Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Bajker_8
- Wczoraj
-
może Merida Matts Sport 300 Disc (2006) ??? Ale "dziwne" malowanie ramy - może składak z starszej ramy. (prowadzenie linek górą ramy, obręcze pod hamulce) Zależy od tego do czego rower ma być użyty, z takimi rowerami - już wiekowymi - nie jest to oczywiste: 1.Jazda 500m po bułki - OK 2.Ustawienie rower pod siebie, aby był "pewny/sprawny/niezawodny" - Nie opłaca się. -na części wyda się znacznie więcej niż jest wart. -cena bazowa musi być niska(najlepiej im bliższa zero tym lepiej) i jak się bardzo chcę można taki rower "od restaurować"; 3.Pewnie możesz się rowerem przejechać, zabrać na kilka km przejażdżkę - z sąsiadem nie powinno być problemu I sprawdzić -jak Ci się na nim dobrze jedzie; -z rowerem nic się nie stanie; -można zapłacić 100-500zł, w zależności czy: łańcuch/napęd - OK/NOK, linki przerzutek - OK/NOK, hamulce, klocki/tarcze -OK/NOK, opony, pęknięcia - OK/NOK, rama, miejsca mocować, pęknięcia - OK/NOK Policzyć co trzeba wymienić na start i zdecydować czy ostateczny koszt jest akceptowalny. Porównują np. do większości 20-letnich samochodów, gdzie wartość jest szacowana od 0 do 10% ceny zakupu. -koła będą teraz leżały u Ciebie w piwnicy; -a jak koła są "igły" to lepiej sprzedać komuś komu przydadzą się w crossie/szosie za parę zł;
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Zuza25
-
cyklista27 obserwuje zawartość → [Zakup] Rower turystyczno-rekreacyjny do przyczepki
-
Cześć, Chcę wymienić wysłużonego górala wheeler 4400 pro line oversized. Nie jeżdżę wyczynowo, dla bicia swoich rekordów, tym niemniej jednak nie lubię się wlec. Jestem z centrum woj. Opolskiego, więc tereny względnie płaskie. Trasy powiedziałbym 50% asfalt-ścieżki rowerowe / 50% drogi polne, leśne. Bardziej istotne są niskie natężenie ruchu samochodowego i walory krajobrazowe Dodatkowo, kupiłem przyczepkę dla dzieci, więc z nią tym bardziej unikam głównych dróg bez ścieżek. W planach są też wyjazdy w kraj i za granicę, od morza, przez jeziora i wyżyny, po góry. Samemu i z przyczepką. W perspektywie ok. 3 lat wycieczki raczej jednodniowe (nocowanie w jednym miejscu), później nie wykluczam podróży z torbami. Biorę pod uwagę, że wtedy może przydać się wymiana roweru. Wzrost 169 cm, waga ~67 kg. Jaki typ roweru? Bardziej wiem czego nie chcę: ani szosówki ani MTB/górala przystosowanego do zjazdu po ciężkim terenie czy jazdy po wyboistym lesie, kamieniach czy też piaskach. Co uważam za istotne? Ze względu na zaprzężoną przyczepkę uważam, że jeden blat w korbie to za mało. Już teraz doceniam drugą zębatkę z przodu. Więc przynajmniej dwa blaty z przodu, i chyba tylko dwa wystarczą. Hamulce chyba najlepiej hydrauliczne. Nie tyle, żeby rozpędzać się z przyczepką do 40 km/h i szybko hamować (formalnie można max. 25 km/h z nią jechać) co by móc w razie potrzeby skutecznie się zatrzymać w każdych warunkach (obecnie masa przyczepki z jednym dzieckiem to ok. 30 kg, maksymalnie producent dopuszcza 50 kg masy całkowitej). Istotna jest też stopka, bez niej nie wyobrażam sobie postoju z przyczepką. Co się dowiedziałem i sądzę o niektórych rodzajach rowerów? Gravel Ciekawi mnie ze względu na efektywność jazdy z wygodną dla mnie pochyloną pozycją (ale nie tak jak w szosówce), z możliwością zjazdu z asfaltu. Można doposażyć w osprzęt "wycieczkowy" (i chyba nawet stopkę 😋). Martwi mnie natomiast brak amortyzacji przedniej. Wprawdzie jeżdżę obecnie bez niej, ale są sytuacje, kiedy mi jej trochę brakuje. No i co najgorsze, cena modelu z hamulcami hydraulicznymi wyższa od pozostałych rowerów. Trekking W zależności od modelu, pozycja dla mnie już zbyt wyprostowana. Wyposażenie turystyczne - aktualnie nie wydaje się potrzebne tym bardziej, że na krótkie wypady mam bagażnik w przyczepce lub inne opcje. Wydaje mi się, że w podobnym przedziale cenowym mogę kupić sprzęt wyposażony w lepszy osprzęt (piasta, hamulce, korba, kaseta). Po przeczytaniu wielu wątków nie wiem już co sądzić o stosowanych amortyzatorach. Czy obecnie stosowane dynama