Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Dziwny temat, który nie musi się skończyć żadną modyfikacją, ale zastanawiam się : Co mogę zrobić by przesunąć w przód przednie koło? Oddalając je od pedałów i ramy. Haczenie nogą o przednie koło jest śmieszne, ale jakby go było mniej to bym się cieszył bardziej. Pacjent to ultra lekki i krótki rower fitnessbike. Chcę go trochę ala zgravelować, bo szosy z niego nie mam zamiaru robić. Standardowy carbon widelec z pivotami jest okej, wręcz szkoda go wyrzucać - ale chcę podnieść przód i oddalić koło od pedałów. Co mam do dyspozycji teoretycznie? Sida 26" z pivotami + świetne pasujące ultralekkie kółko. Nie wiem ile skoku ma (około 80mm) ale działa dobrze i może być złotym środkiem. Bomber mx Comp air 26" 85mm też w dobrym stanie i z pivotami Sztywny alu widelec 28" od innej damki z dużym miejscem na oponę i pivotami. Wydaje się mieć większy offset od tego carbonowego. Ewentualnie Koga Myata 28" z własnym mikro headshockiem (śmieszne 30 skoku) i pivotami. Ramka jest 1 i 1/8 i ma krótką ma sterówkę więc każdy widelec mógłby podejść. Opona ta co jest (40mm tani gravel) póki co jest bardzo adekwatna do reszty sprzętu, ale szerszą bym nie pogardził. Do obecnego setupu to jest max. Jak wspomniałem zastanawiam się czy podniesie się przód zauważalnie a i czy odjedzie trochę koło od pedałów. Rower nie ma zastosowania, ba nie musi go mieć, wiem że jest za mały rozmiar i wydziwiam - ale może ktoś cudował i wymieniał sztywne widły i robił hybrydę na bazie hybridbike i coś mu z tego śmiesznego wyszło 😁 Mam też rowery z foxami pod 29" ale ich nie chcę tykać. Zresztą byłoby to już chore 🙈
  3. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi ! Naprawdę jestem laikiem, przeniosłem się z roweru komunijnego z 20 lat temu, i staram się rozeznać w temacie. Jak wcześniej pisałem, nie zależy mi na prędkości, bardziej na efektywności jazdy poprzez trudny teren, podjazdy/zjazdy, pokonywanie przeszkód, jazda przez błoto, krzaki, kałuże itd itp. Często muszę zmieniać z 2x5 na 1×1/, 1x3 żeby wyjechać z jakiegoś bajzlu w ktory wpadłem lub w ktory celowo wjechałem. Zastanawiam się czy istnieje bardziej optymalna opcja do tego typu jazdy pod kątem przełożeń i systemu ich wyboru. Znajoma bardzo sobie chwali brak przedniej przerzutki, ale ona jeździ po bardziej " cywilizowanych" drogach, gdzie ja staram się wybierać trasę gdzie " drogi brak" W żadnym wypadku. Chcę pozostać przy MTB, może źle to opisałem poprzez moja nowicjuszową wiedze w temacie. Co do amortyzacji, jeżdżę podstawowym sprzętem z amortyzacją z przodu, żadnych dodatkowych udogodnień.
  4. Udało się wyciągnąć sztycę 😅 Brunox psikany na sztycę + zamontowanie dużych pedałów i konkretniejszych opon by się rower nie wiercił dało efekt. A i od spodu brake cleanerem też lałem od strony suportu. Udało się nic nie ciąć ani nie kupować, tym razem bez kosztów. Zdarła się trochę, ale nawet ciekawie się teraz komponuje. Myślę że albo to tak zostawię albo zdobędę adapter 31.6 na 27.2 i wsadzę pasującą kolorystycznie do ramy srebrną 350mm sztycę gazelli.
  5. Wczoraj
  6. Dostawca map Mapbox: Dane map dla zegarków i liczników rowerowych COROS (w tym DURA) pochodzą z Mapbox. Mapy Google: COROS DURA wykorzystuje dane z Map Google do obsługi nawigacji w czasie rzeczywistym.
