Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W przypadku kwadratu linię łancucha determinuje suport więc różnią się tylko mocowaniem tarcz: 4 vs 5 śrub oraz odstępem pomiędzy ramionami (q-facor). Tego nie zmiesz sobie zmieniając długość osi bo zmienia się jednocześnie linia łancucha.
  3. @sznib Tzn. korbę się w sumie łatwiej zakłada, bo nie trzeba potem 45Nm śruby dokręcać. Ale poza tym, to nie wychodzi na to samo? Kwadrat mam nie wiadomo jaki model Thun od nowości roweru i nic się złego z nim nie dzieje. Jedyny powód, dla którego wymiana suportu zapewne się odbędzie, to wymiana przedniej zębatki, która wymaga wymiany korby, która może nie pasować do obecnego rozstawu (116mm tak pi-razy-drzwi, bo dotąd ściągałem tylko jedną korbę, by zobaczyć, jak mi to idzie :P). @Dokumosa A czy "korby MTB" na kwadrat czymś się różnią od korb "drogowych" na kwadrat? Czy to w sumie jeden pies? Wiem, że przy korbach HT2 różnica jest, bo oś jest dłuższa, ale w kwadracie rozstaw korb sobie mogę zmieniając suport podregulować.
  4. Faktycznie że istnieje taki za około 5500😅 pewnie chodzi o tego. https://allegro.pl/oferta/kross-esker-6-0-gen2-gravel-grx-2x12-rama-xl-21-kolekcja-2025-brazowy-ziel-17479024929 Trochę to nadwyręża mój budżet, ale przemyśle temat bo może nie ma na co czekać 🤣 Dzięki za info.
  5. Xl na allegro jest za 5.5k nie bierz 1x12, mam taki i teraz na 100% bralbym 2x12
  6. No i jest przesiadka z 20'' na 24'', trafił się White, młody już testował i mu się podoba, gripshift nie działa a że ich i tak nie lubimy wpadnie manetka deore i napęd 9s miast 8s. Oraz ogólny przegląd roweru żeby śmigał jak talala. Oraz kilka innych gruzów do rekonstrukcji🫠😉 Małżeńska parka Scottów Szoska na Sorze 27ery 26ery Jest jeszcze fajny White w rozmiarze xxl, nie zrobiłem zdjęcia ale zrobię jutro i chyba go sobie zostawię 🫠 Pozdrow'er 😘
  7. Ja powiem tak; jeśli sam sobie serwisujesz rower zdecydowanie warto. System HTII jest dużo łatwiejszy w demontażu i montażu niż inne systemy.
  8. Jesli do tej pory nie doświadczyłeś większych deficytów systemu na kwadrat to sensu zmiany brak.
  9. Tak sobie pommyślałem że może komuś sie przyda . Zrobiłem kilka fotek jak świeci lampka Offbondage 1000 i Lumintop B01. Nie jest to jakieś dokładne porównanie. Lumintop świeci bardziej na żółto. Fajne obydwie lampki są . Lumintopa mam kilka lat. Offbondage 1000 ponad tydzień . Jechałem z nimi ostatnio przez las w nocy. Fajnie się z nimi jechało . Dorze oświetłay drogę podczas jazdy. Zdjęcia na najwyższym poziomie i średnim.
  10. ...rozumiem, musiało się ulać od rowerów przez zapiekanki na kredytach kończąc. Polemizujesz z własną z góry założoną tezą, a chyba nie ze mną (a wypowiedziałem się tylko o skrawku rynku rowerowego, a nie o zapiekankach, hotelach, kredytach , mieszkaniach itp.). Tak więc tak jak Tobie napisałem wcześniej....ceny polecą w dół mimo, że inflacja ciągle jest (jak wynika z podesłanego wykresu😀). Pozdro
  11. Dzisiaj
  12. Mi się akurat ten zielony kolor Soota 70 podoba - mam w podobnym kolorze mtb Kellysa Gate 30. Gorzej chyba z tym napędem 1x11, trochę może być ciężko na podjazdach przy korbie 40T i kasecie 11-42T
  13. W ramach długołikendowej aktywności rekreacyjnej przejechałem kawałek R10 ze Świnoujścia do Kołobrzegu - wyszło 115 km Przejazd przez miejscowości rekreacyjno-letniskowe to była porażka - ludziska łażące pełną szerokością ddr-ów z wózkami, przyczepkami i całym szpejem plażowym typu napompowane materace czy inne flamingi...
