Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Też mam w kasku Fidlocka i uważam że równie dobrze mógłbym nie mieć, natomiast jako mocowanie bidonu w fullach jest to bardzo ciekawe rozwiązanie i chyba też wezmę na próbę.
  3. Zamówiłem więc pewnie za jakich czas wkleję kolejne podejście do -2 bidonów w Trance "downcountry" Najwyżej same puszki będę próbował zbywać na olx. Sam Fidlock fajny gadżet, występuje też w paskach od kasków - i tutaj ciekawostka, moja żona która generalnie jest mocno obojętna na innowacje technologiczne tutaj jest bardzo entuzjastyczna (ma w kasku ktm-a). Wklejany Leatt za 90 z dostawą w czerwcu też to ma..
  4. Ale też nie dałeś wskazówek w czym problem dokładnie bo sorka ale nawet mnie czasem łapy bolą jak wybiorą się nagle na baaardzo długie zjazdy. W jakim stopniu zużywają się klocki bo powinny mniej więcej po równo. Jak jest przykładowo zjazd i serpentyna to jedni hamują dużo wcześniej z mniejszą siła a drudzy jeszcze cisną by mocnej docisnąć klamkę. Druga metoda niestety wymaga perfekcyjnego obeznania z swoimi umiejętnościami jak i możliwościami samego układu hamulcowego. Tak czy inaczej komuś kto nieregularnie bywa z górach a już na ~2 tys w szczególności najlepiej doradzić jak kolega wyżej czyli ćwiczyć i ćwiczyć przed takimi wyprawami.
  5. @Mandoleran zwróć uwagę na kompleksowość rozwiązania powyżej. Masz mocowanie dla Varia + założysz sobie Flare. Dla mnie rewelka.
  6. Takie mocowania już widziałem u chińczyka, tyle że nie natknąłem się do Scotta, były do Gianta, Speca, Pinarello. Może jakby napisać do by coś zrobili do czego chcemy, ceny też nie jakieś super niskie, ale na obronę to widać całkiem niezłą jakość ( carbon ).
  7. Sam jeżdzisz od lat 70. i nie wiesz na czym polega "poprawa techniki hamowania" ? Skoro jeździsz z żoną i sam nie uskarżasz się na, podobne co jej doskwierające, dolegliwości, to może spróbuj przeszczepić swoje doświadczenia małżonce. Z drugiej strony rower, nawet elektryczny trekking, to narzędzie do uprawiania szeroko rozumianego sportu/turystyki kwalifikowanej. Wymaga pewnego przygotowania i treningu. A zima dopiero się zaczyna. Jest więc dużo czasu na "trening".
  8. Tak jak już ktoś napisał. Musisz rozdzielić pojęcia dać zarobić od dać się w...ć 👍 Miłego dnia👍😉
  9. Cena za bidon z mocowaniem genialna, tylko że on jest kształtem idealnie do Spectrala dostosowany, ciekawe jak w innych ramach by wyglądał.
  10. Dzisiaj
  11. Dzisiaj mija rok (grudzien 2024), odkad zaczalem jezdzic rowerem do pracy w trybie 'bloto, deszcz, czy sloneczna spiekota' . Przez ostatnie 12 miesiecy do samochodem pojechalem pewnie nie wiecej jak 10 razy. I tylko wtedy kiedy bezposrednio po pracy samochod byl mi potrzebny. Dystans to tylko 8 km * 2. Dodatkowo w lecie wracalem przez las i lokalnego singla, wiec czasami bylo +10km. Najgorszy dzien to byla gololedz, gdzie rower zupelnie nie trzymal sie podloza. Drugim wyzwaniem jest temperatura. Do -5 jakos daje rade, ponizej tego jest 'silna wola' troche slabnie . Plusy to poprawa kondycji, nie jekas spektakularna. Ale minely wszelkie dolegliwosci zwiazane z SKS, bole plecow, lamanie w kosciach, przeziebienia i takie tam.
  12. W Canyonie z Crankbrothers zostały już tylko Mallet Trail (wchodzi jeszcze kod -10% OUTLET10) Oprócz tego ciekawostką jest bidon w nietypowym kształcie (do fulli zapewne) za 22.95PLN - tutaj głównym smaczkiem jest że wg. opisu przychodzi z kompletnym systemem Fidlocka który sam w sobie kosztuje 2x tyle (tanie systemy XLC z Centrumrowerowego pasują tylko do wybranych ram np. ghosta). Jedynym minusem wysyłka 50PLN..
  13. W zasadzie to trzeba by zdiagnozowac gdzie lezy problem. W zasadzie jedyna informacja o problemie to bolace palce/nadgarstki. Zmiana hamulców na 'mocniejsze' niekoniecznie pomoze. Powiem ze nie mam duzego doswiadczenia z roznymi konfiguracjami. W gravelu mam GRX800, w fulu XT8120. Jezeli mowimy o tylnym hamulcu, to w obydwu zestawach zablokowanie kola nie wymaga zbyt duzego wysilku. Teraz teoretyzuje, ale obojetnie co mamy w rowerze, zablokowanie tylnego kola nie wymaga jakiejs wiekszej sily. I od tego bym zaczal. Czy na obecnych hamulcach da sie zablokowac kolo? Po zablokowaniu kola, sila hamulca nie ma juz znaczenia. Wtedy trzeba wlsnie poprawic technike. I ja ciagle stawialbym na nauke hamowania przednim. Nie na darmo tylny hamulec nazywamy spowalniaczem. Dopuki jezdzilem tylko po asfalcie, tylny hamulec mogl dla mnie nie istniec. Trzeba sie nauczyc hamowanie przodem, bez blokady kola. No i oczywiscie jest to latwiejsze przy wyzszch grupach, gdzie istnieje jakas modulacja sily, a nie dzialanie zero jedynkowe.
  14. Bo @elkaziorro ma Śnieżne Kotły, a ja tylko mroźne dołki: @forscher aż sobie puściłem do śniadania
  15. A tak na marginesie, jak sobie poradzić z sytuacją, gdy but ociera o korbę? Jest niestety w ciul szeroki i nawet po maksymalnym przesunięciu bloku, mam niecałe 2 mm luzu pomiędzy korbą a butem.
  16. Gość