  7. Bo chwilę później się dosłownie zgubiłem.
  8. Agresywnie niebieska kurtka rowerowa z Decathlonu. Przetestowana rano w temperaturze 1*C, zdała egzamin celująco.
  9. Czy ktoś posiada takie stery? Na ebayu są niby stery do Roamów. https://www.ebay.pl/itm/277406006238
  10. Panie @marvelo masz Pan 100% mojego poparcia 😎.
  11. Klocki wymienione na Shimano Ultegra R55C3 , nie widzę żadnej poprawy .
  12. Czy jest duża różnica...to zależy. Do Defiego włożysz szerszą oponę 35c, do tcra z luzem 32c włazi. Różnica w komforcie pojawia się na kiepskich drogach gdzie Defy z racji sztucy i dłuższym tylnim widłom oraz wysunięciu przedniego lepiej tłumi drgania. Dfuse serio daje radę. Czyli na kiepskich asflatach , szutrach będzie przewaga Defiego. Defy jest też nieco bardziej stabilny na prostej, natomiast podjazdy i szybkie zjazdy będą przewagą tor'a. Z całej trójki Defy, Tcr, Propel to tcr robi to najlepiej. Utrzymanie prędkości pow.30-35kmh jest nieco lepsze na tcr choć tutaj przewagę ma Propel. Tak z ciekawostek na wyścigi ultra dużo ludzi wybiera tor'a na oponach 28/30c. Natomiast Defy z całą pewnością nie należy do wolnych szczególnie jak wsadzisz szybką oponę na karbonowej obręczy 28c. Jeśli nie masz sportowego bakcyla, nie interesują Ciebie komy, szybkie zjazdy w górach pow.60kmh, nie walczysz o średnie to Defy będzie dobrym wyborem. Jeśli jednak tli się w Tobie jakieś sportowe zacięcie to tcr, a o komfort raczej nie masz co się obawiać. Oczywiście pamiętać trzeba, że każdy z nas komfort postrzega inaczej, szczególnie jak jeszcze ktoś ma dobrze dopasowany rower lub dopracowany przez fittera. Bmc też mi się podoba, natomiast serio warto obadać jeszcze Orbea Orca.
  13. W obecnej chwili te 4.5tyś to już nie tak mało i można kupić coś w miare solodnego , zgodnego z kilkukrotnie wspomnianymi akualnymi standardami Obecnie jest dużo promocji i przecen i na ten sam model w róznych miejscach mogą być bardzo różniące się ceny. Moim zdaniem z takim budżetem lepsze od proponowanych Talonów czy Aspectów byłyby np. (uwaga linki z rozmiarem większym "na oko" - do samodzielnego sprawdzenia) https://allegro.pl/oferta/rower-merida-big-nine-700-light-blue-xl-17571434960 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-hd-2 Z oszczędnościowych wersji to z tym wzrostem może pasowałby dostępne jeszcze https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-devil-s-trail-29-22-1x12-deore-powietrzny-recon-gold-stevens-17779883340 w rozm. 22 - mniejsze wyprzedane a ten rower w CentrumROwerowym kosztuje 3999 (za dużo). Uwaga jest to wersja oszczędnościowa bo osprzęt dość dobry jak za 2600 ale rama w starym standardzie osi a amortyzator w nowym... https://allegro.pl/oferta/merida-big-nine-300-lite-29-metallic-teal-black-xl-21-17367169062 Tutaj z kolei Merida w b. dobrej cenie ale model poprzedniej generacji (z napędem 2x) ale są te słynne sztywne osie
  14. Jako, że Zee wymiotło z Polskich sklepów, kupiłem na aliexpressach przerzutkę S-Ride M500DH. Pierwsze wrażenia są mega pozytywne.