w piastach zwiększają znacząco opory (w porównaniu do podobnej klasy rowerze)? Cross Często z lepszym osprzętem w porównaniu do trekkingu w podobnej cenie. Jak gravel, ma możliwość dołożenia toreb (bagażnika) w przyszłości, gdyby była chęć. Pozycja wydaje mi się być pośrednia między gravelem a trekkingiem (wiadomo, zależy od modelu i budowy ciała). Przełożenia 2x lub 1x. Sztyca czasami amortyzowana - jak kto woli, wiem że często idzie małym kosztem wymienić na sztywną. Natomiast największą zagwozdkę mam z amortyzatorem. Przeważa, jak w trekkingach, cięższy sprężynowy. Z wielu opinii na forach nie działa on specjalnie dobrze, tak jak powietrzny. Dokłada do wagi (i ceny), a wymiana na powietrzny sporo by kosztowała. Założyłem, że chciałbym dodać sobie ten komfort dla rąk. Z drugiej jednak strony ciężko mi sobie powiedzieć, na ile rzeczywiście jest on mi potrzebny, a ile obecne doświadczenia z jazdy bez amortyzacji może polepszyć już "dobry rower". Czy rzeczywiście warto go mieć dla moich dróg (mogę dorzucić zdjęcia). Budżet Od początku przyjąłem, że 3000 zł to na pewno minimum, które muszę wyłożyć by sprzęt miał sens. Górny zakres - założyłem 5000 i nie chciałbym go przekraczać. Chyba, że będzie to miało uzasadnienie. Oczywiście wiadomo, że chętnie mniej Poza w/w mam dokładniejsze przemyślenia, byłem zobaczyć parę modeli. Chciałbym jednak najpierw poznać Wasze opinie, doświadczenia, porady. Z góry dziękuję za pomoc.
-
[Statystki] Dystans 2025
bliitz odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 17415 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 14806 km (mtb, szosa + trenażer) [9696 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 6856km (szosa, MTB) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) bubulin - 4492 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km Cross90 - 3561 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2833 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) revolta - 2340 km ( MTB ) Sansei6 - 2105 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
O właśnie Thundero też rozważam, tylko w necie jest strasznie dużo opinii ogólnie o Tufo, że koszmarnie ciężko się je zakłada, co mnie trochę przeraża, bo planuję wkrótce wybrać się z kumplem na R10 z sakwami i nie chciałbym gdzieś na trasie musieć się z nimi szarpać.
-
Te Schwalbe Lugano które dają do 'tańszych' Sens to straszne kloce, prawie 400g na jedną oponę szosową... Niestety jak się zacznie wymieniać te wszystkie OEMowe kowadła to zostanie z roweru nikompletna 105-ka i rama klasy AliX z przeciętnym malowaniem a cena będzie się zbliżała do Gianta TCR.
-
No ciężkie koła i niezbyt lekka rama....to się waga robi.
-
Dokumosa obserwuje zawartość → [Napęd] Problem z płynnym działaniem na sprzęgle pełna grupa XT M8100
-
[Napęd] Problem z płynnym działaniem na sprzęgle pełna grupa XT M8100
Dokumosa odpowiedział PeresKTM → na temat → Napęd rowerowy
A podciągnij linkę pół obrotu na baryłce przy manetce. -
Panowie mam pytanie zanim rozbiorę pełna grupa M8100 od A do Z problem jest na włączonym sprzęgle przerzutka gdy idzie w górę czyli np. z biegu 8 na 7 nie chce zatrybić i nie chce wskoczyć muszę znowu nacisnąć kolejny raz i wtedy przeskoczy z 8 na 6. Lecz na wyłączonym sprzęgle wszystko działa perfekcyjnie idealnie. Sprzęgiełko do rewizji ?
-
Dokładnie, tylko widelec czarny od pyłu.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Talrand odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Przyszły sztyce do mtb i szosy i zapas podkładek pod (lub nad) mostek więc zacząłem składać. Kierownica i mostek są tymczasowe, jak ustalę pozycję ostateczną i wszystko poprzycinam to będę szukał czegoś w polerowanym alu. Przednia opona jest odesłana na gwarancji, powinna dotrzeć w tym tygodniu. -
[Zakup] pierwszego roweru szosowego
Mihau_ odpowiedział Kamilkocz → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
I co? Zaoszczędzisz 200 złotych tracąc 3 miesiące jeżdżenia? -
To sa 2-tloczkowe. Mam takie w gravelu. Potrzebuje klockow do mtb enduro 4-tloczkowych.
