Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.02.2024 w Odpowiedzi
-
Dopiero przy długim czasie naświetlania widać, że rowery też mają swoje fizjologiczne potrzeby.11 punktów
-
Także przypomnę, że takie kolarze są w tym temacie zabronione, tylko jedna fotka może być. Bo u-łaa-haa rower dwa.9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Kolejne wcielenie GT i jednocześnie kolejne podejście do czegoś bardziej grawelowego niż puffin na półtłustych gumach. Trochę dużo czasu minęło, ale gdzieś tam w czaszki czeluściach mam ciągle wspomnienia Kuwahary, no i jakby kto pytał, to czuć różnicę w konstrukcji obu ram. Rurki oversize i triple triangle to zdecydowanie sztywniejsza jazda, ale w pozytywnym sensie. Otóż węzeł suportowy w GT zostaje mniej-więcej na swoim miejscu przy ciśnięciu w korby, gdzie w Kuwaharce wystarczyło spojrzeć na tenże bardziej stanowczo i już zaczynał pływać na boki Pozostałe standardy też zdecydowanie bardziej nowoczesne i bliższe MTB no i ziarnko do ziarnka i rower robi się całkiem przyjemny. Samej zdolności terenowej nie ma co porównywać, GT mam obecnie postawionego na kołach z marina nicasio, jakoś 50mm gumy na kole 27,5. Co ciekawe, wcześniej jeździłem na kołach 26x2,3" i telepało znacznie mocniej, nie lubiłem tamtym zestawem zjeżdżać z asfaltu. Także jakby ktoś planował podobne restomody, to uprzejmie donoszę, że idąc po całości (tarczówki, ahead, większe kółka bezdętkowe) otrzymujemy rowerek bardzo współczesny, a do tego ekologiczny, bo z recyklingu Pyrsk!6 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
jak łańcuch przeskakuje na kasecie lub zębatkach korby to nie odrzucał bym zużycia któregoś z komponentów a może i nawet wszystkich, na jakiej podstawie odrzuciłeś zużycie łańcucha, kasety? Ewentualnie jest jeszcze opcja że przepuszcza Ci bębenek w piaście, ale jak problem występuje na środkowych przełożeniach to najczęściej właśnie są zjechane ząbki na przełożeniach na których najwięcej jeździmy (w większości jest to właśnie środek) i wyciągnięty łańcuch.2 punkty
-
https://vimeo.com/manage/videos/911974267 Odnośnie narzędzi, ja takie coś popełniłem na sezon 20242 punkty
-
Niby dobrze znane, a jednak w rowerowej wersji chyba nie słyszałem (a już na pewno nie oglądałem) 😆2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Możesz To zmierzyć posługując się suwmiarką, kalkulatorem oraz kluczem do wykręcenia śrub trzymających ramiona korby do wkładu suportu. Wykręcasz śruby, Mierzysz szerokość całości wraz z korbą, a następnie mierzysz jak głęboko zaczyna się oś suportu i odejmujesz.1 punkt
-
A Specialized Chisel co ostatnio był na BikeInn w promocji za około 3500 zł? Edit. Znalazłem link: https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-ht-29-składane-rowery-elektryczne/138267698/p1 punkt
-
@Donayo ja tak miałem ostatnio w FR 955 . Przez pół roku praktycznie nie dało się z niego korzystać bo tak był zrypany. Potem coś drgnęło ale i tak po niecałym roku wysiadła mi psycha . Wiem, że Garmin ma wzloty i upadki ze swoimi modelami i dlatego 955 został zastąpiony czymś innym . Oczywiście też Garmin ale tym razem mogę napisać - prawie ideał 😉 Swego czasu takim rowerowym niewypałem był Edge 810. To dopiero była "kaszana" A z problemami nie pisz do polskiego suportu tylko bezpośrednio do centrali. A najlepiej jakby otwarli kod.😁wtedy z Explorera zrobiło by się Edge 1060 a z Venu Marq'a gen 4 😉1 punkt
-
1 punkt
-
Wywalasz stery, kupujesz Tokena pod tapera, szukasz koła przód na promce pod oś 110mm 15mm boost, ugniatacz na promce taper, sztywna oś. Korbę deore z suportem bb501, zębatkę 34nw DM lub 96bcd, zależne od rodzaju korby i systemu montażu zębatki. Heble wedle uznania, shimano, Magura, sram. I koniec tematu. Pozdrow'er 😘 Z tego powodu że rower nie jest stary można przyjąć że części które zdemontujesz można odsprzedać za niewielkie ale jednak pinionżki.1 punkt
-
Przy dzisiejszych cenach 1/3 ceny roweru. Wymiana widelca amortyzowanego na amortyzowany czy sztywny?1 punkt
-
1 punkt
-
Ten mały upgrade to 2/3 ceny roweru - nie wiem, czy bym w to szedł, zwłaszcza że rower ma prostą główkę ramy i jest ciężki... Jeżeli nie jeździ w terenie, to pozbyłbym się amora, co bez problemu odejmie 1.5 kg masy (w wypasionej wersji wymiana na karbonowy widelec, co da nawet większy zysk wagowy). Zębatka pewnie jakiś Deckas - kolega @Sobek82 przerabia tego typu sprzęty, to może się wypowie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wkładany tam RST alpha nie ma tłumienia. Sprężyna stalowa w jednej goleni, druga goleń pusta. Tłumika brak. To się nadaje tylko żeby się rower w sklepie nie przewracał... chyba że część wypustów ma tłumik a część nie ma. Sztuka, którą widziałem nie miała.1 punkt
