Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
Szymon_B odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Biję się mocno z tą myślą LUKULUS, czy robić czy nowy. Dokładnie tak jak piszesz. Zaglądałem na stronę Rometa. Jakiś konkretny model polecasz? Na razie czekam na trochę wolnego czasu, aby zabrać ramę ze sklepu. -
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
LUKULUS odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Moim zdaniem pod względem ekonomicznym inwestycja w ten rower nie ma absolutnie sensu. Wszystko jest stare, a elementy eksploatacyjne są zużyte. Brak koła, brak kasety, brak opon, łańcuch i linki do wymiany i inne niespodzianki po drodze. Jeżeli jesteś technicznie i manualnie ogarnięty, chcesz się uczyć mechaniki rowerowej, dużo czytać, kupować klucze rowerowe, masz na to czas i pieniądze i robisz to dla zabawy, oraz w celach edukacyjno-poznawczych - to wtedy ma to uzasadnienie, myślę że wielu z nas właśnie tak stawiało pierwsze kroki. Będzie zdecydowanie drożej, niż byś kupił nowy rower, nadal będzie starym rowerem - zyskiem będzie twoja satysfakcja i wiedza jaką zdobędziesz. Jeżeli silne parcie na edukację nie jest twoim priorytetem, wejdź sobie na stronę np. ROMET, zobaczysz jakie piękne rowery można kupić, szczególnie po sezonie, to ci szczeka opadnie. -
- Dzisiaj
-
GRATKI, gracie Panu Koledze Sikorskiemu, za ten namiar. To może mnie baaaaardzo uratować, jak napiszę do Blackbird’a. Campagnolo [DUŻE „może”] by i pasowało, ale Campa raczej też „uwspółcześniła” parametry podzespołów napędu w tym i bębenki i na kołnierzach ma chyba też szersze, aniżeli węższe średnice🤔… gdybym to wiedział, że jest jej bębenek taki węższy średnicą na „języczkach” (28 mm), to bym brał i po sprawie.☺️ Jeszcze bym był ucieszony!! Oczywiście system wypustów Włochów determinuje w 99 % przejście na kasetę Campy… ale i to bym łyknął🧐😊
-
MrShadowq obserwuje zawartość → [bagażnik] Jaki do Canyon Pathlite 6?
-
Cześć, mam już 2 rok Canyona Pathlite 6 (M), który sprawuje się świetnie, pomijając strzelający od nowości hałas z okolic suportu, przy każdym mocnym dociśnięciu korby... ale na temat! Spodobały mi się kilkudniowe wycieczki rowerowe (R10 itp.), ale obecnie cały sprzęt na damce wozi żona i ciężko jej z tym. W Pathlite 6 nie ma otworów na bagażnik standardowy, wsparcie canyona też nie proponuje innych rozwiązań. Zastanawiam się zatem nad bagażnikiem na sztycę siodełka. Pytanie - jaki model? Chciałbym zawiesić na nim dość duże sakwy (15 lub 20L jedna), więc potrzebne będą też rurki boczne, żeby nie obijały się o koło. Czy jest coś w rynku, co zda egzamin i nie zniszczy sztycy siodełka? Może macie sprawdzone rozwiązania? Pomóżcie proszę!
-
@marvelo Tym linkiem zrobiłeś świetną robotę. Sam sklep mega zaopatrzony. Jak znasz jeszcze inne dobre sklepy rowerowe zaopatrzenie/cena, podeślij proszę linki. To pokazuje, że jest dla mnie alternatywa, aby się pozbyć butylowych dętek. Mam opony Tubeless, ale niestety obręcze kół mi nie pozwolą - są zwykłe. Do systemu bezdętkowego, też trzeba kupić dedykowane wentyle, taśmę uszczelniającą i mleko, a potem to serwisować, żeby było szczelne. Więc koszt systemu bezdętkowego będzie taki jak TPU dętek.
