowy-igpsport-bsc200-gps-uchwyt-m80-4154-8441942 punkty
-
I tym akcentem kończymy ten offtop w tym temacie. Wszelkie następne posty nie na temat będą "nagradzane".2 punkty
-
2 punkty
-
Miałem sobie ostatnio szlaban na rowerowy shopping zrobić (świnia żre na nową ramę/nowy rower), ale że trafiła się kumulacja (-20% nawet na graty z wyprzedaży), to jakoś tak uległem Nowe trampki plus zestaw sznurówek:2 punkty
-
2 punkty
-
@Greg1, w mikesport.pl był kod -20% na wszystko do 30.05. Trampki za 347,2plnów nabyłem. Uważam, że to nice price 😉1 punkt
-
1 punkt
-
Linka jest naderwana i postrzępiona, prawdopodobnie kawałki linki blokują mechanizm zębatkowo-zapadkowy. Odpiąć linkę od przerzutki, odkręcić klamkomanetkę od kierownicy tak aby obejma została na kierownicy bez odwijania owijki, wyciągnąć linkę z klamki zobaczyć czy jest przy baryłce poszarpana, jeśli tak to zlokalizować resztki linki w klamkomanetce i wyciągnąć. Jeśli linka jest cała to pewnie inny syf dostał się na zębatkę i blokuje przeskok.1 punkt
-
@Bojkow Jeśli masz prawo jazdy to proszę Cię przestań z niego korzystać. Jeśli nie rozumiesz PORD to przerzuć się na zbiorkom...1 punkt
-
Co ciekawe w dalszym ciągu są dostępne niektóre (coraz mniej liczne) opony w "pomyłkowych" cenach. Jakby w Amazonie wszyscy wyjechali na długi weekend albo rzeczywiście zarządza tym jakaś AI (w fazie uczenia) która nie zauważyła błędu. Przykłady (jest trochę więcej, głównie modele "grawitacyjne") Minion DHF 29x2.50 EXO/TR?TPI nieznane 62PLN REKON RACE 29x2.35 EXO/TR/TPI120 66PLN Minion 29x2.60 Exo+/TR/120TPi K3C Maxx 88PLN1 punkt
-
1 punkt
-
Przyjąć przyjmie bo co by nie tylko efekt żarówki już będzie bardziej widoczny plus minusy takiego rozwiązania.1 punkt
-
Fajne niejsce, trzeba tylko z MCP zjechać. My przypadkiem trafiliśmy, tak Komoot trasę wyrysował, nawet żałowałem że na te kocie łby zjechaliśmy ale nie chciało mi się na OsmAndzie korygować i dobrze wyszło. Dziś koniec wyprawy, ostatnie 10 km po dziurawych asfaltach i szutrach już bolało, zwłaszcza ręce. I te sakwy skaczące na dziurach... Ale jeszcze obsmaruję Ortlieba. eTtex też grymasił - wczoraj szukałem alternatywnych tras bo miałem dość błotnistych ścieżek w lesie a ten mi podobne atrakcje routował. No i gubił ślad co jakiś czas i od nowa szukał. A dziś miał fioletową sr.czkę - co jakiś czas znikała mi fioletowa kreska (ślad) a ekran robił się fioletowy. To mu się już wcześniej zdarzało. Generalnie na plus ale bez pomocy OsmAnd, Komoota czy GM ciężko. No nie da się z sakwami i namiotem (nie użyty ani razu) jeździć po błocie w lesie w terenie mocno pagórkowatym albo w piachach. Podsumowanie dnia:1 punkt
-
No ale co chciałeś udowodnić tym przytoczeniem brzmienia przepisu? Pierwszeństwo mają tylko i wyłącznie piesi, którzy na przejściu już się znajdują lub na nie wchodzą, czyli jedną nogą są już na przejściu a drugą jeszcze na chodniku. Zbliżający się do przejścia czy stojący przed przejściem i czekający pierwszeństwa nie mają wbrew temu co mówią niedouczeni dziennikarzyny w mediach. Inny przepis, którego nie przytoczyłeś, mówi, że pieszy ma obowiązek się upewnić, że może bezpiecznie wejść na przejście: A szczególna ostrożność to wg ww. Ustawy: Art. 2. [Definicje] 22) szczególna ostrożność - ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie;1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czasem jedno spojrzenie wystarcza i już wiesz, że ucieczka nie ma sensu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To zależy czyj to rower Jak teściowej to uczciwa cena1 punkt