  14. No nie wezmę sobie 6.0 2gen z allegro bo tam nie ma ramy xl. Właściwie to mało gdzie jest rama xl dostępna chyba ze 5.0 za 7k to ja dziekuje. Na promkach te ramy s,m,,l to mozna wychaczyc za pół ceny względem katalogu, gorzej xl. Chyba trzeba będzie czekać na lepsze zniżki może w zimę. 5.0 2gen xl dzisiaj mi ktoś zwinął z greenbike ostatnia sztukę 🤣 Znalazłem jeszcze polygon tambora g4.( ktos mial z tym styczność? ) No i kellys soot 70 ale mnie on nie bardzo przekonuje.
  15. Nie bardzo tę kwestię rozumiem... A gdzie producent określa tę żywtność ramy? W karcie gwarancyjnej? Przeanalizowałem warunki gwarancji Specialized i nie było tam określenia żywotności ramy. Firma owszem daje dożywotnią gwarancję na ramę ale tylko dla pierotnego właściciela. A brzmi to tak: " Dożywotnia gwarancja na wady materiałowe, produkcyjne lub wady wykończenia we wszystkich modelach ram Specialized dla pierwotnego właściciela." W Cannondale też nie widzę określenia żywotności ramy. Tak to wygląda: https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/dozywotnia-gwarancja-na-rowery-cannondale Mam zamiar wydać na rower ok 3-4 tys zł. Będzie to albo coś z MTB albo Cross. Nie ma zbyt dużego znaczenia bo nie bedzie używany w bardzo trudnym terenie ale na polnych czy leśnych drogach, jakieś wertepy, szutry itp. Uważam że modele i z jednej i drugiej grupy się nadadzą. Jazda typowo rekraacyjna 10-50km 3-4 razy w tygodniu. Wymagania śa takie żeby za tę kwotę dostać możliwie najlepszy rower. Ale tak jak powiedziałem nie chciałbym przepłacać za coś tylko dlatego że firma ma jakieś utytuowane teamy czy topowe modele za duże pieniądze albo za logo na ramie. Jestem otwary zarówno na shimano, sram czy microshift. Wcześniej miałem ( a w zasadzie mam) od 12 lat Kross Black Edition 1. Tył to przerzutki acera, przód trolley (nie pamiętam już modeli).
  16. A ta lampka tylna to ma być dzienna czy tylko na noc?
  17. Torba podramowa Zefal: Idealnie wkomponowuje się w ramę Kellysa Soot 50 w rozmiarze L: Oraz hak przerzutki w razie W:
  18. Bo początek R10 w Świnoujściu
  19. Weszła nowa wersja AF , więc rabacik jest na stare rowery
  20. @spidelli klasztor lepszy😉
  21. Szukam patentu na odkręcenie pierścienia blokującego tłoczki w Magurze MT5. Dedykowane narzędzie kosztuje na aliexpress kilka dych. Szkoda mi uszcuplać portfela, bo użyję to pewnie raz.