    FOCUS Paralane

    Jeszcze spróbuję zapytać, ten sklep to prawilny? Bo widać, że "codziennie" ten rower znajduję tańszy: https://gsport.pl/Rower-szosowy-FOCUS-Paralane-8-8-violet-black-rozmiar-M-p207521/?ref=Google+Merchant+Center&gad_source=1&gad_campaignid=23026083279&gbraid=0AAAAA-Jx9C-GUD3Z02DkRWnD7S6lPeIlC&gclid=Cj0KCQiAiqDJBhCXARIsABk2kSnqHkDfYKqoVf4ipB0NHzJqL7ptq485IFu1EJZaMWCZ5gRHlQH8jM0aAjCcEALw_wcB Ktoś z Was natknął się na jakąś jeszcze lepszą cenę w Polsce?
  17. Bo na lekkim, ale ciągle minusie.
  18. Wczoraj
  19. @marvelo No to moje ulubione buty do "brudnej roboty". Dzięki za patent z impregnatem, na rowerze to ma szanse zadziałać nawet spore!
  20. W okolicach tego budżetu wyrwiesz jeszcze giant defy i orbea orca m30i. I pewnie swoje kroki kierowałbym w stronę gianta, orbea, argon 18
  21. Czołem, wpadł mi - najpierw do głowy, jako pomysł, a potem w łapki jako zakurzony grat - Romet Huragan, którego planuję przywrócić do sensownego stanu. Nie mam wielkiego doświadczenia w takich projektach (do tej pory specjalizowałem się w budowaniu z chińskiego karbonu) i sam jestem ciekaw jak to wyjdzie. Wrzucam filmik numer 0 z procesu - pokazujący jak wygląda rower dziś, jaki ma osprzęt, wady i zalety. Zapraszam do oglądania, komentowania, podpowiadania, subskrybowania i w ogóle - im więcej widzów tym większa presja żeby zrobić to dobrze. https://youtu.be/rm2Kl_qEo1M (PS. Jeśli macie fajne akcesoria które do niego pasują to jestem bardzo zainteresowany!).
  22. clavdivs

    [Kross Esker] flatbar

    Patrzysz na oba wymiary, no bo lipa jak zabraknie sztycy.
  23. Odwrotnie: w takim budżecie bez sensu byłoby patrzeć na aluminium. W przypadku Argona odpowiedni będzie rozmiar M. Jeśli chodzi o Focusa, ja -mając 182 cm wzrostu- na pewno wybrałbym również M-kę.
  24. Greg1

    [Kross Esker] flatbar

    We współczesnych rowarach patrzysz na górną rurę a nie na podsiodłówkę i jej wymiar jest podawany przy rozmiarze
  25. Witam! Zamarzył mi się karbon, nie wiem czy słusznie, ale to chyba kryzys wieku średniego. O dziwo w tym budżecie można coś znaleźć. Czy warto pomyśleć o kupnie jednego z tych rowerów? A może są jeszcze jakieś inne warte uwagi? Czy jednak dać sobie spokój z karbonem w tej cenie? Focus Paralane 8.7 Sensa Giulia Argon 18 Equation Fuji Kasane2.3 Wzrost 182 cm, waga oscyluje wokół 90 kg, zależy mi na wygodnej pozycji i spokojnej jeździe, nie ścigam się. Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
  26. Wypowiedź typu " popraw technikę hamowania" nie wnosi nic. Merytoryczna wypowiedź to "spróbuj hamować w taki sposób" i opisanie tego. Bo " poprawić technikę hamowania" można na wiele sposobów - mój kolega w latach 70 ubiegłego wieku po zerwaniu linki hamulca w składaku ( bez hamulca nożnego ) by wzmocnić siłę hamowania opuścił siodełko i ryjąc nogami zjechał żółtym szlakiem że Ślęży
  27. @chudzinki aleś mi przypomniał widok z mojego ostatniego wypadu. Akurat zachciało mi się pospać pół godziny dłużej bo była spora szansa, że tam bym leżał pod tym zestawem albo jeszcze lepiej Chłop przejechał cale Krowiarki pewnie na luzie bo inwersja nawet była a wyłożył się w wybitnie specyficznym miejscu przy dolnej kolei na Mosorny gdzie często na 200 metrach mrozi asfalt z racji małej polanki jaka tam jest. Przy południowym wietrze zaciąga tam od Babiej lodowate powietrze na asfalt i robi się lodowisko.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...