  15. Ostatnie tematy na podobne tematy w podobnym zakresie cenowym: Poczytaj, zobacz co było oferowane. Tsk jak napisał ktoś powyżej, w tej cenie już kupisz coś co ma współczesne standardy, czyli sztuwne osie, powietrzny amortyzator, taperowaną główkę ramy. Rowery Cube mają bardzo kiepskie wyposażenie i brak sztywnych osi. Z tymi hamulcami co pisał kolega powyżej to będzie ciężko w tej cenie, przeważnie są podstawowe Shimano mt200 albo Tektro niskiej grupy, nue pamiętam numeru, chyba m275. Czasami się trafi jakieś Shimano mt400. Raczej trzeba będzie wymieniać w przyszłości jak będziesz jeździł w górach, na płaskopolskę i jazdy rekreacyjne z żoną takie wystarczą. Wybieraj raczej napęd 1x12, który będzie oferował duży zakres, porównywalny z napędami 2xx. Napędy 1x11 a tym bardziej 1x10 będą wymagały zaakceptowania pewnych kompromisów co do zakresu. Chociaż do płaskopolski i 1x11 też da radę w ostateczności. Ostatnio w polecajkach przewijają się dość często Stevens Devil's Trail, Kellys Gate 30, 50 lub 70 (w Centrum Rowerowym jest w budżecie), Merida Big Nine Limited, Romet Mustang M8. Więcej nie pamiętam ale jest to jakiś dobry początek do poszukiwań
  16. Podoba mi się. Mapy bazują na OSM?
  17. Latem cross, jesienią cross, zimą cross 😁
  18. 500 zł to nie jest tak dużo, żeby reanimować rower. Czasami warto dłużej pojeździć na starym, żeby wiedzieć czego się chce od nowego. Pedały i tak przełożysz sobie, chyba że masz jakaś niestandardową korbę. Najważniejsze, żeby nowy rower miał w miarę spoko ramę na standardach, bo tylko wtedy będziesz mógł sensownie go modernizować. Przykładowo sztywne osie (obie!) dają najwięcej możliwości. Nie ma co się oszukiwać, rower za 3-4k będzie miał słabe komponenty, które wymienisz jak jeszcze bardziej wkręcisz się w jazdę. Amortyzator w takich rowerach to najczęściej ciężki klocek, który słabo pracuje. Polecam poczytać o każdym komponencie, z wykorzystaniem AI to chwila moment. Jaki jest standard amortyzatora z przodu w MTB? jaki jest standard sztyc opuszczanych? itp. To da Tobie odpowiedź jaki rower wybrać. Jeśli jeździsz po lesie i interesują Ciebie maratony to zwróć w pierwszej kolejności (oprócz tego co wcześniej napisałem) na hamulce. Muszą być przynajmniej dwutłoczkowe i dźwignia na 1 palec, to Ci da komfort na stromych zjazdach. Rowery, które podałeś nie spełniają tych wymagań jak coś
  19. Też uważam że najbardziej oberwą własnie średnio-większe sklepy rowerowe, zwłaszcza takie z kilkoma znudzonymi panami/paniami za ladą i właścicielem dla którego "to jeden z biznesów". Lokalne sklepo-serwisy z pracującym właścicielem jakoś się utrzymają (oczywicie pewnie nie wszystkie)_ Tutaj opinia człowieka z branży: P.S. W kontekście CR czy ktoś zauważył akcje z rowerami Stevens dostępnymi w pewnym momencie w Biosternie w dobrych cenach? W komenatarzach na pepperze ponad miesiąc temu był wpis sugerujący że biosternowi Stevens nie dostarczył uzgodnionej (i opłaconej) liczby rowerów (nie ma więcej Devils Trail 18 cali). Meanwhile in CR:
  20. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  21. Bo tarcza w Boreasu jakaś taka mała
  22. To uczucie kiedy za winkla albo posesji coś ci nagle wyjedzie, albo obok piesek na rozwijanej smyczy dostarczy ci takich wrażeń, że lepiej faktycznie w domu siedzieć . https://www.google.pl/maps/@50.2295928,18.9379156,3a,75y,102.83h,83.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-bmhjh2irk6JZDk0fREvKA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D6.341475734225682%26panoid%3D-bmhjh2irk6JZDk0fREvKA%26yaw%3D102.83410710617498!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Co innego poruszać się po mieście gdzie realia poruszania się po "ścieżkach" są realnym zagrożeniem dla własnego i nie tylko życia\zdrowia, a co innego poruszać się poza miastem na wydzielonych ddr odseparowanych jakimś rowem/nasypem jak powyżej... To są 2 inne światy .
  23. Powodzenia. GX jest lekarstwem na SX (i NX). Zmiana manetki i przerzutki to tanie i raczej skuteczne rozwiązanie. Zobacz, czy łańcuch nadal zdrowy, bo SX nie grzeszy trwałością.
  24. Dokładnie, latem szosa, jesienią grawel a zimą mtb 😁
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...