-
Na octalink można kupić jeszcze acera FC-M3000 i alivio FC-M4000. Na zintegrowaną oś jest FC-MT210-3 oraz alivio FC-M4050.1 punkt
-
1 punkt
-
Można pomyśleć nad korbą Shimano CUES FC-U6000-2 36-22 11/10/9 speed, jest rozbieralna.1 punkt
-
A tera zoba jak jej sie nuny koślawio łot tego ałtfitu Ciekawe które mięśnie czuje Poza mięśniami pewnie kolana.1 punkt
-
Do 9rz. napędu kup korbę FC-MT210-2, ja bym sugerował 46/30 ale jest też 36/22 jeśli ci odpowiadają mniejsze blaty. Jeśli chodzi o suport to np. BB-MT501.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeżeli już mamy dyskomfort związany z pozycją, to coś jest na rzeczy, Tak jak w przypadku z pierwszego posta. Więc dokładnie tak jak piszesz - trzeba eksperymentować. Ale też nie można wyrokować, że krótki mostek, to nerwowe prowadzenie.1 punkt
-
Ale jak zbadasz uczucia z krótszym dłuższym mostkiem na sobie samym i tej samej ramie? Możesz założyć +- pięć mostków na długość, zmieniać plus na minus , oraz dodać odjąć wysokość kątem kostka lub podkładkami…Na każdym zrobisz 10 km i ciało zareaguje… +- Kolega pytał zastanawiając się, czy poczuje krótszy mostek, bo chce zostawić kierownicę i skrócić się na rowerze.1 punkt
-
Takie rozpatrwanie jest bez sensu. Jeżeli masz 'dobrą' pozycję, to każda zmiana na plus czy minus będzie odebrana jako negatywna.1 punkt
-
W przełaju miałem mostek 50mm i kierownicę 420mm, póki jazda była po równym asfalcie to rower był przewidywalny i dobrze się prowadził, po wjeździe w teren prowadzenie zaczynało być nerwowe i trzeba było ciągle delikatnie kontrować kierownicą na nierównościach. Po zmianie na mostek 35mm rower stał się bardziej przewidywalny, odczucia na kierownicy stały się bardziej wytłumione, odczuwalne drgania na kierownicy zmniejszyły się bardzo odczuwalnie, zmniejszenie długości mostka zwiększyło pewność prowadzenia w terenie co przełożyło się na większe prędkości na dużo gorszych nawierzchniach.1 punkt
-
Nie tylko „mikroruchy” dają poczucie nerwowości… To nie takie proste, dochodzą kąty ramy, rozstawy, wymiary, wyprzedzenie widelca i gabaryty ciała kolarza. Nerwowy może być rower z krótkim i długim mostkiem… im dłuższy mostek tym fizycznie przybliżamy się w stronę geometrii jak na lemondce… czyli rośnie nerwowość . Ale ramiona dźwigni są rozpięte między chwytami a osią sterówki czyli siłę masz większą przy kierownicy z długim mostkiem panie fizyku, tylko biomechanika naszego ciała i sprawność sterowania neuromięśniowego zmienia się w pozycji na chwytach, które są dalej . Dużo zależy od kalibru człowieka, i są też inne odczucia, drobinki inne goryla na rowerze. ( lepiej gnieść orzechy włoskie przy brzuchu a nie w wyciągniętych w pozycji na ząbi rękach przed siebie itp ale goryl gniecie jedną ręką w każdej pozycji ) Przykład 40-130 podałem dla ludzi nie subtelnych, taka duża zmiana da się odczuć niedowiarkowi…. A dziś kupiłem sobie 38cm żeby sobie porobić roszady. 36 używałem w geometriach antycznych z mostkiem chyba 70 mm, teraz mam compakt 31,8 szybciej sobie pozamieniam mostki… moje zwykłe kierownice to 44 albo 46 grawel na łapach. Uzurpator- Stabilność na dużej ramie z krótkim mostkiem dla nie gigantycznej osoby będzie ocierać się o uczucie rower- tankowiec generalnie mówimy teoretycznie o zmianach mostka tej samej osoby z taką samą ramą, i pozycją siodełka. hipotetycznie…1 punkt
-
1 punkt
-
@Greg1 "Piszecie, że żeby odczuć różnicę trzeba by było zmienić z 30 mm na 130 mm lub na odwrót, że da się to okiełznac czy do tego przyzwyczaić." W tej samej ramie? Równie dobrze możesz sugerować jazdę na ramie 48cm, kiedy powinno się jeździć na 62cm. Jeżeli zaś zachowamy pozycję, to hipotetyczna rama w której stosujemy mostek 30mm będzie miała 10cm dłuższą bazę kół, więc i, siłą rzeczy, będzie bardziej stabilna.1 punkt
-
1 punkt
-
Czuję już wiosnę w krzyż'u więc dokończyłem dzieła zbawienia 26era za stówkę, została samarama, zacisk stycy i sztyca, jak w naPISie na widełkach " A NEW WORLD" dostało to cudo koła 27.5 47c zalane serwatką, napęd 9s z goatlinkiem, korbą na kwadrat, heblami mt200, kierą 740, sterami accent air, gripami ESI i randomowo kupionym siodełkiem które zgrywa się w linii górnej rury, mógłbym dodać pedały dartmoore'a białe ale nie moszna mieć wszystkiego, idą owe do karbonowego ulepa, który leży i dojrzewa. Plus jeszcze w zastaw Skalny Jeźdźca z w kur Fiony'm mną 🫠 Wilgoć wszędzie Stolik operacyjny Parostatki Pozdrow'er😘1 punkt
-
Bo świetne miejsce, żeby się zatrzymać - zwłaszcza jesienią/wczesną wiosną.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00