  22. Cześć wszystkim, to mój pierwszy post, więc zanim przejdę do rzeczy, chciałbym podkreślić, że niesamowicie się cieszę, że to forum istnieje, już się sporo dowiedziałem, ale potrzebuję odrobiny "poprowadzenia". Zarys historyczny: Mam rower crossowy/trekingowy (tak go oceniam po założeniu błotników ) Riverside 120 kupiony 2019 albo 2018 roku. Posiada on napęd 1x8. Jeżdżę po płaskim. Głównie relaksacyjnym tempem po mieście i okolicach, tak do 50km. Ostatnimi czasy zacząłem się faktycznie interesować rowerami, czyli co można wymienić, na co itd. bo dawniej jeździłem, płaciłem za serwis, nie miałem narzędzi i bałem się cokolwiek ambitniejszego robić. Te czasy minęły. Postanowiłem bez większych nakładów ten rower poprawić przy okazji ucząc się nowych rzeczy. Wymieniłem tylną przerzutkę na Microshift Marvo pod 8/9 rzędów, kupiłem nową manetkę, którą zainstaluję razem z nową 9-rzędową kasetą 11-34 , łańcuchem, korbą i zębatka, gdy obecny łańcuch wyzionie ducha. Kwestie kluczowe: 1. Jeśli chciałbym zostać przy suporcie na kwadrat: korby MTB z rozstawem 104 BCD można na aliku kupić w wielkiej ilości. Zależy mi na tym 104BCD o tyle, że łatwo dokupić tanią osłonę na zębatkę, bo w moim wypadku pomaga ona uchronić spodnie przed destrukcją. Czy taka korba, przy założeniu użycia suportu odpowiedniej długości (by dopasować linię łańcucha - obecnie mam 47mm) w praktyce użytkowo czymś się różni od korby "gravelowej" czy drogowej? Wiadomo, więcej jak 40T tam nie wrzucę, ale obecnie na 36T praktycznie nie korzystam z najwyższego przełożenia nigdy, bo nie utrzymuję prędkości powyżej 30km/h, bardziej toczę się w okolicach 20 - a nawet jak się nauczę lepiej jeździć, to zawsze mogę wrzucić 38 albo 40T (najniższych przełożeń też nie używam poniekad). Czy polecacie którąś z chińskich marek, czy jeden pies? 2. Czy warto pchać się w suport Hollowtech 2? Oznaczałoby to, że musiałbym kupić jakąś korbę z odpowiednią linią łańcucha (47-49mm powinno pasować), np. taką: https://pl.aliexpress.com/item/1005007791832051.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000042215947647"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol Do tego suport i oczywiście narzędzia. By mieć moją upragnioną osłonę zębatki, musiałbym też dokupić pająka z offset 0 (jeśli nie chcę, by coś się przesunęło), co nie? Wiem, że to rower budżetowy, ale traktuję to trochę jako zabawę na zasadzie "na ile można taki rower ulepszyć nie wydając kasy bez sensu", więc nie widzę problemu, by parę złotych dorzucić, jeśli to coś zmieni na lepsze (np. dobre opony). Jak Wy to widzicie? Docelowo za 2-3 lata, może szybciej, chciałbym sobie jakiś duzo lepszy rower załatwić, może go sam sobie złożę, kto wie. Ale na dziś bawię się w dylematy jak wyżej
  23. Nie jest źle przez GC. Jak chce na szybko to tak robię. Ale jak trasa ma być dłuższa i nie wiem co po drodze to wolę Komoota.
  24. Z tym, że gwarancja dożywotnia nie jest na dożycie klienta do setki tylko na żywot ramy, określony przez producenta. I w ten sposób ramy słabe, których żywot obliczony jest np. na pięć lat dostają dożywotnią gwarę i błyszczą obok lepszych jakościowo ram z gwarancją pięcioletnią W mojej ocenie, na obecnym etapie poszukiwań roweru, nie ma co biadolić nad pękającymi Giantami czy wychwalać np.: Colnago tylko po ustaleniu kierunku mtb / cross przez autora będzie można zacząć ewentualne dywagacje jakościowe. Chyba najrozsądniej byłoby określić budżet, wymagania i zamiary, wtedy wybrać typ roweru najlepiej odpowiadający potrzebom i voila!
  25. Bierz esker 6.0 2gen naped 2x12 to must have na allegro jest za 5.5k w tej kwocie nie znajdziesz nic lepszego identyczny wybralem dla dziewczyny
  26. To mi szczęka opadła - jeździłem na testach na takim ze dwa lata temu i był bardzo fajny - pluszowe zawieszenie - DVO mnie pozytywnie zaskoczyło. Nie liczyłem na taką cenę. Świat się kończy.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...