-
Czyli teraz trzeba dokupić łożyska dedykowane i będzie ok? https://allegro.pl/oferta/suport-do-korb-shimano-mt501-hollowtech-2-68-73mm-12763459985 a jakaś podpowiedź w sprawie przerzutki.1 punkt
-
Smar nałożony na gwint spełnia kilka funkcji. Po pierwsze zapobiega zapiekaniu (odcina dostęp powietrza i wilgoci do gwintu). Każdy kto naprawiał stary rower wie co znaczy zapieczony gwint. Poradników typu "jak odkręcic zapieczony suport" jest pełno. Ale jest też inny powód. Nieraz wykręcając nawet nową śrubę, idzie ona jakoś dziwnie "tępo", cały czas trzeba nieźle ciągnąć za klucz. Po wykręceniu gwint śruby wygląda jakoś niespecjalnie: On się zatarł, Nie zerwał, bo zwoje są na swoim miejscu, ale naciski zniszczyły powierzchnie gwintu. Próba dokręcenia zatartego gwintu kluczem dynamometrycznym da taki efekt, że klucz kliknie a połączenie może być kompletnie luźne. Smar zapobiega temu zmniejszając tarcie między zwojami przy wkręcaniu. Szczególnie śruby nierdzewne wkręcane w nierdzewny materiał są podatne na zatarcie (ale to raczej przy dużych gwintach, tak od M24 w górę). Trzeci powód stosowania smarowideł to zmniejszenie siły tarcia. Przy wkręcaniu powierchnie trą o siebie. Czyli część naszej siły idzie na pokonanie tych sił a tylko reszta na odpowiednie naprężenie śruby (czyli to co potrzebujemy i co jest powodem, że w ogóle tę śrubę wkręcamy). Wkręcając zardzewiałą śrubęw palcach czuć jaki stawia opór. Kręcąc kluczem dynamometrycznym przykładamy konkretny moment. Ale jaka część tego momentu idzie na pokonanie sił tarcia a jaka na napięcie śruby? Tu trochę o tym jest napisane: https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html Zastosowanie smaru grafitowego zmniejsza wymagany moment kręcenia w stosunku do suchego połączenia o połowę! A oprócz stopnia zskorodowania powierzchni wpływ na moment ma też rodzaj wykończenia powierzchni zwoju czyli cynkowanie, kadmowanie, gwint walcowany (typowy, tani) czy toczony itd. No i rodzaj materiału, jak producent daje śrubę klasy 12.9 zamiast 4.6 to robi to zapewne nie bez powodu i chciałby aby tę śrubę dociągnąć mocniej. Czyli, żeby okreslic optymalny moment dokręcania musimy znać średnicę sruby, skok gwintu, wytrzymałość śruby, rodzaj wykończenia powierchni, rodzaj smarowania itd. To cała wiedza, ale jak pislem wyżej tak bawić się trzeba jak montujemy prom kosmiczny. Przy rowerze typu Ukraina wystarczy, że posmarujemy lekko gwint i dociągniemy momentem podanym w ogólnie dostępnych tabelach. Ten rower chyba nigdy nie widział klucza dynamometrycznego, prędzej "ruski klucz" (młotek i przecinak) To jest symbol oliwiarki, ogólnie stosowany jako miejsce nanoszenia oleju. Tak nawiasem mówiąc, to kleje do gwintów też sa zwykle na bazie lekkich olejów (np. Loctite), więc w chwili dokręcania pracują jak olej, dopiero potem zamieniają się w klej. Czyli z punktu widzenia klucza dynamometrycznego nie ma różnicy, czy stosujemy lekki olej czy Loctite. Nie jestem ekspertem od ram weglowych, ale w tych które widziałem nie wkręcało się śruby w gwint nacięty w laminacie, tylko w ramę była wklejona metalowa gwintowana wkładka (insert) i w nią wkręcało się śrubę. Czyli mamy kontakt metal-metal i to możemy lekko posmarować a nie włókno weglowe/żywica-metal. Mówie oczywiście o połaczenia gwintowanych a nie sztycy sidła czy kierownicy na styku z mostkiem.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