-
[Statystki] Dystans 2025
michalr75 odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 19516 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 17296 km (mtb, szosa + trenażer) [11965 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) michalr - 7524km (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) przecietny - 7100 km (mtb,grv) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) Sansei6 - 2435 km (MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
D1ckSteele odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Pinezek jeszcze w Kraku nie spotkałem, co innego potłuczone butelki na ścieżkach rowerowych. -
[3000 zł] Pierwszy rower szosowy
chrismel odpowiedział michalo132 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Generalnie masz rację kiedy wiemy po czym jeździmy. Mi się ostatnio znudziło ciągłe jeżdżenie do Góry Kalwarii i zacząłem eksplorować okolice innej części Warszawy. Na mapie wszystko fajnie. W realu ciągle coś rozkopane bo np. budują drogę szybkiego ruchu i to na sporym dystansie. Więc trafia się często prowizoryczny szuter. Przy szerszych oponach nie tyle ważny jest komfort ale często ich bardziej pancerna budowa i niższe ciśnienie zmniejszające szanse na niespodzianki.- 17 odpowiedzi
-
- szosa
- pierwsza szosa
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[opony] gravel cross przełaj miasto trasa 47-50 / 622
LUKULUS odpowiedział szybszy → na temat → Koła rowerowe
@smw44199 To prawda, opony dobieramy do tego gdzie jeździmy i w jakich warunkach. Ma to bezpośredni wpływ na odczucia z jazdy rowerem - opona może sprawić ,ze jazda rowerem będzie fantastyczna albo zupełnie przeciwnie, choćby pozostały osprzęt był z najwyższej półki. Jak ktoś jeżdzi po asfalcie 80-90% - to niech szuka gładkich bieżników, lub drobnych i gęsto rozmieszczonych - będzie cicho i niskooporowo. Ja jeżdżę rekreacyjnie 50% asfalt /50% teren (nie uprawiam zawodowo downhilu, XC maratonów, ani Tour de Pologne) i wychodzę przy doborze opon z pytaniem czy jeżdżę celowo w błocie, czy nie. Jazda w błocie - to szukasz opon typu "kartoflak" . Nie jeździsz celowo w błocie - to wędrujesz do pięknego świata opon niskooporowych, które w terenie dużo potrafią, a na asfalcie są szybkie i ciche. Poniżej szerokości opony 45 mm bym nie schodził - to amortyzacja czyli komfort, chyba że ktoś liczy waty i jeździ mnóstwo po asfalcie jak szosówką - to niech kombinuje z szerokością. Nawet w mieście jazda z wąska oponą to dyskomfort (bruk, krawężnik, dziura w drodze). Kiedyś tak było, że wąska opona to szybkość, a szeroka to męczarnia i hałas na asfalcie. Moda na grawele dużo zrobiła dobrego w świecie producentów opon. Pierwsze grawele to był marketing pod tytułem zabierz szosówkę poza asfalt. Dzisiaj jesteśmy dużo dalej i z entuzjazmem obserwuję rozwój szybkich opon, które nadają się do jazdy w terenie, lub na odwrót - opon terenowych do jazdy po asfalcie, bo ten trend idzie również w druga stronę. Stad nowe kształty bieżników i ich kombinacje u producentów. Oczywiście rowery MTB XC czy FULL, muszą mieć konkretne szerokie opony, a szosówki wąskie, ale w rowerze środka - perspektywa jest zmienna. Rowery typu cross (czyli w zasadzie trekkingowe bez fabrycznie montowanych błotników, bagażników i lampek) zostały przez producentów z rynku wyparte przez grawele. Mamy sytuację, że coraz więcej producentów robi grawele z prosta kierownicą, bo jest potencjalna grupa klientów, która by na grawelu jeździła, ale "baranie rogi" są nie do zaakceptowania (np. z uwagi na pozycję jazdy, kręgosłup w odcinku lędźwiowym czy inną obsługę kokpitu). Crossem jeźdzę wszędzie. Po mieście, po asfalcie, po szutrach, po lesie w suchych warunkach. Pionowo do góry i pionowo w dół. Z racji wielu przełożeń mam charakterystykę szosową (max. 44x11) oraz MTB (max. 22x34 = 32x50). Oczywiście nigdy nie będzie to równe rowerowi szosowemu, ani MTB. Na tym polega uniwersalność w zakresie wielu zalet i kilku ograniczeń (np. w zakresie oporów opon na asfalcie, czy w terenie mniejszej ich przyczepności i amortyzacji). Stąd przy zakupie opon rowerowych poszukiwania Złotego Grala. -
[9000 zł] all moutain - wybór pomiędzy giant, a radon
grzech1991 odpowiedział grzech1991 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
https://www.biker-boarder.de/santa-cruz/3093586.html?pk_content=mountainbikes-a25-sale-cat10861-kw2025-37&rui=49c779dccad337002e7bdd3fcfec3f79&channel=newsletter tu się coś pojawiło, ale z tego co widzę to brak XXL a santa-cruz na mój wzrost akurat zaleca XXL, a nie XL -
TheJW obserwuje zawartość → [pedały SPD] uszkodzone M9100 lub inne o takiej samej budowie
-
Popsułem w swoich pedałach części niedostępne w sprzedaży, więc potrzebuję innych pedałów jako dawców części. Jeśli ktoś ma uszkodzone M9100 lub inne o analogicznej budowie i z kompatybilnymi częściami, proszę o info.
-
Kross Esker Flatbar 5.0 – około 4400 zł Specialized Sirrus X 4.0 – około 4500 zł Marin DSX 2 – około 4300 zł Który uwazacie za najbardziej ekonomiczny, zawęzilam poszukiwania do tych 3.Nie biorę pod uwage marek rowerow,na ktorych nie jestem w stanie sie przyjechać.
