Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      7 661


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      2 023


  3. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 465


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      8 022


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.06.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 15 punktów
  2. Bo chociaż raz w roku z tego miejsca jest zdjęcie Pozdrow'er😘
    11 punktów
  3. Temat chciałem poruszyć już dawno, ale wreszcie mi się zachciało Otóż chodzi o części/chemię rowerową wycenione sporo ponad wartość rynkową, tylko dlatego bo określana są jako "rowerowe", a praktycznie niczym się owe produkty nie różnią od "nierowerowych". W tym temacie można podawać takie przykłady żeby ludzie się orientowali i nie przepłacali niepotrzebnie. Tak więc zaczynam. 1. Oleje do serwisu amortyzatorów. Producenci sugerują używanie swoich produktów kosztujących nawet ok. 150zł za 1/2l. Tymczasem można śmiało używać popularnych Motorexów/Motuli kosztujących ok. 50zł za litr. Lista kompatybilności dostępna na stronie Wichu Serwis: https://www.wichuworkshop.pl/blog/oleje-do-amortyzatorow/ Przykładowo, do mojego Monarcha RT3 RS zaleca olej Rock Shock 7Wt 31.82 cSt@40ºC, kosztujący przykładowo w tym sklepie 104zł: https://www.bikestacja.pl/olej-rock-shox-maxima-plush-7wt-do-damperow-1l-p-8322.html tymczasem jak można wyczytać w tabeli, jego odpowiednikiem będzie Motul 10W, kosztujący przykładowo tutaj 43zł: https://allegro.pl/oferta/olej-motul-5100-10w-40-10w40-1l-4t-polsyntetyczny-13572798311 2. Olej hydrauliczny do hamulców Shimano/Magura itp. Wiele osób wie jak Shimano robiło klienta indywidualnego na spore pieniądze, kiedy sprzedawali 1l butlę do użytków serwisowych za ok. 80zł, a dla zwykłego klienta były porcje 50ml po 35 zł. W 1l mamy 20 porcji po 50ml, co daje nam 20x35zł= 700zł. Złoty interes. Na szczęście ktoś wymyślił rozlewki z dużej butli i cena ok. 10zł za100ml jest już w miarę ok. Dodatkowo wg. tego tematu: można użyć oleju HLP 10, który kosztuje 35zł/litr: https://allegro.pl/oferta/olej-hydrauliczny-hlp-10-1l-13147291356 3. Miałem ostatnio nieszczęście kupić nowego mykmyka, gdzie w komplecie nie było baryłki montowanej na lince. Malutka śrubeczka, ale bez niej sztycy nie zamontujemy. Poszukałem w kategorii rowerowej na Allegro, i mamy tylko jedną ofertę po 15zł/sztuka: https://allegrolokalnie.pl/oferta/barylka-mocowanie-linki-sztycy-kind-shock-bikeyoke-qhz plus wysyłka wychodzi 25zł. Tymczasem w kategorii motoryzacyjnej praktycznie ta sama część, tu zwana "KOŃCÓWKA AWARYJNA OKUCIE LINKI SPRZEGŁA GAZU 5 mm" dostępna jest za jedyne 3.70zł: https://allegro.pl/oferta/koncowka-awaryjna-okucie-linki-sprzegla-gazu-5-mm-13701161137?reco_id=ef6b4471-091d-11ee-86b4-3e073dfde7c5&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 4. Wszelkie łożyska do piast, suportów HT2 itp. Widziałem że czasem cwaniaczki kupują w kategorii motoryzacyjnej, gdzie można kupić za ok. 5zł/sztuka i wystawiają potem w kategorii rowerowej z opisem "łożysko do (tu nazwa piasty/suportu itp) za kilkukrotnie większą kwotę. Ok, to kilka przykładów które mi wpadły do głowy, jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę.
