Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzisiaj mija rok (grudzien 2024), odkad zaczalem jezdzic rowerem do pracy w trybie 'bloto, deszcz, czy sloneczna spiekota' . Przez ostatnie 12 miesiecy do samochodem pojechalem pewnie nie wiecej jak 10 razy. I tylko wtedy kiedy bezposrednio po pracy samochod byl mi potrzebny. Dystans to tylko 8 km * 2. Dodatkowo w lecie wracalem przez las i lokalnego singla, wiec czasami bylo +10km. Najgorszy dzien to byla gololedz, gdzie rower zupelnie nie trzymal sie podloza. Drugim wyzwaniem jest temperatura. Do -5 jakos daje rade, ponizej tego jest 'silna wola' troche slabnie . Plusy to poprawa kondycji, nie jekas spektakularna. Ale minely wszelkie dolegliwosci zwiazane z SKS, bole plecow, lamanie w kosciach, przeziebienia i takie tam.
  3. W Canyonie z Crankbrothers zostały już tylko Mallet Trail (wchodzi jeszcze kod -10% OUTLET10) Oprócz tego ciekawostką jest bidon w nietypowym kształcie (do fulli zapewne) za 22.95PLN - tutaj głównym smaczkiem jest że wg. opisu przychodzi z kompletnym systemem Fidlocka który sam w sobie kosztuje 2x tyle (tanie systemy XLC z Centrumrowerowego pasują tylko do wybranych ram np. ghosta). Jedynym minusem wysyłka 50PLN..
  4. W zasadzie to trzeba by zdiagnozowac gdzie lezy problem. W zasadzie jedyna informacja o problemie to bolace palce/nadgarstki. Zmiana hamulców na 'mocniejsze' niekoniecznie pomoze. Powiem ze nie mam duzego doswiadczenia z roznymi konfiguracjami. W gravelu mam GRX800, w fulu XT8120. Jezeli mowimy o tylnym hamulcu, to w obydwu zestawach zablokowanie kola nie wymaga zbyt duzego wysilku. Teraz teoretyzuje, ale obojetnie co mamy w rowerze, zablokowanie tylnego kola nie wymaga jakiejs wiekszej sily. I od tego bym zaczal. Czy na obecnych hamulcach da sie zablokowac kolo? Po zablokowaniu kola, sila hamulca nie ma juz znaczenia. Wtedy trzeba wlsnie poprawic technike. I ja ciagle stawialbym na nauke hamowania przednim. Nie na darmo tylny hamulec nazywamy spowalniaczem. Dopuki jezdzilem tylko po asfalcie, tylny hamulec mogl dla mnie nie istniec. Trzeba sie nauczyc hamowanie przodem, bez blokady kola. No i oczywiscie jest to latwiejsze przy wyzszch grupach, gdzie istnieje jakas modulacja sily, a nie dzialanie zero jedynkowe.
  5. Bo @elkaziorro ma Śnieżne Kotły, a ja tylko mroźne dołki: @forscher aż sobie puściłem do śniadania
  6. A tak na marginesie, jak sobie poradzić z sytuacją, gdy but ociera o korbę? Jest niestety w ciul szeroki i nawet po maksymalnym przesunięciu bloku, mam niecałe 2 mm luzu pomiędzy korbą a butem.
  7. Dzisiaj
  8. Gość

    FOCUS Paralane

    Jeszcze spróbuję zapytać, ten sklep to prawilny? Bo widać, że "codziennie" ten rower znajduję tańszy: https://gsport.pl/Rower-szosowy-FOCUS-Paralane-8-8-violet-black-rozmiar-M-p207521/?ref=Google+Merchant+Center&gad_source=1&gad_campaignid=23026083279&gbraid=0AAAAA-Jx9C-GUD3Z02DkRWnD7S6lPeIlC&gclid=Cj0KCQiAiqDJBhCXARIsABk2kSnqHkDfYKqoVf4ipB0NHzJqL7ptq485IFu1EJZaMWCZ5gRHlQH8jM0aAjCcEALw_wcB Ktoś z Was natknął się na jakąś jeszcze lepszą cenę w Polsce?
  9. Bo na lekkim, ale ciągle minusie.
  10. Wczoraj
  11. @marvelo No to moje ulubione buty do "brudnej roboty". Dzięki za patent z impregnatem, na rowerze to ma szanse zadziałać nawet spore!
  12. W okolicach tego budżetu wyrwiesz jeszcze giant defy i orbea orca m30i. I pewnie swoje kroki kierowałbym w stronę gianta, orbea, argon 18
  13. Czołem, wpadł mi - najpierw do głowy, jako pomysł, a potem w łapki jako zakurzony grat - Romet Huragan, którego planuję przywrócić do sensownego stanu. Nie mam wielkiego doświadczenia w takich projektach (do tej pory specjalizowałem się w budowaniu z chińskiego karbonu) i sam jestem ciekaw jak to wyjdzie. Wrzucam filmik numer 0 z procesu - pokazujący jak wygląda rower dziś, jaki ma osprzęt, wady i zalety. Zapraszam do oglądania, komentowania, podpowiadania, subskrybowania i w ogóle - im więcej widzów tym większa presja żeby zrobić to dobrze. https://youtu.be/rm2Kl_qEo1M (PS. Jeśli macie fajne akcesoria które do niego pasują to jestem bardzo zainteresowany!).
  14. clavdivs

    [Kross Esker] flatbar

    Patrzysz na oba wymiary, no bo lipa jak zabraknie sztycy.
  15. Odwrotnie: w takim budżecie bez sensu byłoby patrzeć na aluminium. W przypadku Argona odpowiedni będzie rozmiar M. Jeśli chodzi o Focusa, ja -mając 182 cm wzrostu- na pewno wybrałbym również M-kę.
  16. Greg1