-
[Przeróbka] Marin Kentfield - jako rower wycieczkowy, turystyczny
kubabuk odpowiedział Miro1970 → na temat → Miejskie i trekkingowe
Mieli, mieli Chciałem nawiązać do koloru widelca. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: TKM7
-
[Zakup] pierwszego roweru szosowego
Kamilkocz odpowiedział Kamilkocz → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
A myślicie że warto teraz kupić rower czy czekać po sezonie że będą może tańsze? Jest jeszcze taki model w rozmiarze 55, ruchu się chyba tylko tym że korba jest 105 -
m0nt3ee obserwuje zawartość → [3000-3500zł] Gravel
-
Witam, poszukuję nowego roweru gravelowego (przesiadka z mtb). Chciałbym kupić jakiegoś gravela, ale kompletnie się nie znam na specyfikacji. Z krótkiego researchu znalazłem to: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ i to: https://www.decathlon.pl/p/romet-aspre-1/_/R-p-X8925377 , ale tak jak już wspominałem, jestem w tym zielony. Mój wzrost to 182cm a waga to ~76kg. Z góry dziękuje 😁
-
[bikeparki] doświadczenia z bikeparków
Wojcio odpowiedział Wojcio → na temat → Szlaki i trasy rowerowe
To „prawie” dobry podjazd na Szyndzielnię, ale zamiast jechać do stacji kolejki i walczyć na kamieniach za nią, można pojechać ulicą Skalną do schroniska, tak jak czerwony szlak. Oczywiście jeszcze łatwiej wjechać kolejką. Ten kamienisty podjazd za stacją jest nie na moje serce, dopiero na elektryku podjechałem. -
No widzisz a ja z kolei tylko na żywikach a dokładnie: Przejeżdżam na nich ok 9 tyś km i dla mnie są wystarczające, nic nie piszczy i wystarczająco hamują. Jedynie kompletnie się nie nadają jak deszcz złapie.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: m0nt3ee
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
ajemkinga odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
w aplikacji tez nie widze zaplanowanych tras w komoocie. musi byc jakis problem na linii komoot-garmin. nie wiem o co chodzi, wczesniej wszystko dzialalo dobrze. chyba jedyna opcja to opcja dookola czyli kupic mapy w komoocie zeby moc zapisywac plik gpx i zgrywac recznie do garmina -
Nie wygląda jak problem z tel albo gps'em bo komoot tą samą ścieżkę wytacza idealnie. załamka
-
Jeśli wszystko sprawne to pewnie z 500zł byłby wart.
-
sznib obserwuje zawartość → [klocki Shimano n-type vs p-type] Roznice
-
Na zimno mają siły aż nad to. Ja od zawsze na metalikach od Shimano i jestem zadowolony. Natomiast żywiczne jak kiedyś próbowałem (jeszcze ze starych serii) to słabe były i bardzo szybko się zużywały.
-
Ja mam Tufo Speedero 44. Niby na asfalt. Śmigam czasem trasy 30-50km po lasach i nic się nie dzieje. Już 2500km i zero kapci. Tak więc polecam. Generalnie jedne z najlżejszych oporów toczenia. Nie wiem czy Swampero nie będą miały większych oporów. W przyszłości bym brał albo Speedero albo Thundero. W twoich linkach są opony od 35 do 45mm. Taka rozpiętość w szerokości to przepaść w charakterystyce opon. Na 35mm będziesz musiał pompować do 3 atm a na 45 można i mniej niż 2 atm. Miałem kiedyś 42mm i była za wąska. Te moje mierzone suwmiarką na moim kole mają 44-45mm. Różnic jest diametralna, a co dopiero między 35 a 45mm Pirelli Cinturanto w rozmiarze 45mm kosztuje 250. Jak dla mnie to sporawo. Wziąłbym Tufo Thundero HD 44mm
-
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [Strava] Bardzo niedokładna trasa
-
[Strava] Bardzo niedokładna trasa
KrissDeValnor odpowiedział D1ckSteele → na temat → Trening rowerowy
Dziwne, bo niby Strava nie jest mistrzem dokładności jeżeli chodzi o ślad, ale żeby narysowała coś takiego, to trzeba mieć pecha, albo jakiś problem sprzętowy (software, hardware)... -
Tylko to są 2" opony, czego chciałbym uniknąć. Po dłuższych poszukiwaniach w internecie zaczynam się skłaniać ku jednej z tych opon: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-overland-evolution-pd32384/?v_Id=184570 albo https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-swampero-pd31530/?v_Id=249374 obie maja dobre recenzje w necie i niskie opory toczenia