    6 punktów
  4. Bo nastawiali tych maszyn do robienia wiatru i cały dzień się męczyłem
    6 punktów
  5. Bo mega rozluźniająca przejażdżka po ciężkim dniu. 🙂
    3 punkty
  6. A nie można benzyną ekstrakcyjną na czystą szmatkę? 🤔
    2 punkty
  7. Cześć nabój co2 do roweru :https://www.centrumrowerowe.pl/naboje-co2-sks-airchamp-pd1099/?v_Id=5051&gclid=EAIaIQobChMI2O2-nsjA_wIVDQd7Ch1pZgCGEAYYAyABEgJQt_D_BwE lub https://www.centrumrowerowe.pl/naboje-co2-topeak-co2-bra-pd2767/ nabój co2 nie do roweru: https://militaria.pl/p/naboj-co2-asg-18448
    2 punkty
  8. Fajny temat, ale ja podam przykład ku przestrodze, aby nie we wszystkim szukać oszczędności. Mam klienta, który tak niefortunnie wydzwonił w drzewo, że złamał obie ręce, bo nie zadziałały oba hamulce na raz (Shimano Saint) Po czym przynosi mi rower do przelania hamulców i daje mi swój płyn (LHM do zawieszenia w Citren'ach). Po tym jak zobaczyłem pracę klamek to bałbym się jechać na tym rowerze pod górkę, a on zjeżdżał nim nim z góry Żar Po przelaniu hamulców olejem Shimano wszystko wróciło do normy. Także... Wszystko jest dla ludzi i jak da się coś zrobić taniej to jestem za, ale warto by było podawać przykłady preparatów, które mają identyczne właściwości z oryginałem, a nie jedynie zbliżone, bo na przykładzie tych hamulców może to oznaczać życie, albo śmierć. Druga sprawa jako kontra: Ostatnio sprzedawałem 10 linek hamulcowych, chyba z 20m pancerza i dużo końcówek, łącznie za kilkaset zł. Klientem był aeroklub i potrzebowali tego jako cięgna przepustnicy do jakichś samolotów. Pytam się czemu rowerowe? Bo pewnie jak jest dopisek, ze do samolotu to jest jeszcze droższe? Otóż nie. Po prostu, te rowerowe były lepsze 😛
    2 punkty
  9. Na tym korcie trawiastym 1ga będzie się przygotowywać do Wimbledonu.
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. Genesis High Latitude ... Mam dokładnie to co opisałeś 🙂
    1 punkt
  12. Po filmie chyba postawię na MTBki 🤔😁
    1 punkt
  13. Myślę że powinieneś przeczytać: https://jadenarowerze.pl/mazurska-petla-rowerowa/ ... oraz obejrzeć: Szy.
    1 punkt
  14. Patrząc na przebieg szlaku, to walory krajobrazowe nie były priorytetem Nie kusi Cię, żeby wypuścić się kawałek dalej w kierunku północnego wschodu? Dwa lata temu pojeździliśmy taką trasą: https://www.alltrails.com/pl-pl/explore/map/gps-2021-05-29-9days-e0b0f90 https://photos.app.goo.gl/aCXxEkb7BVufSSbf7 Byłem bardzo ukontentowany. Rok wcześniej... No tu nie mogę znaleźć śladu, ale z dużym marginesem błędu(ów) to było tak: https://ridewithgps.com/routes/33137088 https://photos.app.goo.gl/r68hPbLy1UU4pGfm6 Też byłem bardzo zadowolony.
    1 punkt
  15. Takimi pierdoła mi się przejmujecie jak powietrze i olej a różnica cenowa między korbą deore a grx i reszty podzespołów to dopiero wałek i to w branży rowerowej 😉
    1 punkt
  16. Nie znasz się! Tam jest specjalne CO2 które nie niszczy opon!
    1 punkt
  17. Budżet? Ja polecę tarczę RT-76 plus klocki Shimano metaliki, ewentualnie EBC Gold.
    1 punkt
  18. Odtłuszczacz do tarcz w spreju Produkt rowerowy 400 ml / 48,90 => https://allegro.pl/oferta/odtluszczacz-tarcz-muc-off-disc-brake-cleaner-13373647290 Zastępnik 600 ml / 13,35 => https://allegro.pl/oferta/k2-brake-cleaner-600ml-zmywacz-do-hamulcow-8699788056