-
Przecietny obserwuje zawartość → [Opony] jakie wejdą do szosy Scott Speedster 10
-
[Opony] jakie wejdą do szosy Scott Speedster 10
Przecietny odpowiedział zgreg → na temat → Koła rowerowe
Cześć @zgreg możesz napisać jakie opony ostatecznie zamontowałeś? Ewentualnie ktoś może potwierdzić czy do tego Scotta na pewno wchodzą opony 35mm? I czy kazdy speedster na szczękach będzie miał podobną ilość miejsca na oponę? -
[Sklep rowerowy] Gdzie kupić szosę
Mihau_ odpowiedział zate → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Idziesz na bikefitting na usługę "dobór rozmiaru ramy", robią z tobą wywiad, sprawdzają ruchomość, ustawiają na retulu a na koniec otrzymujesz wymiary jakie powinna mieć idealna dla ciebie rama. Wtedy sobie szukasz roweru najbardziej pasującego geometrią i kupujesz go gdzie chcesz, nie dziękuj -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
SpinOff odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Już nawet w Krakowie sypią pinezki xd. Aż dziwne, że w tym wątku nie pojawił się jeszcze temat podwarszawskiej afery pinezkowej, bo tam to jest grubo. Jakiś czas temu mijałem tam grupę kilkunastu rowerzystów zmieniających dętki. Trochę kiepsko, gdy zamiast normalnie jechać, trzeba wpatrywać się asfalt. -
[Statystki] Dystans 2025
bliitz odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 19516 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 17296 km (mtb, szosa + trenażer) [11965 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 7135 (terenówka, mieszczuch) przecietny - 7100 km (mtb,grv) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) Sansei6 - 2435 km (MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
smw44199 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Mało kto wozi teraz rurki do naprawy ramy👍 -
NerfMe obserwuje zawartość → [20 000] canondale jekyll
-
Ładny ten Cannondale to może i jest. Natomiast umieszczenie dampera nad tą pokrywą do zbierania błota to jakaś pomyłka. Jakby to było zabudowane to miało by sens.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Przemek1982
-
[3000 zł] Pierwszy rower szosowy
nossy odpowiedział michalo132 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zgadza się, ale ja pisałem o szerokości zewnętrznej bo grubość ścianki obręczy karbonowych potrafi być różna. Zgadzam się z Tobą, że: "Przy tej szerokości to już nie jest opona która zachowuje się jak typowo szosowa. " natomiast mam w tej kwestii ogólnie nieco inne zdanie. Jeździłem na szosowej oponie 35c i to już na szosie zamula, natomiast na szutrach i tak nie zapewnia trakcji jaką dają opony lekko bieżnikowane. Oczywiście pochłanianie drgań o lepsze niż w 28c. Wiele pewnie zależy jakimi trasami się poruszamy, jakie mamy tereny w okół siebie i jaką tolerancję na dyskomfort. Dla przykładu na jednej ze swoich rund 70km mam 5km kiepskiego asfaltu i 3km szutru....poza tym przyzwoity asfalt. Wywaliłem 35c i wróciłem do 28, które poszło na 30mm. Kolejna runda gdzie mam 50km i jakieś 8km szutry znowu te 28/30 wyszło finalnie lepiej niż 35. Z kolei na większe dystanse szutrowe gdzie mam jakieś możliwe lekkie uślizgi na łukach, co jakiś czas korzeń, co jakiś czas większy kamyszek to już lepiej sprawuje mi się opona z bieżnikiem 35c. Tak więc z mojej perspektywy te 28-32c jest w zupełności wystarczające do szosy i szerzej nie widzę żadnego sensu. Gdzie nawet te 32c jest już dla mnie wątpliwe przy dobrej jakości asfaltach. Ale to tylko moja perspektywa.- 17 odpowiedzi
-
- szosa
- pierwsza szosa
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[3000 zł] Pierwszy rower szosowy
chrismel odpowiedział michalo132 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@nossy Żeby 40C ładnie się układało potrzeba szerokości wewn. 23-25 mm. O ile w peletonie zawodowym standardem jest 28-30C to do amatorskiej jazdy optymalnym wyborem wg. mnie jest 32-35C jeżeli nie planujemy jeździć po ściśle określonych trasach o wiadomej jakości bez niespodzianek w stylu roboty drogowe czy łączniki szutrowe. Mam te 40C od Pirelli i dla mnie jest to genialna opona ale do roweru allroad a nie do stricte szosowego. Przy tej szerokości to już nie jest opona która zachowuje się jak typowo szosowa.- 17 odpowiedzi
-
- szosa
- pierwsza szosa
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
KNKS odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zainspirowany wyprawami co poniektórych forumowiczów, również zapragnąłem podróżować na rowerze. Tak więc wybrałem odpowiedni sprzęt, spakowałem się, kupiłem prowiant w markecie i ruszam 😉😅. -
Właśnie kupiłem przed chwilą, kasetę i łańcuch. W drodze również przerzutka i manetka. Później tylko ustawić i w drogę.
-
Dokumosa obserwuje zawartość → [Napęd] alivio m3100 zmiana podzespołów
-
Powinna wejść 11s np. jak niżej ale możesz też coś dobrać z 10s z dużej rozpiętości. CS-M5100 11-51 RD-M5100 CN-HG701 lub CN-LG500 SL-M5100 Z 10s np.: CS-M4100 11-46 RD-M5120 CN-HG95 SL-M4100