    [Kross Esker] flatbar

    We współczesnych rowarach patrzysz na górną rurę a nie na podsiodłówkę i jej wymiar jest podawany przy rozmiarze
  17. Witam! Zamarzył mi się karbon, nie wiem czy słusznie, ale to chyba kryzys wieku średniego. O dziwo w tym budżecie można coś znaleźć. Czy warto pomyśleć o kupnie jednego z tych rowerów? A może są jeszcze jakieś inne warte uwagi? Czy jednak dać sobie spokój z karbonem w tej cenie? Focus Paralane 8.7 Sensa Giulia Argon 18 Equation Fuji Kasane2.3 Wzrost 182 cm, waga oscyluje wokół 90 kg, zależy mi na wygodnej pozycji i spokojnej jeździe, nie ścigam się. Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
  18. Wypowiedź typu " popraw technikę hamowania" nie wnosi nic. Merytoryczna wypowiedź to "spróbuj hamować w taki sposób" i opisanie tego. Bo " poprawić technikę hamowania" można na wiele sposobów - mój kolega w latach 70 ubiegłego wieku po zerwaniu linki hamulca w składaku ( bez hamulca nożnego ) by wzmocnić siłę hamowania opuścił siodełko i ryjąc nogami zjechał żółtym szlakiem że Ślęży
  19. @chudzinki aleś mi przypomniał widok z mojego ostatniego wypadu. Akurat zachciało mi się pospać pół godziny dłużej bo była spora szansa, że tam bym leżał pod tym zestawem albo jeszcze lepiej Chłop przejechał cale Krowiarki pewnie na luzie bo inwersja nawet była a wyłożył się w wybitnie specyficznym miejscu przy dolnej kolei na Mosorny gdzie często na 200 metrach mrozi asfalt z racji małej polanki jaka tam jest. Przy południowym wietrze zaciąga tam od Babiej lodowate powietrze na asfalt i robi się lodowisko.
  20. Bieżnia (masz na myśli bieżnię dolnego łożyska sterów? tę osadzaną na rurze sterowej?) to rzecz do przekładki. Ściągasz ze starego amora i nabijasz na nowy, dostępnymi technologiami (śrubokręt, narzędzie proste do dolnej bieżni, narzędzie skomplikowane, itd.). Naprawdę żaden rocket science. Jeśli tego nigdy nie robiłeś, uważajtylko przy demontażu amora, żeby Ci się te stery nie porozpadały na składowe elementy, bo potem będziesz trochę główkować, która część w której kolejności (ale w internecie jest wszystko, również to, jak to poprawnie złożyć). Odkręcasz też inne przyczepione do aktualnego amora ruchomości (hamulec - jeśli tarcza o większej od 160 mm średnicy, to również adapter; błotnik, czujnik od licznika, geolokalizator, nie wiem, co jeszcze). Z pewnością jak to poprawnie złożysz, będzie Ci idealnie śmigać. Nie zapomnij o wyczyszczeniu sterów, a potem ich posmarowaniu przy składaniu całości. Zwróć uwagę na wpis @Galvatronwyżej - miej świadomość, że wymieniasz sprężynę na sprężynę. Szału nie będzie, największy może będzie w warstwie estetycznej (no bo naklejka Rock Shox daje więcej punktów lansu, niż taki SR). Też skłaniałbym się do przymierzenia do powietrza. W dowolnym sklepie musisz tylko wyfiltrować prostą rurę, powietrze jako medium ściskane, oś na QR 100 mm i np.: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/?attr[345]=37060&attr[383]=37214&attr[363]=67930&typ-amortyzatora[583]=powietrze-olej A już potem, kto co poleci to pytaj o konkretne modele, różni ludzie mają doświadczenia z różnymi modelami.
  21. Ceny Treków można negocjować. SL5 w standardowej konfiguracji kupisz na pewno poniżej 11k. Niedawno miałem podobny dylemat - składać coś na chińskiej ramie, czy gotowiec. Kupiłem gotowy rower, ale argumentem był też szybki zakup (poprzedni rower mi ukradli i nie chciałem zbyt długo czekać). Kupiłem finalnie Checkpointa SL6, ale to nie z uwagi na specyfikację, a również na dostępność (IMO nie warto dopłacać do SL6, ale ten był w miarę od ręki, na SL5 musiałbym wtedy czekać dłużej). Kup to, co Ci się podoba, będziesz zadowolony
  22. Cześć, Większość ceny to zawsze pokrycie procesu projektowego, marketingu, a tylko ułamek to produkcja. Liczy się także wysokość popytu. Nie oceniam czy 200 zł to wysoka cena, natomiast nie jest to produkt masowy, więc ciężko spodziewać się niskiej ceny. Gdybym miał taką sztycę, to bym kupił. W końcu to nie jest coś, co się zużywa i wymienia się co miesiąc.
  23. Oddycham głęboko, stawiam piedestały/ staję na pedały Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały.
  24. Przecież zasadniczo prawdę napisał to czemu się pieklisz? W ogóle widzę cześć osób ma jakieś problemy jak się napisze o poprawie techniki hamowania. Kupisz kobiecie coś co ma gigantyczną siłę i wyrywa z butów typu te Sainty i tak będzie musiała uczyć się to ogarnąć. Ja mam Zee i te hamulce absolutnie nie są dla każdego. Tu dopiero trzeba mieć wyćwiczoną łapę bo klamka chodzi wybitnie specyficznie. Jak już celuj w obecne wypusty 4 tłoków od Shimano a nie "stare" heble dla takich samych wyjadaczy.
  25. Ja kupowałem w besmart.bike.
  26. Na ale to właśnie "stare" Sram'y, z serii Level, pracowały, że tak powiem, bardziej miękko względem Shimano.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...