    1 punkt
  19. Widelec od Marin Pine pod qr 110, w temacie druciarstwo jest już z kołem boost
    1 punkt
  20. Nowe rękawiczki krótkie Giro bo z decathlonu się degradują od wewnętrznej strony dłoni.
    1 punkt
  21. 1 punkt
  22. Ja natomiast przedłużyłem redukcję piasty 15>9 100 pod 15>9 110 tzw. boost Zastanawiałem się co na przedłużenie, miałem złamaną ośkę tylnego koła Za nabyłem widelec Marin od Pine mountain z rozstawem 110 QR Koło też wisiało z boostem Pozdrow'er😘 Ps. jeszcze tą korbę dziecięcą od 24era próbuję wskrzesić pod NW 104bcd
    1 punkt
  23. @Boss Akurat jest równie silne parcie na serwisowalność wszystkiego, może jeszcze w powijakach, ale się rozwija, gdyż 'branżowe standardy' kończą się furami śmieci z całkiem sprawnych przedmiotów wyrzucanych bez żalu.
    1 punkt
  24. A wy pijecie ten olej na postoju? Mam 4 rowery z hydraulika. Wszystkie sam zalewalem. Tam wchodzi naprawde minimalna ilosc. Zeby poczuc oszczednosci to musialbm miec ze sto rowerow, a zawsze przy zamiennikach jest ryzyko ze raz zadziala nie tak. I coz z tego ze w 99.99% dzialal super
    1 punkt
  25. Zawsze możesz kupić błyskawiczne, one są już wstępnie spreparowane zalewasz gorącym mlekiem lub wodą i odstawiasz na chwilę i do tego dużo orzechów i suszonych owoców, ja aby dłużej mnie syciły dodaję łychę tachini (zmielony sezam).
    1 punkt
  26. I z tylną tarczą po prawej stronie ktoś jeździł?
    1 punkt
  27. Miałem Silexa 400 w rozmiarze S, ale bardzo szybko sie sprzedal i juz nie mam., wiec nie poratuje Sam zle dobralem rozmiar maja wlasnie ok 169-170 cm wzrostu, byl jak dla mnie za duzy. To jest spora rama. Mierzylem potem w sklepie XS/S/M i generlnie na M zawisłem, S było naprawde spore i dopiero zejscie na XS dalo fajny jak dla mnie komfort. Trzeba przymierzyc, ale M-ka moim zdaniem bedzie na 100% za duza chyba ze masz nienaturalnie duzy przekrok wzgledem wzrostu. S-ka bedzie OK. Odemnie ten rower odkupił Pan ktory mial 175 cm wzrostu i na niego ta S-ka byla dobra. Tak jak Kolega Ineffable napisal powyzej szukaj na OLX, powinno sie cos trafic. Ten rower powyzej z ogloszenia z Gdanska to M-ka W okolicy 5500-6000 to mozna pomyslec nad ponizszymi modelami, natomiast mam nadzieje ze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie czy warto bo to tylko moje wlasne poszukiwania i przemyslenia Romet na GRX (5800 zl z kodem "GRX200" obecnie) https://www.rowerzysta.pl/Rower-gravel-Romet-Boreas-2-GRX-2023 Nowy model gravela od Radona, wysylka z niemiec, cena z dostawa ok 5900 zł https://www.radon-bikes.de/en/roadbike/gravel/regard/regard-70-2023/
    1 punkt
  28. Zalewani płatków zimną wodą i pozostawianie na noc to nie jest dobry pomysł z dwóch powodów. 1. Człowiek nie jest przystosowany do trawienia surowej skrobi. Nie mamy odpowiednich enzymów. 2. Na surowych płatkach jest cała mikrobiologia, grzybów i bakterii. Zalanie wodą i pozostawienie na noc, budzi całe to bractwo do życia 😕
    1 punkt
  29. Najważniejsza sprawa musisz się napakować po uszy węglem jak górnik przodowy. Czy będą to płatki czy makarony albo pieczywo - twój wybór. Inna sprawa, że ważniejsze od odległości jest ile siedzisz na rowerze - jak powyżej tych 2h to przydałoby się zabrać coś ze sobą.
    1 punkt
  30. Też będa pasowały, montowałem kiedyś bl-m7100 i 8100 też możesz. Jedynie może być problem z manetką zmiany biegów na obejmę, na pewno znajdziesz dużo na ten temat na forum, Ale jeśli masz manetaki 6100,7100,8100 to wiem,że problemu nie będzie nawet jak będą na obejme.
    1 punkt
  31. Bo nie wiem czy szlaban nie spełnia swojej roli od dłuższego czasu czy właśnie spełnia ja bardzo dobrze.
    1 punkt
  32. Jakoś nie było wcześniej okazji do focenia, ale tak się to z balastem prezentuje
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Oczywiście że będą pasować.
    1 punkt
  35. Przerobiłem następną piastę 150x12 na 135x10 z mini-driverem. Tutaj nawet całą oś robiłem bo oryginalna była stalowa.
    1 punkt
  36. Taka tam traska. Nagrane lepszym ziemniakiem niż ostatnio. Ale i tak kompresja Youtube'a strasznie obcięła jakość.
    1 punkt
  37. "Gdy tysiąc ludzi przez miesiąc wierzy w jakąś zmyśloną opowieść, jest to fake news. Gdy miliard ludzi wierzy w nią przez tysiąc lat, jest to religia ...." "Wszystkie religie oraz ich bogowie, to nic innego jak wytwór fantazji łatwowiernych i naiwnych ludzi, którzy jeszcze nie dorośli do tego, by wznieść się w rejony czystego rozumowania i wolnej myśli, opartej na nauce.“
    1 punkt
  38. Kolega w mocnym i ciężkim ebajku szukał zamiennika oleju. Testował oliwkę J&J, olej lniany inne cuda. Wszystko oczywiście w oparciu o specyfikację oryginalnego oleju. Ostatecznie testy zakończył na tym https://allegro.pl/oferta/olej-do-pneumatyki-vg10-0-6l-13421758315 Sprawdza mu się to na Shimano Saint. Ja z ciekawości na jesień wlałem to samo do swojego Deore 6100 i jest spoko. W zimie jak i teraz hamuje bdb. Jest trochę twardszy niż przód na shimano (ale z przodu nie wymieniałem od ponad roku i nie wiem czy było idealnie odpowietrzone), nie ma cyrków ani na mrozie ani w upale. Przy tej cenie to można sobie przelewać do woli. Zawsze można spróbować
    1 punkt
  39. Właśnie Myślę, że dobrze jest też zdawać sobie sprawę z pewnej kwestii: (chyba nie było o tym mowy wcześniej?) to, że nie ma idealnego narzędzia do nawigacji w Polsce, bierze się z czarnej dupy, w której jesteśmy z naszą infrastrukturą. Algorytmy globalnych aplikacji, a na pewno Garmina, tworzone są w odniesieniu do bardziej rozwiniętych, bardziej spójnych drogowych ekosystemów. Więcej autostrad i ekspresówek = lepszy routing dla samochodów, więcej infrastruktury rowerowej = lepszy routing dla rowerzystów. W konsekwencji też wszystko to co "pomiędzy" jest zarówno pozbawione większości "ścigantów", większości ciężkiego ruchu, ale i rowerzystów, którzy zwykle na jakiejś równoległej, rowerowej nitce (nomen omen) w krzakach mają dla siebie lepsze miejsce. W takiej sytuacji trafiając na podrzędną drogę, dla której istnieje szybsza alternatywa, też czujemy się bezpieczniej, ale też nikt nie pogania "pana w kapeluszu", jadącego 40 km/h na zakupy. W Polsce przeważnie wszyscy jesteśmy na jednej drodze, od rowerzysty przez kapelusznika po TIR-y. Pierwszy chce odpoczywać na świeżym powietrzu, drugi chce tylko kupić bułki i wrócić do wnuków, a trzeci jest po prostu w robocie i musi na czas dowieźć ładunek. Tego nigdy nie ogarnie żadna aplikacja 😕 Szy.
    1 punkt
  40. KNKS napisał: Pisze te słowa jako posiadacz szosy i XC, który kupił gravela i niezwłocznie się z nim pożegnał, Takie są efekty, jeśli ktoś "łyka jak pelikan marketingowy bełkot sprzedawców" i daje z siebie zrobić "ofiarę gravelowej propagandy", a nie idzie za rzeczywistą potrzebą: kończy się to wylewaniem żali...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...